Battery_Saver

Użytkownicy
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

About Battery_Saver

  • Rank
    Zaawansowany

Dodatkowe

  • Smartfon
    M365

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W urządzenach, gdzie występują drgania jest wskazane a czasem nawet wymagane użycie odpowiedniego kleju do gwintów i to nie jest nic nowego. W pojazdach, gdzie odkręcenie się takiej śruby/nakrętki może spowodować wypadek itp - na chłopski rozum - dla własnego bezpieczeństwa nalezałoby użyć takego kleju a i fabrycznie zawsze są z klejem takie połączenia. Ja tak robię - koszt jest znikomy - a śruba/nakrętka prędzej pęknie niż się odkręci. Co do siły z jaką należałoby dokręcić koła - sam z chęcią posiadłbym taką wiedzę od kogoś kto zna temat, ponieważ również posiadam klucz dynamometryczny i z chęcią bym go użył i dokręcił zgodnie ze specyfikacją a nie na oko. Posiadanie takiego jak i innych narzędzi w dzisiejszych czasach to już chyba nic dziwnego, więc... nie rozumiem zdziwienia kolegi wyżej. Bardzo dobru klucz można kupić za niecałe 200zł w Polskim sklepie
  2. Tu nie chodzi o szarpanie, tylko lekkie falowanie prędkości, zwalnianie i przyspieszanie z różnicą 1-2km/h. Najlepiej to wyczuć przy jeździe na tempomacie, lub posiadając po prostu licznik. Dodam, że ja to sprawdzałem razem z licznikiem opartym na gps-ie no i może same prędkości troszkę się różnią, ale to falowanie jest również widoczne. Więc to nie wina softu czy samego wyświetlania - zjawisko po prostu istnieje. Czasem jest wyczuwalne bardziej, czasem mniej, czasem wcale. Z moich obserwacji wynika, że w lecie było bardziej nasilone niż teraz. Winą za to obarczałbym właśnie to co pisałem wcześniej, czyli mniejszą dokładność czujnika, lub jego większy błąd przy zwiększonej temperaturze no i oczywiście w parze z wyliczaniem prędkości na podstawie właśnie obrotów silnika pobieranych z tegoż czujnika haala. Widziałem gdzieś kiedyś na jakiejś ruskiej stronie w komentarzach, że ktoś tam wymienił ten czujnik na przemysłowy i podobno problem znikł zupełnie. Jestem w stanie w to uwierzyć
  3. nie porównuję hulajnóg, tylko wyjasniam w jaki sposób w OBU, powtarzam w obu hulajnogach jest obliczana prędkośc. W obu jest taki sam czujnik. Nie ma to się jak jabłko do gruszki, ewentualnie jak jabłko do jabłka, jeśli już wchodzimy do sadu. Silnik, bateria ani oprogramowanie nie ma tu znaczenia, zresztą softy mam dokładnie takie same, bo w zwykłej nam dashboard z pro i na obu wersje 1.6.0. Do tego na potwierdzenie moich wywodów - sprawdź internet, lub po prostu poty innych użytkowników tutaj, które potwierdzają, że problem falowania jednak występuje u niektórych. pozdro
  4. to rzeczywiście dobra cena jak za nową pro. Mam nadzieję, że jakimś cudem sprawa się załatwi pozytywnie i nie będziesz zmuszony odsyłać lub dokładać do naprawy, choć z autopsji wiem, że sa na to marne szanse. Daj info jak coś się dowiesz
  5. Jedna to zwykła, druga to pro. Faluje mi na zwykłej, na pro nie ma zupełnie takiej przypadłości. Ale czy możliwe by było, aby dwie zwykłe liczyły inaczej? Ano tak, ponieważ czujnik haala ma swoja tolerancję i % błędu obliczeniowego i do tego jeszcze każda sztuka jest inna. Wszystkie te parametry podaje producent w % widełkach, więc to normalne. Tak samo jest ze wszystkimi innymi czujnikami, i tak na prawdę z każdym podzespołem elektronicznym - zawsze jest dokładnośc podawana w % i każda sztuka może pracować inaczej. Wiem coś o tym na podstawie czujników temperatury czy rezystorów lub kondensatorów na przykład, choć haal-e też miałem na warsztacie przy różnych projektach i też jest znimi różnie. Zwłaszacz, że przy naszej hulajce wystarczy tak na prawdę różnica w pomiarze o jeden obrót i już jesteśmy na granicy i mamy falowanie. Na przykład 1800-1850obr/min to prędkośc 20km/h a 1851-1900obr/min to już 21km/h - wystarczy błąd pomiarowy na poziomie jednego obrotu i raz mamy 20km/h a raz 21km/h. (dane liczbowe są przykładowe dla pokazania zjawiska). Do tego dochodzi jeszcze różnica w pomiarach przy różnych temperaturach no i zakres temperatury pracy. Wszystko jest w datascheetach - można poczytać
  6. No i? Doszedłeś do jakiś wniosków, rozwiązań, czy post jest do wywalenia?
