Jump to content

Zwiększamy opony do rozmiaru 10''


Kazimiera

Recommended Posts

@grodziu78 Klapa jest przykręcona na stado śrubek imbusowych, musisz odkręcić wszystkie.

Zrób sobie zdjęcie kontrolera przed odłączeniem co by Ci łatwiej poszedł montaż.

Klucz płaski, czasami śruba kołnierzowa jest oporna i trzeba lekko odciąć plastik na widelcu.

Odkrecaj mając na uwadze że, śruby są z chińskiej stali ;-)

Link to comment
Share on other sites


Cytat: Tidnes:

Sprawdziłem osobiście i Wandę i Deli... powiem że, świetne do wózka dziecięcego.
Jeżdzę na Xuacheng i dętce z amalibay. 

___________
Też mam założone opony Xuacheng, lecz w przednim kole ciągle coś mi trze. Wiem że tam jest minimalny odstęp od błotnika, ale może macie jakiś sposób?
Strasznie nie lubię jeździć (obojętnie czym) jak coś mi stuka, puka, obciera default_smile.png



Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tidnes napisał:

@grodziu78 Klapa jest przykręcona na stado śrubek imbusowych, musisz odkręcić wszystkie.

Zrób sobie zdjęcie kontrolera przed odłączeniem co by Ci łatwiej poszedł montaż.

Klucz płaski, czasami śruba kołnierzowa jest oporna i trzeba lekko odciąć plastik na widelcu.

Odkrecaj mając na uwadze że, śruby są z chińskiej stali ;-)

Wchodzi tylko płaski ? Chciałem nasadowy użyć bo naczytałem się że ciężko się ją odkręca.

Lewy czy prawy gwint ?

Śruba kołnierzowa tj ta na klucz 18 mm ?

Możesz dokładniej wytłumaczyć - odciąć plastik na widelcu ?

Wiem że jest też problem z wentylem,lepiej jest rozebrać felgę ?

Link to comment
Share on other sites

Co do stukania to nie powinno występować bo to albo objaw uszkodzonego silnika,  łożyska lub i nie dokreconego koła. Może występować obcieranie i to już jest loteria.  Przyczyną może być wystająca śruba która mocuje błotnik - trzeba wymienić na taką z niższym łbem, może być krzywo ustawiony błotnik - trzeba ustawić, mogą też obcierać po prostu włoski te takie co zawsze są na nowych oponach - obetnij je i po sprawie.  Czasami niestety nie da się tego zniwelować.  Można użyć adapterów które obniżają koło o około 2cm widziałem takie na allegro. 

Nasadowego nie użyjesz po stronie z kablem chyba z wiadomego powodu.  Ciężko się odkręca bo nakrętka jest z gównolitu i do tego na kleju do gwintów. Ale odpowiednio długa dźwignia i dobry w sensie ciasny klucz i nie ma problemu. Gwint jest standardowy po obu stronach. Nie musisz nic obcinać jeśli odkręcisz śrubki mocujące osłonę widelca, to wtedy wkładasz klucz pod nią i bez problemu odkręcasz. Z wentylem problem może być ale nie musi, jeśli będzie to przecież i tak wymieniasz dętkęna nową więc możesz go wcisnąć na hama czymkolwiek.  Felgi nie rozbierzesz bo jak niby chcesz to zrobić? Możesz ewentualnie zdjąć pokrywę silnika ale to ci zupełnie nic nie da. Jeśli chcesz się dostać do wentyla od drugiej strony to musisz........ zdjąć oponę  :) Pooglądaj sobie filmy na yt jak wymienić oponę i wszytko będziesz wiedział

Edited by Battery_Saver
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Battery_Saver napisał:

Co do stukania to nie powinno występować bo to albo objaw uszkodzonego silnika,  łożyska lub i nie dokreconego koła. Może występować obcieranie i to już jest loteria.  Przyczyną może być wystająca śruba która mocuje błotnik - trzeba wymienić na taką z niższym łbem, może być krzywo ustawiony błotnik - trzeba ustawić, mogą też obcierać po prostu włoski te takie co zawsze są na nowych oponach - obetnij je i po sprawie.  Czasami niestety nie da się tego zniwelować.  Można użyć adapterów które obniżają koło o około 2cm widziałem takie na allegro. 

