szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

Witam. Po przeczytaniu ostatnich postów na temat tylnego błotnika rozkrecilem go i zauważyłem pierwsze pęknięcia. Mam zrobione już ponad 550 km bez żadnego kapcia ;) . Aby zapobiec dalszemu uszkodzeniu zamontowałem wspornik błotnika (od roweru). Musiałem go trochę przerobić oczywiście, ale dałem radę. Zobaczę jak to będzie działać w praktyce, narazie jest sztywno. Przy okazji pomalowałem błotnik gumą w sprayu. Pozdrawiam cdabe3a8c5ac1bba6bb27b1c8391eaab.jpga154ba7a0e23452a049ffac7b01637cd.jpgcb12293cb0f46b19a6ad86b4978b1a46.jpg

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, paradox_1 napisał:

Witam. Po przeczytaniu ostatnich postów na temat tylnego błotnika rozkrecilem go i zauważyłem pierwsze pęknięcia. Mam zrobione już ponad 550 km bez żadnego kapcia ;) . Aby zapobiec dalszemu uszkodzeniu zamontowałem wspornik błotnika (od roweru). Musiałem go trochę przerobić oczywiście, ale dałem radę. Zobaczę jak to będzie działać w praktyce, narazie jest sztywno. Przy okazji pomalowałem błotnik gumą w sprayu. Pozdrawiam cdabe3a8c5ac1bba6bb27b1c8391eaab.jpga154ba7a0e23452a049ffac7b01637cd.jpgcb12293cb0f46b19a6ad86b4978b1a46.jpg

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Wygląda zacnie, a jak ta guma w spreju działa, nie ściera się?

Poksylina się wykruszyła wczoraj, więc użyłem nitonakrętek jak w poście powyżej. Mam nadzieje że tak długo przejedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Wygląda zacnie, a jak ta guma w spreju działa, nie ściera się?

W aucie na zimowych alufelgach mam położoną tą gumę tylko w innym kolorze i się sprawdza. Niektórzy nawet całe samochody tym robią. Tylko wtedy kupują gumę w puszce i pistoletem malują. Nawet pod myjką cisnieniową nie schodzi .

PS

Jak Ci się nie spodoba np. kolor to schodzi ona bez problemu (taki mały paradoks). Na YouTube są filmiki.

 

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wildfire_SFM

Dzięń dobry! Mam taką hulajnogę ale niestety mam problem. Nie działa na mojej hulajnodze jakiś kontroller na baterii. Niestety jest możliwość go kupić tylko razem z baterią. Ale ta moja bateria jest nowa i nie chcę ją zmieniac. Może ktoś miał taki problem? może ktoś ma już niepotrzebną baterię z tym kontrollerem?

Edited by Wildfire_SFM

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, 365max napisał:

Co wy robicie że wam ten błotnik odpada? Trzymacie tam nogę ?

On pęka tak jakby był wyrywany do góry, a nie deptany. Mi już pęka wyżej za śrubami w obu hulajnogach. Zostaje już chyba tylko wspornik. Jest projekt, będziemy drukować https://www.thingiverse.com/thing:2875361

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie nie ma co się dziwić w końcu cały ciężar podczas przenoszenia z miejsca na miejsce jest wsparty na haku na błotniku a podkładki które mają wzmacniać element błotnika są niewystarczające. Dobrym rozwiązaniem byłby po prostu częściowo metalowy błotnik do uchwytu trzymającego kierownicę. Ale nie mam narzędzi i umiejętności by takie coś wykombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jej praktycznie wcale nie składam. Pęka od szybkiej jazdy po dziurach. Konstrukcja tego błotnika jest wyjątkowo nieudana.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja jej praktycznie wcale nie składam. Pęka od szybkiej jazdy po dziurach. Konstrukcja tego błotnika jest wyjątkowo nieudana.
W Kołobrzegu jest dużo kocich łbów i czasami błotnik wpadł w duże wibracje i dlatego pęka.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wildfire_SFM

Dzień dobry! Może ktoś wie lub ma link gdzie mogę kupić BMS na M365?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ruskich jest custom bms

Dzień dobry! Może ktoś wie lub ma link gdzie mogę kupić BMS na M365?