  7. Nie otrzymasz magicznej porady, innej niż moje, hulajki nie naprawią Ci na odległość. Więc albo zostajesz sam z tym problemem i go próbujesz rozwiązac, albo składasz reklamację i odyłasz sprzęt na własny koszt do Chin czy tam gdzie firma ma siedzibę, na 99% Chiny - możesz to sam sprawdzić. Dodam, że koszt takiej przesyłki, biorąc pod uwagę gabaryt i wagę to około 300-500zł w zależności od wybranego rodzaju. Tak z ciekawości, ile za nią dałeś, że wziąłeś z ali a nie ze sklepu czy allegro z Polski z gwarancją i zwrotem konsumenckim 14dni, lub wymianą na nowy sprawny egzemplarz?
  8. tak samo jak w zwykłej, jest tact-switch na bmsie tylko, że bms jest w obudowie alu tak samo jak bateria. Próbowałeś robić reset hulajki? Zmierzyłeś napięcie na złączu? Sprawdziłeś wtyczki? Wnoszę, że tak, skoro pytasz już o bms..
  9. proponuję zrobić reset: czyli przytrzymać przez parę sekund na raz manetkę gazu, hamulca i włącznik, jeśli to nie zda egaminu - a pewnie nie- bo ja obstawiam, że podczas transportu coś sie rozłączyło gdzieś, lub zgrzew na bateii puścił. Musisz odkręcić dolną pokrywę i miernikiem sprawdzić jakie jest napięcie na baterii na wtyku XT30. Przy okazji sprawdzić wszystkie wtyczki wpinane do sterownika. Również można zresetować BMS, jeśli nie będzie problemem uszkodzona bateria - wadliwy zgrzew.
  10. przede wszystkim sprawdzić kabelki połaczeniowe pomiędzy ESC a BLE i połaczenia
  11. Podaj kod błędu z wyświetlacza lub policz piknięcia, lub użyj m365Tools. Może napiszesz coś więcej? Co tak nagle normalnie, podłączas hulajnogę i tak się dzieje? Jeździłeś gdzieś, bateria jaki poziom był? Mokro było? Hulajka zwykła czy pro? Jaki soft? Chłopie, jak ktoś ma Ci pomóc jeśli nie piszesz nic konkretnie i do tego jeszcze w dwóch innych wątkach
  12. Według moich obserwacji a mam dwie hulajki - to jest zależne od sztuki. Na jednej mi faluje a na drugiej nie. Problemem jest to, że prędkośc jest wyliczana na podstawie ilości obrotów z czujnika halla - a nie jest to dokładna metoda, wręcz bardzo NIEDOKŁADNA
  13. No cóż, kolego @pixelq - nie przeczytałeś ze zrozumieniem ani postu kolegi @Luzik ani mojego i mogę stwierdzić z całkowitą pewnością, że piszesz o czymś zupełnie innym i do tego jeszcze nie masz racji. Ty, piszesz o maksymalnej MOCY, jaką należałoby ustawić w CFW a kolega pyta o współczynnik wzrostu prądu przy przyspieszaniu, czyli jak szybko będzie osiągany maksymalnie ustawiony prąd (czyli ten paramert o którym Ty piszesz). Są to dwie zupełnie inne kwestie, choć sa ze sobą bezpośrednio powiązane. Krok jaki ustawimy w tym parametrze, wpływa bezpośrednio na przyspieszenie, ale - i tu jest właśnie pierwsze softwareowe zabezpieczenie - nie można ustawić kroku większego niż ustawiony maksymalny prąd w danym trybie, oraz nie można w żaden sposób uszkodzić niczego, ani spalić, ani nic w tym stylu, zmieniając ten parametr, ponieważ - i tu jest drugie softwareowe zabezpieczenie - i tak nie ma możliwości przekroczenia ustawionej maksymalnej mocy w parametrach o których piszesz Ty. Ewentualne uszkodzenia o jakich piszesz, mogą się pojawić, ale tylko, gdy w nieumiejętny sposób zmodyfikujemy parametry maksymalnej mocy, o których piszesz Ty. Natomiast co do zabezpieczenia przegrzania - to również nie masz racji, poniewaz jest takie zabezpieczenie i sam miałem okazję się o tym przekonać, jak i w necie również są takie przypadki, także pisał o tym ktoś tu u nas na forum. Nawet na dashboardzie z wersji pro jest odpowiednia ikonka do tego celu. Jedyne konsekwencje ustawienia zbyt wysokiego kroku, zostały opisane przeze mnie i są to: - możliwy zmniejszony zasięg, ze względu na szybszy pobór większej mocy z baterii - możliwe zmniejszone bezpieczeństwo jazdy, ze względu na możliwy poślizg przedniego koła na niektórych powierzchniach - możliwe chwilowe zwiększenie temperatury baterii oraz silnika (a także kontrolera) - choć to jest raczej pomijalny aspekt ze względu na to, że nie przyspieszamy co sekunde przez godzinę bez przerwy. Zresztą i tak jest ograniczenie maksymalnego prądu, więc.. No ale jest możliwe chwilowe zwiększenie temperatury - możliwe szybsze zużycie baterii przy długotrwałym używaniu wysokiego parametru - aspekt pozytywny - lepsze przypieszenie Bez urazy i pozdrawiam