szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

Guest
Witam. Wlasnie corka poinformowala mnie o takim samym problemie. Czy to faktycznie przeszkadza gumowa raczka czy problem jest inny? Gdzie szukac rozwiazania?

Bardz często rączka gumowa „przytula się” do manetki gazu i ja blokuje.
Sporadycznie manetka gazu uszkadza się mechanicznie.
Czy ktoś z Was próbował wymienić linkę i pancerz hamulca na coś lepszej jakości? Zastanawiam się nad wymianą na rowerową linkę szlifowaną i nierdzewną oraz pancerz nieściśliwy Jagwire KEB-SL. Powinno to gładziej działać, bo obecnie przy naciskaniu na klamkę hamulca czuć jak to wszystko się zaciera i skrzeczy.

Niewdzięczna robota być może z tym pancerzem, wciśniętym w podłogę.
Ja myślałem raczej o wymianie hamulca.
Wyszedł nowy firmware 1.5.2 czy jest gdzieś stronka z listą ewentualnych zmian ? 

I 1.6.1 dla PRO
Polecam się wstrzymać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bembenek napisał:

Linkę wymieniałem, bo mi pękła, wymieniasz tak samo, jak w rowerze, tylko musi być długa. Pancerz też możesz wymienić, ale to więcej roboty, nie widzę powodu, żeby sie nie dało tego zrobić. Oryginalny pancerz to syf, czuć, jak się to wszystko ugina przy naciskaniu klamki. Też może kiedyś wymienię. Linka szoruje przy samym wylocie na końcu, bo wchodzi w hamulec pod kątem, do tego pancerz na wejściu w hamulec nie układa się prosto, tylko przekrzywia, bo jest za luźno, jak się przekrzywi, to też jest tarcie w tym miejscu. Generalnie to wszystko syf, ale nie wiem, czy warto wymieniać, jeśli się nie zepsuło.

 

5 minut temu, pixelq napisał:

Niewdzięczna robota być może z tym pancerzem, wciśniętym w podłogę.
Ja myślałem raczej o wymianie hamulca.

Kupiłam już pancerz nieściśliwy i linkę o długości około 2m. Jak całość dojdzie, to się będę w to bawić - mam praktykę przy rowerach, więc nie powinno to być trudniejsze niż przeciąganie pancerza w ramie z wewnętrznym prowadzeniem linek.

Dla pewności wpuściłam kilka kropel dobrej jakości oleju w punkt obrotu klamki, ale skrzeczy jednak linka w pancerzu.

Co do wymiany hamulca, to chętnie bym zacisk wymieniła, tylko nie wiem na co. Rowerowe hamulce mają rozstaw śrub mocujących 75mm, a w tej hulajnodze jest coś w okolicach 52mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, pixelq napisał:

Taki konwerter by się przydał... autor: bjorn

28e110c14be764a2df25aa3eb6dcd21c.jpg

a6b1c211f3b9e9520e19bbd6d62fe463.jpg

Tylko czy gra jest warta świeczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Tylko czy gra jest warta świeczki?

Lol... pewnie jak wymiana pancerza linki

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, pixelq napisał:


Lol... pewnie jak wymiana pancerza linki emoji1787.pngemoji23.png

Oj tam, oj tam - jak ma mi zgrzytać pod palcami, to lepiej wymienić ;) 

Zobaczymy co da ten pancerz nieściśliwy. W rowerze potrafi zdziałać wiele.

A macie może zamontowane chlapacze do przedniego błotnika? Byle kałuża i mam usyfiony cały przód pod podestem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 godzinę temu, pixelq napisał:

Taki konwerter by się przydał... autor: bjorn

28e110c14be764a2df25aa3eb6dcd21c.jpg

a6b1c211f3b9e9520e19bbd6d62fe463.jpg

Dziwne, ze montowany pod skosem. U mnie sprawdziło się to mocowanie:

https://www.thingiverse.com/thing:3654124

Wreszcie hamulec działa lekko i skutecznie. Przerobiłem na ten zacisk obie sztuki - zona stwierdziła, że jest lepiej i też chce.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, akslow napisał:

 

Dziwne, ze montowany pod skosem. U mnie sprawdziło się to mocowanie:

https://www.thingiverse.com/thing:3654124

Wreszcie hamulec działa lekko i skutecznie. Przerobiłem na ten zacisk obie sztuki - zona stwierdziła, że jest lepiej i też chce.