Wysłane z mojego LG-H990 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawostka: Wersja europejska 500km przebiegu bez żadnego ubytku powietrza w kołach, wersja "chińska"przy tym przebiegu wymagała wymiany dętek 3 razy, a powietrza ubywa cały czas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepraszam za dwa laickie pytania ale dzisiaj odebrałem i jestem podjarany :)

1. Jak obsługiwać tempomat?

2. Co powoduje zmiana odzyskiwania energii?

3. Czy można zablokować wyłączoną hulajnogę?

4. Korzystam z seagway ninebot, czy powinienem mieć jeszcze jakąś apkę od xiaomi

Dzięki za wyrozumiałość.

Edited by maskon

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, maskon napisał:

przepraszam za dwa laickie pytania ale dzisiaj odebrałem i jestem podjarany :)

1. Jak obsługiwać tempomat?

2. Co powoduje zmiana odzyskiwania energii?

3. Czy można zablokować wyłączoną hulajnogę?

4. Korzystam z seagway ninebot, czy powinienem mieć jeszcze jakąś apkę od xiaomi

Dzięki za wyrozumiałość.

Witaj,

Mamy z żoną od dwóch tygodni dwie M365 i może nie jestem jeszcze weteranem bo przejechałem dopiero zaledwie 20 mil ale spróbuje Ci odpowiedzieć:

1. Uaktywniasz w aplikacji Cruise Control. Potem gdy utrzymujesz jakakolwiek predkosc przez 5s to słyszysz sygnał. Zwalniasz kciuka a hulaj wciąż podąża z ta prędkością. Manual powraca gdy znów naciśniesz gaz lub hamulec. 

2. Odzyskiwanie energii działa podczas hamowania silnikiem. W opcji „Energy Recovery...”  możesz ustawić lekki, średni i duży odzysk. Ten ostatni skutkuje tym ze hulaj dość mocno spowalnia (zysk energii największy). Optymalna to wg mnie „medium” ale najlepiej przetestować to samemu. Oczywiście odzyskiwanie energii przekłada się na nieco większy zasięg. 

3. Nic mi o tym nie wiadomo. Blokada, która jest  (hasło) dotyczy zabezpieczenia przed wejściem z innego urządzenia bluetooth. 

4. Domyślną aplikacją jest MI HOME

Ninebot tylko wersja bodaj 4.3 i starsze. 

 

Pozdrawiam i miłej zabawy. 

B2A1C5E5-758F-47F4-BC78-6517615F7270.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.05.2018 o 13:49, mcp napisał:

Ciekawostka: Wersja europejska 500km przebiegu bez żadnego ubytku powietrza w kołach, wersja "chińska"przy tym przebiegu wymagała wymiany dętek 3 razy, a powietrza ubywa cały czas. 

Dziś miałem przyjemność zmienić dętkę po raz drugi - wersja europejska, powietrze nie schodziło, przejechane 200km, całe szczęście znowu tylne koło i dokładnie tak samo jak za pierwszym razem - nie najechałem na nic ostrego, tylko dętkę rozerwało z boku, kiepska jakość gumy albo w zasadzie jej brak, gdy zakładałem dętkę (wymiana na tą w dostarczoną w zestawie) to wyglądała ok, po około miesiącu - tak jak na zdjęciu... zmieniłem teraz na kupioną na aliexpress - wyglądają na grubsze i solidniejsze, ciekawe ile wytrzyma, zobaczymy

20180529_133016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj też wyciągnąłem przetartą dętkę z tylnego koła, ale już nie założyłem nowej tylko wcisnąłem zawór TR412 i napompowałem bez dętki - przez noc trzyma powietrze. Na razie nie zastosowałem żadnych uszczelniaczy Zobaczymy jak będzie trzymać po kilku kilometrach. Opona anti-slip z gearbesta - oryginalna okazała się dziurawa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziś miałem przyjemność zmienić dętkę po raz drugi - wersja europejska, powietrze nie schodziło, przejechane 200km, całe szczęście znowu tylne koło i dokładnie tak samo jak za pierwszym razem - nie najechałem na nic ostrego, tylko dętkę rozerwało z boku, kiepska jakość gumy albo w zasadzie jej brak, gdy zakładałem dętkę (wymiana na tą w dostarczoną w zestawie) to wyglądała ok, po około miesiącu - tak jak na zdjęciu... zmieniłem teraz na kupioną na aliexpress - wyglądają na grubsze i solidniejsze, ciekawe ile wytrzyma, zobaczymy
20180529_133016.thumb.jpg.e0557bf9fb63dedb7df0f2d513c38fad.jpg
Musisz talkiem posypać bo ta gruba tez ci sie przetrze po bokach

