szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

Hej!

Przychodzę z prośbą o poradę. Jakiś czas temu po uszkodzeniu przedniej dętki postanowiłem przejść na opcję bezdętkową. Zamówiłem wentyle, przeciągnąłem, napompowałem i wszystko śmigało. Po kilku dniach pękła dętka z tyłu. Zrobiłem to samo, pojeździłem dwa dni - po tym opona dorobiła się garba, który następnego dnia powiększył się, a dzień później pękł. Więc czeka mnie wymiana opony. 

Czy możecie polecić jakieś opony w przyzwoitej cenie, w których nie czeka mnie podobna niespodzianka? Fajnie byłoby, jakby były dostępne w PL, ale jeśli trzeba będzie zamówić z Chin jakoś przeboleję, i będę dojeżdżał do pracy rowerem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, michalgk napisał:

Hej!

Przychodzę z prośbą o poradę. Jakiś czas temu po uszkodzeniu przedniej dętki postanowiłem przejść na opcję bezdętkową. Zamówiłem wentyle, przeciągnąłem, napompowałem i wszystko śmigało. Po kilku dniach pękła dętka z tyłu. Zrobiłem to samo, pojeździłem dwa dni - po tym opona dorobiła się garba, który następnego dnia powiększył się, a dzień później pękł. Więc czeka mnie wymiana opony. 

Czy możecie polecić jakieś opony w przyzwoitej cenie, w których nie czeka mnie podobna niespodzianka? Fajnie byłoby, jakby były dostępne w PL, ale jeśli trzeba będzie zamówić z Chin jakoś przeboleję, i będę dojeżdżał do pracy rowerem :P

Mogę chyba polecić pełne opony. Mówię chyba, bo po ich założeniu będziesz odczuwał zauważalną różnice w jeździe i amortyzacji. Ja kupiłem te z dziurami, niby dają trochę większa amortyzację no i są ciut lżejsze. Jeżdżę głównie po asfalcie, więc jakoś przełknąłem to, że bardziej mną telepie na nierównościach. Ale wolę tak niż wymieniać dętki co chwilę..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dnia 18.08.2018 o 17:42, michalgk napisał:

Czy możecie polecić jakieś opony w przyzwoitej cenie, w których nie czeka mnie podobna niespodzianka? Fajnie byłoby, jakby były dostępne w PL, ale jeśli trzeba będzie zamówić z Chin jakoś przeboleję, i będę dojeżdżał do pracy rowerem :P

Mi garb zrobił się tylko na oponach z Gearbest (YIDA czy jakoś tak). Na aliexpress na wszystkich aukcjach są zdjęcia opon NYLON ale przychodzą różne, także to zawsze loteria. NYLONY i im podobne za 10$ są jakby trochę cieńsze od oryginalnych opon po napompowaniu są węższe i wyższe od CST. Nie wiem jak z trwałością, na razie 300-400km bezdętkowo z tyłu wygląda przyzwoicie. Z przodu mam tego NYLONa dopiero 100km ale wydaje mi się że zużyje się szybko, mogę się mylić. Oryginalne CST wydają się mocniejsze, setki kilometrów bezdętkowo i żadnego garba. Mam zapas i raczej będę na tył zakładał te tańsze, a jak pójdzie przód to CST.

Na allegro możesz kupić jedne i drugie. NYLONY nie są wiele droższe niż te z aliexpress.  

Edited by mcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie zasadnicze: po co? Jaka jest korzyść z braku dętki? Bo jakie są wady, łącznie z ryzykiem groźnego wypadku, to wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie są wady? I dlaczego ryzyko groźnego wypadku jest większe.

Główna zaleta to brak dętki która się przeciera. Można do tego dodać łatwiejszy montaż. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mówię o pełnych oponach, tylko o pompowanych bez dętek. Pęknie nagle, albo się rozszczelni na krawężniku i wypadek gotowy. Jak się porządnie nasmaruje talkiem i pilnuje ciśnienia, to dętki się nie przecierają. Są też opony gładkie od środka, lepsze niż te oryginalne, które są chropowate i "prążkowane".

