Guest Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Wczoraj zauważyłem za pojawiły się u mnie lekkie luzy na kierownicy przy kręceniu nią w lewo/prawo.Poproszę ciut dokładniej gdzie wyczuwasz luz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 18 minut temu, pixelq napisał: Poproszę ciut dokładniej gdzie wyczuwasz luz ? Jak złapię za dolną część mechanizmu składania (lub za koło) to przy kręceniu kolumną jest lekki luz, po złapaniu za górną część mechanizmu składania nie wyczuwam luzu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekcrx Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 7 minut temu, cichy45 napisał: Jak złapię za dolną część mechanizmu składania (lub za koło) to przy kręceniu kolumną jest lekki luz, po złapaniu za górną część mechanizmu składania nie wyczuwam luzu. dokrecales wszystkie srobki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 5 minut temu, sebekcrx napisał: dokrecales wszystkie srobki ? Właśnie pytam aby wiedzieć czy dokręcić jakieś konkretne które za to mogą odpowiadać, bo tak zaciskać wszystko na "przypał" może pewnie przynieść więcej szkód niż pożytku. Wiem jak się reguluje zaczep ale nie mam kompletnie pojęcia jak podejść do tego tematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Musisz zdefiniować, czy luz jest w osi góra dół czy na boki - prawo lewo, czy może na samym mocowaniu przód/tył po złożeniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Jest na boki. Tylko kiedy kręcę kierownicą lewo prawo. Nie przy podnoszeniu, nie przy ciągnięciu/odpychaniu kierownicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Jest na boki. Tylko kiedy kręcę kierownicą lewo prawo. Nie przy podnoszeniu, nie przy ciągnięciu/odpychaniu kierownicy. Dokręć 1 i 2... może się poluzowały.Dokręć również 3 (śruba widoczna po złożeniu), tylko z wyczuciem.Z wyczuciem oznacza, że po dokręcenie ruch lewo - prawo powinien być płynny bez wyczuwalnego przeskakiwania, oporu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 (edited) Dnia 6.10.2019 o 16:37, pixelq napisał: Dokręć 1 i 2... może się poluzowały. OK, teraz tego nie zrobię bo nie mam takiego imbusu, ale może jutro albo pojutrze dam radę. Odezwę się czy pomogło i jeśli tak to która śrubka to była. Edited October 8, 2019 by mrosi Nie przewalamy obrazków z cytowanej zawartości... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasko Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Witam mam pytanie techniczne. Czy ktos sie orietuje jakie zasilanie jest podawane na tylna lampke podczas świecenia jak i hamowania m365 PRO? Nie chcem narazie rozbierać swojej hulajki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 5V Jeśli myślisz o podłączeniu z tego źródła czegoś to odradzam, bo to bardzo liche źródło i można jeszcze upalić tranzystor Q4 w kontrolerze. DokładnieMinus jest z baterii Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekcrx Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 (edited) a to widzieliscie ???? fajny mod na wyswietlacz do m365 jak bym miał taki warsztat przerobił bym swoją m365 pro na 100km zasiegu i oponki tez ciekawe , powinny podejsc do emki Edited October 7, 2019 by sebekcrx Link to comment Share on other sites More sharing options...
piciu256 Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Opony do m365 nie weszłyby, za grube. 10x2.125 na przód wcisnąłem demontując błotnik i wkładając podkładki na odwrót, jest bardzo ciasno na boki ale działa, a co do całej przeróbki to według mnie jak już wkładać tyle roboty- lepien zbudować coś od zera lub na podstawie czegoś taniego, itak uzyskujemy ciężką kolubrynę, raczej nie do noszenia, spawanie Alu to też nie takie hop siup btw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekcrx Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 2 godziny temu, piciu256 napisał: Opony do m365 nie weszłyby, za grube hehehe , sprawdz ile ma cal , policz i jeszcze raz odpisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
piciu256 Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Nie widzę ile ma cali, nie odpalę specjalnie komputera tylko dlatego że na telefonie za małe Założyłem że skoro twierdzisz że powinny pasować, piasta ma średnicę ~15cm a więc prostą proporcjonalnością, wzrokowo stwierdziłem że profil opony za duży. Dla porównania moja nie mieszcząca się z tyłu, na wcisk z przodu 10" Link to comment Share on other sites More sharing options...
