Jump to content

Hamulec XTECH HB-100


L_u_k_e_1_0_2
 Share

Recommended Posts

To jest ciężki temat, bo nie ma jednoznacznej informacji od producenta, gdyż chyba w ogóle nie było założenia, że ktokolwiek będzie taki zacisk naprawiał, bo jego koszt jest tak niski, że bardziej opłaca się kupić nowy, jeśli nie ma się zaplecza serwisowego. Ja z czystej ciekawości rozbierałem te zaciski, które trafiły do mnie uszkodzone i zoom-y i xtech-y, ale to jest dokładnie to samo, i właściwości płynu, który jest zastany w środku, wskazują na to, że to olej mineralny.

Link to comment
Share on other sites

W celach poglądowych daje link na yt bo tu za duże , musze poszukac za normalna cene bo po 70e lokalnie drogo ,      https://youtu.be/wTqnCMI77dg

W dniu 8.03.2022 o 11:23, Battery_Saver napisał:

To jest ciężki temat, bo nie ma jednoznacznej informacji od producenta, gdyż chyba w ogóle nie było założenia, że ktokolwiek będzie taki zacisk naprawiał, bo jego koszt jest tak niski, że bardziej opłaca się kupić nowy, jeśli nie ma się zaplecza serwisowego. Ja z czystej ciekawości rozbierałem te zaciski, które trafiły do mnie uszkodzone i zoom-y i xtech-y, ale to jest dokładnie to samo, i właściwości płynu, który jest zastany w środku, wskazują na to, że to olej mineralny.

a jakie sa najczesciej awarie ? co pada >? uszczelka /zatkany kanalik ?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

W dniu 2.04.2022 o 22:59, Battery_Saver napisał:

no dobra teraz widzę w czym jest różnica. Ja patrzę na to co mam wszędzie u siebie, czyli adapter od Amalibay a one się różnią i profilem i wysokością.

 

135.jpg.0e11ad64620efc4676f342fd97855611.thumb.jpg.3c0d82b7fef1e385912794985aece8be.jpg

BTW, jaka to opona? i jak sie sprawuje?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jako, ze przyszedl do mnie juz  jakis czas temu sam zacisk bez adaptera, a nie dawalo mi spokoju jak to wszystko bedzie wygladalo zawitalem do sklepu marki Obi i zanabylem takie oto cos:

 

D0DBBCBD-6451-403E-BF81-AEBAD08FE440.thumb.jpeg.7d64e7d4e9c7b41d5a7dedad7ac550ed.jpeg

 

Rozstaw otworow niemal idealny (odrobina roboty pilnikiem zeby dopasowac) i viola:

 

25D04B71-13A1-404C-9593-77921639AFC6.thumb.jpeg.be6abdfa67f3c57d81c17686b2f6f7de.jpeg

 

Po dodaniu tego:

BF36C6CD-85E7-4BBC-ADC0-70EE2DCD5813.thumb.jpeg.b7ca9660825141d7ae3f9ecc0b7339e4.jpeg

 

nastapil burzliwy etap pasowania...

 

Po ktorym doszedlem, ze min wysokosc dystansu pomiedzy zaciskiem, a tym wspornikiem z Obi to 8mm (czyli 9mm dodajac grubosc blachy)

 

I teraz konkluzja - zeby nie wiem jak kombinowal to przy tarczy 120mm i mocowaniu zacisku wspolosiowo z "pierwszym" otworem montazowym na ramie nie ma bata zeby klocki pracowaly na calej swojej powierzchni. De facto pracuja moze na 50%.

 

Nie wiem czy zdjecia to oddadza wystarczajaco dobrze:

 

7118F479-AA42-4240-9B19-62A0C7768B51.thumb.jpeg.bc7d394b7789a28dc0413d8f4f336f12.jpeg

 

Tu powinno byc widac ze os tloka (dekielka) ma sie nijak do pracujacej czesci tarczy:

 

82995343-F74E-47C9-8AAB-C934B0AECB4B.thumb.jpeg.26ef892f60bc8795463a511dea4699df.jpeg

 

27832E1F-B427-4FFC-917C-001557386D95.thumb.jpeg.abbc22c0d93553513dea44e2ed577682.jpeg

 

A tu powinno byc widac, ze tylko czesc powierzchni klockow pokrywa sie z robocza czescia tarczy:

 

A0D1AE2D-A74B-4981-91EA-68E633853741.thumb.jpeg.d0f2ecb3495935c959f75acc14c29783.jpeg

 

DD9F260C-142E-4D38-AEEF-712D478DCAFE.thumb.jpeg.c8f296970c0ae9c0d20d42fb01fa8ad2.jpeg

Innymi slowy adapter 3-otworowy:

D693A492-926D-4A5F-ADAC-4344F2B225E5.thumb.jpeg.00a2dc9262edd8999f1cf53c8bc6016c.jpeg

 

664D847A-FF7B-4C76-98AC-53DC21B385FB.thumb.jpeg.9c4466e914bddade932966b10c3993fa.jpeg

 

 

39A74BBF-918D-4AA6-8EAB-20FBAFB99E3E.thumb.jpeg.452b1945a8d4707c7b208fc293478e60.jpeg

 

z tarcza 120mm moim zdaniem nie ma sensu 😡

Link to comment
Share on other sites

Czekam wiec cierpliwie na to:

3600B818-6C88-4A33-9589-87E8E8E46B9E.thumb.jpeg.0f5f7479b76e0284f19e504830840eab.jpeg

 

bo po bardzo wstepnych i pobieznych przymiarkach wydaje sie, ze powinno byc lepiej, ale cos mi intuicja podpowiada, ze bez zmiany tarczy na 135mm i tak bedzie to dalekie od idealu...

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedno spostrzezenie - wydaje mi sie, ze to cale zamieszanie z adapterami i/lub wielkoscia tarczy wynika rowniez z tego ze zmienilo sie mocowanie hamulca na ramie z takiego:

 

045EF7F4-E152-4978-9735-47304C6CAE30.thumb.jpeg.dd843179c1c651e6c112268074a88c2f.jpeg

 

CF1278A5-500D-42CE-80DA-97AA1BF66FE2.thumb.jpeg.03ac488f39c8a854a6b3285fe7e25b6b.jpeg

 

Na takie:

 

9B93D4DC-9C60-45CB-AD6F-EC8297C7C71D.thumb.jpeg.73991055a0f139fcc6da600509974d78.jpeg

To drugie powoduje ze zacisk jest dalej od osi kola, a co za tym idzie przy tarczy 120mm trudniej jest "zgrac" powierzchnie klockow z powierzchnia robocza tarczy, i pewnie ostatecznym rozwiazaniem jest... tarcza 135mm

Przy pierwszym typie ramy i tarczy 135mm trzeba dac "grubszy" adapter zeby bardziej odjechac od osi kola z zaciskiem X-tech'a.

 

A jeszcze inaczej wyglada sprawa z adapterem w wariacie 4-ro otworowym, gdzie zacisk jest jeszcze inaczej umiejscowiony w stosunku do osi kola 🥵 😡 🤬 😡 🥵

 

Straszne zamieszanie

Link to comment
Share on other sites

Przy takim adapterze co pokazałeś na zdjęciach i tarczy 135mm musiałem drutować żeby wszystko się pomieściło i delikatnie zmniejszyć tarczę i działa ale bez kombinowania to ten adapter nie nadaje się pod 135mm 

278917464_523811582662662_6935474902839713522_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...