gawelek56 Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Witam Można mieć na jednym koncie Mi home dwie bramki w różnych lokalizacjach podpiętych do dwóch róznych sieci internetowych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Można, na wyjazdy zabierałem kamerę, którą jest bramką i w innej sieci chodziła na tym samym programie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Ciekawa sytuacja. Rano wszystko działało prawidłowo i było dostępne w MiHome (mam 8 urządzeń na serwerze CN i jedno na EU). MiHome v 4.12.0, iOS 12.1.4 Teraz po 2h wchodząc w MiHome jest pusto, 0 urządzeń, zarówno na CN jak i EU. Dodatkowo widzę, że wszystkie urządzenia xiaomi (brama, odkurzacz, oczyszczacz, żarówka itp) odłączyły się od Wifi. Nie było przerw w dostawie prądu, nie wysiadło wifi bo inne urządzenia, które cały czas z niego korzystają, działają bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 też tak miałem,nie chodzi mi o to że miałem pusto w mi home ale o to że bramka gateway i wszystkie urządzenia na zigbee były offline mimo że internet działał,po zresetowaniu routera nic nie robiłem i wszystko wróciło do normy(widocznie router coś namieszał-miałem już tak z konsolą x-box one)jeżeli chodzi o żarówki xiaomi yeelight to działały cały czas i były w tym czasie online. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Wrzuciłem bo ktoś może miał podobną sytuację. Jak wrócę do domu to będę wszystko podłączał od nowa. Mam nadzieję, że automatyzacje przechowywane są w taki sposób, że wrócą same bo teraz zupełnie pusto poza dziennikiem starych wydarzeń. Zrestartowałem już zdalnie całą sieć domową z routerem i access pointami na czele ale nic się nie wpięło. Myślałem że może to wina Gatewaya ale z drugiej strony... co mógłby mieć z tym wspólnego Gateway, skoro np oczyszczacz mam na serwerze EU, gdzie nie mam bramki itp i kontaktuje się tylko po wifi z serwerami Xiaomi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viro Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 (edited) Dnia 21.11.2018 o 10:07, Phil_ips napisał: Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka Cześć, możliwe że pytanie już było - nie znalazłem. Mam oto taki problem nr 1: Xiaomi Philips ZhiRui E27 bulb - nie można zaktualizować, Lokalizację mam ustawioną na Chinykontynentalne, Bieżąca wersja 1.2.7_0028, Najnowsza wersja 1.3.0_0035, Gdy chcę zaktualizować: Też miałem taki problem przez pół roku nie mogłem jej zaktualizować do momentu kiedy kupiłem drugą która miała najnowszą aktualizację. Połączyłem ją z Mi Home i następnie zaktualizowałem poprzednią i o dziwo aktualizacja została przeprowadzona. Edited February 18, 2019 by Viro Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 4 godziny temu, elmagico napisał: Wrzuciłem bo ktoś może miał podobną sytuację. Jak wrócę do domu to będę wszystko podłączał od nowa. Mam nadzieję, że automatyzacje przechowywane są w taki sposób, że wrócą same bo teraz zupełnie pusto poza dziennikiem starych wydarzeń. Zrestartowałem już zdalnie całą sieć domową z routerem i access pointami na czele ale nic się nie wpięło. Myślałem że może to wina Gatewaya ale z drugiej strony... co mógłby mieć z tym wspólnego Gateway, skoro np oczyszczacz mam na serwerze EU, gdzie nie mam bramki itp i kontaktuje się tylko po wifi z serwerami Xiaomi. to dziwne,a może bramkę szlak trafił ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Nie mam pojęcia co się stało. Bramka mrugała na żółto 3-krotnie i potem przerwa i tak w koło, jakby była przywrócona do ustawień fabrycznych. Odkurzacz i oczyszczacz odłączone od Wifi. Wszystkie czujniki niedostępne. Nie mając za bardzo koncepcji, przywróciłem bramkę przyciskiem do defaultu i dodałem ponownie. Pojawiły się czujniki ale wszystkie offline (czujki drzwi, ruchu), tak samo przyciski. Dodałem ręcznie odkurzacz i oczyszczacz (ten akurat na EU, reszta serwer CN). Niestety, tylko jeden PIR i jeden przycisk wróciły same do stanu online, resztę musiałem dodawać ręcznie od nowa. Najgorsze, że całą automatyzacja zniknęła i muszę ją ręcznie ustawiać od nowa. Jest jakaś opcja zrobienia kopii tych ustawień? Lipa też, że przy okazji zmieniły się tokeny oczyszczacza i odkurzacza i muszę je od nowa wyciągać i dodawać do Home Assistanta. Prądu na pewno nie było przerwy. Jedyny wspólny czynnik dla wszystkich urządzeń to Wifi ale żeby wszystko nagle straciło połączenie i potem już nie wróciło? Dziwne bo testowałem chwilową przerwę w dostępie do Wifi i zawsze wszystko ładnie wracało. Jak sobie pomyślę że jadą do mnie kolejne czujki, przyciski, a co gorsza czujniki dymu i gazu oraz zalania, to mam nadzieję że to jednorazowy fuckup systemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Też dzisiaj miałem problem z bramkami, jak wróciłem z pracy działy tylko żarówki po wifi, ale jakoś wróciło do normy samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 6 godzin temu, elmagico napisał: Nie mam pojęcia co się stało. Bramka mrugała na żółto 3-krotnie i potem przerwa i tak w koło, jakby była przywrócona do ustawień fabrycznych. Odkurzacz i oczyszczacz odłączone od Wifi. Wszystkie czujniki niedostępne. Nie mając za bardzo koncepcji, przywróciłem bramkę przyciskiem do defaultu i dodałem ponownie. Pojawiły się czujniki ale wszystkie offline (czujki drzwi, ruchu), tak samo przyciski. Dodałem ręcznie odkurzacz i oczyszczacz (ten akurat na EU, reszta serwer CN). Niestety, tylko jeden PIR i jeden przycisk wróciły same do stanu online, resztę musiałem dodawać ręcznie od nowa. Najgorsze, że całą automatyzacja zniknęła i muszę ją ręcznie ustawiać od nowa. Jest jakaś opcja zrobienia kopii tych ustawień? Lipa też, że przy okazji zmieniły się tokeny oczyszczacza i odkurzacza i muszę je od nowa wyciągać i dodawać do Home Assistanta. Prądu na pewno nie było przerwy. Jedyny wspólny czynnik dla wszystkich urządzeń to Wifi ale żeby wszystko nagle straciło połączenie i potem już nie wróciło? Dziwne bo testowałem chwilową przerwę w dostępie do Wifi i zawsze wszystko ładnie wracało. Jak sobie pomyślę że jadą do mnie kolejne czujki, przyciski, a co gorsza czujniki dymu i gazu oraz zalania, to mam nadzieję że to jednorazowy fuckup systemu skąd wiesz że prąd był cały czas ?-kiedyś miałem taką sytuacje że światło na ułamek sekundy przygasło i wszystko działała dalej(ponieważ godziny na urządzeniach się nie zresetowały) a tylko na piekarniku miałem zresetowaną godzinę na 00:00,proponuje zakupić UPS jak u mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 (edited) 5 godzin temu, bobo123 napisał: skąd wiesz że prąd był cały czas ?-kiedyś miałem taką sytuacje że światło na ułamek sekundy przygasło i wszystko działała dalej(ponieważ godziny na urządzeniach się nie zresetowały) a tylko na piekarniku miałem zresetowaną godzinę na 00:00,proponuje zakupić UPS jak u mnie. System alarmowy komunikuje przerwy, jakiekolwiek urządzenia sieciowe miałyby uptime krótszy niż X dni, rozłączyło by mi vpn, monitoring miałby przerwę w nagrywaniu i wiele innych. Jestem z IT, mniej więcej ogarniam. Wydaje mi się, że był jakiś niewielki ale jednak globalny problem. Może gdybym jak Gawronnek nie ruszał to samo by wróciło ale za bardzo kusiło UPS nie pomoże. Odkurzacz i oczyszczacz są podpięte są bezpośrednio pod Wifi. Reszta leci przez bramę. Podpiąć do UPS bramę? Cały sprzęt sieciowy? Czy cały system smart home pod upsy? Edited February 19, 2019 by elmagico Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Nie ma lekko, dzisiaj obie bramki odmówiły posłuszeństwa, zero reakcji, pomogło odłączenie ich od zasilania i podłączenie z powrotem. Coś się dzieje niedobrego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acidmk Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Ja miałem to samo, dwa dni temu wszystkie urządzenia przeszły w off-line wraz z bramką. Tylko urządzenia po wifi zostały. Dziś wszystko wróciło do normy.Chyba problem był po stronie XiaomiWysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Chyba tak, tylko źle to wróży, po zegbee miało działać bez netu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acidmk Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Ano, ale bramka która to spina działa po wifi. To mógł być słaby punkt. Muchy inne rzeczy działały po wifi ale odkurzacz znowu zmienił token Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 u mnie działa bez problemu jak narazie(jedynie jakieś 5-6 dni temu miałem offline bramke i urządzenia zigbee + kamere wifi) po zresetowaniu routera wszystko wróciło do normy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Obecne żarówki Ikea tradifri spectre i chyba te bez spectre również będą zastąpione w marcu jedną wersją za 39.99 sztuka. Jeden model zastąpi obie. Byłem dziś w ikea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Chodzi o gwinty E14 i E27? Czy też o GU10? