Jump to content

Zwiększamy 2-krotnie zasięg


Recommended Posts

Czy ktoś sprawdzał lub ma info, ile maksymalnie można wrzucić pojedynczych ogniw 18650 do podestu wersji PRO, ewentualnie zwyklej M365? Planuję zrobić pakiet 10s10p ale tak, by zmieścił się w podeście i zastanawiam się czy jest opcja na taki mod bez obniżania powozia. Dla jasności kontroler też by był w podeście orginał z wersji PRO

Link to post
Share on other sites

10s10p? Nie da rady. Może jakbyś całą elektronikę wywalił poza podest ale i wtedy nie da rady. To ponad 3x więcej niż oryginalna bateria. Nie ma opcji że to wejdzie. 

 

Ja na twoim miejscu jeśli już to zrobił sobie pakiet nastawiony na 12s + podmiana BMS, da lepsze efekty, będzie można ustawić prędkość 30km/h którą powinno wyciągnąć w prawie całym zakresie baterii o większym napięciu.

Ale 1kWh nie zmieścisz w podeście. 

Edited by cichy45
Link to post
Share on other sites
Czyli potrzebuję zmieścić w podeście 100 pojedynczych ogniw.

Dużo.
W obudowę m365 chyba nie wejdzie.
Takie coś 12S5P wejdzie po obniżeniu o 2cm podkładkę.
c0940a9d3daf8a38eeade618a41caf52.jpg

Podkładka do wydrukowania
https://www.thingiverse.com/thing:3731368

Ale już taka sama w pro mieści się bez problemu
034e1ad5c92c55c43ab2d71688fe85ec.jpg

Naprawdę 12S4P jaka wykonałem i zamontowałem to bardzo fajne rozwiązanie.
https://github.com/BotoX/xiaomi-m365-compatible-bms
Link to post
Share on other sites

Nie zależy mi na zwiększeniu mocy/prędkości/napięcia a zwiększeniu maksymalnie pojemności/zasięgu. W sumie to dla samego sprawdzenia czy się da, bo obecnie mam w zwykłej emce w sumie, pojemność prawie 23Ah i zasięg, na maks ustawieniach w trybie sport przy wadze zestawu około 110kg - bez problemu 46km a w trybie eco to praktycznie 60km. 

 

Chciałem zrobić pakiet 10s10p z ogniw LGEBMJ1 zeby osiągnąć 30Ah w trybie sport i coś koło 35Ah w trybie eco. Problem jest tylko z tym, że chciałbym wszystkie ogniwa umieścić w ramie, żeby nie było nic na zewnątrz. Jedzie już do mnie do tej przeróbki hulajka w wersji PRO. Według moich obliczeń, jeśli by ogniwa dać nie na leżąco tak jak pokazujesz i jak są orginalne baterie wykonane a dać je na stojąco to zmieścimy 80 ogniw do kontrolera i 20 na leżąco na nich. Co się będzie wiązało z obniżeniem podwozia o około 3.5cm w zależności od tego jak to w rzeczywistości wyjdzie, co jest dla mnie akceptowalne. 

 

Natomiast nie mam fizycznie jeszcze wersji PRO i stąd moje pytania w tej sprawie, no bo jak dotrze to po prostu będę mógł wszystko dotknąć i samemu sprawdzić.

Link to post
Share on other sites

Sporego potwora chcesz skonstruować.
Ułożenie baterii analogicznie jak w pro może pomóc.
Znalazłem takie pomiary... niestety nie wiem co z głębokością.
Jeśli m365 i pro się nie różnią głębokością to kiedyś zmierzyłem 4.5 cm.

8f55820e2d98f62f4031665484981e1e.jpg
91b7bd61f77782f51a81ba3983060347.jpg
2059b5fb2cda60264128844b095b8c51.jpg

Obniżenie o 3.5 cm to sporo.
Na 8 calowych oponach i podkładce 1cm zdarzało mi się „potrzeć brzuchem”
10 calowe opony rozwiązały problem.

Trzymam kciuki za projekt

Link to post
Share on other sites
  • mrosi pinned this topic
  • 9 months later...
  • 1 month later...

