Adrian Adrian Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia (edytowane) Witajcie. Mam problem, z którym od kilku dni nie mogę sobie poradzić. Zmieniłem telefon z wysłużonej już motki na xiaomi 15. Na początku wszystko super działało ale nagle w niedzielę wieczorem przestały mi działać MMSy w domu. Nie mogę ich wysyłać ani odbierać. Próbowałem wszystkiego - Różnych konfiguracji ustawień aplikacji wiadomości, ustawień sieci komórkowych, kombinowałem z APN na dziesiątki sposobów (sieć play), resetowałem te ustawienia wielekrotnie, tak samo jak pełne ustawienia sieciowe oraz reinstalowałem apkę do smsów. Co ciekawe problem występuje tylko jak jestem połączony z wifi i mam włączone dane komórkowe jednocześnie. Jak wyłączę jedno z nich, to mms działa. W końcu nastąpił przełom - Pomogła zmiana karty sim na slot nr2. Do czasu ponownego uruchomienia telefonu... Teraz znowu przestało działać. Z tym, że przełożenie sim do slotu nr1 już nie chce zadziałać. Oprócz tego zauważyłem, że mam zauważalnie gorszą moc zasięgu w porównaniu do motki. Tam w domu i okolicy zawsze miałem pełen zasięg, a na xiaomi często spada do połowy (mieszkam w sporym mieście i nigdy tak nie miałem). Ma ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem? Może jakaś wada telefonu? Edytowane 9 Kwietnia przez Adrian Adrian
kris68 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Może być i wada. Ale jaką masz aplikację do Sms i MMS ? Po drugie czy nadaleś aplikacji wszystkie uprawnienia ? Czasem jak dobrze pamiętam trzeba wykasować wszystkie ustawienia operatora i pobrać na nowo konfigurację. Podaj więcej danych.
Adrian Adrian Opublikowano 9 Kwietnia Autor Opublikowano 9 Kwietnia Aplikacja wbudowana od google - Zawsze z niej korzystam, bo pozwala łączyć się też z laptopa lub komputera i pisać smsy. Aplikacja ma pełne uprawnienia, teraz sprawdzałem i brakowało Jej tylko do lokalizacji. Jeśli masz na myśli pobieranie od nowa opcji APN to robiłem to wielokrotnie. Jakie dane jeszcze potrzebne? Wersja OS HyperOS 2.0106.0
kris68 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Kurcze skasowało mi wpis. Napisze jeszcze raz. Wielokrotnie męczyłem @Kacper Skrzypek o to samo i zawsze okazywało się, ze miał rację opuściłem choć jedno uprawnienie. Poza tym u mnie aplikacja Google sprawiała zawsze problemy. Ja sam używam aplikacji kupionej Chomp Sms Pro i przestałem mieć problemy po ustawieniu programu. Ale zawsze możesz użyć wersji bezpłatnej albo Tetra. Co do APN wierze, że kasowałeś i wpisywałeś nowe, ale tu można się pomylić. W ostateczności zadzwoń na infolinię operatora i poproś o przysłanie pliku konfiguracyjnego. Może wtedy zadziała. Raczej musisz wykluczyć wadę telefonu. Wiem, ze taka sytuacja wkurza, bo miałem to kilkakrotnie, ale w końcu się udało. Ktoś może się ze mną nie zgodzić, bo używa aplikacji Google do Sms i MMS tylko ale ja zawsze miałem z nią problemy jak napisałem.
