Jump to content

Mi 5 - pytania ogólne - watek zbiorczy


Recommended Posts

  • Replies 6.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

i jeszcze krawat zawiąże i usunie ciążę...

Ymm... OIS jest i działa, ale współczuj dalej, jak Ci czasu nie szkoda...

latet nie zainstaluje dopóki nie będzie w 100% pewny .

Posted Images

Jest opcja wyłączenia wibracji przy nieudanej próbie odblokowania urządzenia z czytnika linii? Strasznie mnie ta opcja irytuje gdy mam 'wszystko wyciszone' prócz tego. Rom 6.11.10 od xiaomi.eu a MIUI 8.2. Ktoś pomoże ;) ?

Edit: Czy mógłby ktoś powiedzieć też jak wyłączyć komunikat 'nie można zarejestrować karty sim'? Jest to bardzo uciążliwe zauważyłem powiadomienie i chciałbym się go pozbyć?

Edited by niejestemprogramista
dodatkowe pytanie
Link to post
Share on other sites

Bawię się już MI 5 3 dzień i powiem wam tak:

- Telefon jest śliczny ale białą klapka w wersji białej jest delikatnie źle spasowana (w czarnej wersji by tego pewnie nie było widać)

- płynność jest świetna chodz nie moge sie przekonać do MIUI (5 lat na CM)

- Łatwe modowanie i stosunkowo łatwe unbrickowanie.

- Wyświetlacz wow.

- Szew w pracy chce kupić kilka tych fonów dla ludzi z pracy bo też mu sie podoba.

 

Taka na szybko recenzja po 2 dniach zabawy

Link to post
Share on other sites

Mam od wczoraj Mi5 z Global Rom, stablina wersja.

Poprzenio Mi4c. Moje odczucia. Aparat lepszy, ekran lepszy, szkoku nie ma ale na pewno fajniejszy.

Niestety w porowniu do Mi4C jak i HTC ONE S - cichy dzwiek z glosniczka :(

Co ciekawe w mi4c nie mialem globala tylko MIUI EN/PL a teraz owszem Global i chyba o dziwno przy nim zostane. 
Czemu? Bo jakos nie widze duzych plusow. Wczoraj global sie ladnie zupdatowal. Zero chnskich krzakow a ze nie mam jednej lub dwóch opcji nowych - chyba da sie z tym zyc :) Na pewno troche fixow w systemie tez jest dodawnaych ale skoro co miesiac mam aktulaizacje to chyba daleko z funkcjami nie jestem, a sily juz chyba na duze dev bugi nie mam

Chyba ze o czyms nie wiem

Update: dochodze do wniosku ze dzwiek jest bardzo cichy :( Na słuchawkach także :(

Update2: grzeje sie bardziej niz mi4c :( teraz to nie jest problem ale latem?

Edited by wyzwolenia
Link to post
Share on other sites
6 hours ago, wyzwolenia said:

Mam od wczoraj Mi5 z Global Rom, stablina wersja.

Poprzenio Mi4c. Moje odczucia. Aparat lepszy, ekran lepszy, szkoku nie ma ale na pewno fajniejszy.

Niestety w porowniu do Mi4C jak i HTC ONE S - cichy dzwiek z glosniczka :(

Co ciekawe w mi4c nie mialem globala tylko MIUI EN/PL a teraz owszem Global i chyba o dziwno przy nim zostane. 
Czemu? Bo jakos nie widze duzych plusow. Wczoraj global sie ladnie zupdatowal. Zero chnskich krzakow a ze nie mam jednej lub dwóch opcji nowych - chyba da sie z tym zyc :) Na pewno troche fixow w systemie tez jest dodawnaych ale skoro co miesiac mam aktulaizacje to chyba daleko z funkcjami nie jestem, a sily juz chyba na duze dev bugi nie mam

Chyba ze o czyms nie wiem

Update: dochodze do wniosku ze dzwiek jest bardzo cichy :( Na słuchawkach także :(

Update2: grzeje sie bardziej niz mi4c :( teraz to nie jest problem ale latem?

No to Ci powiem, że również przesiadłem się z Mi4C i na Mi5 i napewno odczujesz, że gps jest nieco mniej dokładny i potrafi zgubić niespodziewanie zasięg.

Co do dźwięku na słuchawkach i z głośniczka - pamiętam jak mój Mi5 przyszedł z globalem i również twierdziłem, że po co instalować Xiaomi.eu. Jednak aktualizacja na Xiaomi.eu zrobiła swoje i głośnik jak i granie na słuchawkach odżyły (znacznie!).