Witam wszystkich,

Mam pewien problem z dodatkową baterią w Xiaomi M365 Pro, chodzi o to, że od czasu do czasu prąd pobierany jest tylko z baterii Xiaomi (widać to po poborze prądu), potem gdy się zatrzymam to zewnętrzna bateria ładuje wewnętrzną powiedzmy 5A, co nie jest zbyt normalne (było by to normalne ale do maks ok 1A), myślicie, że to jakiś problem z połączeniem, że raz styka, a innym razem już nie?

Aha i od razu uprzedzę odpowiedzi, ze to normalne, ze jedna bateria doładowuje druga; tak, to jest normalne ale nie aż w tak dużych wartościach - to po pierwsze.

Po drugie - ładowanie 5A było póki co tylko raz ale juz tłumacze dlaczego, chodzi o to, ze przez dłuższy czas hulajnoga pobierała tylko prąd z baterii Xiaomi wiec sporo z tej baterii zeszło, a zewnętrzna sobie spała wiec po zatrzymaniu bateria zewnętrzna zaczęła „doładowywać” baterie Xiaomi z takim natężeniem bo była spora różnica w napięciach.

Zaznaczam również, że podczas normalnej pracy (z obu baterii leci prąd na raz mniej więcej po połowie) to maks doładowywanie dochodziło póki co do 0,5A, czyli tak jak być powinno.

Bateria dodatkowa jest na ogniwach Panasonika (12,8 Ah) oraz podłączona jest kablem Y, który idzie do torby na zewnątrz hulajnogi.

Były również sytuacje w których po powrocie do domu i odczekaniu 30 minut (po to aby baterie się ustabilizowały, normalna procedura) i podłączeniu do ładowarki prąd ładowania był na tyle duży (1,7 A), od razu było widać po tym ładowaniu, ze nie wykrywał on zewnętrznej baterii bo gdy jest ona wykrywana lądowanie maksymalnie dochodzi do 1A (ogółem na OSD gdy jest dołożona druga bateria to zawsze pobór prądu odczytywany jest o polowe mniejszy), chodzi o to, ze dane idą tylko strikte z baterii Xiaomi.

Czekam na Wasze pomysły.

Pozdrawiam

 

A2844C15-84AC-4733-9477-D8E0EA4C8B5D.jpeg

Edited by Pumpel12
Link to post
Share on other sites

Odpowiedź jest prosta: baterie nie są odpowiednio dobrane do siebie parametrami biorąc pod uwagę ich charakterystykę podczas pracy w hulajnodze. I nie koniecznie chodzi o stricte parametry testowe ogniw (choć tak właśnie może być, ale nie wiadomo, bo nie podałeś jakie masz ogniwa w podeście a jakie w baterii zewnętrznej). Bardziej stawiam na to, że po prostu bateria w podeście jest już zużyta i rozładowuje się zdecydowanie szybciej niż zewnętrzna. Zresztą jestem pewien, że tak jest - skoro aż tak dużym prądem jest doładowywana. I dodam, że jeśli będziesz używał tego zestawu tak jak jest - to degradacja ogniw będzie postępować bardzo szybko i to w obu pakietach. 

Link to post
Share on other sites

@Pumpel12 Uczono mnie aby nie łączyć baterii o różnych napięciach ale również o różnych pojemnościach.

Rozważ co się stanie kiedy o połowę mniejsza bateria wyda z siebie ostatni mA.

Dodam również, że w takich sytuacjach bardzo mocno w kość dostaje zewnętrzna bateria.

Spojrzyj na to sprytne urządzonko - https://m365.embedden.com/rita_adapter (autor mieszka w Krakowie)

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielki za odpowiedzi ale jak widać nie czytaliście ze zrozumieniem.

Bateria zewnętrzna ładowała tak mocno wewnętrzna przez to, ze nie była ogóle używana, pobór leciał tylko z baterii Xiaomi to wiadomo, ze wtedy będzie doładowywanie tak duże. Jadę jadę pobór jest o polowe mniejszy (~400W) i po chwili pobór wzrasta do ~800W, oznacza to tyle, ze bateria zewnętrzna nie była używana w ogóle i leciał pobór tylko z baterii Xiaomi.

