Jump to content

Hamulec XTECH HB-100


L_u_k_e_1_0_2
 Share

Recommended Posts

jeżdżę na hb od 2 sezonów i zdecydowanie warto. Zestaw z 135mm tarczą sprawuje się aż za dobrze.

Jeśli masz nadmiarowy fundusz to nie zastanawiaj się. Lecz jeśli nie moodujesz bardzo pojazdu i prędkości osiągane nie są wyższe niż 35km/h to nie ma co wymieniać stockowego zestawu, bo ten fabryczny nie za bardzo ma jakieś wady, które dyskwalifikują go.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, L_u_k_e_1_0_2 napisał:

Warto zamieniać te z pro 2?

Tak. Wymieniłem oryginalny z powodu wykrzywiania tarczy oraz że, jeden ruchomy tłoczek zdecydowanie słabiej hamuje (łapie tarcze).

Spraw sobie albo gotowy zestaw hamulec + adapter lub jak lubisz dłubać przerób adapter Shimano do przedniego hamulca 203 mm PM/PM

DFDEC747-2B86-43F1-BBB4-06C3662927DC.thumb.jpeg.52827c5c38314ac61bae9e3e89d0e104.jpeg2377F249-923B-48F8-B555-E95686FEE0E1.thumb.jpeg.30c51dac0668d0c3009f4c232ae5298a.jpegEB2C7001-3706-41DD-B733-4C0155049BCB.thumb.jpeg.b7a4a6ba677e7b423d8824aa1dd37e6d.jpeg78484663-46C7-4DC9-A064-B11D09E7991F.thumb.jpeg.545a13447061a1af8c71d6683ab9e69a.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze spostrzeżenia:

1 - założenie XTECH HB100 - to żaden problem - z regulacją max 15 minut 

2 - klamka hamulcowa chodzi dużo lżej

3 - hulajnoga hamuje dużo skuteczniej 

4 - trzeba wykręcić dość znacznie śrubę (tą z kontrą) by pancerz się w niej schował (w porównaniu z oryginalnym hamulcem)

5 - tarcza hamulcowa musi być względnie nowa (bez bić) bo będzie obcierać (ciężko było by ustawić klocki)

------------

na razie przeważająco pozytywnie (jestem zadowolony) - warto

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Wyciągnij trochę pancerz z ramy.

Pancerz bardzo cieżko wychodzi z ramy (jak by był przyklejony) i boję się że go uszkodzę. Jeśli jest przyklejony to oznacza że jest też uszczelniony i czy jak go wyciągnę bardziej to nie uszkodzę uszczelnienia?


Tapnięte z iPhone
Link to comment
Share on other sites

zamontowane jest dobrze, adapter z najniższym profilem. Wina zbyt małej tarczy. Kup sobie 135mm i będzie idealnie. Sam jeżdżę na 135mm i chwyta całą powierzchnią. Poniżej przykład jaka jest różnica przy tarczy 135mm i adapterze od amaibay

135.thumb.jpg.baee2a2ceebb5ab9e34788bab489022b.jpg

 

 

 

Edited by Battery_Saver
Link to comment
Share on other sites

Nie mam bezpośredniego porównania, bo na 120 jeździłem dość dawno i to na stockowym zacisku a na 135 jeżdżę drugi sezon i na zacisku xtech-a. Więc nie wypowiem się. Ale większa tarcza = lepsze odprowadzanie ciepła + klocki ściskają tarczę całą swoją powierzchnią roboczą i zaciskają sie nie na 1/3 czy połowie tarczy a na całej wyznaczonej do tego powierzchni. Więc same plusy. Jedyne minusy jaki widzę to to, że obecnie trzeba by zamówić taką tarczę z CN, czekać i  rozkręcać koło i zmieniać tarczę, no i wydać z 30zł na taką przyjemność. Ale czy to takie wielkie minusy? To już każdy musi sam ocenić

Link to comment
Share on other sites

Z adapterem jaki pokazałem na zdjęciu i który cytuje użytkownik który pytał o tarczę 140mm (czyli v2/3 od amalibay) nie ma szans na zmieszczenie się samego zacisku, bo jest inny profil tego adaptera i już tutaj nie da się go zdemontować bez demontażu koła. Ten adapter z aukcji, które pokazujesz Ty to monorim i jest płaski/niski na maxa. Jego mocowanie dolne to na oko 2mm w amailbay jest prawie 7-8 co podnosi sam zacisk o ponad 12mm do góry w najwyższym punkcie i jakby chcieć go podnieść jeszcze o te 2,5mm dla terczy 140mm to by obcierał o felgę tylną częścią. Z adapterem jaki pokazujesz od monorima nie będzie takiego problemu bo jest zdecydowanie niższy i ma inny profil. Oczywiście to będzie pasować tylko do PRO i PRO2. 

