rpone

naprawa gwarancyjna/ producenta

Recommended Posts

Witam wszystkich, 

Mam problem z moim pocophonem. Chcę oddać go na naprawę gwarancyjną do producenta.

Dlaczego do producenta? Telefon kupiłem w Polsce, na fakturę VAT 23%. Sprzedający rozpłynął się w powietrzu i nie ma z nim kontaktu. Zero odzewu.

Oficjalny serwis gwarancyjny odmówił przyjęcia telefonu- nie jest z polskiej dystrybucji.

Stąd moje pytanie czy ktoś korzystał z gwarancji producenta?

Jakieś rady, wskazówki czy nawet adres do wysyłki?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź z jakiej dystrybucji on jest i postaraj się skontaktować z tamtym serwisem, nasz serwis naprawia tylko urządzenia z dystrybucji na Polskę. Ostatecznie możesz pisać do mi center, ale tam niestety odpłatnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ryzyko kupowania na allegro... Serio jesteś gotowy oddać telefon do Chin na nawet pół roku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki

a teraz jak szybko i sensownie sprawdzić dystrybucje?

Na opakowaniu nic nie znalazłem.

A co do zakupu na allegro... firma, NIP się zgadzał, blisko 2400 pozytywnych komentarzy, 3 negatywy. 

Wysyłka do Chin? na chwilę obecną nie widzę tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, rpone napisał:

Wysyłka do Chin? na chwilę obecną nie widzę tego

No, tam jest producent i tylko tam byś ew. mógł zgłosić.

12 minut temu, rpone napisał:

a teraz jak szybko i sensownie sprawdzić dystrybucje?

https://www.mi.com/global/verify/#/en/tab/imei Mniej więcej dowiesz się z jakiej dystro może być telefon, ale zazwyczaj zakup z allegro = sprzedaż chińska, ew Hong Kong, Tajwan.

16 minut temu, rpone napisał:

się zgadzał, blisko 2400 pozytywnych komentarzy, 3 negatywy. 

Jaka nazwa sklepu? Może sklep istnieje pod inną nazwą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Nezumi napisał:

https://www.mi.com/global/verify/#/en/tab/imei Mniej więcej dowiesz się z jakiej dystro może być telefon, ale zazwyczaj zakup z allegro = sprzedaż chińska, ew Hong Kong, Tajwan.

w temacie telefonów jestem laikiem. " Congratulations! You can be assured the phone you have purchased is the official international version. "

Widzę że jest wersja międzynarodowa, a dystrybucja?

 

32 minuty temu, Nezumi napisał:

Jaka nazwa sklepu? Może sklep istnieje pod inną nazwą.

mogę podać tu link? czy lepiej na pw?

Edited by rpone

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, rpone napisał:

w temacie telefonów jestem laikiem. " Congratulations! You can be assured the phone you have purchased is the official international version. "

Widzę że jest wersja międzynarodowa, a dystrybucja?

mogę podać tu link? czy lepiej na pw? 

Podaj normalnie link do sklepu lub podaj nazwę, bez znaczenia.  Jest szansa, że telefon jest z dystro np czeskiej, niestety, ale bez dowodu zakupu z danej dystrybucji raczej z żadną dystro i tak nic nie zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, rpone napisał:

mogę podać tu link

Przecież masz fakturę. Rejestr KRS nic nie pokazuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz 2 opcje, dobijać sie do niego na nr telefonów podawane w aukcjach archiwalnych lub iść do rzecznika. Sklep nawet po likwidacji ma obowiązek przyjęcia zgłoszeń reklamacyjnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały czas próbuję się do niego dodzwonić i nic.

Sprawę próbowałem załatwić przez allegro. Wysłali mu dwa upomnienia , no i wczoraj zablokowali mu konto do czasu wyjaśnienia sprawy.

Odczekam parę dni i idę do rzecznika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.04.2019 o 17:14, rpone napisał:

Cały czas próbuję się do niego dodzwonić i nic.

Sprawę próbowałem załatwić przez allegro. Wysłali mu dwa upomnienia , no i wczoraj zablokowali mu konto do czasu wyjaśnienia sprawy.

Odczekam parę dni i idę do rzecznika.

 

I jak z gwarancją, udało ci się coś załatwić?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic. Sytuacja wygląda następująco:

- brak kontaktu telefonicznego, mailowego

- allegro zablokowało sprzedawcy konto; poleciło kontakt z rzecznikiem praw konsumenta a następnie wejść na ścieżkę cywilno-prawną

- rzecznik praw konsumenta, odesłał mnie z kwitkiem, ponieważ telefon zakupiony na firmę. Nie zmienia to faktu, że sprzedający powinien udzielić mi gwarancji. Polecił mi wysłanie listu poleconego z prośbą o kontakt i udzielenie informacji na temat gwarancji. Na chwilę obecną brak zwrotu listu ani zwrotki odebraniu listu. Pewnie na dniach będzie. Kolejne kroki które zostają to zgłosić na policję i założenie sprawy sądowej

- nie ustaliłem z jakiej dystrybucji pochodzi telefon. Może ktoś pomoże?

- Xiaomi Polska, nawet nie odpisała.

- pisałem do głównej siedziby jakby to nie nazwać, gdzie odpisali w ciągu 24h że nie mogą pomóc. Problem zgłaszać w miejscu gdzie kupiłem.

Podsumowując, sprawa w toku. Dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz jedną jeszcze możliwość. Napisać do CCS Online i podać im IMEI i niech sprawdzą skąd jest telefon i czy podlega ogólnej gwarancji z dystrybucji PL/EU. 
Jeśli powiedzą "nie" - to możesz sobie darować ewentualną gwarancję tego telefonu. Sprzedawca zniknął (norma na allegro) i w zasadzie nie masz szans by cokolwiek wyegzekwować. 
Jak nie masz ogólnej gwarancji Xiaomi to gwarancję na podstawie dowodu zakupu daje sprzedawca; sprzedawcy nie ma to nie ma gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.04.2019 o 20:11, rpone napisał:

nie ustaliłem z jakiej dystrybucji pochodzi telefon. Może ktoś pomoże?

Tu sprawdź http://mi.com/verify

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now