Na pobór itd mam wgląd bez przerwy bo mam ekran od M365 Dash V2.

Jesli nadal nie rozumiecie o co mi chodzi to proszę napiszcie po prostu ;)

Wewnetrzna bateria jest w dobrej kondycji, świadczy o tym to, ze jak odłączyłem baterie zewnętrzna to zasięg miałem od 30-35 km, po dołożeniu drugiej (ogniwa Panasonic 12,8 Ah) to zasięg wzrósł dosłownie dwukrotnie.

Aha i dodatkowa bateria ma dokładnie tą sama pojemność i Voltarz jak wewnętrzna.

Edited by Pumpel12
Link to post
Share on other sites

No cóż, mogę to podsumować tylko tak: 

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Bateria zewnętrzna ładowała tak mocno wewnętrzna przez to, ze nie była ogóle używana, pobór leciał tylko z baterii Xiaomi to wiadomo, ze wtedy będzie doładowywanie tak duże.

- twierdzisz, że bateria zewnętrzna nie była w ogóle używana ale jednak jakimś cudownym trafem jednak ładowała wewnętrzną prądem 5A ?!

Wytłumaczenie: jeśli by coś gdzieś nie stykało/ nie łączyło to przy takich prądach prawdopodobnie miałbyś pożar a na pewno ostre iskrzenie, swąd palonego plastiku/izolacji  - o czym nie piszesz, więc tak nie było

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Jadę jadę pobór jest o polowe mniejszy (~400W) i po chwili pobór wzrasta do ~800W

- twierdzisz, że pobór ?! (czego? - no właśnie...) wyrażamy w W - watach ?

Wyjaśnienie: pobór to jest prądu i wyrażany jest w AMPER-ach a w WAT-ach to się wyraża moc urządzenia, które to pobiera jakiś prąd, gdy zasilimy go jakimś napięciem wyrażonym w VOLT-ach - zgodnym ze specyfikacją urządzenia najlepiej

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Jadę jadę pobór jest o polowe mniejszy (~400W) i po chwili pobór wzrasta do ~800W, oznacza to tyle, ze bateria zewnętrzna nie była używana w ogóle i leciał pobór tylko z baterii Xiaomi.

- twierdzisz, że należy dodać równolegle drugą baterię, by zwiększyć moc urządzenia (piszesz, że z 400W na wewnętrznej baterii a jak styka z zewnętrzną to do 800, więc dwukrotny wzrost mocy!)

Wyjaśnienie: jest to totalna bzdura i brak znajomości fizyki - jej zagadnień podstawowych oraz wiedzy na temat co najmniej silników i ich pracy. A więc tłumaczę: nominalna moc silnika jest podawana przez producenta i jest to iloczyn napięcia na jakim pracuje i natężenia prądu jaki podajemy. Są to oczywiście parametry, przy których urządzenie pracuje w sposób stabilny i bezpieczny, bez nadmiernego wydzielania ciepła. Można oczywiście podać prąd wyższy i będzie się to wiązać ze zwiększeniem uciągu silnika (lepszy uciąg - podjazd pod górkę bez straty prędkości itp), lub podać wyższe napięcie, co spowoduje więcej obrotów na minutę czyli większą prędkość, ale takie zabiegi doprowadzą do szybkiej degradacji silnika, ponieważ nie jest on przystosowany do pracy ciągłej w takich warunkach - warunki o jakich mowa, to przede wszystkim zwiększone wydzielanie ciepła, którego nie można już efektywnie odprowadzić, które to ciepło uszkodzi nawoje oraz magnesy o przewodach z kontrolera do silnika już nie mówię. Oczywiście w peaku, każdy silnik, może obsłużyć większe napięcie lub/i prąd ale nie w pracy ciągłej. Do tego, nie wiem czy wiesz, ale to nie BMS/bateria a sterownik silnika - w tym przypadku ten w puszce w podeście [ESC] zarządza pracą silnika (i w sumie go zabezpiecza również). Czyli tym ile poda napięcia czy prądu.