Adrian Adrian Opublikowano 9 Kwietnia Autor Opublikowano 9 Kwietnia Pobierałem ustawienia apn od operatora, wpisywałem jakiś tam kod i dostawałem plik konfiguracyjny - Oczywiście to nie pomogło. Uprawnienia aplikacja do smsów ma pełne. Nie chcę korzystać z innej, bo tak jak pisałem zależy mi na możliwości parowania aplikacji sms z laptopem lub komputerem, bo korzystam więcej z tego, niż z pisania stricte przez telefon. Zastanawia mnie co sprawiło, że wszystko działało do czasu zrestartowania smartfonu. Niestety operator pewnie mi nie pomoże, bo mms sam w sobie działa na danych mobilnych - Tylko krzaczy się jak ma działać z włączonym wifi.
kris68 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Ale ja paruje smartfona z aplikacją Windows, mimo że korzystam z Chomp sms, przecież do parowania jest w sklepie Play: Aplikacja do Windows i tego się używa. Z niej i działa. Z laptopa wysyłam i SMS-y i MMS-y. No to na razie pomysły mi się kończą. Może ktoś.......
Adrian Adrian Opublikowano 9 Kwietnia Autor Opublikowano 9 Kwietnia Testowałem - Na innych apkach też nie działa mms z włączonym Wifi 😕
kris68 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Wiesz tez tak miałem przy Wi-Fi, ale coś pogrzebałem, ale to dawno i nie pamiętam co. I nagle zaczęło działać. Na pewno nie jest to wina telefonu. Może napisz do @Kacper Skrzypek, on się zna na wszystkim, więc na pewno pomoże. A wracając do Chomp SMS ma 10x tyle więcej opcji konfiguracji niż aplikacja Google.
Kacper Skrzypek Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Nie przesadzajmy, że znam się na wszystkim Niestety też nie kojarzę, co mogło się przytrafić...
marcin_poco Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia W dniu 9.04.2025 o 08:56, Adrian Adrian napisał(a): nie działa mms z włączonym Wifi Opcje programisty. Wyszukaj: Mobilna transmisja danych zawsze aktywna. AKTYWUJ. Teraz możesz mieć wifi i dane mobilne razem. Powinny się wysyłać mmsy.
Adrian Adrian Opublikowano 11 Kwietnia Autor Opublikowano 11 Kwietnia 21 godzin temu, marcin_poco napisał(a): Opcje programisty. Wyszukaj: Mobilna transmisja danych zawsze aktywna. AKTYWUJ. Teraz możesz mieć wifi i dane mobilne razem. Powinny się wysyłać mmsy. Miałem to włączone od początku.
marcin_poco Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia @Adrian Adrian Była kiedyś w Miui taka opcja o wysyłaniu mmsa, nawet gdy transmisja danych jest nieaktywna. Widzę, ze w HyperOS tego nie ma. Więc dalej ci nie mogę. To już wina operatora. Jeśli nic z telefonem nie robiłeś, nic nie przestawiałeś i nagle przestało działać, to już nie wina telefonu.
Marrik Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Była kiedyś w Miui taka opcja o wysyłaniu mmsa, nawet gdy transmisja danych jest nieaktywnaMMSy działają mimo wyłączonej transmisji danych i tak było na każdym moim poprzednim telefonie bez grzebania w ustawieniach. Teraz sprawdziłem i nadal tak działają, wysłałem mmsa z wyłączoną transmisja danych i wyłączonym wifi a odbiorca potwierdził otrzymanie, mam hyperOS 2.0.Bez danych mobilnych czy wifi mogą nie działać wiadomości RCS.
Netoper Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia A weź zobacz czy nie masz załączonego volte i vowifi, może tu coś krzaczy.Wysłane z mojego 23049PCD8G przy użyciu TapatalkaA jak wyłączone to załącz.Wysłane z mojego 23049PCD8G przy użyciu Tapatalka
marcin_poco Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) @Marrik Jaka sieć? Też masz Play, jak autor tematu? U mnie w Orange i T-mobile również działają MMSy. Obojętnie jak wysyłam. Playa i Plusa nie posiadam w telefonach. Edytowane 11 Kwietnia przez marcin_poco
Marrik Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Kiedyś miałem Play i działały. Teraz ten sam numer mam w nju.Jutro będę u teściów to sprawdzę Play.
