Jump to content

Utrata mocy w 1s.


drinx
 Share

Recommended Posts

Cześć, być może znajdę tutaj pomoc.

Pokrótce opiszę mój problem. Hulajnoga nagle straciła odrobinę moc. Jeżdżę nią codziennie od wiosny do pracy i pewnego dnia zauważyłem, że nagle stała się słabsza. Generalnie jest w stanie na równej drodze osiągnąć swoje 25km/h ale dużo wolniej przyspiesza niż wcześniej. Poza tym pod górkę gdzie zawsze wjeżdżałem z prędkością 21km/h teraz jadę 17km/h. Wystarczy minimalne wzniesienie żeby zamiast 25 było 23km/h (gdzie kiedyś hulajnoga szła równo 25km/h). Po drodze mam też zjazd gdzie zamiast zwyczajowego 28 jadę 26.

Trochę danych:przebieg: 950km, hulajnoga niemodyfikowana, soft oryginalny, zakupiona marzec 2021, nie była zalana, jeżdżona głównie po ścieżkach rowerowych, tempomat wyłączony, odzyskiwanie energii poziom niski, soft (odczytane z mi home): 1.10_225_132_128

Kilka dni zanim straciła moc w trakcie skrętu wpadłem w poślizg i straciłem równowagę, hulajnoga przewróciła się na bok razem ze mną :-). Jednak bezpośrednio potem jeszcze 2-3 dni było wszystko ok. W załączeniu zrzuty z m365 tools.

Generalnie sprzęt jest nadal używalny ale to już nie to samo:) co mogę zrobić/sprawdzić ?

Pozdrawiam.

 

Screenshot_20211002-134835.png

Screenshot_20211002-134831.png

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze i najważniejsze, sprawdź ciśnienie w oponach. Miej na uwadze że, jak pompujesz w domu to jest cieplej niż na dworzu.

Po drugie, jest obecnie znacznie zimniej a bateria chłodu nie lubi.

Po trzecie, zaktualizuj BMS do wersji 141 .

Na koniec pytania…

 jak mocno ocenił byś uderzenie przy incydencie z poślizgiem ?

czy hulajnoga od razu po wywrotce jeździła (pikała błąd, wyłączyła się) ?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tidnes said:

Po pierwsze i najważniejsze, sprawdź ciśnienie w oponach. Miej na uwadze że, jak pompujesz w domu to jest cieplej niż na dworzu.

Od nowości utrzymuję ok 3,5 bar w obu kołach, sprawdzam raz w tygodniu.

2 hours ago, Tidnes said:

Po drugie, jest obecnie znacznie zimniej a bateria chłodu nie lubi.

Utrata mocy jest stała, raczej niezależna od temperatury. Poza tym jak startuję to jest jeszcze ciepła bo przechowuję ją w mieszkaniu a przymulenie występuje od razu. Jeżdżąc po południu przy obecnych 15-20 stopniach jest bez zmian.

2 hours ago, Tidnes said:

Po trzecie, zaktualizuj BMS do wersji 141 .

Hulajnoga ma soft oryginalny, jedynie co zaktualizowany z poziomu aplikacji mi home, pokazuje że bieżąca wersja oprogramowania jest najnowsza.
Czy to konieczne? Czym to wgrać?

2 hours ago, Tidnes said:

Na koniec pytania…

 jak mocno ocenił byś uderzenie przy incydencie z poślizgiem ?

czy hulajnoga od razu po wywrotce jeździła (pikała błąd, wyłączyła się) ?

Niestety wywrotka była konkretna, urwało mi stopkę, hulajnoga uderzyła bokiem ale poza tym nie widać na niej żadnych szkód. Jak się pozbierałem z ulicy podjechałem ją jeszcze pół kilometra i zachowywała się normalnie, nie piszczała, nawet się nie wyłączyła. Potem zrobiłem jeszcze 4x10km bezproblemowo.

Pojedyncze piknięcie zdarzyło mi się podczas całego czasu eksploatacji może ze 3 razy po zeskoczeniu z krawężnika ale ostatnie może z 2 miesiące temu.

W międzyczasie odkręciłem podest i zajrzałem do środka, wewnątrz wszystko wygląda ok, jak nowe, wszystkie złączki siedzą dobrze w gniazdach, miga jakaś niebieska diódka a jak podłączę ładowarkę to świeci jeszcze jedna czerwona.

Dzięki za zainteresowanie.

Link to comment
Share on other sites

BMS wersja 128 ma celowo obniżone maksymalne napięcie ładowania przez Xiaomi, z którego się wycofali w 141.

wgrasz za pomocą m365downg

Jak zajrzałeś do środka, to zrób proszę zdjęcie baterii, szczególnie interesujące są symbole na bateriach (może będzie jakiś widoczny) i ich kolor ?