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć, 

 

apropos opon - już od jakiegoś czas są te dostępne: https://www.banggood.com/BIKIGHT-8-12X2-Scooter-Explosion-proof-Solid-Tire-for-Xiaomi-Mijia-M365-Electric-Skateboard-Damping-Tyre-p-1304392.html?p=ZC18043039474201511E&cur_warehouse=CN 

 

 

czy ktoś na nich jeździł i może coś powiedzieć? Może porównanie jakieś z dotychczas dostępnyymi, pelnymi oponami? Sam jeżdzę na dwóch takich już prawie rok (na tych bez otworów). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, chmurix napisał:

czy ktoś na nich jeździł i może coś powiedzieć? Może porównanie jakieś z dotychczas dostępnyymi, pelnymi oponami? Sam jeżdzę na dwóch takich już prawie rok (na tych bez otworów). 

Mam założoną taką na przód (z tyłu jeszcze pompowana - zapas do wersji EU). Tak jak pisałem wcześniej - jest twardo w porównaniu do pompowanych. Nie mam porównania z pełnymi bez otworów, ale jeśli na nich jest jeszcze twardziej, to słabo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Radziasss napisał:

Mam założoną taką na przód (z tyłu jeszcze pompowana - zapas do wersji EU). Tak jak pisałem wcześniej - jest twardo w porównaniu do pompowanych. Nie mam porównania z pełnymi bez otworów, ale jeśli na nich jest jeszcze twardziej, to słabo...

mogę powiedzieć, że jest dość twardo - ale jak jeździśz po dobrej jakośc gładkiej nawierzchni to jest ok. A gdzie mieszkasz? trochę sie kręce po kraju to może byśmy sie kiedyś zgdadali na szybki test :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, chmurix napisał:

mogę powiedzieć, że jest dość twardo - ale jak jeździśz po dobrej jakośc gładkiej nawierzchni to jest ok. A gdzie mieszkasz? trochę sie kręce po kraju to może byśmy sie kiedyś zgdadali na szybki test :)  

Jeżdżę głównie asfaltem, więc na tył pewnie też niedługo zamówię tę "dziurawą". Toruń, zapraszam :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde, może we wrześniu wpadnę. Dam znać.  Ja tych dziurawych już raczej an ten sezon zakładać nie będę, ale na przyszły rok prawie na pewno te dziurawe kupie. Nie ma opcji bym wrócił do dętek. Nawet mimo tego, że sie na nich wygodnie jeździ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, chmurix napisał:

kurde, może we wrześniu wpadnę. Dam znać.  Ja tych dziurawych już raczej an ten sezon zakładać nie będę, ale na przyszły rok prawie na pewno te dziurawe kupie. Nie ma opcji bym wrócił do dętek. Nawet mimo tego, że sie na nich wygodnie jeździ. 

Mam podobne doznania. Nie pamiętam przy czym ostatni raz tyle rzucałem mięsem jak przy zdejmowaniu i zakładaniu opon. Tę z dziurami najpierw ugotowałem, a potem (we dwóch) udało nam się ją wcisnąć na felgę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, bembenek napisał:

Nie mówię o pełnych oponach, tylko o pompowanych bez dętek. Pęknie nagle, albo się rozszczelni na krawężniku i wypadek gotowy. Jak się porządnie nasmaruje talkiem i pilnuje ciśnienia, to dętki się nie przecierają. Są też opony gładkie od środka, lepsze niż te oryginalne, które są chropowate i "prążkowane".