Master Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia no ja u siebie na T-Mobile też nie mam problemów z MMS - wysyłałem i odbierałem z różnych sieci i telefonów ... dane mobilne włączone wifi włączone i reszta jak w załącznikach ... czyli jeden punkt dostępu tylko dla neta mobilnego ...
Marrik Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Jaka sieć? Też masz Play, jak autor tematu? Właśnie sprawdziłem na telefonie znajomej. Redmi 12S, sieć Play i normalnie wysłała mi zdjęcie przy wyłączonych danych mobilnych i wi-fi.Takie ma ustawienia:
marcin_poco Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia @Marrik Czyli problem z telefonami można skreślić, bo u każdego działają mmsy. Autor wątku ma problem sieciowy, lokalny. Nie wiadomo. @Adrian Adrian Pozostaje jeszcze sprawdzić na innych numerach, czy wysyłają mmsy. Może być ta sama sieć, bo czasami na kontretnym numerze występuje problem.
Adrian Adrian Opublikowano 15 Kwietnia Autor Opublikowano 15 Kwietnia Słuchajcie, dziwna sprawa... W niedzielę wydawało mi się, że rozwiązałem problem na stałe - W punkcie dostępowym Internetu jako typ APN miałem default i zmieniłem na default,supl (wcześniej już z tym kombinowałem, ale robiłem odstęp po przecinku). I o dziwo zadziałało! Mmsy działały aż do dzisiejszego wieczoru. Nagle w trakcie korespondencji mmsy znów przestały działać na wifi i danych jednocześnie. Kompletnie nic nie zmieniałem w ustawieniach od tego momentu, nawet nie ruszałem telefonu. Punkt dostępu zresetowałem, dopisałem "supl" ale to już nie pomaga. Znowu jestem w punkcie wyjścia i już działa mi ten telefon poważnie na nerwy... Jak macie playa, to możecie mi podesłać konfigurację waszego APN od Internetu? Nie od mms, bo to ironicznie chyba problem apn od Internetu jest właśnie.
Master Opublikowano 15 Kwietnia Opublikowano 15 Kwietnia co prawda nie mam w Play a w T-Mobile ale u mnie też jest tak jak pisałeś default,supl bez odstępu ...
Kacper Skrzypek Opublikowano 15 Kwietnia Opublikowano 15 Kwietnia Mobile Vikings, ale to Play, więc na jedno wychodzi (uprzedzam tylko - nie używam MMS-ów prawie wcale, nie wiem, czy mam ten sam problem czy nie):
Adrian Adrian Opublikowano 15 Kwietnia Autor Opublikowano 15 Kwietnia Na takim ustawieniu działało i nagle przestało... Zastanawiam się jak to możliwe. Teraz, Kacper Skrzypek napisał(a): Mobile Vikings, ale to Play, więc na jedno wychodzi (uprzedzam tylko - nie używam MMS-ów prawie wcale, nie wiem, czy mam ten sam problem czy nie): Czyli masz tak samo jak defaultowo ja. Wychodzi na to, że bez znaczenia jakie mam ustawienia raz to działa, a raz nie.
Netoper Opublikowano 15 Kwietnia Opublikowano 15 Kwietnia Takie coś jeszcze może pomoże Wysłane z mojego 23049PCD8G przy użyciu Tapatalka
Master Opublikowano 15 Kwietnia Opublikowano 15 Kwietnia 2 godziny temu, Netoper napisał(a): Takie coś jeszcze może pomoże Wysłane z mojego 23049PCD8G przy użyciu Tapatalka coś chyba się nie dołączyło? 🙃
Netoper Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia O kurcze, czasami są zamazane obrazki ale u mnie na TT widać Wysłane z mojego 23049PCD8G przy użyciu Tapatalka
marcin_poco Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) Nie wiem po co grzebiecie w apn, jak wszystko działa w Play na innych telefonach. Sugeruje, sprawdzić na innym numerze Play. Edytowane 16 Kwietnia przez marcin_poco
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się