Skocz do zawartości

Geekbuying.com - problemy z zakupem, wysyłką, trackingiem


kowluk

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Państwo, 

Po namowie moderatora, miłościwie nam tu panującego @Nezumi postanowiłem w świetle nowych okoliczności związanych z wysyłką przesyłek TAX INCLUDED ze sklepu geekbuying.com założyć ten temat. Poniżej załączam screen z aktualną informacja dotyczącą ewentualnych opłat celnych związanych z przesyłkami zakupionymi od 07.11.2016, tj od kiedy ta opcja wysyłki jest dostępna.

Sam jestem klientem tego sklepu czekającym na przesyłkę z telefonem, i tak jak wielu z Was wybrałem opcję wysyłki znoszącą/zawierającą koszty podatku vat podczas odprawy paczki. Zaznaczam, że ze sklepem nie łączy mnie żadna zależność biznesowa.

Zrzut ekranu 2016-11-24 o 13.09.49.png

Oznacza to ni mniej ni więcej tyle, że pojawiły się problemy przy odprawach i klienci mogą być obciążani podatkiem VAT i kosztami obsługi celnej przesyłek. Sklep co prawda deklaruje zwrot poniesionych kosztów ale jak wiadomo...różnie to bywa. Zamiast je zwracać mogli by je przecież ponieść od razu przy odprawie.

Zapraszam do dyskusji.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się to, paczka bardzo opóźniona, w przypadku naliczenia dodatkowych opłat, przez formalności odbiór towaru jeszcze się wydłuży. Na zwrot kasy też trzeba będzie czekać.

Uważam ze skoro nie mieli telefonów na stanie oraz nie pewną przesyłkę, powinni od razu informować o czasie dostawy miesiąc+, a nie 15 dni. Nie chciało mi się czekać na wersję czarną mi5s, a okazuje się ze gdybym zamówił ją dzisiaj gdzie indziej to i tak przyszłaby wcześniej niż paczka od GeekBuying. :-(

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kowluk napisał:

. Sklep co prawda deklaruje zwrot poniesionych kosztów ale jak wiadomo...różnie to bywa.

 

Od tego jest claim w paypalu - sklep nie dotrzymał warunków, po podatek miał być wliczony. I claim na kwotę naliczonego VATu plus innych opłat (za obsługę celną i pełnomocnictwa).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Francuzi będą chcieli podatku to zapłaci go adresat we Francji. Ale jak już to oznacza paczki pojedyncze jako transit jakiś i wtedy adresat końcowy np w Polsce będzie płacił polskiemu urzędowi. Nie za bardzo widzę inna opcję. Generalnie teraz jest luz totalny bo potwierdzili że wszystko zapłacą więc PayPal nie będzie miał się czego przyczepić.

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kowluk napisał:

Może @piotr.geekbuying pomoże odnaleźć się w obecnej sytuacji?

Tak więc za moją skromną prośbą dostaliście wszyscy maila, w którym sklep tłumaczy się z opóźnienia (lakonicznie, ja tego nie kupuję) i w związku z problemem z przewoźnikiem  paczki będą VATowane klasycznie. Osoby, które otrzymają wezwanie do zapłaty niechaj opłatę uiszczą, a papierki będziemy wysyłać mnie lub skośnym :) gwarantuję, że wszystkie zwroty opłat ponad cenę już uiszczoną zostaną dokonane i mam na to słowo (pisane) szefowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tom.k napisał:

Jeżeli Francuzi będą chcieli podatku to zapłaci go adresat we Francji. Ale jak już to oznacza paczki pojedyncze jako transit jakiś i wtedy adresat końcowy np w Polsce będzie płacił polskiemu urzędowi. Nie za bardzo widzę inna opcję. Generalnie teraz jest luz totalny bo potwierdzili że wszystko zapłacą więc PayPal nie będzie miał się czego przyczepić.

