szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

8 godzin temu, bembenek napisał:

Chyba nie jest tajemnicą, że lobby Drukarzy 3D działa prężnie. Mało doświadczony posiadacz m365 nie odróżni co jest naprawdę przydatne, a co jest kitem chytrych cwaniaczków, łapiących na facebooku frajerów na te swoje podkładki, haczyki, koszulki na nóżkę i inne bzdety. Niechlujnie wydrukowane pierdółki z taniej drukarki, warte może 50gr, a wciskane naiwnym po 30zł.

Ja dla pewności zakleiłem panel przezroczystą folią i taśmą klejącą, sprawdza się doskonale i na pewno nie spadnie, jak te drukowane bzdety, które na dodatek nie są przezroczyste i utrudniają naciskanie przycisku.

Nie rozumiem, jak ktoś sprzedaje naklejkę na panel jako jeden element kiedy panel jest dwuczęściowy i w dodatku nie wycina otworu na przycisk. Co do jakości czy precyzji wykonania czegokolwiek to jest ktoś kto robi coś zgodnie ze sztuką i ktoś co robi to samo ale byle jak, nie ma co wrzucać do jednego wora wszystkich. Sam pracuje obecnie nad wzorami naklejek na panel i korzystając z odp. wysokiej jakości materiałów da się uzyskać konkretny efekt, ale nie każdy ma odp. sprzęt i wiedzę jak się za to zabrać. Przymiarki mam do foli samochodowej 3M + laminowanie, wycinanie i tutaj za 50 gr tego nie zrobię. Wychodzę z założenie, że jakość pamięta się dłużej jak cenę, więc stawiam na jakość a nie bylejakość. Wole sprzedać 10 sztuk i mięć 10 zawodowych niż 150 i 10 zadowolonych. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
10 godzin temu, mx-art napisał:

Nie rozumiem, jak ktoś sprzedaje naklejkę na panel jako jeden element kiedy panel jest dwuczęściowy i w dodatku nie wycina otworu na przycisk. Co do jakości czy precyzji wykonania czegokolwiek to jest ktoś kto robi coś zgodnie ze sztuką i ktoś co robi to samo ale byle jak, nie ma co wrzucać do jednego wora wszystkich. Sam pracuje obecnie nad wzorami naklejek na panel i korzystając z odp. wysokiej jakości materiałów da się uzyskać konkretny efekt, ale nie każdy ma odp. sprzęt i wiedzę jak się za to zabrać. Przymiarki mam do foli samochodowej 3M + laminowanie, wycinanie i tutaj za 50 gr tego nie zrobię. Wychodzę z założenie, że jakość pamięta się dłużej jak cenę, więc stawiam na jakość a nie bylejakość. Wole sprzedać 10 sztuk i mięć 10 zawodowych niż 150 i 10 zadowolonych. 

1. Naklejki są dwuczęściowe + podkładka pod przycisk. Są bodajże na ebay'u.

2. Oj jak zaczyna słyszeć tego typu wywód o jakości to przypominają się mi techniki sprzedaży. Trochę jak firma z nagryzionym jabłkiem. Oby nie ten kierunek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, sebamac napisał:

 Oj jak zaczyna słyszeć tego typu wywód o jakości to przypominają się mi techniki sprzedaży. Trochę jak firma z nagryzionym jabłkiem. Oby nie ten kierunek.

A jak się dobrze mają, pozazdrościć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.05.2018 o 23:54, P3t3r napisał:

Witaj,

Mamy z żoną od dwóch tygodni dwie M365 i może nie jestem jeszcze weteranem bo przejechałem dopiero zaledwie 20 mil ale spróbuje Ci odpowiedzieć:

1. Uaktywniasz w aplikacji Cruise Control. Potem gdy utrzymujesz jakakolwiek predkosc przez 5s to słyszysz sygnał. Zwalniasz kciuka a hulaj wciąż podąża z ta prędkością. Manual powraca gdy znów naciśniesz gaz lub hamulec. 