Wysłane z mojego LG-H990 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, eSUBA94 napisał:

Musisz talkiem posypać bo ta gruba tez ci sie przetrze po bokach

Wysłane z mojego LG-H990 przy użyciu Tapatalka
 

Jestem ciekawy co powoduje to ciągłe przecieranie... dzięki, wypróbuję talk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemieszczanie się opony względem dętki. Dosyc duże siły działają na tą oponę przy przyspieszaniu i hamowaniu, nawet bez wjeżdżania na krawężniki. Powinni zastosować oponę bezdętkową.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

170 km i właśnie mi poszła pierwsza dętka. Kicha. Miałem nadzieję, że wytrzyma trochę dłużej. 

Jak tak będzie mi co miesiąc - co 200 km siadać dętka to słabo to widzę. ;-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja bezdętkowa instalacja tylnej opony trzyma powietrze tak jak trzeba, ale mało dzisiaj nią jeździłem więc jeszcze jestem ostrożny z oceną. Ale postanowiłem wzmocnić tylny błotnik żeby nie stosować żadnych dodatkowych uchwytów. Pokryłem go żywicą i jest dużo sztywniejszy, nie odbija się już od koła i nie telepie tak jak wcześniej. 

2018-05-30_19h53_31.thumb.png.856c3e6d0fa24bc1880d0aa4f2c0336d.png

2018-05-30_19h54_39.thumb.png.332a87807592d5d7ca646208302e95b0.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mcp, dawaj znać jak instalacja "bez dętki". Jeśli zdaje egzamin to daruje sobie lite opony za 40$ i kupie wentyle za 2zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj patyk przebił mi oponę razem z dętką w drugiej hulajnodze i w niej też założyłem samą oponę (tym razem tą z dodatkowego kompletu dołączanego do wersji europejskiej). Na jednej zrobiłem już ponad 100 km i powietrze trzyma. Pompuje na 55-60 PSI jak sprawdzam co kilka dni to jest ok 45 PSI, ale sprawdziłem że ok 7-10 PSI tracę przy podłączaniu i odłączaniu pompki. Do drugiej użyłem zawór wysoko ciśnieniowy TR 600 HP

2018-06-01_09h33_44.png.dc7321f7f3abf17f097bed628317a7fc.png

i chyba lepiej się wpasował ale jest za to sporo dłuższy. Zawory nie wskakują na miejsce montażowe bo otwór w feldze jest za mały dlatego po montażu przykręciłem z zewnątrz pancerz chromowany z TR 412 lub 413 żeby mi się wentyl nie cofnął (ale wchodzi dosyć ciasno więc może nie jest to niezbędne). 

2018-06-01_09h35_42.png.b6ca23cbda3d054857a004fe08773773.png

Do montażu użyłem przeciągacz, jak będziecie sobie zamawiać zawory to można od razu zamówić - koszt ok 10 zł.

Tak wygląda TR 600 HP na tylnym kole.

2018-06-01_09h32_36.thumb.png.1ecc04c74f8f4704803f3520f007d66c.png

Nie wiem jeszcze co z przednim kołem czekam aż złapię kapcia i wtedy będę szukał odpowiednich zaworów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wczoraj patyk przebił mi oponę razem z dętką w drugiej hulajnodze i w niej też założyłem samą oponę (tym razem tą z dodatkowego kompletu dołączanego do wersji europejskiej). Na jednej zrobiłem już ponad 100 km i powietrze trzyma. Pompuje na 55-60 PSI jak sprawdzam co kilka dni to jest ok 45 PSI, ale sprawdziłem że ok 7-10 PSI tracę przy podłączaniu i odłączaniu pompki. Do drugiej użyłem zawór wysoko ciśnieniowy TR 600 HP

2018-06-01_09h33_44.png.dc7321f7f3abf17f097bed628317a7fc.png

i chyba lepiej się wpasował ale jest za to sporo dłuższy. Zawory nie wskakują na miejsce montażowe bo otwór w feldze jest za mały dlatego po montażu przykręciłem z zewnątrz pancerz chromowany z TR 412 lub 413 żeby mi się wentyl nie cofnął (ale wchodzi dosyć ciasno więc może nie jest to niezbędne). 