A więc teraz UWAGA: obalam Twoją teorię na temat tego, że to wina złego połączenia i jak jest połączenie z drugą baterią to moc silnika  jest 800W a jak jedziesz na jednej baterii to jest 400: otóż ja osobiście modowałem wiele hulajek i sam jeździłem na takich (i nadal jeżdżę), gdzie była oryginalna bateria w podeście i jedyne co było zmienione to OPROGRAMOWANIE KONTROLERA - konkretnie zwiększone limity podawanego prądu do silnika (lub napięcia) -  i o dziwo - uwierz - moc silnika z jedną baterią bez problemu osiągała nawet 900W. Nie potrzeba do tego drugiej baterii. Bardzo łatwo to policzyć. Oryginalny BMS może wydawać w pracy ciągłej 15A - czyli obliczmy ewentualną maksymalną moc silnika dla pracy ciągłej: 15A*42V= 630W a w peaku nawet 20A więc 20A*42V=840W i nic z tym nie zrobisz, bo jedyne ograniczenia to ogniwa (ich wydajność prądowa), BMS (maksymalny wydawany prąd) i ESC (tranzystory oraz ścieżki) oraz oprogramowanie  a nie to czy mamy dwie, jedną czy sto baterii (no i oczywiście ograniczenie samego silnika - dopóki nie straci swoich właściwości lub się nie zatrze). 

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Na pobór itd mam wgląd bez przerwy bo mam ekran od M365 Dash V2

No i pięknie. Znam doskonale ten wyświetlacz, byłem jedynym beta-testerem dla FW wersji 2.0.8 - obecnej najnowszej stabilnej, gdzie dodano tryb nocny oraz możliwość zwiększenia pojemności baterii do 40Ah i zasięgu do 100km. I zgadnij dlaczego została aż tak wysoko podniesiona możliwość zwiększenia pojemności baterii i zasięgu? Przeczytaj mój post z tego tematu wyżej z dnia 6 październik 2019.... Owszem. Projekt PRO_LONG_RANGE został dawno ukończony i zasięg na jednej baterii (36Ah) to 80km w trybie sport przy uwaga mocy w peaku 900W na jednej baterii ale zbudowanej na stu ogniwach. Oczywiście mam go (wyświetlacz) osobiście i w zwykłej i w PRO, oraz zamawiałem go wiele razy do modów dla innych użytkowników. No i po tym, jak już się pochwaliłem. Jeśli ktoś nie wie o czym mowa TU linkA i jeszcze dodam, bo pewnie nie wiesz tego - skąd się bierze ta moc wyświetlana na dashboardzie. Nie z baterii, nie z silnika. Jest to po prostu równanie o którym pisałem wcześniej: (Aktualny podawany prąd) x (aktualne napięcie) = (aktualna MOC w Wat-ach) i nie mogą to być większe wartości niż zdefiniowane w kodzie FW kontrolera: czyli napięcie max 43V prąd max 20A

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Jesli nadal nie rozumiecie o co mi chodzi to proszę napiszcie po prostu

hmm, ktoś tu chyba na prawdę nie rozumie, ale pewnie nie napisze

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Wewnetrzna bateria jest w dobrej kondycji, świadczy o tym to, ze jak odłączyłem baterie zewnętrzna to zasięg miałem od 30-35 km, po dołożeniu drugiej (ogniwa Panasonic 12,8 Ah) to zasięg wzrósł dosłownie dwukrotnie.

CHOPIE! to co piszesz to jakaś farsa! to czy bateria jest w dobrej kondycji to się sprawdza robiąc testy na odpowiednim sprzęcie a nie jadąc i patrząc na zasięg. Zasięg = pojemność - to jedno a wydajność prądowa to drugie. To, że po dołożeniu drugiej baterii równolegle zasięg wzrósł dwukrotnie to nie cuda. To normalne. Pozostaje kwestia dobrania odpowiednich ogniw do tych, jakie już posiadasz. Różnice napięć pomiędzy ogniwami muszą być minimalne (czyli max 0,1V). Pojemności ogniw muszą być TAKIE SAME a ich wydajność prądowa TAKA SAMA również. Inaczej będziemy mieli do czynienia z taką sytuacją jak jest u Ciebie. 

