AndropaX

Xiaomi powerbank 10000 mAh

Recommended Posts

13 minut temu, FromWP napisał:

To co wyliczyłeś to teoria i nie brałeś pod uwagę sprawności procesu ładowania. W przybliżeniu założyłbym sprawność na poziomie 75% i to mniej więcej odpowiadało by twoim rzeczywistym wynikom.

Popatrz o tym zapomniałem - Z tego co widzę to sprawność przetwarzania energii przez Powerbank Xiaomi to 88% do tego należy doliczyć sprawność układu ładującego w telefonie (przeważnie zakłada się 90%) 

czyli w zasadzie te watogodziny powerbanka 36 Wh powinienem pomnożyć * 0,88 i * 0,9? Dobrze myślę? Co przekłada się na 28,512 Wh, które jest w stanie wylądować na danym urządzeniu...

 

czyli 28,512 Wh a bateria mojego LG ma 11,4 Wh -> 28.512 / 11,4 -> Czyli w teorii 2, 5 raza powinienem załadować telefon. Oczywiście nie ładuję go na  trybie samolotowym tylko na normalnym działaniu z włączonym LTE lub anteną WIFi co może się przełożyć na 2 pełne ładowania... czyli się zgadza.

Fizyka to magia :D

Przy Xiaomi sprawa jest prosta -> podali na naklejce sprawność przetwarzania energii wynoszącą 88% a jak to sprawdzić na innych bankach energii? Jest na to jakiś sposób? Czy w zasadzie lepiej przyjąć, że łączna utrata to 75%?

Edited by Kriis88

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Kriis88 napisał:

Popatrz na to nie wpadłem - czy w zasadzie jest sprawność ładowania i dlaczego aż 25% spadku można tu zaobserwować? Z tego co widzę, to sprawność przetwarzania energii przez Powerbank Xiaomi to 88% przeważnie występuje też problem z telefonem, który przyjmuje prąd i tutaj też zakłada sie ok 90 % 

 

czyli w zasadzie te watogodziny powerbanka 36 Wh powinienem pomnożyć * 0,88 i * 0,9? Dobrze myślę? Co przekłada się na 28,512 Wh? Dobrze myślę? 

Tak dobrze myślisz, 0,88x0,90=79% Trochę to zaniżyłem.

Edited by FromWP

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Kriis88 napisał:

Przy Xiaomi sprawa jest prosta -> podali na naklejce sprawność przetwarzania energii wynoszącą 88% a jak to sprawdzić na innych bankach energii? Jest na to jakiś sposób? Czy w zasadzie lepiej przyjąć, że łączna utrata to 75%?

W innych też powinni podawać (jak nie mają się czego wstydzić). Test i opis tego co ma w środku masz tu: http://mdiy.pl/test-powerbanku-xiaomi-10000mah/

Wszystkie komponenty raczej na poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, FromWP napisał:

W innych też powinni podawać (jak nie mają się czego wstydzić). Test i opis tego co ma w środku masz tu: http://mdiy.pl/test-powerbanku-xiaomi-10000mah/

Wszystkie komponenty raczej na poziomie.

i tu jest problem... mam też inny powerbank PQI 7800 -> ciekawy ale chyba kłamliwy biorąc pod uwagę podane parametry. Po pierwsze nie ma podanej sprawności przetwarzanej energii a po drugie, zerknijcie poniżej...

Chwali się, że ma 7800 mAh i output 5 V ale w nawiasie zawarł informację 28,88 Wh i tu mi się coś nie zgadza... jak 28,86 Wh skoro 

7800 * 5 V = 39000 / 1000 -> 39 Wh 

Prosta matematyka :) skąd w takim razie podana wartość 28,88 Wh?

28,86 Wh jest prawidłową wartością przy założeniu, że mamy napięcie 3,7 V --->  7800 * 3,7 V = 28860 / 1000 = 28,86 Wh

 

Czyżby producent chciał nagiąć fakty? :D  przy 28,86 Wh i napięciu 5 V otrzymujemy w rzeczywistości 5772 mAh... Świadome oszustwo czy ja czegoś nie rozumiem?

Edited by Kriis88

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Kriis88 napisał:

i tu jest problem... mam też inny powerbank PQI 7800 -> ciekawy ale chyba kłamliwy biorąc pod uwagę podane parametry. Po pierwsze nie ma podanej sprawności przetwarzanej energii a po drugie, zerknijcie poniżej...

Chwali się, że ma 7800 mAh i output 5 V ale w nawiasie zawarł informację 28,88 Wh i tu mi się coś nie zgadza... jak 28,86 Wh skoro 

7800 * 5 V = 39000 / 1000 -> 39 Wh 

Prosta matematyka :) skąd w takim razie podana wartość 28,88 Wh?

28,86 Wh jest prawidłową wartością przy założeniu, że mamy napięcie 3,7 V --->  7800 * 3,7 V = 28860 / 1000 = 28,86 Wh

 

Czyżby producent chciał nagiąć fakty? :D  przy 28,86 Wh i napięciu 5 V otrzymujemy w rzeczywistości 5772 mAh... Świadome oszustwo czy ja czegoś nie rozumiem?

