Jump to content

Problemy z przychodzącymi połączeniami


Recommended Posts

Witam szanownych użytkowników, 

Zakupiłem Note'a 13Pro+ w EuroAGD, wersja global z tego co zdążyłem zauważyć przed przywróceniem do ustawień fabrycznych. Telefon praktycznie od samego początku (czyli jakis 3 tyg) ma problemy z przychodzącymi połączeniami. W momencie, gdy telefon jest użytkowany, pojawia się powiadomienie o połączeniu i mogę je odebrać. Gdy leży w spoczynku, tu się zaczyna cyrk - czasami zadzwoni, czasami dzwoniący dostaje informacje o tym, że mam zajęte (choć nie rozmawiam), czasami, że jestem poza zasięgiem i przyjdzie sms o nieodebranym połączeniu a czasami nie. Sieć PLAY, próbowałem zmiany slotu na SIM - nie pomogło. Próbowałem na sztywno ustawić połączenia z LTE - bez zmian, roaming od PLAY(ORANGE) - również. Reset do ustawień fabrycznych - też nic.

Teraz moje pytanie laika - czy oddanie telefonu do sklepu ma jakikolwiek sens? Czy w serwisie mogą wgrać w ramach gwarancji ROM EU (doczytalem w odmentach sieci, ze wersje EU nie maja tego problemu), który mógłby rozwiązać problem ginącego zasięgu i przełączania się między sieciami? Nie chce sie bawic w domoroslego hakera i samemu probowac robic aktualizacje, bo nie jestem pewny, czy nie strace wtedy gwarancji. 

Edited by Dawid Kurleto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

wątpię że w ramach gwarancji wygrają rom Xiaomi eu ... tym bardziej że trzeba do tego najpierw zrobić unlocka ... raczej nie będzie im się chciało w to bawić ... gwarancji nie stracisz robiąc unlocka - tym bardziej że zawsze w razie czego możesz wgrać z powrotem globalny rom i jednocześnie zablokować bootloader - czyli niejako przywracasz telefon do stanu fabrycznego (robi się to oprogramowaniem miflash) takiej sytuacji jak opisałeś nigdy nie miałem na romach Xiaomi eu ... ogólnie jeśli chodzi o ustawienia sieci GSM to są one ukryte - można to otworzyć wchodząc w ustawienia - informacje o telefonie - szczegółowe informacje i tam poklikać kilka razy w pozycję pamięć wewnętrzna (te dostępne normalnie  są tylko w karty SIM i sieci mobilne (przełączenie preferowanych - pod kątem 5g lub max 4g) choć i to nie wiem czy jest w globalnym romie ... a operatora sieci można ustawić na sztywno - domyślnie jest jako auto (tak mam u siebie i jest ok ...) ale znowu - nie mam pojęcia czy to jest w romie globalnym ... 🙃 ogólnie jak jest rom do tego modelu Xiaomi eu to bym nie bawił się z tym globalem tylko go wrzucił ... a jak nie chcesz się w to bawić z jakiegoś powodu oddaj sprzęt do sklepu i weź coś innego ... wgranie systemu robi też serwis micenter - możesz skorzystać z ich usług ... po dodatkowe informacje możesz napisać do załoganta @Acid

Edited by Master
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Tak jak ci napisał Master albo Micenter, albo samemu to zrobisz to przecież proste jak konstrukcja cepa. A serwis sklepu to ci na 100% tego nie zrobi. A ja mam ROM Indonezja , bootloader otwarty, kilka myków i zero problemów. Aha i telefon też z PLAY. Zapomniałem napisać.

Edited by kris68
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Przestawilem region w telefonie na Niemcy, wymusilem aktualizacje do HyperOS i przetestuje jeszcze z 2-3 dni czy i sprawdze czy problem nadal bedzie wystepowac - sa jedynie dwie opcje: tak albo nie :)

Edited by Dawid Kurleto
Link to comment
Share on other sites

Ale to raczej nie wina Play tylko jakies techniczne uszkodzenie telefonu. No raczej soft nie ma nic wspolnego z przychodzacymi rozmowami, ani to że leży. Pasuje raczej oddać do sklepu na gwarancje.