1. Ile cykli ładowania ma Twoja bateria w podeście? (Pokaż screen z M365Tools)

2. Jakie są różnice napięć pomiędzy celami? (Pokaż screen z M365Tools)

3. Jaką wydajność prądową ma Twój pakiet z podestu?

4. Jakie ogniwa są w oryginalnym pakiecie? LG czy Noname fioletowe

A jakie parametry ma dodatkowa bateria?

5. Jaki jest tam BMS?

6. Ma wspólny port czy osobny?

7. Jaka ma wydajność prądowa w pracy ciągłej a jaką w peaku?

8. Z jakich ogniw jest zbudowana? Nadal tego nie podałeś. Piszesz, że Panasonic 12,8Ah. A więc to jakaś bzdura - bo nie ma takiego ogniwa w sensie o takiej pojemności. Podaj konkretnie z jakich ogniw jest zbudowany ten pakiet jaki model.

9. Z którego roku i miesiąca są ogniwa?

10. W jaki sposób są połączone? Jeśli taśma to nikiel 100% czy niklowana?

11. Ogniwa są nowe czy używane?

12. Sam kupowałeś ogniwa i składałeś pakiet czy kupiłeś gotowy?

13. Jeśli kopiłeś gotowy to wybacz, ale odpowiedzi od pkt 5 w górę mogą nie mieć nic wspólnego z rzeczywistością

 

4 godziny temu, Pumpel12 napisał:

Aha i dodatkowa bateria ma dokładnie tą sama pojemność i Voltarz jak wewnętrzna.

Ach tak? A skąd to wiesz? Jak zmierzyłeś tę pojemność? Zmierzyłeś Voltarz? Nie ma czegoś takiego jak Voltarz. Jest ewentualnie napięcie. Założę się, że ani napięcie ani pojemność nie jest taka sama. Świadczy o tym zachowanie jakie opisujesz. Rozbieżności są zbyt duże i dlatego jest jak jest.

Link to post
Share on other sites

1. Liczba ładowań: 281 / Liczba pełnych ładowań: 62 (screen)

119469184_266765660981621_5636887114423866818_n.thumb.png.670d1bad3faf6cd47d6cdf7ecf395d6a.png

2. Różnica przy 100% naładowaniu to od 0,006 do 0,010

(screen akurat w trakcie ładowania)

119514920_1001965806937266_2589629314818542661_n.thumb.png.5c2bb655178aa475c6d3047a21254a74.png

3. Nie mam testera aby wykonać takie testy.

4. Bateria jest zabudowana w metalową obudowę (wersja Pro) więc nie bardzo widać jakie są to ogniwa, według informacji to LG. Dodatkowa bateria było zbudowana na ogniwach Panasonica (osobiście nie robiłem tej baterii tylko miejscowy elektryk).

5. Nie mam pojęcia.

6. Nie wiem co masz na myśli ale baterie są podłączone kablem Y.

7. Nie mam pojecia.

8. Napisałem firmę ogniw, chyba jesteś na tyle inteligenty, że domyśliłeś się, że nie jest to jedno ogniwo, a zbudowany pakiet...

9. Jak się dowiem to dopiszę.

10. Nie ja robiłem tę baterię.

11. Ogniwa są nowe, zamontowane były gdy M365 Pro miała na liczniku zaledwie ok. 800 km, czyli dopiero zaczynała przygodę.

12. Ogniwa były od elektryka miejscowego, on zrobił projekt i wykonał baterię.

W razie czego pisz, wiem, że nie wiem tyle co Ty, spokojnie nie musisz się tak denerwować.

Na koniec masz screen z przebiegu itp.

119504432_784966672304688_8845585615601980480_n.thumb.png.67fc83757ebf50b65127d56d95bd32fe.png

Natomiast jeśli chodzi o OSD to proszę wyjaśnienie o co mi chodziło tylko:

https://youtu.be/PXV02YfBCZs?t=481

Pozdrawiam i nie denerwuj się tak, nie każdy zna się na wszystkim.