Nic się nie rozszczelnia, gdyby felga nie trzymała opony to dętka nic by tu nie pomogła, to samo dotyczy nagłego pęknięcia, czemu miałaby nagle pęknąć, a jak pęknie z dętką w środku to co to zmieni.  Od maja jeżdżę na 3 kołach bez dętki, wiem ile razy wcześniej musiałem dopompowywać, rozbierać, kleić, teraz nic nie muszę robić, mam spokój i powietrze w kołach. Złapałem gumę i z dętką i bez niej, nic takiego się nie wydarzyło, hulajnoga nie zatrzymała się nagle i nie wybuchła, trochę zwolniła i bez powietrza pojechałem dalej w jednym i drugim przypadku.

Mam 2 pełne opony i zanim zacząłem zabawę bez dętek chciałem je założyć, ale miałem okazję zmierzyć się z hulajnogą z pełnymi oponami i niestety była sporo wolniejsza od mojej, a to też przekłada się na zasięg na którym mi zależy. 

Dwa wentyle kosztują 2 zł, dwie opony pełne 100-120. Każdy może sobie spróbować. A garby na oponie tworzą się zarówno z dętką jak i bez niej - to jest wina wadliwej opony. 

Bez dętki jest łatwiejszy montaż, nic się nie przeciera, jest mniejszy ubytek powietrza, jeżeli przebijesz oponę np gwoździem i ten zostanie w otworze to zanim powietrze zejdzie dojedziesz spokojnie do domu, możesz próbować załatać dziurę na miejscu awarii bez ściągania koła.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mpc reasumując do oryginalnych opon dołożyłeś wętle? Możesz opisać tą modyfikację? ;) Najlepiej z linkami co potrzebne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam problem ze swoją emką. 
Wczoraj zrobiłem downgrade z 1.4.1 do 1.4.0, żeby móc wgrać moda.

Zejście na niższy fw się udało, nawet pośmigałem.
Dziś rano przed wyjściem do pracy strwierdziłem "a wgram sobie moda, szybciej dojadę do pracy" skończyło się to tym, że hulajnoga po włączeniu się sygnalizuje miganiem tylnej lampy (dwa razy po 6 mignięć) i się wyłącza. Nic nie jestem w stanie zrobić, nawet przywrócić starego softu przez aplikacje mihome, bo zanim połączę się przez BT apkę z hulajnogą ta już się wyłącza i tak w kółko.

Co teraz? Może ktoś miał podobną sytuację?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Gravis napisał:

mpc reasumując do oryginalnych opon dołożyłeś wętle? Możesz opisać tą modyfikację? ;) Najlepiej z linkami co potrzebne

Kupujesz

  • zawór TR412 (ja używam te z niklowaną osłonką, którą ściągam)
  • przeciągacz wentyli (albo robisz sam z niklowanej nakrętki)
  • caffelatex (do jednego koła wpuszczam ok 10 ml)

Zawór wsadzasz w otwór i wyciągasz "przeciągaczem" trochę ruszając nim na boki, cały nie przejdzie i nie musi, na poprzednich stronach są fotki. Zakładasz oponę i dmuchasz - w zależności jak ci się ułoży opona - czasem wystarczy mała pompka, ale czasem trzeba użyć coś większego, żeby opona "złapała felgę". Można wykręcić zawór z wentyla żeby szybciej wpompować powietrze. Jak już złapie za felgę to można spuścić powietrze, poprawić delikatnie ułożenie opony jeśli jest taka potrzeba, wlać caffelatex wkręcić zawór, napompować i montować. Na niektórych oponach nie potrzeba nic wlewać bo trzymają powietrze bez tego, na moich oryginalnych trzeba było. Ale i tak polecam wlać, po przebiciu opony ten preparat potrafi ją ładnie uszczelnić i nawet jak nie załata na dobre to można spokojnie przejechać jeszcze kilka kilometrów. 

Tu masz zdjęcia zmontowanego wentyla, a kilka postów niżej zawory i przeciągacz. Opony pompuje maksymalnie do 50PSI

 

Edited by mcp
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.08.2018 o 17:42, michalgk napisał:

Hej!