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Ah nie napisałem. Byłem po gu10 i tylko o takie pytałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 (edited) 10 godzin temu, elmagico napisał: Obecne żarówki Ikea tradifri spectre i chyba te bez spectre również będą zastąpione w marcu jedną wersją za 39.99 sztuka. Jeden model zastąpi obie. Byłem dziś w ikea. ciekawe jaki to będzie model czy zrobią tylko spectrum czy zostawią tylko zwykłą(ale myślę że będzie to spectrum,ponieważ ma więcej możliwości) ja również pytałem w ikei i gość mi powiedział że te które teraz są będą sprzedawane do lipca 2019r. Edited February 21, 2019 by bobo123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 I jeśli to prawda to będą jeszcze tańsze, chyba oddam te swoje Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmagico Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 1 godzinę temu, bobo123 napisał: ciekawe jaki to będzie model czy zrobią tylko spectrum czy zostawią tylko zwykłą(ale myślę że będzie to spectrum,ponieważ ma więcej możliwości) ja również pytałem w ikei i gość mi powiedział że te które teraz są będą sprzedawane do lipca 2019r. Gość sprawdzał przy mnie w systemie. Precyzując wygląda to z tego co widziałem tak. W Ikei Warszawa Targówek, była już tylko 1 ostatnia żarówka Tradfri na GU10 Spectre. Gość w systemie sprawdził że do 25 marca 2019 pojawi się w ofercie nowa żarówka typu Spectre za 39.99 która zastąpi obecne dwa modele na GU10 (spectre i zwykła). Wygląda na to, że teraz opłaca się wstrzymać z zakupem. O ile oczywiście nowy model będzie kompatybilny Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 Kupie jedną na próbę jak będzie działać to również oddam swoje Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppage Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Witam, mam problem z dodaniem żarówki IKEA E27 Tradfri -> https://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60338452/ Wg. Mi Homa powiniem ją 6 razy włączyć w 5 sekund - próbowałem kilka naście razy wykonać taką sentencję niestety żarówka nie wykazuje żadnej współpracy z MiHomem. Oczywiścier serwer chiński, wszystko zaktualizowane, żarówka 1,5m od Gatewaya. Jakieś rady? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 chyba nie czytałeś tematu żarówki które działają na chwile obecną to tylko te na gwincie GU10 czyli z bolcami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppage Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 30 minut temu, bobo123 napisał: chyba nie czytałeś tematu żarówki które działają na chwile obecną to tylko te na gwincie GU10 czyli z bolcami. faktycznie nie czytałem, więc czekam na aktualizację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 my też czekamy,napisz w temacie który ci wysłałem i daj znać jak coś ruszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawronnek Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Jaką masz wersję firmware w bramce i jaką wersję Mi Home? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 jeżeli chodzi o mnie to mi home wersja V4.13.0 jeżeli chodzi o bramkę to jest to wersja 1.4.1_167.0158 system IOS Link to comment Share on other sites More sharing options...
mini21 Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 Witam ponownie. Chciałem prosić jeszcze o radę w kwestii kamerki (Xiaomi Dafang 1080). Kupiłem takową, przyleciała, udało się podłączyć (nie bez problemów). Problem w tym, że jakość nagrania jest BARDZO SŁABA MZ. Pikseloza straszna, twarzy (jeśli nie jest skierowana na wprost w odległości metra od kamery) nie da się rozpoznać, ogólnie spory zawód. I to zarówno z karty jak na podglądzie na żywo. Chciałem się poradzić - czy ten typ tak ma, czy może coś jest u mnie nie tak? Czytając recenzje wszyscy zachwalali za jakość obrazu, a moim zdaniem jest słabo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 nie mam tej kamery ale to dziwne że 1080p u ciebie tak słabo wychodzi ja mam xiaomi 360 1080p i jakość nagrań wygląda tak(mój filmik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mini21 Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 Dzięki. Faktycznie wygląda to u Ciebie jakoś lepiej. A czy miałbyś może jakiś filmik z "żywymi postaciami"? Chociażby na PW, bo nie wiem z czego wynika ta słaba jakość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nius Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 Witam czy włączniki ścienne lub gniazdka sterowane bramą poprzez zigbee będą widoczne w Google home i można je uruchamiać głosowo asystentem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMART HOME PL Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 (edited) nie są widoczne urządzenia zigbee na amazon alexe lub google home,tylko urządzenia wifi jak np żarówki xiaomi yeelight itp Edited February 25, 2019 by bobo123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nius Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 (edited) To lipa....trzeba brać zwykle, a czy z tymi zwykłymi można ustawiać sceny z brama tak jak zigbee czy są jakieś ograniczenia w funkcjonalności? Edited February 25, 2019 by nius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now