Nasadowego nie użyjesz po stronie z kablem chyba z wiadomego powodu.  Ciężko się odkręca bo nakrętka jest z gównolitu i do tego na kleju do gwintów. Ale odpowiednio długa dźwignia i dobry w sensie ciasny klucz i nie ma problemu. Gwint jest standardowy po obu stronach. Nie musisz nic obcinać jeśli odkręcisz śrubki mocujące osłonę widelca, to wtedy wkładasz klucz pod nią i bez problemu odkręcasz. Z wentylem problem może być ale nie musi, jeśli będzie to przecież i tak wymieniasz dętkęna nową więc możesz go wcisnąć na hama czymkolwiek.  Felgi nie rozbierzesz bo jak niby chcesz to zrobić? Możesz ewentualnie zdjąć pokrywę silnika ale to ci zupełnie nic nie da. Jeśli chcesz się dostać do wentyla od drugiej strony to musisz........ zdjąć oponę  :) Pooglądaj sobie filmy na yt jak wymienić oponę i wszytko będziesz wiedział

Ok,już chyba wszystko wiem.Nasadowego nie użyję ale poligon po odpięciu kabli już tak. I ten klucz wydaje się najlepszy,przynajmniej lepszy od płaskiego.

Niestety mam doświadczenie z chińskimi śrubami ...

Po wymianie dętki przy montażu koła też użyć kleju do gwintów ?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Battery_Saver napisał:

 

Nasadowego nie użyjesz po stronie z kablem chyba z wiadomego powodu.  Ciężko się odkręca bo nakrętka jest z gównolitu i do tego na kleju do gwintów. Ale odpowiednio długa dźwignia i dobry w sensie ciasny klucz i nie ma problemu. Gwint jest standardowy po obu stronach. Nie musisz nic obcinać jeśli odkręcisz śrubki mocujące osłonę widelca, to wtedy wkładasz klucz pod nią i bez problemu odkręcasz. Z wentylem problem może być ale nie musi, jeśli będzie to przecież i tak wymieniasz dętkęna nową więc możesz go wcisnąć na hama czymkolwiek.  Felgi nie rozbierzesz bo jak niby chcesz to zrobić? Możesz ewentualnie zdjąć pokrywę silnika ale to ci zupełnie nic nie da. Jeśli chcesz się dostać do wentyla od drugiej strony to musisz........ zdjąć oponę  :) Pooglądaj sobie filmy na yt jak wymienić oponę i wszytko będziesz wiedział

Witam ponownie.

Demontaż koła przeszedł bez większego problemu.Jednak poligon to poligon,zero problemów.Miałem mały kłopot z małymi śrubkami od pokrywy baterii.Hulajka nigdy nie rozkręcana a niektóre śrubki wyglądały jakby były z milion razy wykręcane,jakości nie komentuję... 

Dętki dojdą jutro ale kusi mnie żeby spróbować ściągnąć oponę z felgi.Niestety nie mam na ta chwilę plastikowych łyżek,ba,nie mam nawet stalowych.

Edit

Ściągnąłem oponę ale mam problem z wentylem.Za Chiny nie mogę go wyciągnąć z felgi.Normalnie się rusza ale jest tak jakby za długi ? No nie chce wyjść z otworu bo blokuje felga w środku...

Co robić ?

 

 

 

Edited by grodziu78
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Battery_Saver napisał:

musisz go wygiąć i na chama wyciągnąć. Innej opcji nie ma. Na przyszłość by wychodził łatwiej, to możesz podpiłować/dociąć otwór w tym plastiku do którego wchodzi

a jakbym popuścił lub odkręcił śrubki gwiazdkowe przy feldze od strony przewodu, to coś to da? Miałbym wtedy dostęp do tego nieszczęsnego plastiku ?

Lub ,choć trochę szkoda dętki bo tylko ma jedną małą dziurkę, jak obetnę,rozwalę dętkę i zostanie sam wentyl to wtedy wyjdzie ?

Wtedy bym miał dojście żeby podszlifować ten plastik ,może podgrzać ten plastik i zrobić większy otwór ?

Kto to kurw... wymyślił ? Jak to robią w serwisie ?

Link to comment
Share on other sites

po odkręceniu pokrywy będziesz miał lepszy dostęp do wentyla i wtedy rzeczywiście będzie większe pole manewru.