W M365DownG jest tez batt info… pokaz co się pokazuje jak się podłączysz i naciśniesz ?

Edited by Tidnes
Link to comment
Share on other sites

W załączeniu zrzut z batt info, naładowany i po przejechaniu 10km.

Dołączam też zdjęcie baterii, mają kolor szary.

Zastanawia mnie jedna rzecz, jak podniosę przednie koło do góry przy trybie S prędkościomierz pokazuje na zmianę 27 i 25, wygląda to jakby w którymś momencie (w trakcie jednego pełnego obrotu wiec bardzo szybko to następuje) zwalniało do 25 i potem znowu wskakuje 27. Również dźwięk z koła nie jest jednostajny tylko taki odrobinę falujący i zmienia się z częstotliwością jednego pełnego obrotu. Czy to normalne? Może tutaj tkwi przyczyna?

Screenshot_20211004-095004.png

Screenshot_20211004-154750.png

20211004_173834.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 10/4/2021 at 8:50 AM, Tidnes said:

BMS wersja 128 ma celowo obniżone maksymalne napięcie ładowania przez Xiaomi, z którego się wycofali w 141.

wgrasz za pomocą m365downg

BMS zaktualizowany, bez efektu :-(

ps. widziałem też filmik na yt gdzie ktoś uruchamia z podniesionym kołem i też mu tak przeskakiwało między 27 a 25 czyli to raczej normalne (film akurat dotyczył odblokowywania prędkości ale najpierw pokazane było przed odblokowaniem).

Edited by drinx
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tidnes said:

Zaktualizowałeś do bms 141, naładowałeś baterię i odczuwasz nadal to samo ?

Tak, silnik faluje i to normalne. 

Tak, zaktualizowałem tym plikiem który udostępniłeś, naładowałem do 100% i nic się nie zmieniło poza tym że w aplikacjach widzę że BMS jest w wersji 141.

Nadal zdecydowanie wolniej przyspiesza i delikatne, wręcz minimalne wzniesienie powoduje spadek prędkości do 23km/h.

Link to comment
Share on other sites

W wcześniejszym poście opisałeś klasyczny objaw łożyska, sprawdź go.
Jeśli łożysko rozklekotane to pod obciążeniem będzie opór który będzie odbierał osiągi.

Wysłane z mojego Poco X3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Just now, Netoper said:

W wcześniejszym poście opisałeś klasyczny objaw łożyska, sprawdź go.
Jeśli łożysko rozklekotane to pod obciążeniem będzie opór który będzie odbierał osiągi.

Wysłane z mojego Poco X3 przy użyciu Tapatalka
 

W kole nic nie stuka ani nie klekocze. Jak sprawdzić czy to wina łożyska?

Link to comment
Share on other sites

No napisałeś że ociera i zwalnia, ja obstawiał bym właśnie łożysko, ale przypomniał mi się temat gdzie było opisywane że jakiś element z silnika ocierał.
Łożysko sprawdza się łapiąc dwoma rękoma za oponę i ruszając na boki tak żeby wyczuć czy nie ma jakiegoś luzu na osi/łożysku.
Albo do jakiegoś mechaniora samochodowego podjedź niech złapie swoimi rękoma, w hulajce dużo wygodniej, łatwiej wymacać łożysko niż w aucie.

Wysłane z mojego Poco X3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Netoper said:

Łożysko sprawdza się łapiąc dwoma rękoma za oponę i ruszając na boki tak żeby wyczuć czy nie ma jakiegoś luzu na osi/łożysku.
 

Rzeczywiście, łapiąc obiema rękami i próbując ruszać prostopadle do osi jest wyczuwalny minimalny luz w tej osi. Co dalej?

Link to comment
Share on other sites

Tutaj to nie pomogę bo nie rozbierałem (ja przy samochodach dlubię ) jeśli tam jest łożysko stożkowe to można skręcić, jak normalne, maszynowe to wymiana.
Ale poczekaj na kogoś kto już temat przerabiał, bo ciort wie jak to chińczaki rozwiązali, tym bardziej że tam silnik siedzi.
Albo może na YT jest filmik z wymianą łożyska w tym modelu.

Wysłane z mojego Poco X3 przy użyciu Tapatalka



Link to comment
Share on other sites

W całej tej sytuacji nie widzę nic niepokojącego, poza informacja z baterii że, ma 5200 mAh a nie 7800… czyżby producent znowu popierdzieli nr seryjne.

spróbował bym ostatni raz z oprogramowaniem:

1. Wymuszenie uid BMS Force UID

2. Powrót do oryginału BMS 141

 

Co do łożyska to taka domowa metoda  https://youtu.be/rdXTRIgwq30

W silniku są 2 łożyska 6002 2RS, z tylu 2 x 6001 2RS

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Tidnes said:

1. Wymuszenie uid BMS Force UID

2. Powrót do oryginału BMS 141

Jestem bardzo ostrożny jeśli chodzi o modyfikacje softu, mógłbyś napisać co to ma na celu? W pliku tekstowym wewnątrz pierwszego archiwum widzę wpis "dev: M365" zamiast "dev: S1". Czy po kroku pierwszym mam zrobić test czy zrobić 1 i 2 i dopiero?
Dołączam jeszcze zdjęcie baterii.

batt.jpg

Edited by drinx
Link to comment
Share on other sites

Jak napisałem wcześniej, jest 5200mAh a jak widzisz na baterii być powinno 7800mAh.