Link to comment
Share on other sites

On 31/03/2024 at 12:42, zibino said:

Dawid Kurleto.  Napisz proszę czy pomogła  aktualizacja do HyperOS, mój znajomy ma ten sam problem i też jest w Play

Nie pomogla, telefon byl testowany przez 3 dni na HyperOS i te same problemy. Wczoraj poszedl na gwarancję i facet w salonie potwierdzil, ze nie jestem pierwsza osoba, ktora zwraca Note'a 13 Pro z tego samego powodu. Możliwe, że rzeczywiscie jakis problem hardware'owy, ale zażądalem zwrotu gotówki, więc możliwe, że sie nie dowiem jaki był prawdziwy tego powód.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

ciekawe ... czyżby wszystkie te modele w wersji global (a może nie tylko global ...) miały takie problemy? a może to tylko problem z określonymi sieciami? ogólnie przykra sprawa ...

Link to comment
Share on other sites

Telefon do mnie wraca, gdyz sklep (serwis) nie uznał reklamacji i podał informację, że usterka podczas ich testów nie występuje. Telefon gdy już wróci do mnie do rąk, to po chwili znów wyląduje w sklepie i jeśli EuroAGD nie będzie chciało polubownie rozwiązać tej sytuacji, zgłoszę ich do UOKiK.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sądze, że mogę zaryzykować stwierdzenie, że próbowałem wszystkiego - od grzebania w ustawieniach telefonu, sieci, połączeń; przywrócenia do ust. fabrycznych, wymuszenia aktualizacji do HyperOS, przełożenia karty do innych telefonów (w nich nie ma problemu) i włożenia innej karty sim do Note'a (problem występuje również w T-mobile). Gdy nie jest używany przez jakąś chwilę - ok.20 min, nie ma opcji aby sie na niego dodzwonić. I to jest 10/10 przypadków - zdarza się również często, że mam telefon w ręku, coś na nim robie i też nie ma połączenia.

Najwyżej pracownik sklepu będzie stał jak słup przy nim 20 min i im udowodnię, że usterka istnieje.

Edited by Dawid Kurleto
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, arek810316 said:

Z tymi połączeniami to był pojedynczy w sieci play przypadek czy jakaś wadliwa seria ? Ja mam kartę Orange ,czy tez to występowało ? 

Testowalem dwie sieci - Play i Tmobile i dla obu był ten sam problem z moim egzemplarzem. Pytasz czy w Orange też jest problem? Nie wiem, ale jesli to problem telefonu to siec nie ma tu nic do gadania.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj telefon odebral po gwarancji - serwis nie wykryl zadnej wady ani usterki, telefon wrócił do mnie lekko porysowany na wyświetlaczu (co odnotowali już w sklepie), bez przywrócenia do ustawień fabrycznych i widać, że ktos w serwisie poszedł po linii najmniejszego oporu jeśli chodzi o sprawdzenie problemu, bo w smsach pojawiła się tylko wiadomość od Play, że można skonfigurować sieć itd. (standard gdy wkłada się nową sim do tel). Nie ma śladu po innych sieciach, choć wspomniałem o tym przy reklamacji.

Reklamacja wykonana na odwal się - dziś telefon wraca do nich z reklamacją reklamacji tak jak zalecał pracownik sklepu.

Link to comment
Share on other sites

Cześć 🙂

Daj znać  jak sprawa będzie sie rozwijać bo mam ten sam problem. Mój telefon też wrócił z serwisu w tym tygodniu i również nie wykryto usterki a problem jak był tak jest. 

Link to comment
Share on other sites

Witam. 