piciu256 Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Też mnie to dziwi, w każdym razie u mnie z tyłu się opierała o wspornik, a z przodu ocierała o błotnik, moja opona jest lekko krzywa na boki- może dlatego, tak czy tak 1-2mm prześwit bym nie zaakceptował z przodu (z tyłu owszem, rozpórka to nie problem) że względu właśnie na błoto, z przodu działa super. Ale starczy o oponach, jest temat osobny 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekcrx Posted October 10, 2019 Share Posted October 10, 2019 (edited) https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-przednie-xiaomi-m365-i-m365-pro-8507619959?reco_id=e1f368bf-eb4f-11e9-ab44-000af7f5ff20&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017 wkoncu i na naszym allegro , i cena atrakcyjna , chyba bede testował po nowym roku Edited October 10, 2019 by sebekcrx Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 A propo tego co pisałem o kierownicy - śrubki zaznaczone przez @pixelq nie są luźne, więc zostawiłem jak jest, nie chciałem zrywać kleju bo siedzą ciasno. Zostawię jak jest póki co bo luz jest bardzo delikatny. Za to mam pytanie inne. Wyczyściłem hulajnogę z kurzu/piasku i psiknąłem na tylne koło smaru do łożysk. Koło toczy się lżej, ale teraz słychać z niego szum kiedy kręci się uniesione. Jest to jakiś niebezpieczny objaw syfu w łożyskach czy nie ma się czym przejmować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 (edited) Wypłukałes z łożysk stały smar i dlatego teraz szumi. Zgodnie ze sztuką, do łożysk stosuje się TYLKO smar stały, nigdy płynny. Co teraz zrobić? W związku z tym, że łożyska nie mają teraz praktycznie żadnego smarowania - co słychać - należy je wymienić. Ewentualnie możesz je rozebrać i dać od środka smaru stałego, choć koszty nowych łożysk są na tyle niskie, że ryzyko uszkodzenia starych łożysk na przykład poprzez złe złożenie, porysowanie wewnątrz kulek itp nie jest tego warte. Edited October 12, 2019 by Battery_Saver 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 @Battery_Saver Przesmarowałem łożyska po wyczyszczeniu smarem stałym i wydaje się ok, ale na zapas zamówię sobie od razu nowe bo faktycznie są tanie. Takie jak z linku będą dobre? https://www.tme.eu/pl/details/skf6001-2rsh/lozyska-toczne/skf/6001-2rsh-skf/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekcrx Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 45 minut temu, cichy45 napisał: @Battery_Saver Przesmarowałem łożyska po wyczyszczeniu smarem stałym i wydaje się ok, ale na zapas zamówię sobie od razu nowe bo faktycznie są tanie. Takie jak z linku będą dobre? https://www.tme.eu/pl/details/skf6001-2rsh/lozyska-toczne/skf/6001-2rsh-skf/ Bedą dobre 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Komplet to2 x ŁOŻYSKO 6001 2RSH SKF 2RS 12X28X8 ( tył )Wymiana stosunkowo łatwa.2 x ŁOŻYSKO 6002 2RSH SKF 2RS 15x32x9 (przód)Tu wymiana jest bardziej skomplikowana.Co do sklepu tme.eu cena niezbyt atrakcyjna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Polecasz jakiś sklep z lepszymi cenami? TME znam bo zamawiałem stamtąd już dużo razy różne elementy elektroniczne do projektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Kupisz na allegro bez problemu. Każde łożysko ma wybite lub wytloczone parametry i producenta więc nie masz się co obawiać, że dostaniesz coś innego, ale taniej dobre łożyska które i tak już kosztują mało to nie widzę tego. Może zaoszczędzisz 1-2zl na sztuce, no chyba że z odbiorem osobistym lub dostawą smart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwarc Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Witam. Pojawił się problem z moją Mija 365. Wymieniłem dętkę w przedniej oponie. Przy wymianie nie odłączałem głównego kabla zasilającego z silnika. Trochę podczas wymiany się namordowałem. Nie wiem czy podczas dociskania opony na felgę nie uszkodziłem kabla lub jego podłączenia. Po wymianie świeci się zielona pierwsza dioda na panelu (prócz reszty) w aplikacji pokazuje błąd hulajnogi, code 0. Sama hulajnoga jeździ jakby w trybie eco, choć nie korzystałem z niego więc domyślam się, że tak działa. Bardzo wolno się rozpędza i jedzie max koło 15 km/h. Jakieś rozwiązanie problemu? Próbowałem bawić się włączeniem i wyłączeniem trybu eko, ale zielona dioda cały czas się pali. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwarc Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Fałszywy alarm. To był jednak tryb eko hehe. Probowałem go wyłączać podczas ładowania hulajnogi dlatego nie reagowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin62 Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Dnia 13.10.2019 o 12:06, pixelq napisał: Komplet to 2 x ŁOŻYSKO 6001 2RSH SKF 2RS 12X28X8 ( tył ) Wymiana stosunkowo łatwa. 