Jump to content

Brak reakcji serwisu i realizacji gwarancyjnej Redmi 9


Recommended Posts

Cześć, 

Mam fabryczne problemy z smartphonem, który zgłosiłem na podstawie gwarancji i telefon został odesłany do serwisu CCS
Po dwóch dniach telefon dostałem zwrotnie z adnotacją "brak naprawy". Reklamuję sprzęt ponownie i czekam, a tu brak jakiejkolwiek reakcji ze strony serwisu.
Odnoszę wrażenie, że sprzedano mi wadliwy sprzęt, a nikt nie poczuwa się do jego naprawy lub zamiany na nowy model, czy zwrotu pieniędzy za uszkodzony towar.
Czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją? może macie przećwiczony scenariusz procesu jaki należy wykonać, gdyż zaczynam skłaniać się do złożenia skargi w uokiku.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Edited by gorzki
Link to post
Share on other sites

Też jestem ciekaw co tam naprawdę dzieje się niedobrego z tym telefonem...

Możesz opisać te wadę szczegółowo? Z tego co napisałeś to kompletnie nic nie wynika...

Wysłane z mojego telefonu przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • gorzki changed the title to Problem z serwisem CCS i naprawą gwarancyjną Redmi 9
On 4/20/2021 at 9:25 AM, zoltan78 said:

Tytuł wątku jest zbyt krótki, lub niedosadnie opisuje poruszany problem. Popraw proszę tytuł, w przeciwnym wypadku wątek zostanie przeniesiony do kosza.

Problem z ... to nie jest opis.

Poprawiłem, chociaż w treści wszystko dokładnie opisałem, więc trudno mi znaleźć lepszy temat tego posta

On 4/20/2021 at 12:42 PM, szakal88 said:

a co to dokładnie za problem?

Kupiłem Redmi 9T z początkiem sprzedaży (luty tego roku) i po miesiącu mam takie oto usterki:

1.      Cykliczne wyłączenie urządzenia - telefon leży na stole i co jakiś czas pojawia się logo miu, widać, że się wyłączył i ponownie włączył
2.      Brak powiadomień z wielu aplikacji i brak synchronizacji np. google. 
3.      Powiadomienia z niektórych aplikacji w ogóle nie pojawiają się
4.      Cykliczne rozłączanie bluetooth o czym przekonuję się na bieżąco gdyż korzystam z słuchawek bt.
5.      Miganie ekranu widoczne na niektórych aplikacjach, trudne do wyłapania, ale jest to raczej losowe
6.      Podczas oglądania filmów z dowolnej aplikacji film potrafi się zaciąć, powodując efekt jak przy usterce karty graficznej (piksele, paski, itp)
7.      Opóźnienie aparatu fotograficznego o kilka sekund co powoduje, że po wykonaniu zdjęcia i przesunięciu smartfona klatka zapisywana jest po około 2ch sekundach, dodatkowo aparat zacina się co jakiś czas, zdjęcia często wychodzą niedoświetlone, aparat gubi focus i światło, a już nie wspomnę o jakości zdjęć, która jest fatalna.

Pisałem o tym już w wcześniejszych wątkach, a próba zwrotu czy gwarancji po prostu utknęła w miejscu i mam wrażenie, że nikt nie poczuwa się do tego aby naprawić czy wymienić urządzenie albo po prostu zwrócić pieniądze za wadliwy towar.

 

Link to post
Share on other sites
  • gorzki changed the title to Brak reakcji serwisu i realizacji gwarancyjnej Redmi 9

@gorzki

Tak, zdecydowanie. ;)

Co do meritum...

Niestety, korzystasz z uprawnień gwarancyjnych, a w tym przypadku zwykle dopiero dwie naprawy mogą zakończyć się wymianą sprzętu.

Zdecydowanie lepiej skorzystać z prawa do rękojmi. Masz na to 24 miesiące od daty zakupu (dla osób fizycznych). Poczytaj w sieci

Link to post
Share on other sites
13 hours ago, mrosi said:

@gorzki

Tak, zdecydowanie. ;)

Co do meritum...