Edited by Battery_Saver
literówki
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kompatybilność:

SHIMANO XTR; SHIMANO XTR M966; SHIMANO XT 2004; SHIMANO SAINT ; BR-M975, BR-M966, BR-M965, BR-M800, BR-M775, BR-M765, BR-M665, BR-M601, BR-M596, BR-M595, BR-M585, BR-M545, BR-M535, BR-R505, BR-T665, BR-M776; A01S; SAINT M800

ZOOM DB280 DB320  HB100 HB870 HB875

I wiele innych

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Battery_Saver napisał:

Kompatybilność:

SHIMANO XTR; SHIMANO XTR M966; SHIMANO XT 2004; SHIMANO SAINT ; BR-M975, BR-M966, BR-M965, BR-M800, BR-M775, BR-M765, BR-M665, BR-M601, BR-M596, BR-M595, BR-M585, BR-M545, BR-M535, BR-R505, BR-T665, BR-M776; A01S; SAINT M800

ZOOM DB280 DB320  HB100 HB870 HB875

I wiele innych

Dzieki :)  , a ktore polecasz osobiscie ?

Edited by Zubek1990
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam ponownie , od grudnia mam Xtech 100 i dzis zobaczylem ze tloczek od strony dzwigni z mocowaniem linki sie nie wysuwa praktycznie wcale , a przeciwna strona jakies 4-5 mm wychodzi w srone tarczy , dodatkowo zauwazylem ze przez to tarcza 135mm ulegla wygieciu (tak wyglada na oko) . Czy tak powinno byc ?>   jesli nie reklamowac na ali >? , czy raczej opcja naprawy ?

ps dodam ze przez chorobe nie jezdzilem na hulacje od poczatku stycznia do lutego praktycznie pare razy . wiec dziwne ze sie cos pogmatwalo

Edited by Zubek1990
Link to comment
Share on other sites

jak sam otworzysz a nie masz umiejętności i doświadczenia z hydrauliką i odpowietrzeniem układu  zrobisz gorzej niż jest. Na pewno trzeba będzie wymienić płyn, więc musisz go mieć. Jak masz możliwość i czas na reklamację do chińczyka to dawaj. Ja bym po prostu kupił nowy nawet na alledrogo i po sprawie a reklamację zrobił w międzyczasie. U nich z reklamacją to jest loteria. 50/50, ale spróbować zawsze można

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.02.2022 o 17:13, Battery_Saver napisał:

jak sam otworzysz a nie masz umiejętności i doświadczenia z hydrauliką i odpowietrzeniem układu  zrobisz gorzej niż jest. Na pewno trzeba będzie wymienić płyn, więc musisz go mieć. Jak masz możliwość i czas na reklamację do chińczyka to dawaj. Ja bym po prostu kupił nowy nawet na alledrogo i po sprawie a reklamację zrobił w międzyczasie. U nich z reklamacją to jest loteria. 50/50, ale spróbować zawsze można

Napisałem o reklamacje a ta osoba napisala mi „ The brakes can be adjusted, which requires professionals to operate „ padne zaraz ze smiechu . 
 

Link to comment
Share on other sites

Owszem można regulować, ale z tego co wiem - a wiem, bo mam takie zaciski - jedyna regulacja w tym modelu to regulacja wstępnego zaciśnięcia szczęk, czyli wysunięcia/schowania OBU tłoczków. Wszystkie "inne regulacje" sprowadzają się do rozebrania zacisku a że to hybryda, wiąże się to z rozszczelnieniem układu hydraulicznego  i wymianą płynu na nowy a także z utratą przede wszystkim gwarancji nawet gdy będzie to robił profesjonalista, bo to nie będzie autoryzowana naprawa. Tego ostatniego nie wykona prawidłowo ktoś, kto nie ma o tym pojęcia, odpowiedniej wiedzy, narzędzi no i płynu :P 

Podsumowując: regulacja regulacją a uszkodzenie to uszkodzenie. Jeden tłoczek po prostu się zatarł/zablokował, możliwe, że kanalik z tej wadliwej strony jest po prostu zatkany. Powodów może być sporo, ale bez rozebrania można gdybać tylko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...