Jump to content

[Tutorial] Konto-duch Mi Account - jak się wylogować?


Prox
 Share

Recommended Posts

Namęczyłem się z telefonem przez kilka dni, aż znalazłem sposób na wylogowanie się lub zalogowanie do konta Mi Account na telefonie. Otóż niektórzy z Was być może mieli podobny problem, albo będą szukać poradnika, jak odblokować telefon.

Dojście do problemu:

- Zakładacie konto Mi Account na telefonie (u mnie Redmi 1S). Konto się tworzy, przyznaje Wam numer ID, ale nie łapie ani numeru telefonu, ani adresu e-mail. Prawdopodobnym jest, że wpiszecie już zarejestrowany kiedyś adres e-mail i telefon, ale konto nie wyrzuci błędu tylko przepchnie Was dalej. W takim wypadku nie uda się Wam zarejestrować karty SIM, co chwilę będzie wyskakiwało powiadomienie. Otrzymujesz jedynie ID konta, bez numeru telefonu i adresu e-mail przypisanego do tego konta. To błąd techniczny MIUI, nie uda Wam się wylogować, a po factory resecie telefon się zablokuje i go nie odblokujecie!

Wygląda to tak, jak na załączonych grafikach. W końcu następuje błąd. 

404 not found view file 'selectAreaCN_wap.jsp' in /views. 

Co nie zadziała?

  • Czyszczenie Dalvik/Cache
  • Czyszczenie ustawień aplikacji Mi Account czy CHmura, także przez Titanium Backup
  • Format data/cache/system
  • Reinstal systemu/kernela
  • Factory Reset
  • Usunięcie konta przez Support (prawdopodobnie nie zadziała, a trwa to do 48h).

Co należy zrobić, aby wylogować się z konta lub zalogować na nie poprawnie?

Potrzebujesz drugiego telefonu i drugiego numeru.

Wersja dla osób z zarejestrowanym na innym koncie MI numerem telefonu i zablokowanym telefonem. Jeśli nie masz konta, musisz stworzyć fake account na numer kolegi i postępować podobnie jak poniżej.

Punkt najważniejszy: kartę SIM z Twoim numerem telefonu włóż do telefonu kolegi, aby odebrać SMSy z kodami.

  1. Zaloguj się do konta z Twoim numerem telefonu i mailem na http://i.mi.com. Zakładam, że jest to działające konto, kiedyś założone i dlatego nie możesz nic zrobić na "ghost account".
  2. Zmień swój numer telefonu na telefon kolegi, zmień swój adres e-mail na drugi adres e-mail.
  3. Wyloguj się.
  4. Przejdź ponownie do logowania, wyłącz krzyżykiem numer kierunkowy i wpisz ID konta z telefonu (może być lipa, gdy urządzenie się zablokowało i nie zapisałeś ID, bo robiłeś reinstal systemu z hard resetem. Wtedy pisz do Supportu na Europę, odpisują sprawnie). To nic, że prosi o numer telefonu lub maila. Wpisz ID.
  5. Wpisz hasło
  6. Konto wypluje puste pola: numer telefonu i hasło. Podaj teraz swój numer telefonu i hasło (już nie jest przypisany do poprawnego konta). Wszystko powinno pójść zgodnie z planem już po zapisaniu hasła. Dostaniesz SMS-a z kodem na telefon znajomego. Przepisz kod.
  7. Przełóż kartę do siebie, wpisz hasło ustawione na tym koncie.
  8. Telefon odblokowany, konto działa. Możesz je usunąć lub się wylogować. Karta SIM prawdopodobnie poprawnie się zarejestruje.

Mam nadzieję, że uratuję telefon kilku osobom. 

step1.pngstep2.pngstep3.pngstep4.pngstep5 - error.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

A ja mam taką historię:

Mój 13-letni syn dostał ostatnio Redmi 3. Utworzył na początku konto bez karty SIM na  adresie mailowym nr 1. Coś mu tam nie wyszło z weryfikacją i zaczął jeszcze raz, ale już na innym mailu (mail nr 2). Po 1 dniu włożył kartę SIM, dał mi telefon i ja już dokończyłem rejestrację (zmiana języka na angielski, SMS itd) I wszystko gra, ale...