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka
 

Jeśli przyjąć Twoją drugą opcję to oznacza, że przesyłki nie zostały jeszcze wysłane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Francuzi będą chcieli podatku to zapłaci go adresat we Francji. Ale jak już to oznacza paczki pojedyncze jako transit jakiś i wtedy adresat końcowy np w Polsce będzie płacił polskiemu urzędowi. Nie za bardzo widzę inna opcję. Generalnie teraz jest luz totalny bo potwierdzili że wszystko zapłacą więc PayPal nie będzie miał się czego przyczepić.

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

 

Jeśli przyjąć Twoją drugą opcję to oznacza, że przesyłki nie zostały jeszcze wysłane

Dlaczego? Przecież urząd celny się do nikogo nie odezwał.

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale adresatem końcowym według wcześniejszych informacji z geekbuying jest ktoś we Francji kto przesyłki przepakuje, nada im nowe numery i wewnątrz unii wyśle do nas

Mam do tej całej sytuacji swoją teorię....albo sobie robią alibi dla paypal po wielu roszczeniach. Paypal żąda na początek listu przewozowego żeby stwierdzić czy przesyłka faktycznie została wysłana. Oni tego listu nie mają i grają na czas żeby paypal nie zrobił zwrotu.

Albo przesyłki jeszcze wogóle nie wyszły (mimo zapewnień że tak się stało, dla mnie z tego powodu była odmowa anulowania zamówienia) a jak wyjdą to bezpośrednio z HK do PL i wtedy clone będą u nas. Stąd te opłaty. 

Nie ma szans żeby ktoś z Francji obciążył Cię opłatami jak nie jesteś adresatem przesyłki (tylko ktoś kto będzie to przepakowywał).

Edytowane przez kowluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piotr.geekbuying napisał:

Tak więc za moją skromną prośbą dostaliście wszyscy maila, w którym sklep tłumaczy się z opóźnienia (lakonicznie, ja tego nie kupuję) i w związku z problemem z przewoźnikiem  paczki będą VATowane klasycznie. 

Czyli jest spora szansa, że w tych usuniętych postach z "głównego tematu" miałem rację - paczki nie zostały nawet jeszcze wysłane :( 

No nic, paczkę mam teoretycznie wysłaną 16.11, 15 dni roboczych mija 7 grudnia i wtedy wniosek o zwrot w Paypalu :(

 

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie zrobiłem (zresztą nie tylko ja) i teraz czekam na rozwiązanie sprawy. Tobie jak się nie podobają moje wypowiedzi to nie bierz udziału w dyskusji. Ja Ciebie nie obrażam i oczekuję, że Ty też mnie nie będziesz.

Edytowane przez kowluk
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, tom.k napisał:

Zaczynasz pieprzyc farmazony. PayPal działa przez pół roku więc im to nie pomoże. A jak chcesz kasę spowrotem to otwieraj spór i koniec.


 

Spór wczoraj złożony - przekroczenie czasu na wysyłkę (mieli 7 dni roboczych). U mnie po 9 nadal brak działającego trackingu - czyli zakładam, że paczka nie została wysłana.

W tym dzisiejszym mailu obiecali, że w ciągu 3 dni roboczych będzie tracking. Okaże się we wtorek 29.11, Brak trackingu - wniosek o zwrot w paypalu i kupię tel w oficjalnej dystrybucji w Polsce. 

Edytowane przez rafmik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafmik Do tego właśnie zmierzam. Ja wczoraj spór trwający od trzech dni po braku reakcji geekbuying i braku odpowiedzi na maile przekształciłem w roszczenie z powodu nie zrealizowania zamówienie przez sklep w oznaczonym terminie i braku jakiejkolwiek odpowiedzi na maile. Sklep według wszelkich prawideł eccommerce realizuje zamówienie poprzez jego przyjęcie, przetworzenie i wysyłkę - wtedy jest zrealizowane. Sam transport przesyłki nie dotyczy już sklepu lecz firmy przewozowej i jest poza jakąkolwiek kontrolą sklepu. 