2. Odzyskiwanie energii działa podczas hamowania silnikiem. W opcji „Energy Recovery...”  możesz ustawić lekki, średni i duży odzysk. Ten ostatni skutkuje tym ze hulaj dość mocno spowalnia (zysk energii największy). Optymalna to wg mnie „medium” ale najlepiej przetestować to samemu. Oczywiście odzyskiwanie energii przekłada się na nieco większy zasięg. 

3. Nic mi o tym nie wiadomo. Blokada, która jest  (hasło) dotyczy zabezpieczenia przed wejściem z innego urządzenia bluetooth. 

4. Domyślną aplikacją jest MI HOME

Ninebot tylko wersja bodaj 4.3 i starsze. 

 

Pozdrawiam i miłej zabawy. 

B2A1C5E5-758F-47F4-BC78-6517615F7270.png

Jest blokada.Przesuwasz w aplikacji zdjecie hulajnogi w lewo i zostaje ona zablokowana.Silnik sie blokuje a w przypadku uruchomienia wlacza sie alarm na smartfonie

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, pixelq napisał:


Hmmm... tylko po co ci bogatsi z teleporterem pchają się w burzę... może lubią ?

A dla bogatych z teleporterem i biednych bez, polecam prognozę pogody opracowywana przez ICM.
http://www.meteo.pl
dla niektórych miast po wyszukaniu w Google „pogoda icm [miasto]” pokazuje się fajny widget.

Tak, a dane pobierane są z Weather.com :mrgreen:

image.thumb.png.2c0cb5b465cfb6fc9ee8c509bf3b4513.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś zakładał do swojej emki 10 calowe opony? Jeżeli tak to moje pytanie jaki są plusy i minusy takiej modyfikacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Tak, a dane pobierane są z Weather.com :mrgreen:
image.thumb.png.2c0cb5b465cfb6fc9ee8c509bf3b4513.png

O masz... nie zauważyłem... serio.
Okulista mnie oszukał ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Czy ktoś zakładał do swojej emki 10 calowe opony? Jeżeli tak to moje pytanie jaki są plusy i minusy takiej modyfikacji.

Plus to lepsze tłumienie nierówności.

No ale...potrzebujesz
- podkładkę pod tylni błotnik
- podkładki po nóżkę
- zmienić śrubę w przednim błotniku
- zmienić oprogramowanie (Wheel speed multiplier)

No i pamiętaj, że 10 cali nie pasuje do pro (krótszy/niższy widelec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamulec jak brzytwa poskutkował flakiem z tyłu, po gwałtownym hamowaniu przed rodziną debili na rowerach, którzy nagle zatrzymali się na całej szerokości ścieżki rowerowej i chodnika (junior debil nawet stanął bokiem, żeby skuteczniej zablokować drogę). Koło od razu zrobiło psssss, zawór mocno przekrzywiło, widać, że opona się przesunęła i pewnie pękła guma przy zaworze, jeszcze nie zdjąłem, jak zdejmę, to będę wiedział na pewno. Dzień wcześniej pompowałem na 60PSI (czyli więcej, niż pozwala fabryka), przy okazji jeszcze trochę naciągnąłem linkę hamulca. Wiadomo, że lepiej zmienić dętkę, niż pierdyknąć w stado debili, tylko sygnalizuję, że takie mogą być skutki uboczne hamulca jak żyleta. Zakładając oponę, trochę nasmarowałem krawędź felgi, to też mogło ułatwić przesunięcie, drugi raz tego nie zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, bembenek napisał:

Hamulec jak brzytwa poskutkował flakiem z tyłu, po gwałtownym hamowaniu przed rodziną debili na rowerach, którzy nagle zatrzymali się na całej szerokości ścieżki rowerowej i chodnika (junior debil nawet stanął bokiem, żeby skuteczniej zablokować drogę). Koło od razu zrobiło psssss, zawór mocno przekrzywiło, widać, że opona się przesunęła i pewnie pękła guma przy zaworze, jeszcze nie zdjąłem, jak zdejmę, to będę wiedział na pewno. Dzień wcześniej pompowałem na 60PSI (czyli więcej, niż pozwala fabryka), przy okazji jeszcze trochę naciągnąłem linkę hamulca. Wiadomo, że lepiej zmienić dętkę, niż pierdyknąć w stado debili, tylko sygnalizuję, że takie mogą być skutki uboczne hamulca jak żyleta. Zakładając oponę, trochę nasmarowałem krawędź felgi, to też mogło ułatwić przesunięcie, drugi raz tego nie zrobię.

