Skocz do zawartości

Smart Home od Xiaomi


Ren

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawa sytuacja.

Rano wszystko działało prawidłowo i było dostępne w MiHome  (mam 8 urządzeń na serwerze CN i jedno na EU).

MiHome v 4.12.0, iOS 12.1.4

Teraz po 2h wchodząc w MiHome jest pusto, 0 urządzeń, zarówno na CN jak i EU.

Dodatkowo widzę, że wszystkie urządzenia xiaomi (brama, odkurzacz, oczyszczacz, żarówka itp) odłączyły się od Wifi. 

Nie było przerw w dostawie prądu, nie wysiadło wifi bo inne urządzenia, które cały czas z niego korzystają, działają bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak miałem,nie chodzi mi o to że miałem pusto w mi home ale o to że bramka gateway i wszystkie urządzenia na zigbee były offline mimo że internet działał,po zresetowaniu routera nic nie robiłem i wszystko wróciło do normy(widocznie router coś namieszał-miałem już tak z konsolą x-box one)jeżeli chodzi o żarówki xiaomi yeelight to działały cały czas i były w tym czasie online.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem bo ktoś może miał podobną sytuację. Jak wrócę do domu to będę wszystko podłączał od nowa. Mam nadzieję, że automatyzacje przechowywane są w taki sposób, że wrócą same bo teraz zupełnie pusto poza dziennikiem starych wydarzeń. Zrestartowałem już zdalnie całą sieć domową z routerem i access pointami na czele ale nic się nie wpięło. Myślałem że może to wina Gatewaya ale z drugiej strony... co mógłby mieć z tym wspólnego Gateway, skoro np oczyszczacz mam na serwerze EU, gdzie nie mam bramki itp i kontaktuje się tylko po wifi z serwerami Xiaomi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.11.2018 o 10:07, Phil_ips napisał:


Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka

Cześć, możliwe że pytanie już było - nie znalazłem.

Mam oto taki problem nr 1:
Xiaomi Philips ZhiRui E27 bulb - nie można zaktualizować,

Lokalizację mam ustawioną na Chinykontynentalne, 
Bieżąca wersja 1.2.7_0028,

Najnowsza wersja 1.3.0_0035,

Gdy chcę zaktualizować:

 

Też miałem taki problem przez pół roku nie mogłem jej zaktualizować do momentu kiedy kupiłem drugą która miała najnowszą aktualizację. Połączyłem ją z Mi Home i następnie zaktualizowałem poprzednią i o dziwo aktualizacja została przeprowadzona.

Edytowane przez Viro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, elmagico napisał:

Wrzuciłem bo ktoś może miał podobną sytuację. Jak wrócę do domu to będę wszystko podłączał od nowa. Mam nadzieję, że automatyzacje przechowywane są w taki sposób, że wrócą same bo teraz zupełnie pusto poza dziennikiem starych wydarzeń. Zrestartowałem już zdalnie całą sieć domową z routerem i access pointami na czele ale nic się nie wpięło. Myślałem że może to wina Gatewaya ale z drugiej strony... co mógłby mieć z tym wspólnego Gateway, skoro np oczyszczacz mam na serwerze EU, gdzie nie mam bramki itp i kontaktuje się tylko po wifi z serwerami Xiaomi. 

to dziwne,a może bramkę szlak trafił ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia co się stało. Bramka mrugała na żółto 3-krotnie i potem przerwa i tak w koło, jakby była przywrócona do ustawień fabrycznych. Odkurzacz i oczyszczacz odłączone od Wifi. Wszystkie czujniki niedostępne.

Nie mając za bardzo koncepcji, przywróciłem bramkę przyciskiem do defaultu i dodałem ponownie. Pojawiły się czujniki ale wszystkie offline (czujki drzwi, ruchu), tak samo przyciski. Dodałem ręcznie odkurzacz i oczyszczacz (ten akurat na EU, reszta serwer CN). Niestety, tylko jeden PIR i jeden przycisk wróciły same do stanu online, resztę musiałem dodawać ręcznie od nowa. Najgorsze, że całą automatyzacja zniknęła i muszę ją ręcznie ustawiać od nowa. Jest jakaś opcja zrobienia kopii tych ustawień? Lipa też, że przy okazji zmieniły się tokeny oczyszczacza i odkurzacza i muszę je od nowa wyciągać i dodawać do Home Assistanta. 

Prądu na pewno nie było przerwy. Jedyny wspólny czynnik dla wszystkich urządzeń to Wifi ale żeby wszystko nagle straciło połączenie i potem już nie wróciło? Dziwne bo testowałem chwilową przerwę w dostępie do Wifi i zawsze wszystko ładnie wracało. Jak sobie pomyślę że jadą do mnie kolejne czujki, przyciski, a co gorsza czujniki dymu i gazu oraz zalania, to mam nadzieję że to jednorazowy fuckup systemu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, elmagico napisał:

Nie mam pojęcia co się stało. Bramka mrugała na żółto 3-krotnie i potem przerwa i tak w koło, jakby była przywrócona do ustawień fabrycznych. Odkurzacz i oczyszczacz odłączone od Wifi. Wszystkie czujniki niedostępne.

