Skocz do zawartości

Hamulec XTECH HB-100


L_u_k_e_1_0_2

Rekomendowane odpowiedzi

To jest ciężki temat, bo nie ma jednoznacznej informacji od producenta, gdyż chyba w ogóle nie było założenia, że ktokolwiek będzie taki zacisk naprawiał, bo jego koszt jest tak niski, że bardziej opłaca się kupić nowy, jeśli nie ma się zaplecza serwisowego. Ja z czystej ciekawości rozbierałem te zaciski, które trafiły do mnie uszkodzone i zoom-y i xtech-y, ale to jest dokładnie to samo, i właściwości płynu, który jest zastany w środku, wskazują na to, że to olej mineralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celach poglądowych daje link na yt bo tu za duże , musze poszukac za normalna cene bo po 70e lokalnie drogo ,      https://youtu.be/wTqnCMI77dg

W dniu 8.03.2022 o 11:23, Battery_Saver napisał:

To jest ciężki temat, bo nie ma jednoznacznej informacji od producenta, gdyż chyba w ogóle nie było założenia, że ktokolwiek będzie taki zacisk naprawiał, bo jego koszt jest tak niski, że bardziej opłaca się kupić nowy, jeśli nie ma się zaplecza serwisowego. Ja z czystej ciekawości rozbierałem te zaciski, które trafiły do mnie uszkodzone i zoom-y i xtech-y, ale to jest dokładnie to samo, i właściwości płynu, który jest zastany w środku, wskazują na to, że to olej mineralny.

a jakie sa najczesciej awarie ? co pada >? uszczelka /zatkany kanalik ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

podlacze sie z pytaniem - do hamulca x-tech'a z tym adapterem (bez jakichkolwiek dodatkowych dystansow):

71F652C9-EA84-4D55-8114-9579CF0ECB67.jpeg.6c670c09066308592df52117b7c32e3c.jpeg

 

dla wersji pro2 jaki jest najbardziej optymalny rozmiar tarczy: fabryczna 120mm czy "niefirmowa" 135mm np. taka jak ta:

https://www.aliexpress.com/item/1005003656069087.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.744c2e0eYfrgaE

D16B8D7F-D060-405A-9E93-9879441EE534.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako, ze przyszedl do mnie juz  jakis czas temu sam zacisk bez adaptera, a nie dawalo mi spokoju jak to wszystko bedzie wygladalo zawitalem do sklepu marki Obi i zanabylem takie oto cos:

 

D0DBBCBD-6451-403E-BF81-AEBAD08FE440.thumb.jpeg.7d64e7d4e9c7b41d5a7dedad7ac550ed.jpeg

 

Rozstaw otworow niemal idealny (odrobina roboty pilnikiem zeby dopasowac) i viola:

 

25D04B71-13A1-404C-9593-77921639AFC6.thumb.jpeg.be6abdfa67f3c57d81c17686b2f6f7de.jpeg

 

Po dodaniu tego:

BF36C6CD-85E7-4BBC-ADC0-70EE2DCD5813.thumb.jpeg.b7ca9660825141d7ae3f9ecc0b7339e4.jpeg

 

nastapil burzliwy etap pasowania...

 

Po ktorym doszedlem, ze min wysokosc dystansu pomiedzy zaciskiem, a tym wspornikiem z Obi to 8mm (czyli 9mm dodajac grubosc blachy)

 

I teraz konkluzja - zeby nie wiem jak kombinowal to przy tarczy 120mm i mocowaniu zacisku wspolosiowo z "pierwszym" otworem montazowym na ramie nie ma bata zeby klocki pracowaly na calej swojej powierzchni. De facto pracuja moze na 50%.

 

Nie wiem czy zdjecia to oddadza wystarczajaco dobrze:

 

7118F479-AA42-4240-9B19-62A0C7768B51.thumb.jpeg.bc7d394b7789a28dc0413d8f4f336f12.jpeg

 

Tu powinno byc widac ze os tloka (dekielka) ma sie nijak do pracujacej czesci tarczy:

 

82995343-F74E-47C9-8AAB-C934B0AECB4B.thumb.jpeg.26ef892f60bc8795463a511dea4699df.jpeg

 

27832E1F-B427-4FFC-917C-001557386D95.thumb.jpeg.abbc22c0d93553513dea44e2ed577682.jpeg

 

A tu powinno byc widac, ze tylko czesc powierzchni klockow pokrywa sie z robocza czescia tarczy:

 

A0D1AE2D-A74B-4981-91EA-68E633853741.thumb.jpeg.d0f2ecb3495935c959f75acc14c29783.jpeg

 

DD9F260C-142E-4D38-AEEF-712D478DCAFE.thumb.jpeg.c8f296970c0ae9c0d20d42fb01fa8ad2.jpeg

Innymi slowy adapter 3-otworowy:

D693A492-926D-4A5F-ADAC-4344F2B225E5.thumb.jpeg.00a2dc9262edd8999f1cf53c8bc6016c.jpeg

 

664D847A-FF7B-4C76-98AC-53DC21B385FB.thumb.jpeg.9c4466e914bddade932966b10c3993fa.jpeg

 

 

39A74BBF-918D-4AA6-8EAB-20FBAFB99E3E.thumb.jpeg.452b1945a8d4707c7b208fc293478e60.jpeg

 

z tarcza 120mm moim zdaniem nie ma sensu 😡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno spostrzezenie - wydaje mi sie, ze to cale zamieszanie z adapterami i/lub wielkoscia tarczy wynika rowniez z tego ze zmienilo sie mocowanie hamulca na ramie z takiego:

 

045EF7F4-E152-4978-9735-47304C6CAE30.thumb.jpeg.dd843179c1c651e6c112268074a88c2f.jpeg

 

CF1278A5-500D-42CE-80DA-97AA1BF66FE2.thumb.jpeg.03ac488f39c8a854a6b3285fe7e25b6b.jpeg

 

Na takie:

 

9B93D4DC-9C60-45CB-AD6F-EC8297C7C71D.thumb.jpeg.73991055a0f139fcc6da600509974d78.jpeg

To drugie powoduje ze zacisk jest dalej od osi kola, a co za tym idzie przy tarczy 120mm trudniej jest "zgrac" powierzchnie klockow z powierzchnia robocza tarczy, i pewnie ostatecznym rozwiazaniem jest... tarcza 135mm

Przy pierwszym typie ramy i tarczy 135mm trzeba dac "grubszy" adapter zeby bardziej odjechac od osi kola z zaciskiem X-tech'a.

 

A jeszcze inaczej wyglada sprawa z adapterem w wariacie 4-ro otworowym, gdzie zacisk jest jeszcze inaczej umiejscowiony w stosunku do osi kola 🥵 😡 🤬 😡 🥵

 

Straszne zamieszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...