Widzę, że to chyba jakaś wada fabryczna bo mój egzemplarz posiada tą samą przypadłość... Również oddałem na reklamacje do sklepu w którym go kupiłem poprzez portal Alle... Oczywiście stwierdzili że wszystko jest w porzadku, nawet nagrali film że można dodzwonić się na urzadzenie, ale niestety tylko moment po zablokowaniu. Oczywiście problem występuje około 10 - 15 minut po zablokowaniu urządzenia... Nie wiem czy też tak macie, ale zauważyłem że po nieudanej próbie nawiązania połączenia i odblokowania telefonu jest "jedna kreska zasięgu" po chwili telefon łapie pełny zasięg i dopiero przychodzi powiadomienie sms o próbie dodzwonienia się. Niestety mi to wygląda na problem w najniższych "warstrach" oprogramownia i może to być problem nie do rozwiazania na romie Global..

Edited by qbas152
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, qbas152 napisał(a):

Witam. 

Widzę, że to chyba jakaś wada fabryczna bo mój egzemplarz posiada tą samą przypadłość... Również oddałem na reklamacje do sklepu w którym go kupiłem poprzez portal Alle... Oczywiście stwierdzili że wszystko jest w porzadku, nawet nagrali film że można dodzwonić się na urzadzenie, ale niestety tylko moment po zablokowaniu. Oczywiście problem występuje około 10 - 15 minut po zablokowaniu urządzenia... Nie wiem czy też tak macie, ale zauważyłem że po nieudanej próbie nawiązania połączenia i odblokowania telefonu jest "jedna kreska zasięgu" po chwili telefon łapie pełny zasięg i dopiero przychodzi powiadomienie sms o próbie dodzwonienia się. Niestety mi to wygląda na problem w najniższych "warstrach" oprogramownia i może to być problem nie do rozwiazania na romie Global..

Gdzie zakupiłeś telefon? Ja kupiłem na stronie mi.com i na razie nie zauważyłem problemu czy to po 15 minutach zablokowania czy nawet 1 godziny.Odrazu ten problem się pojawił czy po jakimś czasie?

Link to comment
Share on other sites

Jesli to jest faktycznie wada fabryczna, to nie rozumiem totalnie sformulowania serwisu, ze nie ma problemu i nie chca uznac gwarancji, bo prawo nas chroni jako konsumentow, gdy kupujemy cos z wada ukryta. 

U mnie telefon jest od 5 dni po raz drugi na gwarancji i jesli nie uznaja jej tym razem, a przypadlosc opisalem w zalaczonym im pismie na dwoch stronach A3, to do zabawy sie wlaczy UOKiK, bo chyba innego rozwiazania nie bedzie. Gdy oddawalem telefon w EuroAGD, pracownik wspomnial, ze w ciagu ostatniego tygodnia 3 osoby zglosily ten sam problem, ale nie moze mi udzielic informacji jak to zostalo rozwiazane.

Wyglada na to, ze problem nie jest odosobniony.

14 hours ago, qbas152 said:

Witam. 

Widzę, że to chyba jakaś wada fabryczna bo mój egzemplarz posiada tą samą przypadłość... Również oddałem na reklamacje do sklepu w którym go kupiłem poprzez portal Alle... Oczywiście stwierdzili że wszystko jest w porzadku, nawet nagrali film że można dodzwonić się na urzadzenie, ale niestety tylko moment po zablokowaniu. Oczywiście problem występuje około 10 - 15 minut po zablokowaniu urządzenia... Nie wiem czy też tak macie, ale zauważyłem że po nieudanej próbie nawiązania połączenia i odblokowania telefonu jest "jedna kreska zasięgu" po chwili telefon łapie pełny zasięg i dopiero przychodzi powiadomienie sms o próbie dodzwonienia się. Niestety mi to wygląda na problem w najniższych "warstrach" oprogramownia i może to być problem nie do rozwiazania na romie Global..

Jest dokladnie tak jak mowisz z zasiegiem przy polaczeniu - po odblokowaniu po ok. 15-20min jedna kreska, po paru sekundach wskakuje pelny zasieg i dopiero przychodzi sms o tym, ze ktos probowal sie dodzwonic.