2 x ŁOŻYSKO 6002 2RSH SKF 2RS 15x32x9 (przód) Tu wymiana jest bardziej skomplikowana. Co do sklepu tme.eu cena niezbyt atrakcyjna. To te łożyska są jak w większości skuterów i motocykli, powinny starczyć na długo, chyba że nie są kryte dodatkowo jakimś simeringiem przed wilgocią wodą etc. Jeśli nie to same 2RS niewiele da ale zawsze lepiej niż krycie blaszkami czy też jednostronne, w kałużach nie pływają. Nie rozbierałem kół, są tam simeringi zakrywające łożyska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 (edited) skoro oznaczenie jest 2RS to znaczy, że są uszczelnienia gumowe po obu stronach. Miałem okazję sprawdzić i jest dokładnie jak w specyfikacji. Jeszcze dla potomnym podlinkuję przykładową stronkę z oznaczeniami i innymi technicznymi sprawami związanymi z łożyskami tocznymi : KLIK Edited October 15, 2019 by Battery_Saver Dodano link Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy45 Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 (edited) Zapytam jeszcze w sprawie łożysk, czy takie szczypce do pierścieni segera będą dobre? Czy ktoś z was może kupił jakiś tani zestaw i może polecić? https://allegro.pl/oferta/szczypce-segera-6-do-pierscieni-160mm-4szt-7543374803 Sama piasta siedzi mocno w łożyskach czy da radę bez specjalnego ściągacza do łożysk ją wyjąć? A, jakie rozmiary mają śruby imbusowe? Od razu chcę kupić pełny zestaw narzędzi do hulajnogi coby mieć spokój na przyszłość. Myślę na takim zestawem, ale nie wiem czy są tam wszystkie rozmiary https://allegro.pl/oferta/kennedy-zestaw-kluczy-trzpieniowych-imbus-9szt-7537318555 Edited October 16, 2019 by cichy45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Eeee... tam. Z tylu wymiana to pestka.Prawdziwa zabawa to wymiana z przodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 (edited) Ciekaw jestem, jak po raz kolejny wymieni te wklejone na epoksydzie łożyska. No chyba, że wymienił na "wieczne". Przecież tam wystarczyło dać jakiś dystans w postaci podkładki czy cokolwiek innego lub po prostu nabić głębiej łożysko na ośce i po sprawie. Edited October 16, 2019 by Battery_Saver Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaise18 Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Hej jest jakiś patent na luz na kierownicy ale nie ten typowy na zawiasie. U mnie mam luz na samym połączeniu drążka z górnym elementem zawiasu. Wiem że jest tam śruba ale niestety już gwint się zerwał i dokrecanie nic nie pomaga. Poza tym ta srubka to jakieś M6 więc maleństwo. Edit:Już znalazłem jeden ze sposobów : Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
sziva Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 U mnie też były luzy. Zalałam to tak jak Ty metalicznym klejem epoksydowym, ale zamiast tego kołka sprężystego dałam śrubę, którą wkręciłam na jeszcze mokrym kleju. Od tamtej pory przejechałam już kilkaset kilometrów i wszystko jest cacy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uziasz Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Panowie a takie strzykanie w kierownicy jak by metalu? To chyba ten sam problem? Strzykanie jest jakby w kierownicy strasznie to irytuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Panowie a takie strzykanie w kierownicy jak by metalu? To chyba ten sam problem? Strzykanie jest jakby w kierownicy strasznie to irytuje Jak nasmarujesz... i nadal będzie trzeszczeć to niestety... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin62 Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 (edited) 9 godzin temu, mariusz13 napisał: Proszę bardzo,wymiana łożysk,ten gość wklejał bo miał luzy w piaście od tych tzw.małych luzów. Tylne koło. https://www.youtube.com/watch?v=uZ9M-bIlm6I Przednie koło wraz z tylnym z zabezpieczaniem przed wilgocią. https://www.youtube.com/watch?v=rdXTRIgwq30 Witam, a jakie Ty tam widzisz zabezpieczenia przed wilgocią (kurzem) oprócz krycia 2RS. Nie ma żadnych simeringów nawet miejsca nie ma żeby je obsadzić. Także być może dla tego te łożyska lecą, choc nie doczytałem żeby komuś mocno się posypały, ale jest to bardzo możliwe bez simeringa. Łożyska obsadzone jak w zwykłej hulajce czy rolkach etc. gołe bez dodatkowych osłon. Dziwię się też po co ten klej dają, może kiepski materiał samej felgi ale łożysko dostaje luz chyba że stanie he... i wtedy wytrze "otwór" obsadzenia. Tak jak ktoś wcześniej napisał łożyska są ok kwestia w tych filmach podkładek czy czegoś podobnego. To wygląda na wadę fabryczną. Jak może tak otwór obsadzenia się powiększyć dostać takiego luzu jeśli łożysko się kręci i jest sprawne bez luzów jak na filmie tylne koło? Edited October 16, 2019 by marcin62 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now