Przychodzę z prośbą o poradę. Jakiś czas temu po uszkodzeniu przedniej dętki postanowiłem przejść na opcję bezdętkową. Zamówiłem wentyle, przeciągnąłem, napompowałem i wszystko śmigało. Po kilku dniach pękła dętka z tyłu. Zrobiłem to samo, pojeździłem dwa dni - po tym opona dorobiła się garba, który następnego dnia powiększył się, a dzień później pękł. Więc czeka mnie wymiana opony. 

Czy możecie polecić jakieś opony w przyzwoitej cenie, w których nie czeka mnie podobna niespodzianka? Fajnie byłoby, jakby były dostępne w PL, ale jeśli trzeba będzie zamówić z Chin jakoś przeboleję, i będę dojeżdżał do pracy rowerem :P

Z moich obserwacji: jeśli pozbyłeś się dętki, zostawiając oponę, która kiedyś miała dziurawą dętkę to bulwa murowana. Po przetarciu dętki wystarczy, że przejedziesz chociaż parę metrów zanim zorientujesz się, że masz kapcia i opona się uszkadza - guma sie rozwarstwia. Później pod naporem ciśnienia to uszkodzenie stopniowo się powiększa. Mało tego - nie musi to być pełny kapeć - wystarczy, że pojeździsz na niskim ciśnieniu choćby chwile.

Obecnie mam założone opony "Nylon" i zrobiłem 300km bez problemów - chyba pierwszy raz tak długo jeżdżę bez grzebania przy oponach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.05.2018 o 10:45, mcp napisał:

W otwory w błotniku są wbite nitonakrętki M6 które bardzo ciasno wchodzą (tylko młotek) nie niszcząc błotnika, pasują na długość i szerokość idealnie. Wbite są do końca, więc trzymają uchwyty na spodzie błotnika i na całej jego wysokości. Miałem blachę wygiętą i przykręconą do błotnika ale wyglądało to tragicznie, a do tego śruby trzymały tylko krawędzią i miały tendencję do luzowania, musiałem raz w tygodniu dokręcać i po kilku tygodniach śruby były mocno już wygięte, dlatego szukałem rozwiązania żeby śruba dociskała cały kołnierz pionowo a nie pod skosem.

Nito nakrętki które użyłem możecie znaleźć na aukcjach jako M6 NITONAKRĘTKA NIERDZEWNA A2 MINI STOŻEK

2018-05-21_10h41_10.png.d768b1c3567894a61190dbbd752f2c18.png

Wcześniej użyłem mufę wkręcaną która też bardzo ładnie wkręca się w otwór, ale łatwo przekręcić i wypchnąć nawet nie połamany jeszcze uchwyt błotnika no i nitonakrętka wygląda jednak lepiej. 

2018-05-21_10h40_40.png.15a58c744fdf45d19cdaf70f2cdd81cc.png

Ok, kupiłem nitonakrętki, dokładnie te które pisałeś. Jeszcze ich nie wbiłem, ale mam inne pytanie. Ich średnica wewnętrzna (gwint) jest większa od oryginalnych. Rozumiem, że śruby po wkręceniu będą trzymać się podstawy hulajnogi, ale w samą nitonakrętkę się nie wkręcają? No i muszę dopasować jakieś dłuższe śruby od oryginalnych, bo te są teraz za krótkie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.05.2018 o 07:01, mcp napisał:

Błotnik kleimy za pomocą superglue + soda.

