Skocz do zawartości

xiaomi mi 1s - stacyjka


5555g5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jest może jakiś schemat do podłączenia stacyjki która odcinała by zasilanie od włącznika (panelu górnego)

Wiem że padną pytania "po co stacyjka"?
w skrócie mówiąc - problemy.

Mam już po prostu dość jednej rzeczy, hulajnoga przypinam jak np. wchodzę na basen itp ale często jak wychodzę hulajnoga jest włączona, czasami nawet zaświecą lampke! 

Wiem że może da się to inaczej załatwić ale wolę tak.

Druga rzecz to alarm - pomysł na niego już mam i byłby włączany przy pozycji stacyjki na 0 tu myślę że dam już radę.

Na youtube znalazłem filmy ale nie wiem jaka to dokładnie stacyjka powinna być i chciałem tu dopytać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się bo znam temat dokładnie i sam używam podobnego rozwiązania z tą różnica, że ja mam to ogarnięte na odcisk palca, ale schemat działania jest podobny i na początku sam miałem stacyjkę na klucz, potem miałem na taga NFC, finalnie na palec z prostego powodu: palec masz zawsze przy sobie i to 10 sztuk jakby któryś nie działał :P

Są dwie opcje tego co odcinamy. Albo dashboard od ESC albo napięcie baterii od ESC. W obu przypadkach efekt jest taki sam - nie działa dashboard, czyli nie da się ani uruchomić pojazdu ani nim sterować - czyli trup. Ale to teoria... Najpewniejsze  jest odcinać zasilanie baterii od ESC, ale wiąże się to z wieloma problemami i niedogodnościami. Dlaczego? Odcinamy duże napięcie i mamy do czynienia z dużym prądem, więc musi być odpowiedni przełącznik/stacyjka, beziskrowa i taka, która wytrzyma obciążenie jakie będzie generować silnik, czyli w ekstremalnym podkręceniu FW to nawet może być 80A w peaku a może i nawet więcej. Bez odpowiedniej stacyjki - będzie problem i to duży. Ale takie rzeczy rozwiązuje się przy pomocy przekaźników, ale to już inna bajka i bardziej skomplikowane. 

 Odcinając zasilanie główne baterii od ESC nie da rady zupełnie nic zrobić w odróżnieniu od odcięcia np. samej masy czy +5V od dashboardu. W przypadku odcięcia albo masy albo +5V od dashboardu wystarczy podać na dashboard zewnętrznie napięcie i hulajnogą można odjechać, oczywiście gdy linia danych jest podłączona do ESC, ale praktycznie zawsze takie modyfikacje są wykonywane tak, że jest rozłączana jedna linia i najczęściej jest to +5V, które wystarczy podać np. z powerbanku. Jeszcze prostsza sytuacja jest, gdy cała modyfikacja jest wykonana w kierownicy, to już zupełnie można to ogarnąć. Brałem udział w teście, gdy ja próbowałem odjechać pojazdem, który znajomy miał zmodyfikowany właśnie w taki sposób, że miał stacyjkę przy kierownicy i on próbował odjechać moim, gdy miałem to w tym czasie rozwiązane tak, by było odcinane zasilanie od głównej baterii. Wynik testu był taki: ja odjechałem w mniej niż 30 sekund a on nie odjechał wcale. Jak? wyrwałem stacyjkę, połączyłem dwa kabelki wychodzące z niej i można jechać.

Długo by opowiadać o tym, bo to rozbudowany temat, ale nie o to chodzi, by pisać  z tego zaliczenie, więc poniżej najważniejsze rzeczy.

Najważniejsze rzeczy które musisz wykonać aby później już do tematu nie wracać i nie dłubać przy tym cały czas to:

- stacyjka MUSI być porządna - nie za tzw. 5 zł. Od niej będzie zależało to, czy podczas jazdy będziesz miał ciągłość połączenia z DASHBOARDEM, czyli czy hulajnoga nie przestanie Ci nagle reagować podczas jazdy oraz to czy w ogóle uruchomisz pojazd, więc tu nie warto oszczędzać

- stacyjka MUSI być wodoodporna

- stacyjka MUSI być pyłoodporna

- stacyjka MUSI mieć zasłaniane wejście na klucz aby tam sie nic nie dostało czy to przez przypadek czy przez kogoś na złość