Niestety, korzystasz z uprawnień gwarancyjnych, a w tym przypadku zwykle dopiero dwie naprawy mogą zakończyć się wymianą sprzętu.

Zdecydowanie lepiej skorzystać z prawa do rękojmi. Masz na to 24 miesiące od daty zakupu (dla osób fizycznych). Poczytaj w sieci

Dziękuję za wskazówkę i akurat dziś złożyłem ponowną reklamację na podstawie gwarancji. U sprzedawcy (mi-home) gwarancja obejmuje 14 dni dni od daty zakupu, później wpada automatycznie w rękojmie. Zastanawiam się tylko na ile jest szansa na to aby odzyskać naprawione lub nowe urządzenie od tego sprzedawcy, albo po prostu zwrot środków?
Mam wrażenie, że nie chętnie podchodzą do tego procesu...

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, gorzki napisał:

Dziękuję za wskazówkę i akurat dziś złożyłem ponowną reklamację na podstawie gwarancji. U sprzedawcy (mi-home) gwarancja obejmuje 14 dni dni od daty zakupu, później wpada automatycznie w rękojmie. Zastanawiam się tylko na ile jest szansa na to aby odzyskać naprawione lub nowe urządzenie od tego sprzedawcy, albo po prostu zwrot środków?
Mam wrażenie, że nie chętnie podchodzą do tego procesu...

To źle zrobiłeś. Jeli nie upłynęło 14 dni od zakup (czyt. od otrzymania/odbioru) telefonu, zwracasz sprzęt na podstawie zwrotu konsumenckiego (ustawowego). Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia sprzętu. Tyle tylko, że zwrot dotyczy wyłącznie zakupu na odległość. Nie można zwrócić sprzętu zakupionego stacjonarnie.

Zgłoszenie reklamacji to błąd. 

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mrosi said:

To źle zrobiłeś. Jeli nie upłynęło 14 dni od zakup (czyt. od otrzymania/odbioru) telefonu, zwracasz sprzęt na podstawie zwrotu konsumenckiego (ustawowego). Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia sprzętu. Tyle tylko, że zwrot dotyczy wyłącznie zakupu na odległość. Nie można zwrócić sprzętu zakupionego stacjonarnie.

Zgłoszenie reklamacji to błąd. 

Tylko okres umożliwiający zwrot sprzętu wynosi 14 dni, a od tego terminu minęło już więcej czasu w moim przypadku, więc zgodnie z przepisami wpadam w rękojmie.

Mihome oddelegowało mnie do CCS, a CCS odbija piłkę i nie chce serwisować tego sprzętu. Złożyłem kolejną (drugą) reklamację do sprzedawcy, ponawiając problem wraz z usterkami serwisu CCS który porysował mi ekran i kamerę oraz rozwalił pudełko oryginalne. Wiem, że pudełko nie obejmuje gwarancja ale sam sprzęt uszkodzili, a do tego nie podjęli się naprawy. 

Nie widzę innej opcji jak ponowna reklamacja, chyba, że masz jakiś inny pomysł?

Link to post
Share on other sites

W rękojmię wpadasz jak wybierzesz taką formę zgłoszenia reklamacyjnego. Jak wyraźnie nie zaznaczysz w zgłoszeniu, że chcesz skorzystać z tej formy zgłoszenia usterki, to sprzedawca zawsze będzie to procesował jako zgłoszenie z tytułu gwarancji producenta(a nie rękojmi), bo tak jest dla niego korzystniej. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, szakal88 said:

W rękojmię wpadasz jak wybierzesz taką formę zgłoszenia reklamacyjnego. Jak wyraźnie nie zaznaczysz w zgłoszeniu, że chcesz skorzystać z tej formy zgłoszenia usterki, to sprzedawca zawsze będzie to procesował jako zgłoszenie z tytułu gwarancji producenta(a nie rękojmi), bo tak jest dla niego korzystniej. 

złożyłem do nich reklamację zarówno wysyłając ją na wskazany mail [email protected] jak i w treści zgłoszenia zaznaczając, że jest to reklamacja, jednak mi-home twierdzi, że to rękojmia, ale w w stosunku do tego co piszesz oraz prawa, to nie zgadza mi się ich myślenie z rzeczywistością prawa i obowiązków reklamacji.