Link to comment
Share on other sites

Napisałem o tym problemie na pepper i sporo ludzi ma ten model i raczej nikt tego problemu nie ma.. Może to ma jakieś znaczenie bo na forum pepper właśnie sporą część kupiła ten model telefonu na miui.com a nie w euro RTV AGD..hmmm...Ja mam ten model od tygodnia i nie zauważyłem u siebie takiej sytuacji można normalnie się do mnie dodzwonić nawet jak telefon leży zablokowany i nie używany po 15 minutach jak i np po 1 czy 2 godzinie...

Link to comment
Share on other sites

a może trzeba zmienić tryb pracy modemu GSM na inny? tam jest masa tego ... wchodzisz w informacje o telefonie klikasz szczegółowe informacje i na dole masz informację o pamięci wewnetrznej - poklikać tam po tym kilka razy i odpali się dodatkowe okienko - tam klikamy status urządzenia 1 lub 2 - zależy gdzie mamy sima - i można zmienić standard pracy modemu ... a może to jakaś usterka sprzętowa jest akurat u ciebie ... cholera wie ... 🙃

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, arek810316 napisał(a):

Gdzie zakupiłeś telefon? Ja kupiłem na stronie mi.com i na razie nie zauważyłem problemu czy to po 15 minutach zablokowania czy nawet 1 godziny.Odrazu ten problem się pojawił czy po jakimś czasie?

Telefon kupiłem przez Allegro u oficjalnego dystrybutora MiStore. Tak, problem występuje od początku. Po zakupie jakiś miesiąc używałem jeszcze "starego" telefonu do połączeń i usterkę zauważyłem po pewnym czasie. 

3 godziny temu, Master napisał(a):

a może trzeba zmienić tryb pracy modemu GSM na inny? tam jest masa tego ... wchodzisz w informacje o telefonie klikasz szczegółowe informacje i na dole masz informację o pamięci wewnetrznej - poklikać tam po tym kilka razy i odpali się dodatkowe okienko - tam klikamy status urządzenia 1 lub 2 - zależy gdzie mamy sima - i można zmienić standard pracy modemu ... a może to jakaś usterka sprzętowa jest akurat u ciebie ... cholera wie ... 🙃

Żeby w 2024 roku przy obecnej technologii grzebać w ukrytych ustawieniach w nowym telefonie żeby ktoś mógł się do mnie dodzwonić to coś chyba jest nie tak 😜

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, qbas152 napisał(a):

Telefon kupiłem przez Allegro u oficjalnego dystrybutora MiStore. Tak, problem występuje od początku. Po zakupie jakiś miesiąc używałem jeszcze "starego" telefonu do połączeń i usterkę zauważyłem po pewnym czasie. 

Żeby w 2024 roku przy obecnej technologii grzebać w ukrytych ustawieniach w nowym telefonie żeby ktoś mógł się do mnie dodzwonić to coś chyba jest nie tak 😜

wiesz ... dobrze ze sa takie opcje ... sieci gsm mamy duzo .. trybow pracy jest masa ... wieze tez sa roznie konfigurowane i instalowane w roznych okresach czasu z roznym softem do ich obslugi ... oczywiscie sa predefiniowane ustawienia w opcjach karty sim ale w roznych okolicznosciach dobrze miec mozliwosc zmiany ... to na pewno nie zaszkodzi a moze pomoc ... a ukryte sa wlasnie dlatego zeby tam bez powodu nie wlazic i nie mieszac ... to samo dotyczy tez opcji programisty ...

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, napisałem to trochę ironicznie, bo kupując nowy telefon chcesz aby wszystko od razu dzialało. Trzeba postawić się też w sytuacji (większości) osób które nie mają wiedzy technicznej i nie poradzą sobie z zaawansowanymi ustawieniami. 