- stacyjka MUSI być przymocowana KONKRETNIE na stałe tak, by była odporna i na manipulacje i na wstrząsy podczas jazdy

- najlepiej jakby była cała metalowa - nie plastik

- NAJLEPIEJ jakby była trzy-kanałowa i rozłączała i masę i zasilanie i linie danych a jeszcze lepiej cztery kanały, by tez odcinać czwarty przewód czyli 42V - takie rozwiązanie jest najpewniejsze jeśli będziemy rozłączać dostęp do dashboardu

- do jej montażu MUSISZ użyć przewodów linek z izolacją silikon najlepiej - są giętkie i bardzo odporne na wstrząsy

- wszystkie połączenia muszą być lutowane i dobrze izolowane - unikniesz problemów, że coś się rozłączy, coś nie łączy itp

 

Najlepiej zamontować ją NIE na kierownicy, żeby była widoczna i żeby każdy od razu wiedział: o jest stacyjka, czyli wezmę kable od niej, połączę razem i jadę. Takie zabezpieczenie to nie zabezpieczenie. Najlepiej jest wtedy, gdy ktoś chce włączyć pojazd ale się nie da i ta osoba nie wie dlaczego i gdzie szukać tzw. włącznika. Najlepiej zainstalować ją w ramie, na przykład koło portu ładowania, czy gdzieś indziej lub na skośnej rurze od ramy. No i takie mocowanie jest pewniejsze, bo wiercisz dziurę w ramie i mocujesz od zewnętrznej strony stacyjkę. Praktycznie nie da się jej zdemontować bez dostania się do środka ramy, oczywiście bez uszkodzenia. Z doświadczenia wiem, że najlepiej jest nie wlutowywać się w dashboard, tylko w sam kabel i to najlepiej w podeście. Dlaczego? Ano dlatego, że tam są mniejsze wstrząsy i mniejsze szanse na jakiekolwiek problemy z ciągłością połączenia. Do tego, jest trudniejszy dostęp dla osoby nieupoważnionej, bo trzeba odkręcić 17 lub 21 śrub aby się tam dostać a do dashboardu to sam wiesz...

 

I na koniec: najpierw wykonaj testy czy wszystko działa tak jak zakładasz a dopiero potem wszystko składaj na gotowe. :P

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, oczywiście stacyjke będę używać tylko po to aby nikt nie włączył hulajnogi a jak będzie wyłączona to alarm dostanie napięcie.

Sama hulajnoga jest przypinana 2 mocnymi zapieciami wiec tutaj tego problemu nie ma, chodzi mi glownie o sama zabawe "przyciskiem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Battery_Saver napisał:

to do tego wystarczy zwykły przełącznik za 1zł schowany na przykład w rurce kierownicy dostępny albo po zdjęciu gripa albo po mocnym naciśnięciu od czoła czyli z boku

A mógłbyś dać linka z allegro? nie mogę nigdzie znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, wystarczy wpisać przełącznik i masz setki wyników. Coś mi się wydaje, że albo w ogóle nie masz pojęcia czego szukasz i co chcesz zrobić, albo po prostu nie szukałeś

 

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-kolyskowy-on-off-okragly-250v-czerwony-9665385641

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-klawiszowy-on-off-3a-250v-on-off-7884667303

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-bistabilny-podwojny-8x8-10912377396

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-kolyskowy-mrs102-on-off-czerw-1sz-256-7124027143

https://allegro.pl/oferta/przycisk-bistabilny-okragly-10585960849

 

ale ja bym celował w przełączniki wandaloodporne, są troszkę droższe ale jak sama nazwa skazuje sa odporne i to nie tylko na uszkodzenia mechaniczne: https://allegro.pl/listing?string=przełącznik wandaloodporny

oczywiście potrzebujesz wersji bistabilnej

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja myślę o podłączeniu takiego duperela.

pilot

Można coś takiego podłączyć na 5volt.

Tylko jak wpiąć do BLE w ramie na dole bo nie wiem która tam wtyczka dociera do kontrolera?

Rozwiązane i zrobione bardzo ładnie na pilota.

Wszystko działa jak należy i dość trudno obejść w 5 min.

Edytowane przez XTeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...