Wygląda na to że tutaj producent celowo podaje 7800 mAh dla 3,7V a nie mniejszą wartość rzeczywistą dla 5V bo to marketingowo wyglądało by gorzej. Ale tak naprawdę najlepiej by było gdyby wszyscy podawali pojemność w jednostkach energii czyli Wh a nie mAh. To i tak dobrze, że w nawiasie podali 28,88 Wh. Przy podawaniu mAh można jak widać trochę pomanipulować niekoniecznie mijając się z prawdą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterie Li-Poli i Li-Ion mają (przetrzymują energię) domyślnie 3,6-3,7V, czy to telefony czy powerbanki. Większe volty pozwalają szybciej ładować i tyle. Pojemność telefonów też podają dla 3,6-3,7V, więc ja problemu nie widzę.

Edited by Bohyn

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bohyn napisał:

Baterie Li-Poli i Li-Ion mają (przetrzymują energię) domyślnie 3,6-3,7V, czy to telefony czy powerbanki. Większe volty pozwalają szybciej ładować i tyle. Pojemność telefonów też podają dla 3,6-3,7V, więc ja problemu nie widzę.

Genialne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Używacie jakiejś ładowarki, czy ładujecie z USB w komputerze?

Chłooopie spróbuj ładować z usb i z ładowarki, a sam podejmiesz decyzję ;)

Usb wypuszcza 500 mA, a ładowarkę prawdopodobnie masz 2A, czyli ładowarka naładuje ci 4x szybciej

Wysłane z Redmi Note 3 Pro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ładowarka MDY-03-EB (Quick Charge) z Mi4 się nada? Prądowo pasuje, ale czy ten Quick Charge nie jest problemem...

Edited by geekboy68k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, zakupiłem właśnie w/w powerbanka i mam następujący problem.

Podczas ładowania wszystko wyglądało normalnie, diody świeciły się i kolejne migały przy ładowaniu. Po skończeniu ładowania jednak nadal się świecą i nawet użycie przycisku Power tego nie zmienia. Co najgorsze, po podłączeniu do jakiegokolwiek urządzenia niestety go nie ładuje.

Co może być problemem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie nie odnosi się konkretnie do tego modelu, ale dotyczy ogólnie power banków xiaomi.

Otóż ciekawi mnie różnica cen. Power bank 20000mAh od Xiaomi kosztuje w granicach 150 zł, natomiast na Allegro można kupić power bank o tej samej pojemności już za około 40 zł. Przykład:

http://allegro.pl/50-bateria-power-bank-ladowarka-carbon-20000-lcd-i6358469264.html

Skąd taka różnica cen? Czy ten tańszy power bank nie nadaje się do telefonów Xiaomi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, nie znam się na tym, dlatego pytam się na co należałoby zwracać uwagę.

Albo inaczej, chcę na ten power bank przeznaczyć około 50zł z przesyłką i nie wiem co wybrać.

Mówisz, ze to szmelc, być może, jedynie co mnie odstrasza w tej aukcji to liczba negatywnych komentarzy u sprzedającego, ale jeśli chodzi o sam sprzęt to nie wiem co w nim mogłoby być wadliwego. Patrząc na ceny to z pewnością gorszy od oryginalnych z Xiaomi, ale jak bardzo to już nie mam pojęcia. 

Edited by Flexior

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było tak. Z aliexpress chyba był podróbką. Od początku wadliwe wejście usb. Wytrzymał rok. Właśnie w zeszłym miesiącu poleciał do kosza. Nie dało się go ładować. Śweciły cały czas diody.Teraz kupiłem z gearbesta  - taki sam jak zapodał link waldek72 i jest wszystko ok. Kupiłem dla zanjomych 2 x 5000 i 1 x 10000 ZMI dla siebie w promo za 22 USD. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam wersja pro, czyli z opcją quickcharge. Ale niestety przy lądowaniu quickcharge chyba trochę się zmniejsza jego wydajność. I cały powerbank starcza jedynie na 2 pełne ładowania mi4c

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można gdzieś jeszcze nabyć w jakiejś "super" cenie ten powerbank?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5.10.2016 o 18:22, Degnerix napisał:

Można gdzieś jeszcze nabyć w jakiejś "super" cenie ten powerbank?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

No jasne. Jest w sprzedaży cały czas. Ja dziś dostałem właśnie z gearbest :) ok 54zł.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy można ładować powerbanka ładowarką 5.0V 1.8A ?
....
Już znalazłem..każda ładowarka o napięciu 5.0V się nada. Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Share this post


Link to post
Share on other sites

Max 5V 2A. Im niższy amperaż tym dłużej będzie się ładować. Więc jak go podłączysz pod jakąś starą ładowarkę 5V 0.5A to będzie to trwało wieczność.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś ostatnio kupował jakieś 10000mAh Xiaomi?

Potrzebuje na prezent 2 sztuki. Muszę kupić w Polsce. Macie jakiegoś sprzedawce, sprawdzonego i kompetentnego a przede wszystkim sprzedającego oryginały?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, mam własnie ten model powerbanka. Jedna coś się zepsuło. Czy jest szansa go jeszcze jakoś odratować? Pendrive przy ładowaniu zachowuje się normalnie - diody świecą - jednak po odłączeniu go od ładowania "umiera". Przycisk reset nie powoduje "mrugania diod" a po podłączeniu powerbanka do telefonu także nie wykazuje on żadnej aktywności. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.