 

Edited by Pumpel12
Link to post
Share on other sites

No więc podsumowując: nie wiesz praktycznie nic na temat tej dodatkowej baterii, oprócz tego, że ogniwa powinny być nowe Panasonic-a z pojemnością całego pakietu 12,8Ah ale to informacje przekazane pewnie przez budowniczego pakiet - nie sprawdziłeś tego - więc nie można niczego stwierdzić ze 100% procentową pewnością. Również skoro nie wiesz jakie są ogniwa w baterii w podeście to nie mogłeś przekazać takich informacji osobie, która robiła dodatkowy pakiet, ani skoro twierdzisz, że bateria w momencie montażu baterii zewnętrznej zaczynała dopiero swoją przygodę, to też, nie mogłeś przekazać poprawnych informacji na temat stopnia zużycia tej baterii. tak by osoba, która wykonywała dodatkowy pakiet mogła odpowiednio dobrać ogniwa do baterii którą posiadasz. I stąd właśnie nadal podtrzymuję swoje złożenie co do powodu problemu

Natomiast pozostaje ostatnie pytanie, które potwierdzi, lub zaprzeczy mojej teorii z mojej pierwszej odpowiedzi, lecz to później.

-

3 godziny temu, Pumpel12 napisał:

1. Ogniwa są nowe, zamontowane były gdy M365 Pro miała na liczniku zaledwie ok. 800 km, czyli dopiero zaczynała przygodę.

Hulajka ma przebieg ponad 3,1k km, piszesz, że dodatkową baterię zamontowałeś przy przebiegu około 800km.

Więc przejechałeś na zestawie coś około 2,3k km a na samej wewnętrznej 800km. Więc sprawdźmy, czy wewnętrzna bateria była nowa i dopiero zaczynała przygodę:

Na baterii wewnętrznej pisałeś, że przejeżdżasz spokojnie 30-35km, więc: 800/32=25 - czyli zanim podłączyłeś NOWY pakiet z NOWYMI ogniwami - baterię ładowałeś przynajmniej 25 razy, ale na bank więcej, bo to obliczenie jest dla założenia, że rozładowujesz zawsze do zera i ładujesz na maxa i nigdy nie doładowujesz. Z doświadczenia wiem, że tak nigdy nie jest (zresztą potwierdza to ilość cykli ładowań ze screena: 285), więc szacuję, że ładowań wewnętrznej baterii zanim zacząłeś używać zewnętrznej było około: (2300/62=37, 37+25=62!, 285/25=10,32, 285/37=7,7, 285*30%=85,5) 85 razy. Nota katalogowa ogniw LG (LGEBMH118650) jakie są w oryginalnej baterii M365PRO mówi, że przy zachowaniu warunków testowych (laboratoryjnych) czas życia ogniwa to 500 cykli ładowania. Oczywiście ta liczba nie ma nic wspólnego z rzeczywistością zwłaszcza, przy użyciu ogniwa w pojeździe elektrycznym, więc załóżmy, że czas życia takiego ogniwa to optymistyczne 300 cykli. Jak wiemy, z każdym cyklem ogniwo traci coraz bardziej swoje właściwości - a używamy go cały czas tak samo... Więc przy 800km przebiegu bateria miała około 80% swojej pierwotnej sprawności. 

No więc, nie bardzo dopiero zaczynała swoją przygodę... I został do niej podłączony równolegle NOWY pakiet z NOWYMI ogniwami z parametrami zbliżonymi do tych z fabrycznej specyfikacji.

No to na logikę: który pakiet szybciej się rozładowywał podczas używania? A skoro był podłączony równolegle, to wiadomo, że automatycznie był doładowywany z pakietu zewnętrznego  (dlatego, że bms w baterii z hulajki ma wspólny port ładowania i rozładowania z powodu zaimplementowania KERS-a) bo różnica napięć między pakietami była znaczna i to w sposób ciągły tak na prawdę, dopóki nie zostały wyrównane napięcia na wszystkich w sumie 20stu celach - do tego to wszystko na dwóch BMS-ach...