 

A jaki hamulec do tego masz?

Edited by sziva

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
sam bym kupił chlapacze ale gdzie?sprawdzał ktoś czy taki rozmiar wejdzie do hulajki?????12x2.125 cala
https://allegro.pl/oferta/opona-detka-do-wozkow-10x2-125-hota-tyre-7557089621

Bez problemu pasują
10x2 50x156 mm

Te również ale trzeba dobrze ułożyć
10x2 54-152mm
 
Dziwne, ze montowany pod skosem. U mnie sprawdziło się to mocowanie:
https://www.thingiverse.com/thing:3654124
Wreszcie hamulec działa lekko i skutecznie. Przerobiłem na ten zacisk obie sztuki - zona stwierdziła, że jest lepiej i też chce.
 

Ja tam taki dzielny nie jestem... bałbym się jazdy z wydrukiem 3d.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Oj tam, oj tam - jak ma mi zgrzytać pod palcami, to lepiej wymienić  
Zobaczymy co da ten pancerz nieściśliwy. W rowerze potrafi zdziałać wiele.
A macie może zamontowane chlapacze do przedniego błotnika? Byle kałuża i mam usyfiony cały przód pod podestem. 

Chlapacz... wystrugać własnoręcznie
https://www.thingiverse.com/thing:2930896
lub nabyć droga kupna
https://vilda.lt/product/xiaomi-m365-front-mudguard-extension/

Mnie irytuje żebrowane pokrywa która wyśmienicie zbiera jak jest mokro piach i rozjechane liście na jesieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten chlapacz można odnaleźć jako produkt firmy SKS model PRO 50-60, na pewnym filmie (youtu.be/E8IXFFHOqcE?t=448) widać, że jest gumowy a czasem w sprzedaży jest opisany jako plastikowy.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pixelq napisał:


Ja tam taki dzielny nie jestem... bałbym się jazdy z wydrukiem 3d.

Kiedy nic się nie ugina, Wydruk na PLA 50% infill i wystarcza. Myslalem o ABS, ale nie ma sensu. W ogóle ten hamulec bardzo lekko pracuje. Jednym palcem cięgno zacisku idzie.

1 godzinę temu, sziva napisał:

A jaki hamulec do tego masz?

ten sam co na zdjęciach:

https://pl.aliexpress.com/item/32730411690.html

Edited by akslow
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, akslow napisał:

Kiedy nic się nie ugina, Wydruk na PLA 50% infill i wystarcza. Myslalem o ABS, ale nie ma sensu. W ogóle ten hamulec bardzo lekko pracuje. Jednym palcem cięgno zacisku idzie.

ten sam co na zdjęciach:

https://pl.aliexpress.com/item/32730411690.html

Front czy Rear? Ze zdjęć obstawiam, że nie ma to znaczenia, ale wolę się upewnić. 

Edited by Gravis

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Gravis napisał:

Front czy Rear? Ze zdjęć obstawiam, że nie ma to znaczenia, ale wolę się upewnić. 

Nie ma znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie warto niczego wymieniać, poza przetartą linką i zużytymi klockami. Hamulec da się wyregulować tak, żeby lekkim naciśnięciem klamki blokował koło, to co więcej można uzyskać lepszym hamulcem? Tylko ta regulacja nie jest taka trywialna, trzeba trochę pokombinować, a tarcza musi być idealnie prosta, bo jak będzie trochę krzywa, to będzie obcierać, wtedy musisz bardziej poluzować i już się nie da uzyskać takiego ścisku.

Ja mam wyregulowane tak, że opór jest mniej więcej w połowie ruchu klamki, a dalej to już tylko mocniejszy docisk (no i ściskanie tego badziewnego pancerza i wyginanie wszystkiego, ale to nie ma takiego dużego wpływu, i tak da się zablokować kółko).

Problemem jest szybkie zużycie klocków przy częstym i mocnym hamowaniu, no ale to są koszty eksploatacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bembenek napisał:

Nie warto niczego wymieniać, poza przetartą linką i zużytymi klockami. Hamulec da się wyregulować tak, żeby lekkim naciśnięciem klamki blokował koło, to co więcej można uzyskać lepszym hamulcem? Tylko ta regulacja nie jest taka trywialna, trzeba trochę pokombinować, a tarcza musi być idealnie prosta, bo jak będzie trochę krzywa, to będzie obcierać, wtedy musisz bardziej poluzować i już się nie da uzyskać takiego ścisku.