Dlatego warto przejść na system bezdętkowy. Wystarczy zawór do felg samochodowych i mleko do opon rowerowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taa... Jak się jeździ parę km dla zabawy, to można. Nawet, jak się nie będzie co chwilę rozszczelniało, to tandetna opona zaraz się wybrzuszy. Zresztą, przy wymianie opon widzę całe mnóstwo malutkich przebić, które przeszły przez oponę, ale przez dętkę już nie, każda taka dziurka to byłby flak, gdyby nie było dętki.

Jakieś inne pomysły? Pierwszy raz mi się to zdarzyło, więc problem nie jest częsty, może skutecznie zapobiegnie samo umycie felgi i opony przez założeniem (zamiast głupiego smarowania, żeby się lekko zakładało).

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, bembenek napisał:

Taa... Jak się jeździ parę km dla zabawy, to można. Nawet, jak się nie będzie co chwilę rozszczelniało, to tandetna opona zaraz się wybrzuszy. Zresztą, przy wymianie opon widzę całe mnóstwo malutkich przebić, które przeszły przez oponę, ale przez dętkę już nie, każda taka dziurka to byłby flak, gdyby nie było dętki.

Jakieś inne pomysły? Pierwszy raz mi się to zdarzyło, więc problem nie jest częsty, może skutecznie zapobiegnie samo umycie felgi i opony przez założeniem (zamiast głupiego smarowania, żeby się lekko zakładało).

Właśnie dlatego leje się mleko, które uszczelnia wszelkie przebicia. Ja mam wlane mleczko Stan's No Tubes - zalepia dziury do 6,5mm.

Tutaj masz kompendium wiedzy na temat różnych tego typu środków:

 

Na oponach bezdętkowych jeżdżę na rowerze (w 3 rowerach mam taki system), a na hulajnodze przejechałam już 400km z mlekiem w oponach i nic się nie wybrzuszyło, nie rozszczelniło i nie miałam innych problemów. Bardzo ładnie te opony się zachowują bez dętek.

Edited by sziva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak nie wejdę w ten system, mam przejechane prawie 7000km i pierwszy raz taka awaria (i pierwszy flak od prawie 4000km), czyli zestaw opon i dętek, które używam, jest raczej dobry, wczorajsza awaria trochę mnie zaskoczyła. Ale pojechałem do domu 5km na flaku, nie chciało mi się iść :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć , przeglądając "czeluści internetu" :) natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dotyczące zabezpieczenia mechanizmu składania kierownicy - https://www.ebay.fr/itm/173964049227

Wydaje się to świetnym rozwiązaniem, zastawiam się czy nie byłoby taniej zlecić tego jakiejś firmie zajmującej się obróbką aluminium w Polsce , może jeszcze ktoś byłby chętny na taki zaczep ?  Gdybyśmy znaleźli firmę np w Wawie która by się tego podjęła i zamówili więcej niż jeden komplet - może cena byłaby atrakcyjniejsza? Co o ty myślicie?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, mariusz13 napisał:

wchodzi ten TR 412 bez problemu do przodu??Zmieniałem opony na 10 cali i tak nie bardzo wchodził standardowy który ma 20 mm a TR ma 36 mm??????

 

Jeśli chodzi o przód, to da się wsadzić ten wentyl, tylko trzeba odkręcić pokrywę koła i wyjąć taki plastikowy mały element, który znajduje się przy otworze w feldze. Pewnie dali to, aby ustabilizować sam zawór, ale ja to wywaliłam i nie mam przez to żadnych problemów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mariusz13 napisał:

może go potraktować wiertłem i wkrętarką??????