-

No ale to teraz już nie istotne, teraz to pytanie:

Czy taki problem występował od czasu podłączenia tej baterii przy tych 800km, czy zaczął się pojawiać dopiero teraz? No i zanim odpowiesz, to czy wcześniej to monitorowałeś (ten prąd doładowywania baterii jednej od drugiej), czy sprawdziłeś to dopiero ostatnio bo zauważyłeś spadki mocy?

Edited by Battery_Saver
Link to post
Share on other sites

Zauważyłem to dopiero po zainstalowaniu ekranu M365 Dash, aha i często tez bateria Xiaomi doładowuje ta zewnętrzna, one siebie na wzajem ładują, poniżej 70% naładowania częściej zewnętrzna wewnętrzna ładuje ale Maks do 0,6A dochodzi wiec chyba w normie.

Po wymianie wtyczek (tych w torbie) problem się zminimalizował praktycznie do zera, po tej operacji maksymalnie bateria zew ładuje wew 0,6A ale przeważnie jest to w granicach 0,0A - 0,3A.

Link to post
Share on other sites

Wyrównywanie napięć w celach połączonych ze sobą, czy tak jak tutaj - w pakietach połączonych ze sobą równolegle to normalne zachowanie. Jeśli prąd jest na poziomie - jak piszesz - do 0,6A to nie ma żadnych powodów do obaw - zwłaszcza, gdy pakiety mają różne zużycie i inne parametry. 

Link to post
Share on other sites

Według informacji jakie uzyskałem parametry oraz pojemności są takie same obu baterii, jednak zużycie wewnętrznego akumulatora może być trochę większe z wiadomych przyczyn i pewnie dlatego częściej jest doładowywania ale po wymianie wtyczek na nowe te wartości są tak małe, ze nie ma to większego znaczenia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witajcie po dłuższej przerwie.

Chcialem napisać co konkretnie się stało i dlaczego miałem taki problem z baterią, ze raz była używana, a raz nie (było tak jak napisałem i nikt mi nie wierzył), pozdrawiam znawców M365. 

1. Pragnę poinformować iż odczyty o poborze prądu itp idą tylko od ORGINALNEGO BMS Xiaomi, a co za tym idzie, jeśli podpięta jest druga bateria to każda aplikacja będzie pokazywała pobór i ładowanie o mniej więcej polowe mniejsze (w przypadku baterii o tej samej pojemności), tyle w temacie jeśli chodzi o pierwszy punkt.

2. U mnie jak pisałem wyżej te wartości często nie pokazywały połowy tylko całość (cały prąd szedł tylko z baterii Xiaomi, a zewnętrzna bateria nie robiła nic), stad potem gdy połączenie baterii złapało to po zatrzymaniu było ładowanie 2-5A nawet aż w końcu po przekroczeniu 6A BMS odcinał ładowanie (strzelam, ze mniej więcej to była taka wartość gdyś ciężko dojrzeć coś takiego).

3. Skąd wiem, że mam racje? Otóż, bateria była u elektryka, okazało się, że blaszaka od Plusa + była przerwana i dlatego raz łączyło, a innym razem już nie.

4. Po zgrzaniu wszystkiego w dodatkowej baterii na nowo wszystko super działa, pobór pokazywany jest o ok. polowe mniejszy, ładowanie dochodzi do Maks. 0,1A, na trasie 46 km było raz takie ładowanie z baterii zewnętrznej i zaraz spadło na 0,0A i zniknęło.

Dziękuje za uwagę i następnym razem proszę zapoznaj się z tym jak działa system w Xiaomi (pokazywanie danych).

Czulem, że każdy zamiast pomóc będzie mi pisał, o tym, że moja bateria od Xiaomi jest do wywalenia bo przecież ma przejechane 3300 km, jeśli po takim małym przebiegu bateria by była do wywalenia to w ogóle bym tego nie kupował. Tyle w temacie.