Nie mając za bardzo koncepcji, przywróciłem bramkę przyciskiem do defaultu i dodałem ponownie. Pojawiły się czujniki ale wszystkie offline (czujki drzwi, ruchu), tak samo przyciski. Dodałem ręcznie odkurzacz i oczyszczacz (ten akurat na EU, reszta serwer CN). Niestety, tylko jeden PIR i jeden przycisk wróciły same do stanu online, resztę musiałem dodawać ręcznie od nowa. Najgorsze, że całą automatyzacja zniknęła i muszę ją ręcznie ustawiać od nowa. Jest jakaś opcja zrobienia kopii tych ustawień? Lipa też, że przy okazji zmieniły się tokeny oczyszczacza i odkurzacza i muszę je od nowa wyciągać i dodawać do Home Assistanta. 

Prądu na pewno nie było przerwy. Jedyny wspólny czynnik dla wszystkich urządzeń to Wifi ale żeby wszystko nagle straciło połączenie i potem już nie wróciło? Dziwne bo testowałem chwilową przerwę w dostępie do Wifi i zawsze wszystko ładnie wracało. Jak sobie pomyślę że jadą do mnie kolejne czujki, przyciski, a co gorsza czujniki dymu i gazu oraz zalania, to mam nadzieję że to jednorazowy fuckup systemu :(

skąd wiesz że prąd był cały czas ?-kiedyś miałem taką sytuacje że światło na ułamek sekundy przygasło i wszystko działała dalej(ponieważ godziny na urządzeniach się nie zresetowały) a tylko na piekarniku miałem zresetowaną godzinę na 00:00,proponuje zakupić UPS jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bobo123 napisał:

skąd wiesz że prąd był cały czas ?-kiedyś miałem taką sytuacje że światło na ułamek sekundy przygasło i wszystko działała dalej(ponieważ godziny na urządzeniach się nie zresetowały) a tylko na piekarniku miałem zresetowaną godzinę na 00:00,proponuje zakupić UPS jak u mnie.

System alarmowy komunikuje przerwy, jakiekolwiek urządzenia sieciowe miałyby uptime krótszy niż X dni, rozłączyło by mi vpn, monitoring miałby przerwę w nagrywaniu i wiele innych. Jestem z IT, mniej więcej ogarniam. Wydaje mi się, że był jakiś niewielki ale jednak globalny problem. Może gdybym jak Gawronnek nie ruszał to samo by wróciło ale za bardzo kusiło ;) 

UPS nie pomoże. Odkurzacz i oczyszczacz są podpięte są bezpośrednio pod Wifi. Reszta leci przez bramę. Podpiąć do UPS bramę? Cały sprzęt sieciowy? Czy cały system smart home pod upsy? :D

Edytowane przez elmagico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, elmagico napisał:

Obecne żarówki Ikea tradifri spectre i chyba te bez spectre również będą zastąpione w marcu jedną wersją za 39.99 sztuka. Jeden model zastąpi obie. Byłem dziś w ikea.

ciekawe jaki to będzie model :) czy zrobią tylko spectrum czy zostawią tylko zwykłą(ale myślę że będzie to spectrum,ponieważ ma więcej możliwości)

 

ja również pytałem w ikei i gość mi powiedział że te które teraz są będą sprzedawane do lipca 2019r.

Edytowane przez bobo123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bobo123 napisał:

ciekawe jaki to będzie model :) czy zrobią tylko spectrum czy zostawią tylko zwykłą(ale myślę że będzie to spectrum,ponieważ ma więcej możliwości)

 

ja również pytałem w ikei i gość mi powiedział że te które teraz są będą sprzedawane do lipca 2019r.

Gość sprawdzał przy mnie w systemie. Precyzując wygląda to z tego co widziałem tak. W Ikei Warszawa Targówek, była już tylko 1 ostatnia żarówka Tradfri na GU10 Spectre. Gość w systemie sprawdził że do 25 marca 2019 pojawi się w ofercie nowa żarówka typu Spectre za 39.99 która zastąpi obecne dwa modele na GU10 (spectre i zwykła). Wygląda na to, że teraz opłaca się wstrzymać z zakupem. O ile oczywiście nowy model będzie kompatybilny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z dodaniem żarówki IKEA E27 Tradfri -> https://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60338452/

Wg. Mi Homa powiniem ją 6 razy włączyć w 5 sekund - próbowałem kilka naście razy wykonać taką sentencję niestety żarówka nie wykazuje żadnej współpracy z MiHomem. Oczywiścier serwer chiński, wszystko zaktualizowane, żarówka 1,5m od Gatewaya. Jakieś rady? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.
 

Chciałem prosić jeszcze o radę w kwestii kamerki (Xiaomi Dafang 1080).
Kupiłem takową, przyleciała, udało się podłączyć (nie bez problemów).
Problem w tym, że jakość nagrania jest BARDZO SŁABA MZ.

Pikseloza straszna, twarzy (jeśli nie jest skierowana na wprost w odległości metra od kamery) nie da się rozpoznać, ogólnie spory zawód.
I to zarówno z karty jak na podglądzie na żywo.

Chciałem się poradzić - czy ten typ tak ma, czy może coś jest u mnie nie tak?
Czytając recenzje wszyscy zachwalali za jakość obrazu, a moim zdaniem jest słabo...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...