Natomiast co do grzania się... Mój egzemplarz się nie grzeje, wręcz to chyba najzimniejszy smartfon jakiego miałem. Mając Mi4C mówisz że Mi5 sie strasznie grzeje? Mi4C to okropny piekarnik :P

Polecam jednak wgrać xiaomi.eu. Moim zdaniem korzystanie z globala na Mi5 nie jest dobrym pomysłem.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Remorka napisał:

No to Ci powiem, że również przesiadłem się z Mi4C i na Mi5 i napewno odczujesz, że gps jest nieco mniej dokładny i potrafi zgubić niespodziewanie zasięg.

Co do dźwięku na słuchawkach i z głośniczka - pamiętam jak mój Mi5 przyszedł z globalem i również twierdziłem, że po co instalować Xiaomi.eu. Jednak aktualizacja na Xiaomi.eu zrobiła swoje i głośnik jak i granie na słuchawkach odżyły (znacznie!).

Natomiast co do grzania się... Mój egzemplarz się nie grzeje, wręcz to chyba najzimniejszy smartfon jakiego miałem. Mając Mi4C mówisz że Mi5 sie strasznie grzeje? Mi4C to okropny piekarnik :P

Polecam jednak wgrać xiaomi.eu. Moim zdaniem korzystanie z globala na Mi5 nie jest dobrym pomysłem.

Nie napisalem ze sie strasznie grzeje a tylko ze mocniej. Mi4c nie grzał sie moj :( Tak czy owak ten bardziej ale krytycznie nie jest. Choc latem....

Mowisz ze bedzie glosniejszy. To moze sie jednak skusze. Posiedze na globalu i pomysle bo troche mnie skusiłes

W globalu wlasciwie nic mi nie przeszkadza a z tymi devami w mi4c to mialem wiecznie jakies drobne bledy - zreszta wystarczy spojrzec na komentarze do akualizaje  ;(

PS> Da sie pozniej wrocic do globala i zablokowac bootloadera?

Edited by wyzwolenia
Link to post
Share on other sites

Czy ktoś siedzi na 6.11.3 bądź 6.11.10 ? Sprawdzi mi ktoś jedną rzecz? Włączyć na pasku nazwę operatora (ustawienia - powiadomienia i pasek stanu - pokaż nazwę operatora), włączyć w telefonie 2G i odpalić wifi, połączyć się z siecią jeśli jest taka możliwość. Czy przełącza Was automatycznie na 4G ? Jeśli ktoś siedzi na nowszym wydaniu też może sprawdzić. 

Link to post
Share on other sites

@Acid czy faktycznie MIUI EU ma poprawke ktora powdouje ze dzwiek jest lepszy w porownaniu do Global stablinego? Z gory dziekuje za informacje

@Remorka miales racje. Taki slaby dziwek ma tylko global. Nawet chinski ma lepszy. Tu jest rozwiaznie tego problemu http://forum.xda-developers.com/mi-5/how-to/how-to-increase-speakers-volume-mi5-t3400372

Niestety trzeba miec root. No i mam z tym zwiazane pytanie. Chcialbym najprostrzym sposobem zrobic tylko roota by wykonac ta modyfilkacje globala. Jak to zrobic?

Bo nadal wolalbym miec global. Dlaczego? Bo nie chce pozniej uwag ze po co marudze skoro dev jest dobrowolny. 

Edited by wyzwolenia
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, wyzwolenia napisał:

To moze sie jednak skusze. Posiedze na globalu i pomysle bo troche mnie skusiłes

W globalu wlasciwie nic mi nie przeszkadza

1. A mógłbyś sprawdzić jak w Globalu sprawuje się OIS w filmach a potem po przejściu na "EU" porównać? Raczej na obu jest w MIUI8 skopany OIS, ale pewności nie mam.

2. Czy w Globalu też w filmach 4K FPS nie przekracza 26?

Dzięki!

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, QBAQ napisał:

W 4K FPSy zostały wycięte przez samo Xiaomi, takie "ulepszenie" ze strony producenta

A jak myśl może za tym "ulepszeniem" stać. Chciałbym usłyszeć tę dyskusję pomiędzy programistami w Xiaomi wiosną tego roku:

– "Hej, chłopaki, mam pomysł, w MIUI8 zmniejszmy FPS w 4K z 30 do 26, ponieważ............"

– "Genialna myśl, Zhang Yong, dzięki temu też ................."

– "Rewelacja! Zróbmy to!"

Odebranie możliwości kalibracji OIS w MIUI8 przy jednoczesnym skopaniu jego defaultowych ustawień to też "ulepszenie", no nie?