Pisze te informacje bardziej ze względu na to, ze może ktoś mieć podobny problem i nie będzie wiedział jak się za niego zabrać. Tak wiec jeśli masz dodatkowa baterie i pobór prądu pokazywany w aplikacji skacze z 400 do 800W to wiedz, ze masz problem z połączeniem baterii.

Pozdrawiam,

Rafał

Edited by Pumpel12
Link to post
Share on other sites

heh, widzisz... Ty od razu założyłeś, że obie baterie są full sprawne a zwłaszcza ta dodatkowa. Ja od razu założyłem, że problem jest z baterią - postawiłem na tą w podeście z powodu nieporównywalnie większego zużycia względem zewnętrznej, co na logikę było ok. Pisałem, że powodem takiego zachowania jest różnica w parametrach ogniw (z urwanym zgrzewem parametry są zupełnie inne niż w sprawnym pakiecie) i jak sam TERAZ piszesz - tak było. A wcześniej upierałeś się, że parametry są takie same. Ale jak poprosiłem o wykonanie pomiarów aby potwierdzić lub zaprzeczyć moim a także Twoim teoriom - odpowiedzi były: nie wiem, później, nie ja robiłem, jak się dowiem to napiszę, nie mam miernika itp, więc moje wypowiedzi opierały się na domysłach - finalnie okazały się dość trafne, tylko wbrew logice uszkodzony okazał się ten Twój nowy pakiet. Jakbyś wykonał pomiary o jakich pisałem to pewnie by to wyszło. No ale widzę, że mamy nowego znawcę M365 i tego jak działa system w Xiaomi (pokazywanie danych), więc bardzo dobrze, czekam teraz tylko na "klientów" takich jak Ty, którzy tu przyjdą, podadzą zdawkowe informacje na temat swojego problemu i będą oczekiwać, że się domyślisz o co chodzi a gdy Twoje domysły będą błędne, pozdrowią Cię po dwóch tygodniach i napiszą, że g***o się znasz.

Nie pozdrawiam

Edited by Battery_Saver
literówka
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Battery_Saver napisał:

heh, widzisz... Ty od razu założyłeś, że obie baterie są full sprawne a zwłaszcza ta dodatkowa. Ja od razu założyłem, że problem jest z baterią - postawiłem na tą w podeście z powodu nieporównywalnie większego zużycia względem zewnętrznej, co na logikę było ok. Pisałem, że powodem takiego zachowania jest różnica w parametrach ogniw (z urwanym zgrzewem parametry są zupełnie inne niż w sprawnym pakiecie) i jak sam TERAZ piszesz - tak było. A wcześniej upierałeś się, że parametry są takie same. Ale jak poprosiłem o wykonanie pomiarów aby potwierdzić lub zaprzeczyć moim a także Twoim teoriom - odpowiedzi były: nie wiem, później, nie ja robiłem, jak się dowiem to napiszę, nie mam miernika itp, więc moje wypowiedzi opierały się na domysłach - finalnie okazały się dość trafne, tylko wbrew logice uszkodzony okazał się ten Twój nowy pakiet. Jakbyś wykonał pomiary o jakich pisałem to pewnie by to wyszło. No ale widzę, że mamy nowego znawcę M365 i tego jak działa system w Xiaomi (pokazywanie danych), więc bardzo dobrze, czekam teraz tylko na "klientów" takich jak Ty, którzy tu przyjdą, podadzą zdawkowe informacje na temat swojego problemu i będą oczekiwać, że się domyślisz o co chodzi a gdy Twoje domysły będą błędne, pozdrowią Cię po dwóch tygodniach i napiszą, że g***o się znasz.

Nie pozdrawiam

Przede wszystkim chodziło mi o to, że jesteś na forum Xiaomi i nie wiesz, ze po podpięciu drugiej baterii pokazywane dane są o połowę obcięte, o to chodziło i to rozwiązało w głównej mierze problem którego Ty szukałeś gdzie indziej i nie widziałeś tego wielce mądry człowieku :)

Tak, na elektryce się nie znam ale chodziło o pokazywanie danych, jeśli raz pokazywało większy pobór, a za chwilę już nie to od razu lampka się zapala i przychodzi na myśl tylko jedno "coś nie styka".

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...