Ustawienia trybu pracy modemu które można zmienić w ukrytym menu są to jedynie możliwości pracy na poszczególnych pasmach. Domyślnie ustawione są te które działają w naszym regionie. Według mnie problem tkwi w jednej z poniższych rzeczy-

1) Problem sprzętowy z SOC

2) Usługa dialer wyłącza się w stanie deep sleep 

3) Problem z usługą odpowiedzialną za łączność w stanie deep sleep - co jest najbardziej prawdopodobne ze względu na brak zasięgu zaraz po odblokowaniu

 

Obecnie czekam na telefon który wróci do mnie w poniedziałek z reklamacji. Twierdzą, że zrobili full wipe z poziomu recovery i problem ustąpił, jednak na przesłanym filmie widać że próbują dzwonić zaraz po zablokowaniu gdzie problem nie występuje. Oczywiście kulkukrotnie przywracałem ustawienia fabryczne wraz z czeszczeniem z poziomu recovery - bez żadnego rezultatu. Kiedy otrzymam telefon opiszę czy coś się zmieniło.

Link to comment
Share on other sites

coś pamiętam że jest też taka funkcja jeśli chodzi o baterię że wyłącza niektóre funkcje szczególnie w nocy / po dłuższym okresie nieaktywności / snu ... jak jest to włączone można wyłączyć i zobaczyć czy coś pomoże ...

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
On 20/04/2024 at 11:34, qbas152 said:

Rozumiem, napisałem to trochę ironicznie, bo kupując nowy telefon chcesz aby wszystko od razu dzialało. Trzeba postawić się też w sytuacji (większości) osób które nie mają wiedzy technicznej i nie poradzą sobie z zaawansowanymi ustawieniami. 

Ustawienia trybu pracy modemu które można zmienić w ukrytym menu są to jedynie możliwości pracy na poszczególnych pasmach. Domyślnie ustawione są te które działają w naszym regionie. Według mnie problem tkwi w jednej z poniższych rzeczy-

1) Problem sprzętowy z SOC

2) Usługa dialer wyłącza się w stanie deep sleep 

3) Problem z usługą odpowiedzialną za łączność w stanie deep sleep - co jest najbardziej prawdopodobne ze względu na brak zasięgu zaraz po odblokowaniu

 

Obecnie czekam na telefon który wróci do mnie w poniedziałek z reklamacji. Twierdzą, że zrobili full wipe z poziomu recovery i problem ustąpił, jednak na przesłanym filmie widać że próbują dzwonić zaraz po zablokowaniu gdzie problem nie występuje. Oczywiście kulkukrotnie przywracałem ustawienia fabryczne wraz z czeszczeniem z poziomu recovery - bez żadnego rezultatu. Kiedy otrzymam telefon opiszę czy coś się zmieniło.

Już mogę Ci powiedzieć, że full wipe nic nie da (ok, moze nie ze nic nie da, ale u mnie nic nie dal :)), bo u mnie też to wykonano za pierwszym razem i problem nadal występował. Jeśli telefon wróci do Ciebie i nadal będzie chała z możliwością dodzwonienia się, to chyba zostają wyższe instancje. Aktualnie czekam na info dot. drugiej reklamacji.

Edited by Dawid Kurleto
Link to comment
Share on other sites

Telefon wrócił, oczywiście brak jakiejkolwiek poprawy... Diagnoza - brak jakiejkolwiek usterki, wszystko działało podczas testów ... Wraca z powrotem do serwisu, tym razem ma trafić do MiCenter... Na dowód wysłałem im film, że nie jest to moje urojenie 😛

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Skąd ja znam ten ich opis ,,braku usterki,, ?  😁 Mój za pierwszym razem po zgloszeniu reklamacji trafil do Cyfrowego Centrum Serwisowego w Piasecznie, który ma niezbyt dobre opienie w necie, gdzie trafil aktualnie? To sie okaze :)

 

EDIT:

Wlasnie dostalem maila odnosnie drugiej reklamacji, gdzie serwis stwierdzil, ze wada dalej nie wystepuje. Wjezdzam z nimi na sciezke ,,wojenna,,; skoro po dobroci i nie zaklamujac rzeczywistosci sie nie da. I oczywiscie poprosze jeszcze o opis w jaki sposob bylo to testowane. Dramat.