Z tym jest loteria ja w paru egzemplarzach miałem spory problem ale w większości wychodzi z oporem ale takim do przeżycia. 

Za każdym razem trochę podpiłowuję, żeby powiększyć otwór. 

Jak to robią w serwisie? Nie mam pojęcia, ale pewnie mają ten sam problem, wątpię, by było jakieś magiczne narzędzie do tego :P

Link to comment
Share on other sites

Ale czy po odkręceniu pokrywy będę miał dojście do tego nieszczęsnego plastiku,tak żebym mógł go wyciągnąć i potem znowu założyć ?

Pytam bo nie mam takiej dużej gwiazdki teraz i będę ją miał dopiero jutro.

Kurcze mam tylko do elektroniki i największy niestety jest za mały.

U mnie jest masakra,kombinerki, i tak nie chce wyjść ...

Edited by grodziu78
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, grodziu78 napisał:

odciąć plastik na widelcu

Auto korekta… wybacz 

chodzilo o „odgiąć”.

Ale czytam że, chyba się udało 

16 godzin temu, Slawulo napisał:

Strasznie nie lubię jeździć (obojętnie czym) jak coś mi stuka, puka, obciera default_smile.png

Ja tez ;-)

Sprawdź czy opona nie ułożyła się krzywo na feldze (zdarza się).

Link to comment
Share on other sites

To samo robiłem wczoraj, musisz równomiernie podważać szary dekiel równocześnie z obu stron np dwoma łyżkami . Ale, żeby była tam szczelina to chyba stuknąłem osią o coś twardego (stroną bez kabla)

Link to comment
Share on other sites

Wyciągnąłem jakoś ten nieszczęsny plastik i z której strony mam go powiększyć ? Szlifować od strony łuku tak ? Czy cały powiększyć ?

Pokrywy całej nie ściągnąłem ale udało się plastik wyciągnąć.

W ogóle jest konieczne żeby to ustrojstwo tam było ? Do czego to ma służyć ?

Edited by grodziu78
Link to comment
Share on other sites

powiększ go z obu stron, oczywiście mówimy o otworze. Użyj wentyla i sprawdzaj czy wchodzi już bez zbędnego oporu. 

Czy jest konieczne aby ten plastik tam był? On utrzymuje wentyl w jednej pozycji. Podczas jazdy nie będzie się przemieszczać, czyli się nie urwie. Uszczelnia również trochę możliwość dostania się do środka wody kurzu itp. Ja bym go jednak zostawił.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

to jest zwykła prosta matematyka

10 cali = 25,4cm

8,5 cala = 21,59cm

Obwód opony, czyli droga przebyta dla jednego obrotu, dla:

10 cali = 79,8 cm

8,5 cala =  67,83 cm

Procentowa zmiana = + ~17,65%

Więc zmiana procentowa prędkości będzie taka sama jak zmiana procentowa obwodu czyli przebytej drogi na jednym obrocie na plus, czyli dla prędkości 10 km/h na 8,5 calowych oponach, na 10 calowych będzie to 11,765 km/h

Więc jeśli na 8,5 calach jedziesz prędkością 34 km/h to na 10 calach będziesz miał zysk + 6 km/h

Oczywiście te obliczenia są dla założenia, że opony się nie uginają, czyli obwód pozostaje taki jak w obliczeniach powyżej i nie działają opory toczenia i inne zewnętrzne uwarunkowania takie jak: wzniesienia, wiatr i tak dalej.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Używałem tych opon są ok. Przejezdziłem w nich jeden sezon. Ale kilka miesięcy temu założyłem opony Xuan Cheng 10x2 i są o niebo lepsze. Czuć, że są wykonane z gumy. 40 zł od sztuki to nie dużo. Na stronie gdzie kupiłem są też dętki i podkadki do konwersji więc można tam zrobić całe zakupy.

Opony, których używam:

https://monorim.com.pl/pl/products/opona-pneumatyczna-xuan-cheng-10x2-do-xiaomi-m365-m365-pro-pro-2-1s-essential-mi3-1499.html

i zestaw do konwersji za 25zł

https://monorim.com.pl/pl/products/zestaw-podkladek-do-konwersji-opon-na-10-do-xiaomi-m365-pro-pro-2-1s-essential-mi-3-1626.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...