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, szakal88 said:

Jeżeli to rękojmia, to powinieneś móc wybrać w trakcie zgłoszenia sposób rozwiązania: naprawę, wymianę na egzemplarz wolny od wad, obniżenie ceny zakupu

w mi-home tak to się nie odbywa, to trochę zbywanie klienta przez "napisz tutaj" a później "my Cię odeślemy tam" i gra toczy się już ponad miesiąc. Przy okazji zdobywam kolejny level doświadczenia jak wygląda proces reklamacji w tej firmie i na przyszłość rodzi to wiele wątpliwości :/ po zgłoszeniu reklamacyjnym brak jakiejkolwiek reakcji ze strony sprzedawcy, czekam cierpliwie do kolejnego tygodnia a później pewnie zacznę zabawę w prawne argumenty gdyż nie widzę innej alternatywy.

Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Xymox4AD said:

Nie rozumiem.
Z jakiego powodu CCS nie chce serwisować tego sprzętu??!!
Mi-Home jest sprzedawcą telefonów z oficjalnej dystrybucji??!!

odpowiadając:

ad1. nie mam pojęcia, po prostu odesłali telefon z adnotacją "brak naprawy" a próby uzyskania od nich odpowiedzi kończą się jednym zdaniem oderwanym z kontekstu zgłoszenia, wyraźnie sugerowali mi ponowną reklamację u sprzedawcy

ad2. mi-home figuruje jako oficjalny dystrybutor i sprzedawca wg. wskazania MI Store / Arkadia w Warszawie - ale może ktoś mnie wprowadził w błąd?

Link to post
Share on other sites

ad2. Nie miało być pytaniem. Przepraszam. Znak zapytania błędnie został w tekście.
Mi-Home jest oficjalnym sprzedawcą i tym bardziej osłupiałem jak przeczytałem o CCS.
A czy serwis z Piaseczna pytał wcześniej o nr IMEI? Przed przyjęciem telefon do serwisu?

Edited by Xymox4AD
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, gorzki napisał:

w mi-home tak to się nie odbywa, to trochę zbywanie klienta przez "napisz tutaj" a później "my Cię odeślemy tam" i gra toczy się już ponad miesiąc.

To napisz, że korzystasz z prawa rękojmi, nie mogą Cię wtedy odesłać gdzie indziej. A jeśli spróbują to od razu do rzecznika i sprawa wygrana. 

Link to post
Share on other sites
On 4/23/2021 at 10:31 AM, Xymox4AD said:

ad2. Nie miało być pytaniem. Przepraszam. Znak zapytania błędnie został w tekście.
Mi-Home jest oficjalnym sprzedawcą i tym bardziej osłupiałem jak przeczytałem o CCS.
A czy serwis z Piaseczna pytał wcześniej o nr IMEI? Przed przyjęciem telefon do serwisu?

Tak o wszystko pytają, gdyż dostajesz link do formularza zgłoszenia naprawy, proces jest raczej standardowy. Natomiast po naprawie odesłali mi porysowane urządzenie i stwierdzenie, że urządzenie nie zostało naprawione. Ponownie złożyłem reklamację, dzisiaj znowu wypełniłem dokumenty zgłoszenia naprawy i czekam.

On 4/23/2021 at 2:05 PM, szakal88 said:

To napisz, że korzystasz z prawa rękojmi, nie mogą Cię wtedy odesłać gdzie indziej. A jeśli spróbują to od razu do rzecznika i sprawa wygrana. 

Uwierz, ze pisałem, ale mam wrażenie, że traktują bardzo obojętnie klienta. Dlatego po ponownym zgłoszeniu reklamacyjnym wreszcie dostałem odpowiedź i propozycję zgłoszenia naprawy, co zrobiłem i czekam.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...