Okazało się, że ten telefon występuje teraz na dwóch numerach kont: to nr 1 jest dostępne przez internet na stronie  natomiast konto nr 2 jest w telefonie, ale nie można się dostać na nie przez internet i nie można się wylogować z telefonu, bo cały czas krzyczy, że podaję złe dane.

Co robić? telefon działa normalnie, ale gdyby się zdarzyło że konieczne będzie logowanie, to mogą być jaja.

Podsumowując: nie mam żadnej możliwości dostania się na konto, na którym "chodzi" w tej chwili telefon ani nie mogę się wylogować z telefonu.

Link to comment
Share on other sites

Dalszy ciąg mojej historii jest taki:

Napisałem na adres [email protected] opisując dokładnie nasze kłopoty. Odpowiedź dostałem w ciągu 24 godzin i była to odpowiedź bardzo pomocna. Okazało się, że wystarczy odzyskać hasło, ale wpisując numer konta Xiaomi, następnie zmieniając hasło i tym hasłem wylogować telefon syna z konta Xiaomi. Kod weryfikacyjny przychodzi na numer telefonu.

Dlaczego nie zrobiłem tego sam wcześniej? Oczywiście próbowałem, ale... Wyjaśnienie jest w załączniku. Napisane jest wpisz email albo numer telefonu i to nie działało. Trzeba wpisać numer konta. Być może spece z Xiaomi też coś wcześniej majstrowali, nie wiem. W każdym razie wszystko zakończyło się dobrze.

Wcześniej pisałem o tym problemie tu na forum w różnych miejscach trzy razy. Potem jeszcze do Technosa kilka razy. Nikt nie podał mi, adresu mailowego, na który trzeba pisać do Xiaomi... Dopiero w tym wątku dowiedziałem się, że jest taka możliwość

Przechwytywanie.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bardzo pomocne. Dzięki ! Kolejny uratowany (Mi5).

ID odzyskałem dzięki kontu, które założyłem tego samego dnia (z PCeta). Zakryte cyfry pokrywały się, konta różniły się jedynie trzema ostatnimi. Support Europa nie podały mi mojego głównego ID. Jeszcze raz dzięki.

Seba

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jest jeszcze jedna opcja dla odblokowania konta. Testowane na mi4. Miałem najcięższy przypadek telefon złapał bootlopa. Zrobiłem hard reset i wystąpił owy problem z kontem a ja nie pamiętałem ani adresu mail do konta ani pełnego id
Sprawę rozwiązałem następująco potem jak chińczyk czy inny Europejczyk kazał mi spadać na bambus. Cofniecie oprogramowania do androida 4.4 wersja miui z połączonymi partycjami tam nie ma mechanizmu weryfikacji konta. Wiec tutaj poszło z górki utworzenie nowego upewnienie się ,że wszystkie dane są podane. Zalogowanie się na nowym koncie z poziomu telefonu podpięcie telefonu do konta a później z twrp aktualizacja do najnowszej czy odpowiadającej wam wersji androida 6.0 z miui 8.

Minus oczywisty brak danych plus telefon możliwy do użytku zamiast cegły:)

Edited by lesiu1989
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

szczerze to chciałbym zobaczyć dalszy ciąg tej historii jak oddajesz telefon do GB, ...bo tak na zdrowy rozum co oni Ci właściwie pomogą jak sam uwaliłeś soft i pod co to ma podlegać? Jestem niezmiernie ciekawy.

Link to comment
Share on other sites

Jak sam uwaliłem? To nie moja wina, że się tak stało. To wina oprogramowania miui. Nie wiem jakim cudem utworzyło mi inne ID, gdzien a bank logowałem się do swojego konta które utworzyłem. 

Więc gadanie, że to ja uwaliłem jest nie na miejscu. 

To jest idiotyczne, żeby przez takie coś nie mógł używać komórki! Potrzebne mi do pracy. Nic nie idzie zrobić - nie mogę dzwonic, korzystać z internetu oraz używać telefonu jako router mobilny. NIC A NIC. 

Czyli przez błąd oprogramowania nic już nie zrobie? Czyli pieniądze idą do piachu? Super. 

Pisałem wczoraj do Global Service i niebawem minie 24h więc może coś odpiszą albo mnie zleją.. Wówczas już sam nie wiem co będzie.. Pozostanę bez fonu. 

Edited by Azazell
Link to comment
Share on other sites

  • Nezumi locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...