2018-06-01_09h35_42.png.b6ca23cbda3d054857a004fe08773773.png

Do montażu użyłem przeciągacz, jak będziecie sobie zamawiać zawory to można od razu zamówić - koszt ok 10 zł.

Tak wygląda TR 600 HP na tylnym kole.

2018-06-01_09h32_36.thumb.png.1ecc04c74f8f4704803f3520f007d66c.png

Nie wiem jeszcze co z przednim kołem czekam aż złapię kapcia i wtedy będę szukał odpowiednich zaworów. 

Może coś takiego?

http://allegro.pl/ukryte-wentyle-zawory-do-felg-aluminiowych-alufelg-i7080982055.html

 

Może warto jeszcze użyć takiego produktu: USZCZELNIACZ DO FELG TIP TOP BEAD SEALER 1L

 

Kiedyś w starych felgach się sprawdzał.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam komplet tych ukrytych zaworów, ale trzeba powiększyć otwory w feldze, nie dużo ale jednak, nie wiem jeszcze jak z przodu, zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spostrzeżenia co do zasięgu. Mam europejska wersje M365 z oryginalnym 1.3.8 

Wyruszylem dziś rano przy pełnej baterii (99%) w płaską trasę. Jechałem średnim tempem ok 15km/h, w porywach do 20km/h. Gdy wrocilem sprawdziłem przebieg. Zrobiłem 10 mil (16km) a bateria rozładowała się w 50%. Ważę 85 kg. Czy jest aż tak dobrze czyli druga połowa baterii pozwoli mi na przejechanie kolejnych 15-16km? Tak prognozuje system. Jak to u Was wyglada? Nie mam chwilowo możliwości tego sprawdzić bo wieczorkiem wychodzę na dłuższa jazdę wiec profilaktycznie ląduję baterie już teraz. Dodam, ze odzysk energii mam ustawiony na poziomie Medium. 

 

4C153695-6139-489A-AEDD-1A7FDAF2A66F.jpeg

Edited by P3t3r

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.06.2018 o 13:30, P3t3r napisał:

Spostrzeżenia co do zasięgu. Mam europejska wersje M365 z oryginalnym 1.3.8 

Wyruszylem dziś rano przy pełnej baterii (99%) w płaską trasę. Jechałem średnim tempem ok 15km/h, w porywach do 20km/h. Gdy wrocilem sprawdziłem przebieg. Zrobiłem 10 mil (16km) a bateria rozładowała się w 50%. Ważę 85 kg. Czy jest aż tak dobrze czyli druga połowa baterii pozwoli mi na przejechanie kolejnych 15-16km? Tak prognozuje system. Jak to u Was wyglada? Nie mam chwilowo możliwości tego sprawdzić bo wieczorkiem wychodzę na dłuższa jazdę wiec profilaktycznie ląduję baterie już teraz. Dodam, ze odzysk energii mam ustawiony na poziomie Medium. 

 

4C153695-6139-489A-AEDD-1A7FDAF2A66F.jpeg

Nie ma szans, 11km dojazd do pracy = wyświetla 50% = wyświetla 15km zostało.... do domu już nie wrócę :/  a niby 11+11 powinno dać radę (droga raczej płaska bez gór i innych różnic poziomów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zaczęło ubywać szybko powietrza z przodu. Co ciekawe dziura nie wyglądała na przetartą tylko przebitą. Ale jak założyłem zawór TR412 i napompowałem bez dętki to opona jest cała. Wygląda to dobrze, powietrze nie schodzi. Jak zawór nie wyskoczy to powinno być ok, nadmuchałem 60PSI, zobaczymy. Tył jak dotąd bez problemów.

Cała procedura to założenie zaworu, przeciągnięcie ile się da, ale bez przesady bo się urywają. Jeżeli zawór wystaje ponad felgę to można założyć podkładkę i przeciągacz dokręcać tak żeby siła dokręcania wyciągnęła go jak najdalej, założenie/wyrównanie opony i pompowanie. Jak na razie polecam. Zaryzykować można dwa zawory 1,70 zł. 