Ewentualnie bede rozmawial jeszcze jutro z kierownikiem sklepu, aby telefon zareklamowac na mocy rekojmi.

 

EDIT2: 

Kontaktowalem sie przed chwila z prawnikiem w Wojewódzkim Inspektoracie Handlowym i polecono, aby nagrac film z problemem - tak jak kolega powyzej, zlozyc odwolanie od zawartej umowy z sklepem z informacja, ze telefon jest wadliwy, a dwukrotne odrzucenie reklamacji bylo bezpodstawne i zastrzec termin na polubowne rozwiazanie - zwrot gotowki i poinformowac, ze bez rozwiazania w tym czasie sprawa zostanie przekazana do Rzecznika Praw Konsumenta.

Edited by Dawid Kurleto
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj dostałem info, że rękojmi nie uznają. Według nich technik wykonał trzy połączenia i usterka nie wystąpiła. Pewnie dzwonił jedno po drugim zamiast poczekać te 15-20 minut. Nie pomogły filmy nagrane przeze mnie ani screeny z forum/grup. Tak więc jak tylko odbiorę ten złom  to również zabieram się za drogę prawną bo inaczej się nie da. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ja dzisiaj lub jutro idę odebrać po drugiej reklamacji telefon, odrazu rozmowa z kierownikiem Salonu i jesli to nic nie da, to droga sądowa i tyle. Inaczej z głąbami się nie da.

Edited by Dawid Kurleto
Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Dawid Kurleto napisał(a):

Ja dzisiaj lub jutro idę odebrać po drugiej reklamacji telefon, odrazu rozmowa z kierownikiem Salonu i jesli to nic nie da, to droga sądowa i tyle. Inaczej z głąbami się nie da.

współczuję sądu ... u mnie sprawa 2.5 roku już ... dwie instancje przebyte ... kasy w plecy ile to już pomijam ... droga przez mękę ... ale życzę powodzenia 👍

Edited by Master
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
38 minutes ago, Master said:

współczuję sądu ... u mnie sprawa 2.5 roku już ... dwie instancje przebyte ... kasy w plecy ile to już pomijam ... droga przez mękę ... ale życzę powodzenia 👍

Wiadomo, ze nie mam zamiaru wydawac na oplaty sadowe (z reszta czy sad ds. konsumenckich pobiera oplate od klienta indywidualnego? W wyzszej instancji oplate ponosi strona przegrywajaca.) rownowartosci kalkulatora marki Redmi o kodzie Note 13Pro+ :) Zacznie sie od Wojewodzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej i on prowadzi darmowa mediację mającą na celu rozwiązanie sporu, dopiero później sąd. 

Edited by Dawid Kurleto
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Dawid Kurleto napisał(a):

W wyzszej instancji oplate ponosi strona przegrywajaca.)

no ciekawe ... bo mi sąd okręgowy nałożył prawie 500 złotych opłaty za odwołanie drugiej strony (reprezentowanej przez Kuratora - za którego jeszcze musiałem zapłacić 720 zeta i jeszcze dowalili mi 160 zł vatu ...) odwołanie zostało w całości odrzucone czyli sąd okręgowy podtrzymał korzystny dla mnie wyrok z 1 instancji ... świeża sprawa bo opłaty robiłem dokładnie w ten czwartek 🙃 ta opłata została nazwana jako koszty w postępowaniu odwoławczym i nie została doliczona do tego co mogę starać się ściągnąć przez komornika ... czyli jestem do tyłu 🙃

15 minut temu, brawo napisał(a):

Zastanawiam się tylko po co ten blog i płacz na forum?

to taki ludzki odruch ... czasami trzeba się komuś wyżalić ... to pomaga ... wiesz dobre i to jak na nic innego nie można liczyć (ani na kogo ... a wiem coś o tym z własnych doświadczeń ...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...