Wystarczy go wyjąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o opony to 10*2 czy coś innego i jeszcze jedno czy przewód od tylnego światła a raczej wtyk trzeba coś zmienić czy nie będzie haczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W rowerze też masz pełne? A w samochodzie? Jak zmieniać, to zmieniać, idź na całość
Nie mam, ale w rowerze, może raz na pół roku jest kapeć, a tu jest istny dramat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lamale78 napisał:

2 tygodnie jeżdżenia do pracy, i 4 gumy złapane. 3 z tyłu, dzis przód
Koniec, wymieniam na pełne

a powiedź mi jaka jest twoja waga ? i jakie masz ciśnienie w kołach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 atmosfery czyli 30psi... napompuj najpierw porządnie opony i nie będziesz miał problemów z kapciami. Ja po Krakowie mam ponad 700km i kapcia złapałem raz jak najechałem na "kanciastą" dziurę w chodniku. Pompuję do 65psi przy wadze 95kg. Żona też tak jeździ, a dzięki sporo mniejszej wadze robi znacznie większe dystanse ( po przejechaniu 20km zostaje jej 49% baterii!! )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś mniej doświadczony ma luzy na kierownicy ?(nie na zaczepie,tylko kierownicy) to mam dla was poradnik od A do Z jak sobie z tym poradzić

 

ktoś mniej doświadczony nie wie,jak zamontować wspornik błotnika ? poradnik od A do Z 

 

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 atmosfery czyli 30psi... napompuj najpierw porządnie opony i nie będziesz miał problemów z kapciami. Ja po Krakowie mam ponad 700km i kapcia złapałem raz jak najechałem na "kanciastą" dziurę w chodniku. Pompuję do 65psi przy wadze 95kg. Żona też tak jeździ, a dzięki sporo mniejszej wadze robi znacznie większe dystanse ( po przejechaniu 20km zostaje jej 49% baterii!! )
Miałem już przez jakiś czas pełną oponę z tyłu, jutro przyjdzie druga na przód, i koniec problemu. Dwa razy nie dojechałem do pracy, nie można na tych oponach polegać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
21 godzin temu, sziva napisał:

Dlatego warto przejść na system bezdętkowy. Wystarczy zawór do felg samochodowych i mleko do opon rowerowych.

 

Jeżeli to nie problem mógł bym prosić o jakiś przykład pasującego zaworu do przodu i do tyłu emki. Co do mleka do opon, pasuje Slime, czy coś innego lepiej zakupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, sebamac napisał:

Jeżeli to nie problem mógł bym prosić o jakiś przykład pasującego zaworu do przodu i do tyłu emki. Co do mleka do opon, pasuje Slime, czy coś innego lepiej zakupić?

U siebie na przód i na tył wsadziłam zawory TR-412:

link

Zdjęłam tylko z nich tę chromowaną nakładkę - pod spodem są całe gumowe. Zawory te mają sporo gumy przy stopce i spokojnie można ją obciąć z jednej strony, żeby łatwiej weszły do felgi, ale na tył da się spokojnie upchać je bez tego. Warto wymianę zacząć właśnie od tylnego koła, bo jest trochę łatwiej i nabiera się wprawy. Od razu polecam też kupić przeciągacz do zaworów - samymi palcami tam mocno nie przeciągnie się zaworu, a im mocniej się on osadzi w feldze, tym szczelniejszy jest potem układ. Ja kupiłam taki:

link

Mleko można wlać na dwa sposoby. Albo przez rant felgi albo przez zawór. Jeśli przez zawór, to trzeba mieć strzykawkę i kluczyk do wykręcenia rdzenia zaworu. Strzykawka i kluczyk kosztują niewiele, a syfu sporo mniej przy tej operacji. Kluczyk wygląda tak:

link

Ja wlałam w każdą oponę około 50-70ml mleka. W zależności od gęstości gumy, sama opona potrafi się nasycić mlekiem i doszczelnić, więc lepiej go nie żałować. Do opon rowerowych wlewa się około 50ml do szosowych i 100ml do górskich. Przed wlaniem mleka warto na sucho napompować oponę i sprawdzić czy zawór dobrze i szczelnie się osadził oraz żeby opona weszła w ranty felgi. Dopiero potem po spuszczeniu powietrza warto zalać mlekiem.