Ja na ali kupiłem oryginał za ok 75 zł https://goo.gl/fm5vdD ale w tej chwili nie ma. Stary skleiłem i leży na półce, a nowy zamontowałem tak:

 2018-05-21_06h39_00.thumb.png.f7662e76e5751d42bb9b8b72e0f80fda.png 

 

Tak, śruby nie wkręcają się w nitonakrętki i musisz użyć dłuższych. Na zdjęciu wyżej widać jak są zamocowane, nitonakrętka na niej podkładka i w to śruba wkręcona w otwory w hulajnodze. Niestety ale po jakimś czasie pęka dalej, za nitonakrętkami. Ostatecznie dla wzmocnienia błotnika od spodu tam gdzie są otwory na śruby, zalałem klejem epoksydowym (taki dwuskładnikowy - dwie strzykawki połączone ze sobą) i zatopiłem w nim kilka włókien szklanych wzdłuż błotnika, tak żeby wzmocnić podstawę. Po tym zabiegu już nie zwalniam na kostce krawężnikach i innych dziurach i nic się nie dzieje. 

Dzisiaj ostatecznie moje błotniki wyglądają tak

2018-08-23_18h20_12.thumb.png.f9d8f456dce2ebe47fd3ba22d812d4b4.png

Edited by mcp

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, mcp napisał:

Tak, śruby nie wkręcają się w nitonakrętki i musisz użyć dłuższych. Na zdjęciu wyżej widać jak są zamocowane, nitonakrętka na niej podkładka i w to śruba wkręcona w otwory w hulajnodze. Niestety ale po jakimś czasie pęka dalej, za nitonakrętkami. Ostatecznie dla wzmocnienia błotnika od spodu tam gdzie są otwory na śruby, zalałem klejem epoksydowym (taki dwuskładnikowy - dwie strzykawki połączone ze sobą) i zatopiłem w nim kilka włókien szklanych wzdłuż błotnika, tak żeby wzmocnić podstawę. Po tym zabiegu już nie zwalniam na kostce krawężnikach i innych dziurach i nic się nie dzieje. 

Dzisiaj ostatecznie moje błotniki wyglądają tak

2018-08-23_18h20_12.thumb.png.f9d8f456dce2ebe47fd3ba22d812d4b4.png

Dzięki za info. Błotnika nowego jeszcze nie zamówiłem, na razie pokleję stary, zrobię patent na nitonakrętki (kupiłem dłuższe śruby w casto) i zleciłem wydruk 3d wspornika do błotnika. Mam nadzieję, że z nim będzie się lepiej trzymał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Dnia 17.07.2018 o 20:14, wstef napisał:

W komplecie jest wybijak do wybicia ośki na której języczek siedzi. Jezeli ośka języczka jest w dobrym stanie nie krzywa to wbijamy fabryczną ośkę do nowego języczka. Jak do d to w komplecie jest wiertło bodajże 5,3 mm i nowa ośka języczka o powiększonej średnicy 5,3 mm.

Tak się zastanawiam po co dostałem w paczce całe stado gumowych podkładek/uszczelek, widzę na zdjęciach, że Ty też.

Do czegoś tych gumek użyłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Dnia 6.08.2018 o 23:27, Krzysztof.B napisał:

Mógłbyś zamówić dla mnie tarcze hamulca i zapinkę kompletną że wszystkimi bajerami

 

Dnia 7.08.2018 o 10:19, radxcell napisał:

Pisałbym się na komplecik, jak rozumiem jak poniżej:

Proste... zamówiłem, zapłaciłem, pan przysłał

Z kompmaister-em można się bez problemu dogadać mailowo... po angielsku

1. Wybieramy https://skylots.org/search.php?search=m365&seller_id=41190131&desc_check=0&catid=0&lang=uk

2. Pytamy się za ile wysyłka wybranych fantów do PL - kompmaister(małpa)gmail.com

Za samą wysyłkę Tarczy+ blokada kierownic (zwana również - językiem) kosztowało mnie około 25 PLN

3. Płacimy, niestety pan chce płatność na kartę Mastercard, skorzystałem z https://fenige.pl/?lang=pl (tylko mastercard-mastercard)

4. Czekamy.... w tydzień poczta Ukraińska i Polska w moim przypadku dała radę 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DĘTKI. Chciałbym Was poprosić o poradę w tak istotnej kwestii. Kilka zebranych opinii, bowiem nie mam dosyć danych, by nazwać je faktami, może macie więcej informacji i możecie to potwierdzić? 

