Skocz do zawartości

Android Oreo


ghost12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nadal mam problem ze zrywaniem Internetu w MiBox 3. Android Oreo oczywiscie. Build 2396. Próbowałem już zmieniać kanały na routerze, statyczne IP, reset do ustawień fabrycznych, przestawienie routera blisko boxa.

Dziwne jest to że w momencie zwieszenia sie Internetu na Boxie, wiesza się cały router - internet zrywa na kilka/kilkanaście sekund rowniez na innych sprzetach połączonych do routera.

Czy jest cos co jeszcze moge zrobic? Router TP Link WR842ND

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy próbuję podłączyć  MI Box z TP linkiem  przez WI-FI, to zrywa połączenie , net wolno działa, albo wcale, natomiast jak mam boxa podłączonego z Netgarem albo z netisem, to jest ok. W moim przypadku MI Box się gryzie z TP Linkiem 

Edytowane przez Adimibox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2019 o 01:42, Morvi napisał:

Powtarzalność postów w tym temacie jest wręcz męcząca. 

 

Zgadza się.

I porady typu - ...zmieńcie router...

Ludzie pomyślcie - czy po następnej zmianie softu jak okaże się że znowu MiBox nie działa to znowu będziecie wymieniali router ???

Nie routery są problemem ale oprogramowanie na MiBoxie.

Skoro prawie u wszystkich działał MiBox na androidzie 6 z wszystkimi routerami i nie było takich problemów i co nagle (po przejściu na androida 8.0 i 8.1) routery są be - co zepsuły się. I teraz porady typu zmień router ... - kupię nowy za 200 zł , za miesiąc wrzucą nowy soft i znowu zrobią auto-aktualizację i co router znowu do wymiany ??

Powtarzam - problem to soft MiBoxa - nie routery, nie ma sensu wymieniać.

Poza tym losowość zachowań Mi Boxa jest nieprzewidywalna - mam w domu 3 routery (TP Linka. Edimaxa i Netgara). Czasami na jednym nie ma problemu przez np. 7 dni a potem przez następne 7 jest problem - i nie ma znaczenia który router. Ot tak - losowo się to zmienia. Tak samo losowo jest zawieszanie MiBoxa - czasem jest OK przez 4-5 dni , a czasami po jednym dniu uśpienia zamula MiBoxa tak że tylko wtyczka do wyjęcia.

Zaczyna robić się troszeczkę paranoja - teraz porady typu wymieńcie routery, za chwilę wymieńcie telewizory a potem co - zmieńcie operatora energii bo prąd nie taki ???

Przecież to tylko pudełko za 200 zł - fajnie działało na andku 6.0 teraz nie działa - trudno - ale nie ma powodu wymieniać połowy sprzętu w domu.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Korzystam z Mi box-a podłączonego  z routerem TP-link WDR3600 z OpenWrt w paśmie 5GHz i jak do tej pory nie miałem najmniejszych problemów z łącznością . (Router jest mocno obciążony -  na stałe do wifi podłączonych  jest w obu pasmach kilkanaście urządzeń typu IOT oraz laptopy,TV, komputer i kilka telefonów ) HBO go i Netflixam na codzień  nie przerywają . Wszytko działa płynnie. 

 

Co do problemów z włączaniem to przyznaje, że zdarzyło się kilka razy , że box nie chciał się uruchomić ale ja nie korzystam z oryginalnego pilota tylko z Logitech Harmony na podczerwień . Nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy ta sytuacja pojawiła się po dniu czy 2,3,4...dniach od ostatniego wyłączenia box-a. W moim odczuciu sytuacja pojawia się losowo i niebyt często. 

 

Pozdrawiam! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem w innym temacie że kupiłem Medion MD 86833 Wzmacniacz Wi-Fi 5Ghz za ok.50 zeta i pomogło.Ruter netis 2.4Ghz łączy się z medionem w tym pasmie a z mediona do mi boxa idzie już 5Ghz i problem się rozwiązał.Jak wypuszczą poprawiony soft to medion do szuflady a nie wymieniać co chwilę boxów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja napiszę coś od siebie. W mi box jest po prostu słaba karta 2,4. Dlaczego? Bo ma być słaba - na 2,4 i tak nie poleci 4K w wysokim bitrate - ile wyciągniecie na 2,4 (w n oczywiscie) - na dobrym kanale (bez wzgledu na szerokosc 20 czy 40MHz) + dobry odbiornik (s7 ma swietny adapter wifi 2,4) udało mi sie max 80-90. Da się 4K, ale jakiekolwiek zakłócenie i jakość połączenia spadnie i zacznie się buforowanie. 2,4 jest strasznie zawalone i to nadal spowalnia. Testowałem 2,4 na tplinku 1043nt z openwrt oraz ostatnio z mikrotikiem hap ac2 oraz ac. A testowałem, bo miałem problem z wysokimi bitrate przy przesyłaniu video z nas/pc po smb. Wiele osób pisze, ze czasem działa kilka dni a pozniej nagle nie. I tu tłumacze - 2,4 jest mocno obciążone, wiele urządzeń. Może nie być sąsiada :) a jak wróci to włącza nawet głupia żarówkę co sieje po 2,4 i już coś wam będzie zle działało, może mikrofalówka, inny tv co sieje po 2,4. Mi na oreo na 2,4 udało się wyciągnąć max 40Mb (i tplink i mikrotik). No i to było za mało na to co chciałem przesyłać. Na 5Gh leci tyle ile mam tam aktualnie netu (czyli 150Mb) - jaki jest sufit LAN nie chce mi sie już sprawdzać bo wszystko wróciło do normy (jak wiem sam router na 5Ghz i 80MHz 802.11ac pojdzie ponad 300Mb wiec zapas jest - 2 anteny). I nijak ma się tu posiadanie 2 czy 3 anten. Na 2 i 3 działa tak samo. Co do samych 5Gh to też trzeba przepatrzeć co mamy na około i użyć najlepszego kanału. i tu koniec mojego wywodu. Oczywiście jest mozliwosc, ze drivery wew. są zle w oreo (nie robilem testow na 6). Jakkolwiek 2,4 się konczy, a za nieduze pieniadze mozna zrobic upgrade do 5Gh.