Ja mam wyregulowane tak, że opór jest mniej więcej w połowie ruchu klamki, a dalej to już tylko mocniejszy docisk (no i ściskanie tego badziewnego pancerza i wyginanie wszystkiego, ale to nie ma takiego dużego wpływu, i tak da się zablokować kółko).

Problemem jest szybkie zużycie klocków przy częstym i mocnym hamowaniu, no ale to są koszty eksploatacji.

Mam inne odczucia. Tego starego nie szlo tak wyregulowac. Zdecydowanie sila dosicku klocka jest wieksza. No chyba, ze w tym starym mialem klamke zlamac zeby dac ta sile. 

Dodatkowo w tym klocki lapia symetrycznie z dwoch stron. W oryginalnym jeden klocek jest na stale.

Edited by akslow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda, że ten nieruchomy klocek to duża wada, przez to trudniej wyregulować i ten ruchomy szybciej się zużywa (właśnie je zamieniłem wczoraj, żeby się równo wycierały). Jednak u mnie da się uzyskać taką siłę hamowania, że blokuje kółko (ważę około 90kg), bez łamania klamki, a kompresja pancerza i giętkość całego badziewia daje taką trochę modulację siły hamowania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, bembenek napisał:

Prawda, że ten nieruchomy klocek to duża wada, przez to trudniej wyregulować i ten ruchomy szybciej się zużywa (właśnie je zamieniłem wczoraj, żeby się równo wycierały). Jednak u mnie da się uzyskać taką siłę hamowania, że blokuje kółko (ważę około 90kg), bez łamania klamki, a kompresja pancerza i giętkość całego badziewia daje taką trochę modulację siły hamowania :)

Moze dlatego lepiej przejsc na uklad ktory bez uzycia duzej sily na lince hamuje. 

Ten nowy sprawia wrazenie lepszej kontroli. Przy hamowaniu na blokowanie kola ma wplyw masa i jak rozkladasz ciezar. Ja zdecydowanie  przerzucam ciezar na tyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem, jak reguluję, może nie wszyscy wiedzą, albo ktoś mnie poprawi, może da się prościej:

- Zaczynam ze zdjętym hamulcem, ale linka założona

- Wkręcam ten nieruchomy klocek tyle, żeby w szczelinie wystawał dosyć dużo, prawie cała ta część, która się ściera (mój trochę starty, może nowego nie da się tak mocno wkręcić, bo nie zostanie miejsca na tarczę)

- Reguluję linką tak, żeby została szpara na styk, da się założyć, ale tarcza będzie trochę szorowała

- Zakładam, dokręcam lekko śrubki (ale żeby dało się przesuwać całość)

- Zaciskam klamkę, hamulec ustawi się równolegle do tarczy (tylko nie może być mocno dokręcony)

- Dokręcam mocno śrubki

- Luzuję trochę z obu stron, tzn. popuszczam minimalnie linkę i wykręcam ten nieruchomy klocek, żeby nie obcierały o tarczę z żadnej strony

- Gotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, akslow napisał:

Kiedy nic się nie ugina, Wydruk na PLA 50% infill i wystarcza. Myslalem o ABS, ale nie ma sensu. W ogóle ten hamulec bardzo lekko pracuje. Jednym palcem cięgno zacisku idzie.

ten sam co na zdjęciach:

https://pl.aliexpress.com/item/32730411690.html

A tarczę zmieniałeś czy masz oryginalną?

Mógłbyś dać zdjęcie, jak to u Ciebie wygląda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przy okazji zamieniam klocki, bo u mnie bardzo nierówno się zużywają, więc łatwiej mi zdjąć i zrobić to bez garbienia się i świecenia latarką :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@akslow mam jeszcze jedno pytanie. Zamówiłam już zacisk HB-100, a adapter hamulca zrobi mi próbnie brat na drukarce 3D. Jak rozwiązałeś kwestię wkręcenia prawej śruby mocującej zacisk hamulca do adaptera? Masz nakrętkę czy wkręcałeś się w tworzywo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, sziva napisał:

@akslow mam jeszcze jedno pytanie. Zamówiłam już zacisk HB-100, a adapter hamulca zrobi mi próbnie brat na drukarce 3D. Jak rozwiązałeś kwestię wkręcenia prawej śruby mocującej zacisk hamulca do adaptera? Masz nakrętkę czy wkręcałeś się w tworzywo?

dałem nakrętkę z teflonem (jest na nią miejsce w wersji V6 mocowania).

