Jump to content

Gwarancja producenta w PL


Karolka
 Share

Recommended Posts

Cześć, 

chciałabym kupić Xiaomi Redmi 4x poprzez stronę BESTCENA i tak się zastanawiam, jak w przypadku telefonów Xiaomi wygląda teraz gwarancja producenta. Czy musiałabym odsyłać telefon do Chin, żeby firma go naprawiła, czy można to zrobić gdzieś w Polsce? Z góry dziękuję za odpowiedź. Wszystkie posty które czytałam, dotyczyły czasu zanim Xiaomi 'weszło' do PL, nie wiem jak to wygląda teraz.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 24.11.2017 o 06:51, Karolka napisał:

chciałabym kupić Xiaomi Redmi 4x poprzez stronę BESTCENA i tak się zastanawiam, jak w przypadku telefonów Xiaomi wygląda teraz gwarancja producenta.

Xiaomi, jako producent chiński, udziela rocznej gwarancji, realizowanej na terenie Chin. Gwarancji w Polsce, zgodnej z wymogami UE, czyli wynoszącej 24 miesiące, udzielają albo dystrybutor, albo sklep. To jest zgodne z prawem.

Zapytaj sklepu, z jakiego źródła ma telefony. Jeśli z ABC Data lub CK Mediator, to sprawa jest czysta. To oni są gwarantami, choć sklep może być pośrednikiem w przypadku realizacji praw gwarancyjnych. Zresztą, nawet jeśli sklep jest gwarantem, to też nie ma problemu, bo firmę stosunkowo łatwo pociągnąć do odpowiedzialności, jeśli nie wywiąże się ze swoich zobowiązań. Tak jak pisali poprzednicy, zawsze pozostaje możliwość skorzystania z rękojmi, choć wbrew pozorom, jest to znacznie trudniejsza droga aniżeli realizacja praw wynikających z gwarancji.

Zawsze możesz poprosić o przesłanie (przed zakupem) druku gwarancji (nawet w formie elektronicznej) oraz informacji na temat tego, kto i w jaki sposób realizuje ewentualne naprawy gwarancyjne. Szanujący się sklep nie będzie robił problemu i je udostępni.

 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuje to akurat gwarancja nie jest obowiązkowa, to tylko dobra wola producenta.

Od tego są inne formy takie jak rękojmia (niegdyś niezgodność towaru z umową) - tu odpowiedzialny jest sprzedawca i do niego trzeba uderzać.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, mini21 napisał:

Z tego co się orientuje to akurat gwarancja nie jest obowiązkowa, to tylko dobra wola producenta.

Tak, ale nie do końca się orientujesz. Nie jest obowiązkowa, ale nie musi jej udzielać producent. Może jej udzielić dystrybutor (tak jest w przypadku ABC Data i CK Mediator) lub sklep. Nie mniej, zgodnie z przepisami unijnymi, na terenie krajów przynależących do UE, musi ona wynosić 24-miesiące (mówimy o gwarancji dla osób fizycznych).

A z rękojmią... Cóż... Powodzenia temu, kto zdecyduje się na skorzystanie z niej zamiast praw wynikających z gwarancji. Taki mamy klimat...

Link to comment
Share on other sites

Panowie a jak jest z modelem A1. Dystrybucja tego modelu w wersji global jest "oficjalna"? Czy są jakieś sklepy w Polsce które sprzedając ten model udzielają gwarancji producenta a nie serwisowej? Np. taki sklep jak np. Mall.pl czy bestcena chyba sam nie naprawia tych telefonów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...