Edited by latet
Link to post
Share on other sites

Czy komuś udało się ustawić MMS w sieci virgin dla mi5?

 

ja próbuję wszystkiego i d*pa...

wpisałem dokładnie tak jak chcieli na stronie (bo żądanie o konfig w tym telefonie z jakiegoś powodu nie działa) i d*pa, nie wysyła MMS i nie odbiera.

 

w Z3 compact nie miałem takich problemów >_>

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, latet napisał:

1. A mógłbyś sprawdzić jak w Globalu sprawuje się OIS w filmach a potem po przejściu na "EU" porównać? Raczej na obu jest w MIUI8 skopany OIS, ale pewności nie mam.

2. Czy w Globalu też w filmach 4K FPS nie przekracza 26?

Dzięki!

Moge sprawdzic jak jest w globalu ale nie wiem czy sprawdze w EU bo chyba nie chce przechodzic na EU. 

Tylko potrzebowalbym informacji jak mam to sprawdzic. Wyslij mi info jak i to zrobie.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Tomek_Zawadzki napisał:

Jest ktoś kto posiada xposed z modułem xMIUI? Nie wiem co jest nie tak po wgraniu tego mam problem z budzikiem nie dzwoni. Zobaczę jeszcze co będzie po wyłączeniu samego modułu xmiui

Też niestety tego doświadczyłem jakiś tydzień temu lub więcej, potwierdzam, że jest to wina xMiui po wyłączeniu modułu budzik dzwoni zawsze. 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wyzwolenia napisał:

Moge sprawdzic jak jest w globalu ale nie wiem czy sprawdze w EU bo chyba nie chce przechodzic na EU. 

Tylko potrzebowalbym informacji jak mam to sprawdzic. Wyslij mi info jak i to zrobie.

Zrób. Tak włączy tryb filmowy (zresztą w fotograficznym chyba tak samo), trzymaj solidnie telefon, następnie skieruj go (tzn. środek obiektywu, miejsce w które celujesz) powoli w prawo i obserwuj czy widać "bezwładność" obrazu, świadczącą o tym że OIS zadziałał przy takim ruchu dobrze. Potem, powolutku, to samo w lewo, potem w górę, potem w dół (kolejnosć oczywiście bez znaczenia).U mnie jest tak, że przy ruchu w prawo działanie OIS czuć, przy ruchu w dół średnio, a przy ruchach w lewo i w górę - w ogóle. Oznacza to, że mechanizm w stanie "spoczynku"/"wyjściowym" nie pozycjonuje się na środku wszystkich zakresów ruchu, ale w jednym z "narożników".

Możesz też nakręcić tego typu filmik - chodząc z aparatem. Tu są dwa przykłady. Na obu widać, że OIS nie spełnia swojego zadania w stopniu zadowalającym:

https://www.youtube.com/watch?v=fxgyQcaC-g8

https://www.youtube.com/watch?v=Kp6NJDEvomo

Jest o tym parę wątków w dziale bugów na en.miui.com

http://en.miui.com/thread-382318-1-1.html

http://en.miui.com/thread-395528-1-1.html

http://en.miui.com/thread-394830-1-1.html

 

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, wyzwolenia napisał:

> 2. Czy w Globalu też w filmach 4K FPS nie przekracza 26?

A to jak sprawdzic?

Windows pokaże Ci średni FPS, co w tym przypadku wystarczy.

Ale jak chcesz wiedzieć dokładniej (np. czy FPS chwilowo nie spada), to polecam program MediaInfo. Wtedy widać szczegóły, tak jak te:

Bit rate                    : 42.0 Mbps
Width                       : 3 840 pixels
Height                      : 2 160 pixels
Display aspect ratio        : 16:9
Frame rate mode             : Variable
Frame rate                  : 26.145 fps
Minimum frame rate          : 25.967 fps
Maximum frame rate          : 26.293 fps

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 17.12.2016 o 11:28, Kaiketsu napisał:

Czy komuś udało się ustawić MMS w sieci virgin dla mi5?

 

ja próbuję wszystkiego i d*pa...

wpisałem dokładnie tak jak chcieli na stronie (bo żądanie o konfig w tym telefonie z jakiegoś powodu nie działa) i d*pa, nie wysyła MMS i nie odbiera.

 

w Z3 compact nie miałem takich problemów >_>

Mam Virgin i nic nie ustawialem. Domyslne ustawienia i smiga. Kliknij dla pewnosci Ustawienia>Sieci>Virgin>Punkty dostepu i przy internet bys mial aktywne tj zaznaczone :) I najlepiej na dole najpierw kliknij tam na 'resetuj ustawienia'. :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...