Co do mleka, to miałam Stan's No Tubes, gdyż używam tego do rowerów. Z tego co wiem, to na mleku Stansa mało kto się zawiódł, a mi już raz na wycieczce w górach uratowało kuper - był tylko krótki syk i opona się zalepiła, a trzyma ciśnienie po dziś dzień. Co do innych środków, to powyżej dałam link do testu Szajbajka.

Każde mleko po jakimś czasie traci właściwości, więc raz na kilka miesięcy warto zrobić dolewkę - najlepiej przez zawór. Butelka 500ml powinna starczyć na długo.

Przy wszelkich operacjach z oponami, przydają się porządne łyżki do opon. Ja kupiłam w Decathlonie dwie takie, gdyż zwykłe plastikowe wyginały się tylko i nic nie szło z nimi zrobić:

link

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Dnia 18.07.2019 o 12:34, Leszek1983 napisał:

Cześć , przeglądając "czeluści internetu" :) natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dotyczące zabezpieczenia mechanizmu składania kierownicy - https://www.ebay.fr/itm/173964049227

Wydaje się to świetnym rozwiązaniem, zastawiam się czy nie byłoby taniej zlecić tego jakiejś firmie zajmującej się obróbką aluminium w Polsce , może jeszcze ktoś byłby chętny na taki zaczep ?  Gdybyśmy znaleźli firmę np w Wawie która by się tego podjęła i zamówili więcej niż jeden komplet - może cena byłaby atrakcyjniejsza? Co o ty myślicie?

 

 

 

Wykonać jest łatwo, gorzej jest z zaprojektowaniem tego cuda.

Mając już dosyć zawiasu, od tego delikwenta zamówiłem i zamontowałem zamiennik.

Czyli teraz mam tak jak w każdej hulajnodze z wypożyczalni.

19 godzin temu, TURBOZB napisał:

Czy takie opony będą pasować do m365 bo coś nie kumam z tymi numerami i czy w ogóle się nadają do jazdy naszymi hulajkami.

https://allegro.pl/oferta/opona-do-wozkow-10-x-1-75-x-2-0-tako-adamex-roan-7549988370

10x2,0 54-152mm

lub

10x2 50x156 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
17 godzin temu, lamale78 napisał:
22 godziny temu, juniorek33 napisał:
2 atmosfery czyli 30psi... napompuj najpierw porządnie opony i nie będziesz miał problemów z kapciami. Ja po Krakowie mam ponad 700km i kapcia złapałem raz jak najechałem na "kanciastą" dziurę w chodniku. Pompuję do 65psi przy wadze 95kg. Żona też tak jeździ, a dzięki sporo mniejszej wadze robi znacznie większe dystanse ( po przejechaniu 20km zostaje jej 49% baterii!! )

Miałem już przez jakiś czas pełną oponę z tyłu, jutro przyjdzie druga na przód, i koniec problemu. Dwa razy nie dojechałem do pracy, nie można na tych oponach polegać

Trzymam kciuki za twoja baterie. Wibracje uszkadzają szybko zgrzewy.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Trzymam kciuki za twoja baterie. Wibracje uszkadzają szybko zgrzewy.


Ponad 2 lata na pełnych (przód i tył) - żadnych problemów

MI 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź znalazłem jeszcze takie myślę ze te będą ok https://allegro.pl/oferta/opona-10-cali-54-156-10x2-xiaomi-mija-m365-8105703168

Jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem podkładka pod nóżkę zgadza się bo wiadomo że hulanka trochę się podniesie ale podkładka pod błotnik myślę że nie będzie potrzebna ( proszę poprawić jeżeli się mylę ) poniewież jest tam prześwit dosyć duży a z przodu jest mniejszy i opona 10 cali wchodzi oczywiście po zmianie śruby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Probowalem grzebac troche po forum ale kiepsko - wypadly mi gumowe zaslepki na śruby mocujące tylny błotnik (nie wiem jakim cudem bo sa przecież dosc mocno osadzone) 

Nie mogę nigdzie ich znaleźć w internecie lub ich zamienników, ktos je widzial? (Sruby znalazlem, zamowilem)

 

I druga sprawa przerwał się niestety kabel tylnej lampki - czy zwykle lutowanie tego kabelka wystarczy?

 

 

Z góry dzięki za odpowiedzi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now