  •  częściej przecierają się, niż są przebijane - sugerowany talk, komuś naprawdę pomógł?
  • na wschodnim Youtube przy wymianie dętek owijają nową dętkę w przeciętą starą dętkę, 
  • jeszcze mleczko - aczkolwiek nie wiem jak ma pomóc w przetarciu, czy tylko nie zabrudzi trwale felgi?
  • znów na wschodnim YouTube sugerowany problem z "karbowaną" powierzchnią opon, sprzedają "gładkie" twierdząc, że to rozwiązuje problem (źródło www.youtube.com/watch?v=hYNZ-kwWLGA),
  • pompuj przednią do 3 i tylną do 4 i będzie lepiej (tutaj okażę się kompletnym dyletantem, ale jak to sprawnie zrobić, by nie zeszło ciśnienie przy odkręcaniu "przejściówki" w komplecie?

Nie idę w temat pełnych kół. Nie akceptuję uproszczenia ;) Wydaje mi się, że jest to ograniczanie funkcjonalności, za którą zapłaciliśmy. Opony + dętki nie wymyślono wczoraj, wszędzie są opony i dętki, ponieważ są skutecznym i wygodnym rozwiązaniem, nie powinny pękać na kamieniu, na wystających studzienkach (ale omijam), a w szczególności od głupiego przetarcia. Jeśli pękają, to chyba robimy coś źle, albo mamy złe części zamienne.

OK, zużywają się, będą pękać, niezbędna będzie WYMIANA. Proszę, byście trochę podzielili się wiedzą i doświadczeniem co do wymiany. Bo moja pierwsza była jakąś tragedią, trwała półtorej godziny (do czasu uszkodzenia pierwszej dętki przy wentylu) i trochę czasu przy kolejnym podejściu. Stąd znów parę opinii, które nie muszą być faktami:

  • istotny, przynajmniej przy oponach CST z wersji EU jest "kierunek założenia opon",
  • w serwisie rowerowym nie znają się, nie chcą, przynajmniej w Warszawie,
  • w zakładzie samochodowym metalowymi łychami zniszczą, 
  • powinno się podgrzać opony by były elastyczne (jak? ktoś próbował? mikrofala, jak opony pełne?),
  • tak naprawdę nie potrzebujesz narzędzi, tylko "sposobu" - jeszcze raz źródło powyżej (ale ten facet wygląda, że ma krzepę www.youtube.com/watch?v=hYNZ-kwWLGA) - ale co powiecie na temat tego, który robi to w sposób dziecinnie prosty bez narzędzi - wskazuje głęboki rowek w feldze i technikę ściskania opony www.youtube.com/watch?v=SuoKKL6n1iA - szczerze mówiąc, nie znam się, ale patrząc na to, trochę był szok i niedowierzanie widząc z jaką łatwością ten chłopak robi to gołymi dłońmi, biorąc pod uwagę, jak ja się namęczyłem z narzędziami. Może to kwestia innej opony? Opony bardziej zużytej, albo z innego rodzaju gumy, o której wspomina się w pierwszym filmie. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mcp pokleiłem, dałem wzmocnienie  i zamontowałem. Na jakiś czas będę miał spokój. Ale i tak muszę zamówić nowy. Macie namiary, gdzie można w miarę tanio kupić? Tak mi to wyszło:

 

IMG_20180825_142515.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2018 at 2:58 PM, Radziasss said:

@mcp pokleiłem, dałem wzmocnienie  i zamontowałem. Na jakiś czas będę miał spokój. Ale i tak muszę zamówić nowy. Macie namiary, gdzie można w miarę tanio kupić? Tak mi to wyszło:

 

IMG_20180825_142515.jpg

To jest zintegrowane z osłoną śrub? Gdzie to można kupić?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • częściej przecierają się, niż są przebijane - sugerowany talk, komuś naprawdę pomógł?