Tak wygląda zawór po zamontowaniu z przodu. 

2018-06-04_19h24_47.thumb.png.98ce2248488b23cab758b7f29eec8968.png

 

Mogę od razu napisać że nie polecam opon z gearbest YIDA, jedna się rozwarstwiła i zrobił się balon na grzbiecie koła który zablokował koło klinując się z błotnikiem. 

Edited by mcp
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ale po dłuższym czasie mnie również zaczęło obywać powietrza w przedniej oponie, szczerze powiedziawszy mam jedną zapasową dętkę jedynie, więc spróbowałem alternatywnych rozwiązań i wlałem cafeelatex do dętki. Powietrze się trzyma jedzie się stabilnie i bezpiecznie, hmm zobaczymy jak długo sielanka potrwa, ale tak czy siak zawsze to szybsze, tańsze i bardziej komfortowe rozwiązanie niż wymiana co jakiś czas dętki. Nie zapeszam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pękła mi śruba łącząca drążek z dołem hulajnogi w miejscu składania. Podczas regulacji luzów chyba za mocno ją skręciłem i podczas jazdy strzeliła. Jakieś pomysły gdzie dostać jakiś zamiennik? I jak tego szukać? Nie znam fachowej nazwy i wymiarów. Widziałem jakieś używane na aliexpress za ok 10$ i cudo z linku poniżej w kosmicznej cenie, ale nie bardzo chce mi się tyle płacić za kawałek metalu i jeszcze czekać miesiąc na dostawę....

https://www.ebay.com/itm/Xiaomi-M365-M187-replacement-part-shaft-hinge-bolt/142716039915?_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D50544%26meid%3D95572d4fdff9444faa02a60a64690535%26pid%3D100037%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dlo%26sd%3D142680051244%26itm%3D142716039915&_trksid=p2047675.c100037.m2107

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pękła mi śruba łącząca drążek z dołem hulajnogi w miejscu składania. Podczas regulacji luzów chyba za mocno ją skręciłem i podczas jazdy strzeliła. Jakieś pomysły gdzie dostać jakiś zamiennik? I jak tego szukać? Nie znam fachowej nazwy i wymiarów. Widziałem jakieś używane na aliexpress za ok 10$ i cudo z linku poniżej w kosmicznej cenie, ale nie bardzo chce mi się tyle płacić za kawałek metalu i jeszcze czekać miesiąc na dostawę....

https://www.ebay.com/itm/Xiaomi-M365-M187-replacement-part-shaft-hinge-bolt/142716039915?_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D50544%26meid%3D95572d4fdff9444faa02a60a64690535%26pid%3D100037%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dlo%26sd%3D142680051244%26itm%3D142716039915&_trksid=p2047675.c100037.m2107

Napisz do mnie na priv to się dogadamy. Ja mam nową. Zmieniłem na grubszą.

Choć ja za swoją zapłaciłem 70PLN.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, stapi napisał:

Pękła mi śruba łącząca drążek z dołem hulajnogi w miejscu składania. Podczas regulacji luzów chyba za mocno ją skręciłem i podczas jazdy strzeliła. Jakieś pomysły gdzie dostać jakiś zamiennik? I jak tego szukać? Nie znam fachowej nazwy i wymiarów. Widziałem jakieś używane na aliexpress za ok 10$ i cudo z linku poniżej w kosmicznej cenie, ale nie bardzo chce mi się tyle płacić za kawałek metalu i jeszcze czekać miesiąc na dostawę....

https://www.ebay.com/itm/Xiaomi-M365-M187-replacement-part-shaft-hinge-bolt/142716039915?_trkparms=aid%3D444000%26algo%3DSOI.DEFAULT%26ao%3D1%26asc%3D50544%26meid%3D95572d4fdff9444faa02a60a64690535%26pid%3D100037%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dlo%26sd%3D142680051244%26itm%3D142716039915&_trksid=p2047675.c100037.m2107

To zwykła śruba idź do marketu znajdziesz raz dwa tylko zdemontuj na pokaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
To zwykła śruba idź do marketu znajdziesz raz dwa tylko zdemontuj na pokaz
Chyba jej nie widziałeś :)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now