Co do tarczy to skoro koło się blokuje to nie wiem czy jest sens wymiany. Można wtedy dać 10mm większą.

Edited by akslow
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, akslow napisał:

dałem nakrętkę z teflonem (jest na nią miejsce w wersji V6 mocowania).

Co do tarczy to skoro koło się blokuje to nie wiem czy jest sens wymiany. Można wtedy dać 10mm większą.

Czyli w samym adapterze jest miejsce na włożenie nakrętki?

Co do tarczy, to właśnie o rozmiar mi chodziło. W rowerze do różnej średnicy tarczy stosuje się różne adaptery.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, sziva napisał:

Czyli w samym adapterze jest miejsce na włożenie nakrętki?

Co do tarczy, to właśnie o rozmiar mi chodziło. W rowerze do różnej średnicy tarczy stosuje się różne adaptery.

Tak w ostatniej wersji. Poprzedni nie mial i musialem edytowac. Widac autor projektu tez przemyslal.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Zamówiłam już zacisk HB-100,


Zamówienie u „chińczyka”
Czy ten zacisk jest jakiś szczególny ?
chodziło mi o montaż bez adaptera,wtedy powinno pasować

„Rozstaw otworów w adapterze (mocujących do ramy ) 52mm.”
Gra, tylko jest jeden problem.
Zobacz z której strony ma otwory adapter.... mi się widzi, że ze złej

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pixelq napisał:

Zamówienie u „chińczyka”
Czy ten zacisk jest jakiś szczególny ?

 

Ten zacisk jest hybrydą hydrauliczno-linkową i oferuje dwa ruchome tłoczki. Do tego klocki hamulcowe pasują z modelu Saint 800 lub Deore M535.

Firma TRP oferuje podobny zacisk - model HY/RD, ale cenowo dużo mniej przyjazny.

Spróbuję, jak to się będzie zachowywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na opanowanej przez paru handlarzy grupie facebookowej nie takie rzeczy sprzedają! Powiedz, że za drogo, bo w sklepie rowerowym to samo jest po 5zł, to wylecisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mariusz13 napisał:

chodziło mi o montaż bez adaptera,wtedy powinno pasować

Bez adaptera to klasyczny PM - 74 mm. Adapter daje przejscie na mniejszy rozstaw, ale w  standardzie IS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Na opanowanej przez paru handlarzy grupie facebookowej nie takie rzeczy sprzedają! Powiedz, że za drogo, bo w sklepie rowerowym to samo jest po 5zł, to wylecisz.

Wystarczy dopisek Xiaomi M365/Pro
Przedłużka do pompowania kół z zaworem zwrotnym do Xiaomi M365 - cena 18 pln (majsterspace.pl)
Przedłużka kątowa do zaworów 90° - cena 3.60 pln (sklep za rogiem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Znalazłem takie coś w temacie wymiany zacisku i konwertera.
Linki do Ali w komentarzu pod filmem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłam pancerz na nieściśliwy Jagwire KEB-SL i linkę na nierdzewną Shimano o gęstym splocie. Palce mi płoną, ale gdyby ktoś chciał wymieniać pancerz, to da się to zrobić. Taśmą "makgajwerką" połączyłam stary pancerz z nowym od strony hamulca. Nie ma co nawijać wielu warstw, bo nie wciśnie się pancerza do obudowy. Potem trochę ciągnąc, a w zasadzie wpychając pancerz przepchnęłam go przez podest. Przydaje się poluzowanie śrub trzymających baterię i sterownik. Taśma strzeliła mi przy końcówce podestu, ale dało się potem już tylko wciskając pancerz przepchać go ile trzeba. Przez kierownicę przeciągnęłam gada znowu łącząc go taśmą ze starym pancerzem i tutaj już poszło to łatwo.

Efekt jest więcej niż zadowalający. Wcześniej wciskałam klamkę hamulca aż do samej kierownicy i hulajnoga zwalniała. Obecnie przy wciśnięciu klamki do końca mam już zdrowo zablokowane koło, a do normalnego hamowania wystarczy gdzieś połowa zakresu. Jestem bardzo zadowolona ze zmiany. Jak już dojdzie nowy zacisk z ruchomymi oboma tłoczkami, to będzie luks.

A to zdjęcie z placu boju:

huna.thumb.jpg.1ee5fa986f586959b67550f0d1c6c4ca.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now