Przecierają się i zaczyna powoli uciekać powietrze, talk wydłuża żywotność dętki

  • na wschodnim Youtube przy wymianie dętek owijają nową dętkę w przeciętą starą dętkę, 

Widziałem to pewnie pomaga, ale montaż będzie bardzo trudny i ponieważ nie pokrywa całości to pewnie będzie bicie

  • jeszcze mleczko - aczkolwiek nie wiem jak ma pomóc w przetarciu, czy tylko nie zabrudzi trwale felgi?

Różnie radzi sobie z przetarciem, raczej marnie. Zabrudzi felgę i będzie sączyć się z otworu wentyla

  • znów na wschodnim YouTube sugerowany problem z "karbowaną" powierzchnią opon, sprzedają "gładkie" twierdząc, że to rozwiązuje problem (źródło www.youtube.com/watch?v=hYNZ-kwWLGA),

W jednej hulajnodze mam z przodu oryginalną dętkę i oponę już 1800km (nie wiem czy to kwesta gładkiej opony, czy jest już dawno przetarta ale opona ją uszczelnia i powietrza nie ubywa)

  • pompuj przednią do 3 i tylną do 4 i będzie lepiej (tutaj okażę się kompletnym dyletantem, ale jak to sprawnie zrobić, by nie zeszło ciśnienie przy odkręcaniu "przejściówki" w komplecie?

Kup wężyk z zaworem, a końcówkę wkręcaną w dętkę owiń taśmą izolacyjną żeby kręciła się razem z wężykiem.

Nie idę w temat pełnych kół. Nie akceptuję uproszczenia ;) Wydaje mi się, że jest to ograniczanie funkcjonalności, za którą zapłaciliśmy. Opony + dętki nie wymyślono wczoraj, wszędzie są opony i dętki, ponieważ są skutecznym i wygodnym rozwiązaniem, nie powinny pękać na kamieniu, na wystających studzienkach (ale omijam), a w szczególności od głupiego przetarcia. Jeśli pękają, to chyba robimy coś źle, albo mamy złe części zamienne.

Dętki są delikatne nie wytrzymują nawet w wózkach dla dzieci, dlatego jeśli można unika się stosowania dętek.

OK, zużywają się, będą pękać, niezbędna będzie WYMIANA. Proszę, byście trochę podzielili się wiedzą i doświadczeniem co do wymiany. Bo moja pierwsza była jakąś tragedią, trwała półtorej godziny (do czasu uszkodzenia pierwszej dętki przy wentylu) i trochę czasu przy kolejnym podejściu. Stąd znów parę opinii, które nie muszą być faktami:

Ostatnia zmiana opony (bez dętki) z przodu zajęła mi 10 minut, razem ze ściąganiem i zakładaniem osłonek śrub, dokładnie tak jak pokazane na ostatnim filmie. Wystarczy wcisnąć z jednej strony oponę głęboko w felgę a druga strona wtedy ładnie wchodzi. Ale pierwszy raz 1,5h. 

Edited by mcp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.08.2018 o 21:55, radxcell napisał:

To jest zintegrowane z osłoną śrub? Gdzie to można kupić?

To jest zamiast tych oryginalnych bocznych osłon. Przykręcasz w ich miejsce i z tyłu do lampki od wewnątrz, więc pełni też rolę ochraniacza przed przetarciem kabelka.

Pobierasz projekt i zlecasz wydruk 3d. Tu masz linkę https://www.thingiverse.com/thing:2875361

Pytałem w kilku miejscach i koszt wydruku kształtuje się w okolicach 100 - 180 zł, zależy jak trafisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, jakubd79 napisał:

Na grupie facebookowej jest kolega, który drukuje podobny uchwyt/wspornik znacznie taniej.

A to nie wiedziałem, dasz namiary?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now