To próba wymuszenia poprawnego rozpoznania pojemności.

Oczywiscie jak się obawiasz, to tej operacji nie rób.

A tak w ogóle to nie myślałeś o oddaniu do serwisu w ramach gwarancji ?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tidnes said:

Jak napisałem wcześniej, jest 5200mAh a jak widzisz na baterii być powinno 7800mAh.

To próba wymuszenia poprawnego rozpoznania pojemności.

Oczywiscie jak się obawiasz, to tej operacji nie rób.

Spoko, test zrobię, tylko czy po wgraniu tego pierwszego pliku mam robić testy czy najpierw wgrać pierwszy a potem od razu drugi i wtedy ?

2 minutes ago, Tidnes said:

A tak w ogóle to nie myślałeś o oddaniu do serwisu w ramach gwarancji ?

Kurcze tylko co, teoretycznie hulajnoga nadal jedzie 25km/h po równym, przyspiesza wolniej ale producent nie określa jakie powinno być przyspieszenie. Obawiam się, że tylko stracę czas i hulajnoga i tak wróci jako sprawna. Inna sprawa, że urwałem tą nieszczęsną stopkę.

Link to comment
Share on other sites

On 10/8/2021 at 8:10 AM, Tidnes said:

1, 2 i sprawdź.

Oczywiscie naładuj baterie.

Zrobione, pojemność jest teraz pokazywana prawidłowo ale jeśli chodzi o jazdę to nic się nie zmieniło.

Wczoraj robiłem testy na wyasfaltowanym, gładkim parkingu, koła napompowane, żadnych dodatkowych bagaży, bateria full. Hulajnoga przyspiesza w miare do 15km/h potem już wolno i zatrzymuje się na 23-24km/h. Żeby było 25km/h musi być lekko z górki lub wiatr w plecy.
Największą różnicę (utratę mocy) w stosunku do stanu z przed awarii widać podczas ruszania pod górę.

Gdyby było tak od nowości to uznałbym że tak ma być ale przez pół roku od zakupu hulajnoga była zdecydowanie bardziej zwinna.

Screenshot_20211010-093842.png

Link to comment
Share on other sites

Knułem jeszcze nad Twoim problemem @drinx i jedyne co wymyśliłem to droga eliminacji.

Droga eliminacji czyli wymiana komponentu i test, zaczął bym od najłatwiejszego… baterii.

Co by się nie wpędzać w koszty może miła znajoma lub znajomy też maja hulajnogę ?

 

Niestety podejrzewam że, Twój wypadek nie był bez wpływu na obecny stan hulajnogi.

Link to comment
Share on other sites

ja bym sprawdził połączenia przewodu S1 czyli fazowego silnika z ESC. Przyjrzał się, czy nie jest uszkodzony i szczególną uwagę zwrócił na konektory. Najlepiej je przylutować, bo one standardowo są zaciśnięte na przewodzie. Dobrze jest odpiąć trzy konektory i je ścisnąć, tak by lepiej siedziały w sterowniku. Również połączenie baterii z kontrolerem należy sprawdzić. To są punkty, gdzie jest możliwa spora utrata mocy w przypadku złego styku. Do tego dochodzi bateria. Mogły się uszkodzić blaszki lub same zgrzewy, co powoduje spadek mocy. Test w podmianą baterii jest jak najbardziej na miejscu. Jeśli przed wypadkiem pojazd działał tak a po nim inaczej, to wnioski są jasne. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dziękuję za wskazówki, niestety nie mam w okolicy znajomego/ej z którym/ą mógłbym się powymieniać częściami. Popatrzałem i pomacałem te konektory, sprawdziłem połączenie baterii z kontrolerem. Wszysko wygląda jak nowe i siedzi pewnie. W międzyczasie odblokowałem soft, za pomocą narzędzia scooterhacking zwiększając tylko max prędkość do 31 co spowodowało że przez pierwsze ok 15% baterii (od naładowania) jedzie 27-28km/h a potem wraca do swoich 23.

Niestety musiałem przerwać dalsze testy gdyż znów zaliczyłem glebę, tym razem na tyle konkretną, że chwilowo nie jestem w stanie jeździć...

Jak tylko coś się ruszy w temacie dam znać.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...