I tutaj dochodzimy do sedna założonych sporów i mojej teorii. Nie ma dokumentu potwierdzającego wysyłkę (działającego trackingu z adresatem) to paypal natychmiast dokonuje zwrotu. Od wczoraj moje roszczenie czeka na odpowiedź drugiej strony i zakładam, że jeśli zamówienie było by wysłane to sklep taką informację przesłał by do paypal od razu.

Edytowane przez kowluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kowluk napisał:

@rafmik Do tego właśnie zmierzam. Ja wczoraj spór trwający od trzech dni po braku reakcji geekbuying i braku odpowiedzi na maile przekształciłem w roszczenie z powodu nie zrealizowania zamówienie przez sklep w oznaczonym terminie 

Ja poczekam do tego wtorku 29.11.

 

BTW Paypal zwykle w jakim czasie rozpatruje roszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie sporu powoduję blokadę środków o spornej wartości do czasu wyjaśnienia sprawy. Paypal oczekuje na odpowiedź drugiej strony 10 dni. Po tym zamyka roszczenie i zwraca kasę. Dlatego (oczywiście w mojej teorii :) ) w mailu informacja o tygodniowym opóźnieniu plus trzy dni robocze na wygenerowanie nowych trackingów aby sklep mógł przygotować wysyłki i udokumentować to przed paypal, że co prawda faktycznie było opóźnienie ale już wszytko wyszło i jest ok. Trzeba pamiętać, że gra jest o dużą stawkę ponieważ sporo roszczeń dotyczących podobnej sprawy w tym samym czasie (a zakładam, że nie tylko w Polsce jest o to dym) powoduję cofnięcie możliwości przyjmowania płatności tym kanałem i wystawia sklepowi negatywną rekomendację.

Edytowane przez kowluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zamówienie z 11.11, "wysłane" z niedziałającym trackingiem 16.11. I do tej pory nic. Redmi 3s 3/32 International.

Ciekawe czy oni to już w ogolę wysłali, czy nadal zwlekają.

Zły trochę jestem, bo te telefony teraz też w PL podrożały z 759 na 799 ;(

 

Hah, i właśnie znalazłem na Allegro ten telefon za 729 zł z wysyłką, 2 lata gwarancji itd i do tego na Allegro są raty zerowe...

190 zł różnicy, rozbite na 20 miesięcznych rat, do tego 2 lata gwarancji w Polsce... Chyba robię roszczenie w PayPalu, im szybciej tym lepiej.

 

 

Ok, roszczenie wniesione :( Pozostaje czekać do 5 grudnia ;( Jak dla mnie najlepiej by było jak by Geekbuying po prostu uznał roszczenie. Dopłacam 190 zł i mam telefon praktycznie od ręki w PL ;(

 

Edytowane przez rafmik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest waśnie dziwne. Sklep twierdzi, że przesyłki są wysłane. Z tego też powodu odmówiono mi anulowania zamówienia. Teraz wychodzi na to, że nie są wysłane skoro sklep sugeruje roszczenie w paypal. Moje roszczenie od trzech dni oczekuje na odpowiedź sklepu. Moim zdaniem to gra na czas...tylko po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje jedno : sklep nie ma tego na stanie i czeka na dostawcę. Te informację które dostaliśmy na maila jest ciężka do zrozumienia, ponieważ jak pisałem z innymi którzy zamówili na Ali i wybrali dostawę przez DHL dostali w ciągu kilku dni a nam wkręcają ze nawet DHL ma opóźniania. Po prostu sklep sprzedał coś czego nie ma. Swojego czasu na innym forum gdzie Goldway komunikuje się z klientami przed 11.11 opisywał sytuacje że niektóre modele ciężko jest zdobyć i trzeba czekać więc może w tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...