Jump to content

Battery_Saver

Moderatorzy lokalni
  • Posts

    876
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Battery_Saver last won the day on May 3

Battery_Saver had the most liked content!

About Battery_Saver

Dodatkowe

  • Smartfon
    M365 PRO-mod

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Battery_Saver's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

172

Reputation

  1. Inne brałbym pod uwagę tylko gdy zależy Ci out-of-box na: - b. dużym zasięgu (ponad 30km) - większej prędkości (pomad 36km/h) - amortyzacji - zabezpieczeniu pojazdu na kluczyk/rfid etc. - większych kołach - dwa silniki - dwa fizyczne hamulce Jeśli nie, to pod względem ilości części zamiennych na rynku, modyfikacji i ludzi mających wiedzę w temacie Xiaomi nie ma obecnie konkurencji.
  2. nie ma innego sposobu poza sprawdzeniem co jest nadrukowane na pcb
  3. Na obecną chwilę jedyne rozwiązanie które działa to wymiana ESC na inny Próby wgrania softu po kablu również kończą się fiaskiem
  4. dokładnie tak się dzieje przy wersjach pojazdów wyprodukowanych po grudzień 2021. ESC w wersji pcb 3.1 powoduje uceglenie pojazdu. jest o tym mowa w moim poście wyżej oraz w wielu miejscach na tym forum
  5. modułu od Xiaomi od dawna już są pokrywane specjalną warstwą mającą utrudnić życie wilgotności i innym czynnikom zewnętrznym, ale jak widać, to za mało. Jest tam dość spory moduł wyświetlacza oraz buzzer, co utrudnia całkowitą izolację. Dodatkowa warstwa zabezpieczająca na pewno pomoże, ale czy wystarczy?
  6. Jako całkowite zabezpieczenie przed wilgocią dashboardu te nakładki się nie sprawdzają, zresztą sam masz właśnie takie doświadczenia. To (niby) zabezpieczenie w wielkim cudzysłowie, nie ma do końca sensu, i jest nastawione chyba na sukces marketingowy i niestety, jak widać, tak się właśnie dzieje. Zabezpieczasz miejsca, które widzisz, czyli wydaje Ci się, że jest ok, ale wilgoć dostaje się w innych miejscach o których nikt nie mówi. To zabezpieczenie ma sens tylko takie, by deszcz nie padał bezpośrednio na osłonki wyświetlacza i przypadkiem woda nie dostała się pod nie. Ale... woda a wilgoć to inne kwestie. Zobacz sobie jak jest zbudowana kierownica. To nie jest standardowa rurka jak np. w rowerach. Tutaj po całej długości ma wcięcie i na środku dość sporą dziurkę (a realnie dziurkę na przewody i dwie mniejsze centrujące) przez którą przechodzą przewody właśnie do pcb z wyświetlaczem. Niby są tam gumki po bokach w których są poprowadzone przewody, ale one nie zawsze są założone poprawnie (nie zawsze w ogóle są) a choćby nawet były założone poprawnie, to taka szczelność jest nie wystarczająca zwłaszcza w miejscu, gdzie jest bezpośrednie natarcie powietrza/pędu/deszczu, bo to miejsce położone bezpośrednio w czołowej części kierownicy. Między innymi tam właśnie nie ma dobrego zabezpieczenia. Do tego: miejsce gdzie czterema śrubami skręcasz mostek do kolumny również nie ma żadnego zabezpieczenia p. wilgoci. Jedyne zabezpieczenie które będzie skuteczne to rozkręcenie całości i skręcenie na silikonie/kleju do szyb. Ogólnie jest to ciężki temat. Sam to przerabiałem setki razy. Niektórym użytkownikom nigdy nic się nie przydarzyło w związku z wilgocią a niektórzy mają problemy od prawie nowości. Jedyne rozwiązanie, które daje spokój to rozkręcenie całości i zabezpieczenie wszystkiego co się da. Wszystko inne to półśrodki, które mogą zdać egzamin na dłuższy lub krótszy okres. Ewentualnie nie jeździć w deszczu i gdy jest mokro/wilgotno
