Jump to content

Battery_Saver

Moderatorzy lokalni
  • Posts

    1,072
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

Battery_Saver last won the day on August 1

Battery_Saver had the most liked content!

About Battery_Saver

Dodatkowe

  • Smartfon
    M365 PRO-mod

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Battery_Saver's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

200

Reputation

  1. Nastąpiło uszkodzenie ogniw lub ich łączeń (zgrzewy). Wskazuje na to ewidentnie napięcie na celi 5. Jedyne rozwiązanie to znalezienie i wymiana uszkodzonych ogniw lub jeśli puściły zgrzewy - to ich naprawa. Wymiana BMS-a w takim wypadku nic nie da i jest stratą pieniędzy
  2. Na wstępie opisz dokładnie co oznacza, że lampka nie działa. Świeci/mruga gdy naciskasz hamulec? Jeśli nie - to oznacza, że lampka albo przewód jest uszkodzony i wgranie innego softu nie pomoże
  3. Baterie są przeznaczone do pracy ze sterownikami z KERS, więc mają CP, czyli common port. Ten sam port do ładowania/pobierania prądu/KERS. Czyli po połączeniu baterii kablem Y (+do+ -do-) sprawiasz, że dwie baterie stają się jedną większą - pojemniejszą, sumujesz nie napięcie a pojemność. Stąd wystarczy podłączyć tylko jeden port ładowania i ładować oba pakiety z jednego portu. Szczegółowo monitorować w aplikacja będzie można tylko jeden pakiet (napięcia na celach), ten który podłączysz kabelkiem z BMS do sterownika a poziom naładowania będzie brany z obu, ponieważ jest to obliczane na podstawie aktualnego napięcia. Zresztą nie dało by się inaczej, ponieważ wymagało by to, drugiego ESC.
  4. Niestety w takiej sytuacji jedyna rozsądna rada i pewne rozwiązanie to: wymienić na nowe baterię oraz sterownik silnika.
  5. Najlepiej jest używać oryginalnego numeru seryjnego, więc spróbuj znaleźć swój numer. Naklejka z SN jest w czterech miejscach: na kontrolerze, w środku komory na baterię, na zewnątrz z boku na ramie pojazdu oraz na pudełku. Sprawdź czy nie masz jakiś screenów z jakiś aplikacji tam też występuje. Co do flashowania przez stlink modułu DRV, możesz użyć losowego numeru seryjnego, byle by był w odpowiednim formacie, to jest numer przypisywany podczas fabrycznego flashowania pojazdu i można go zmienić do czego nie zachęcam. Zupełnie inna kwestia to UUID mikroprocesora, który jest niezmienny
  6. czy pojazd jest widoczny przez bluetooth? Czy możesz się połączyć z aplikacja M365Tools i przedstawić screeny z aplikacji?
  7. tam powinny być dwie śruby imbusowe, można spróbować to doregulować. Lecz jeśli to nic nie da, niestety trzeba będzie wymienić cały zawias a w konsekwencji pewnie całą kolumnę
  8. masz odpowiedź na oba scenariusze w moim poprzednim poście
  9. generalnie możesz zastosować każdy przełącznik, ale jeśli ma być na zewnątrz to musi być albo odporny na warunki zewnętrzne albo zabezpieczony. Chyba wiadomo dlaczego.
  10. Jeśli mamy do czynienia z błędem 39 to jest to problem z baterią konkretnie z jej temperaturą, która jest poza zakresami ustalonymi przez oprogramowanie w BMS. Powody mogą być dwa: albo rzeczywiście jest to zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura, albo uszkodzony jeden lub więcej czujników temperatury. Należało by to sprawdzić, dostając się do baterii i sprawdzając jakimś innym, zewnętrznym miernikiem temp. jak wygląda temperatura rzeczywista. Możliwe, że bateria się przegrzewa - przyczyn może być wiele, najczęściej - uszkodzenie jednego z ogniw lub większej ilości, uszkodzenie zgrzewów co powoduje iskrzenie i jeśli się to dzieje w pobliżu czujnika to efektem jest wspomniany błąd. Należy przyjrzeć się BMS-owi, sprawdzić czy nie ma na nim jakiś uszkodzeń, czy luty są w porządku. Na pcb jest switch do resetowania układu - można wykonać taki reset i sprawdzić czy to przyniesie jakąkolwiek zmianę stanu rzeczy. Optymistyczny scenariusz: Ja stawiam na zwykłe, chwilowe przegrzanie i to, że dotarłeś do domu, temperatura nadal była zbyt wysoka, podłączyłeś do ładowarki i był aktywny błąd 39. Ale teraz, na drugi dzień, błędu już nie ma, ponieważ pojazd i komponenty ochłodziły się i jest ok. Musisz brać pod uwagę, że teraz gdy są ekstremalnie wysokie temperatury na zewnątrz, ryzyko przegrzania jest bardzo wysokie i bardzo częste, trzeba na to uważać, gdyż przegrzanie baterii może się skończyć wręcz tragicznie i nie mam na myśli ewentualnych kosztów jej wymiany na nową.
  11. jeśli jest tak jak piszesz to prawdopodobnie jest do wymiany dashboard. Wynika z tego, że to on uszkadza manetkę. Powodem może być jego uszkodzenie spowodowane najczęstszą przyczyną, czyli zalaniem/wilgocią/zwarciem
  12. Twoja bateria jest w bardzo dobrej kondycji, lecz, jednak nie jest nowa. Jak była nowa - działała w sposób x a teraz działa trochę gorzej. Ta zmiana jest z tego co piszesz w okolicach 15%, więc biorąc pod uwagę obecne bardzo wysokie temperatury, można powiedzieć, że to normalne. Jakby różnica w rozładowaniu była powyżej 30% to można by się zastanawiać nad problemem z baterią, ale tak nie jest. Co możesz zrobić? Można wymienić baterię na większą, lecz bez zmiany softu (zwłaszcza BMS), prawdopodobnie będzie ten sam problem, choć na pewno wystąpi w czasie później z powodu większej pojemności baterii. Przy wysokiej wadze ridera, jeśli chcesz zostać przy ekosystemie Xiaomi, jedynym rozwiązaniem, które ma sens na przyszłość jest: zakup silnika z wersji PRO (jest mocniejszy), zakup baterii od wersji PRO (ponad 2x większa pojemność w stosunku do wersji Essenstial), wzmocnienie ścieżek na ESC, zmiana oprogramowania dostosowanego pod swoją wagę. Oczywiście z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma sensu zakupu osobno tych podzespołów. Najlepiej sprzedać obecny pojazd w dobrej cenie, póki jest sezon cena będzie dużo wyższa niż poza sezonem i dołożyć do zakupu wersji PRO.
  13. a to tego nie napisałeś, że sytuacja nie występuje przy w pełni naładowanej baterii to na pewno znam już powód. Na standardowym sofcie, zwłaszcza mówimy o BMS, zawsze wraz ze spadkiem napięcia baterii, będą spadać parametry jazdy. Najczęściej jest tak że od około 70% i niżej jest ucinana moc co za tym idzie również i prędkość
  14. przeczytaj instrukcję. Pojazd wymaga aktywacji zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji obsługi
  15. patrząc na parametry baterii, wszystko wskazuje na to, że jest ona w bardzo dobrej kondycji. Najprostsze rozwiązanie jakie mi się nasuwa to, że zaktualizowałeś, może przez przypadek oprogramowanie lub wgrałeś jakiś soft, który zmienił parametry pojazdu. Ilość przebiegu, ilość ładowani nie jest wcale wysoka, by móc zwalić na zużycie sprzętu, choć wiadomo, że nie zawsze przebieg idzie ze zużyciem. Wykonaj testowo pomiar prędkości max. na podniesionym kole. Da nam to pogląd czy w ogóle, bez obciążenia można osiągnąć prędkość 20km/h lub więcej.
×
×
  • Create New...