A i ktoś pytał jak wymusić połączenie z 5GHz... No to mamy dwie opcje. Pierwsza to rozdzielić ssid naszego wifi na 2,4 i 5 i podłączyc mibox do tej 5. Druga to zmniejszenie mocy nadajnika 2,4 (niestety nie w kazdym routerze sie da - np. w mikrotiku moge). A po co? 2,4 ma lepsza przenikalność niż 5. Można to zobaczyć każdym wifi analizerem jak stoimy w innym pomieszczeniu niż nadajnik. A jeżeli w danym miejscu mamy mocniejsza sieć 2,4 to urządzenie się do niej podłączy (akurat denerwowało mnie że dwa pokoje dalej mam domyślnie 2,4 to sobie zmniejszyłem moc 2,4 o 1 dbi i już mi się łączy z 5, 2,4 trzymam tylko dla robota sprzątającego więc nie boli a 5gh i tak mam wyższe transfery niż na lepszym sygnale 2,4)

Edytowane przez exodus1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku Mi Box rwie sygnał na 2,4 GHz i 5 GHz, nie ma dla niego większego znaczenia z czego korzysta. Transfery ma Mi Boxie są praktycznie zawsze wolniejsze o ok. 15 Mbit w stosunku do telefonów, które są położone w tym samym miejscu, lub dalej niż box. Nie jest to kwestia odległości od rutera, bo box jest od niego oddalony o niecałe 2m. Po prostu box ma strasznie kiepskie karty sieciowe, albo słabe sterowniki. Problemy z rwaniem filmów skończyły się się, jak podłączyłem boxa po kablu, TV podłączony po WiFi problemów z filmami nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z internetem przy connect box ale mam inny problem. Mianowicie wyłączam box pilotem. Po dwóch godzinach wlaczam pilotem box się uruchamia. I strasznie muli. Nie da się oglądać youtuba, netflixa oraz ncgo. Przycina.m wideo jak również poruszanie się po boxie jak i aplikacjach. Wyłącze z prądu i włączę i wszystko hula. Da się coś z tym zrobić?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mgdgdr napisał:

Nie mam problemu z internetem przy connect box ale mam inny problem. Mianowicie wyłączam box pilotem. Po dwóch godzinach wlaczam pilotem box się uruchamia. I strasznie muli. Nie da się oglądać youtuba, netflixa oraz ncgo. Przycina.m wideo jak również poruszanie się po boxie jak i aplikacjach. Wyłącze z prądu i włączę i wszystko hula. Da się coś z tym zrobić?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Trzeba poczekać na aktualizację. Innego ratunku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mgdgdr napisał:

Ok dziękuje. Tak podejrzewałem ze to wina softu.
 

Z analizy tego wątku jasno wynika, że nie jest to wina softu.

Ja nie mam żadnych problemów z przycinaniem box'a, a pilot i WiFi 2.4 działają OK. Sam jestem zdziwiony, że WiFi działa dobrze bo mieszkam w bloku i jest tu pełno wzajemnie zakłócających się sieci.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mgdgdr napisał:

A czego to wina skoro przy poruszaniu się po menu przycina? Przecież nie internetu
 

Przywróć box'a do ustawień fabrycznych i zobacz jak działa.

Zainstaluj aktualizacje i znowu zobacz jak działa.

Pojedynczo instaluj potrzebne Ci aplikacje i każdorazowo sprawdzaj działanie box'a. Może jakaś sprawia problemy.

Edit.

Było już wspominane o tym wielokrotnie. Box u każdego użytkownika działa inaczej. Wygląda, że Xiaomi składało go z różnych podzespołów i stąd te problemy.

Edytowane przez Radasss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...