  7. bez sprawdzenia fizycznej wersji sterownika można jedynie powiedzieć: CHYBA będzie dobrze
  8. generator jest uniwersalnuy dla każdej wersji - tak twierdzi autor dla MI-3 należy zaznaczyć opcję: Compat with newer Mi Scooter models oczywiście nie flashuj pojazdy jeśli masz pcb ESC w wersji wyższej niż 3.0 bo będziesz miał cegłę
  9. jest tam link do poradnika, który jest baaaaaardzo obszerny. Masz tam wszystko wyjaśnione
  10. taki błąd pojawia się, gdy połączysz pojazd z aplikacją zewnętrzną np. m365Tools a potem próbujesz połączyć z Xiaomi. Zawsze pomaga właśnie reset pojazdu. Z aplikacją mógł ktoś się łączyć w sklepie, więc nie koniecznie Ty lub ktoś od Ciebie. Napisz dokładnie w jaki sposób wykonujesz reset krok po kroku. Problemu bym upatrywał właśnie tutaj
  11. błąd 14 lub 15 przy wykonywaniu resetu to normalne zachowanie, więc tym nie masz co się martwić pokaż ten screen z aplikacji o który prosiłem w moim pierwszym poście w tym temacie
  12. luzy da się zniwelować dokręcając odpowiednie śruby, ale musisz się upewnić gdzie te luzy są. Praktycznie jest pięć możliwych miejsc: 1. mocowanie samej kierownicy za lampką przednią - 3 śruby na imbus widoczne po odkręceniu lampki 2. mocowanie mostka - 4 śrubki na imbus widoczne cały czas, to te śruby, które należy przykręcić po odpakowaniu z pudełka 3. zawias kolumny - śruba na imbus widoczna od przodu (gdy luz jest duży w środku zawiasu należy naciągnąć i zakontrować śrubę oczkową) 4. mocowanie kolumny - dwie śruby do zaciśnięcia mocowania kolumny na widelcu, widoczne po przeciwnych stronach mocowania 5. Mocowanie/docisk kolumny do widełek - śruba imbusowa widoczna po otwarciu zawiasu wchodząca pionowo do rury widelca
  13. nie ma czegoś takiego jak nowy sterownik oryginał. Jeśli jest oryginał to tylko z demontażu z hulajnogi, więc nowy nie jest. Xiaomi nie wprowadza przecież na rynek detaliczny części zamiennych. Części zamienne oryginalne nowe są dostępne tylko w autoryzowanych serwisach oczywiście nie na sprzedaż. Ja od zawsze jestem zdania, że lepiej kupić właśnie taki używany oryginał, niż niby nowy niby oryginał wprost z ali na np. allegro z co najmniej dwukrotną przebitką cenową. Wymiana ESC ma jakikolwiek sens, jeśli masz pcb v3.1 jeśli starsza, to nie ma sensu wymieniać ESC, bo normalnie można by na niego wgrać soft gdyby nie blokada BLE. Więc w takim wypadku trzeba by wymienić nie ESC a moduł BLE i to również załatwi sprawę. Wszystko zależy od tego co masz, w jakiej wersji i jaki soft na tym obecnie siedzi. ESC z pcb v3.1 - nie wgrasz nic w żaden sposób (poza apka Xiaomi) - jedyna opcja - wymiana całości sterownika na taki ze starszą wersją pcb BLE z fw 1.5.7/1.55 w zależności od dystrybucji i modelu - opcja 1 - downgrade BLE przez kabel, opcja 2 - wymiana modułu BLE na taki ze starszą wersją fw Próba wgrania czegokolwiek nie z aplikacji Xiaomi na ESC z pcb v3.1 kończy się ucegleniem kontrolera i póki co nie ma żadnej metody naprawy
×
×
  • Create New...