Matheusz Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) Wgrywanie oprogramowania na:Mi Box S (MDZ-22-AB, OneDay) Witam. Flashowanie pozwala naprawić urządzenie z tzw. cegły (brick) oraz wykonać downgrade systemu z ATV9 na ATV8.1. Bootloader w Mi Box'ie jest zablokowany, a Xiaomi nie pozwala oficjalnie na downgrade systemu. Jest jednak metoda pozwalająca wgrać system na boxa. Wymaga on jednak otwarcia obudowy, więc jak ktoś posiada gwarancję to polecam z niej skorzystać w celu naprawy bricka. Nie odpowiadam za uszkodzenie Twojego sprzętu. Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Do podłączenia boxa do komputera potrzebujesz kabla USB zakończonego z dwóch stron męskim wtykiem (usb type A male to male) 1. Otwórz obudowę Mi Boxa. 2.Pobierz program do flashowania - Amlogic USB Burning Tool3.Pobierz odpowiedni firmware dla swojego MiBoxa: Mi Box S (MDZ-22-AB) ATV 8.1 - Link1, Link2 4.Wypakuj archiwum. Do flashowania potrzebny jest plik o rozszerzeniu .img. 5.Zainstaluj Amlogic USB Burning Tool na komputerze. 6.Uruchom program z prawami administracyjnymi. 7.Zmień język na angielski 8. Podłącz kabel USB do komputera oraz do boxa 9. Zewrzyj (kabelkiem, pensetą, igłą bądź jakimś drucikiem) piny na płycie i trzymając zwarte piny podłącz zasilanie. - pin zaznaczony na zdjęciu z metalowym elementem (masa, GND) Gdy program wykryje boxa, możemy przestać zwierać piny. Urządzenie powinno być widoczne w systemie operacyjnym jako „WorldCup Device”, natomiast w programie powinien pojawić się komunikat „Connect succes” 10.Importuj plik .img do programu Zaczekaj aż program sprawdzi obraz oprogramowania układowego. Jeśli się powiedzie, pasek stanu będzie zawierał ścieżkę do niego i jego rozmiar. 11. W menu „Configuration” zaznacz „Erase flash” i wybierz z rozwijanego menu: „Normal Erase” Pozwoli to zachować klucze DRM. Upewnij się iż pole wyboru z „Erase bootloader” jest odznaczone. (brak V) 12. Sprawdź jeszcze raz i czy wszystko jest w porządku, następnie naciśnij przycisk „Start”. Rozpocznie się proces flashowania oprogramowania układowego! Nie wyłączaj zasilania z urządzeń i nie odłączaj boxa od komputera.Proces oprogramowania zajmuje kilka minut.Jeśli się powiedzie, program wyświetli komunikat „100%: Burning successfully”: 13. Odłącz boxa od komputera i podłącz do telewizora poprzez HDMI. Jeśli wszystko przebiegło poprawnie Mi Box zacznie się uruchamiać. Pierwsze uruchomienie może trwać dłużej niż zazwyczaj. Błędy: Gdy natrafimy na taki błąd w Amlogic USB Burning Tool, oznacza to, iż kabel którego używamy do flashowania jest kiepskiej jakości. Należy spróbować innym (im krótszy, tym lepiej). - Jeśli używasz komputera stacjonarnego boxa podłącz do tylnych złącz USB (na płycie głównej). - Spróbuj pobrać obraz ponownie. - Jeśli po flashowaniu oprogramowania nie można sparować pilota, należy wejść do recovery i wykonać polecenie update.zip. Ewentualnie wykonać przywracanie ustawień do fabryki poprzez polecenie „Wipe data/factory reset” Mile widziane uwagi i komentarze co należałoby uściślić, bądź poprawić. Podziękowania dla @Proffess1 za konsultację i pomoc w tworzeniu poradnika. Źródła:https://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=399304&st=600#entry55136455 https://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=777248&st=13440#entry65311772 https://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=928322&st=24740#entry94116294 Edytowane 10 Marca 2020 przez Matheusz 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paraglobularna Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) Świetna robota @Matheusz, ! Edytowane 9 Marca 2020 przez Paraglobularna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbix029 Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Cześć, czy ten poradnik jest nadal aktualny ? Walczę już od wczoraj żeby zrobić downgrade mojego mi box MDZ-22-AB lecz nie to się nie udaje 😟 Wykonuję wszystko według tego poradnika - podłączając urządzenie do PC w programie Amlogic USB Burning Tool widzę że jest ono wykrywalne jednak gdy klikam start zatrzymuje się po chwili na 1 % z błędem "Download buffer/USB transfer error" Oto całość logów [22:27:07 011][HUB5-11][Inf]--Open device handle \\?\usb#vid_1b8e&pid_c003#5&2df7f005&0&11#{a5dcbf10-6530-11d2-901f-00c04fb951ed} 0x00000594 [22:27:07 074][HUB5-11][Inf]--Connect path=/P0/P10ŔĹ [22:27:07 074][HUB5-11][Inf]--Start burning... [22:27:07 136][HUB5-11][Inf]--------------ERASE BOOTLOADER------------ [22:27:07 136][HUB5-11][Inf]-------------Download DDR.USB----------- [22:27:07 136][HUB5-11][Inf]--2-4-0-0 [22:27:07 136][HUB5-11][Inf]--Control write pll reg1 0xd9000000:0x000000b1 [22:27:07 647][HUB5-11][Inf]--Control write pll reg1 0xd9000000:0x00005183 [22:27:08 162][HUB5-11][Inf]--Control write pll reg1 0xd9000000:0x000000b1 [22:27:08 674][HUB5-11][Inf]--Control write pll reg1 0xd9000000:0x00005183 [22:27:09 187][HUB5-11][Inf]--Write initial succeed [22:27:09 187][HUB5-11][Inf]--Upload encrypt at 0xc8100228 [22:27:09 187][HUB5-11][Inf]--ulValue = 0x20444142 [22:27:09 187][HUB5-11][Inf]--Read encrypt value succeed [22:27:09 187][HUB5-11][Inf]--Download DDR.USB,size: 49152! [22:27:19 207][HUB5-11][Err]--Download file failed, sequence 0 [22:27:19 207][HUB5-11][Err]--usbWriteFile len=4096, ret=-116 error_msg=libusb0-dll:err [_usb_reap_async] timeout error [22:27:19 207][HUB5-11][Inf]--Failure : 1, FailureMax : 3 [22:27:29 738][HUB5-11][Err]--Download file failed, sequence 0 [22:27:29 739][HUB5-11][Err]--usbWriteFile len=4096, ret=-116 error_msg=libusb0-dll:err [_usb_reap_async] timeout error [22:27:29 739][HUB5-11][Inf]--Failure : 2, FailureMax : 3 [22:27:40 273][HUB5-11][Err]--Download file failed, sequence 0 [22:27:40 273][HUB5-11][Err]--usbWriteFile len=4096, ret=-116 error_msg=libusb0-dll:err [_usb_reap_async] timeout error [22:27:40 273][HUB5-11][Inf]--Failure : 3, FailureMax : 3 [22:27:40 280][HUB5-11][Err]--[0x10103003]Romcode/Initialize DDR/Download buffer/USB transfer error [22:27:40 280][HUB5-11][Inf]--Close device handle 0x00000594 Oczywiście próbowałem zastosować inny, krótszy kabel USB, inne gniazda w PC a nawet i sprawdzałem na innym komputerze. Ciągle wyskakuje ten sam błąd Nie wiem już co może być przyczyną być może to że aktualizowałem boxa na bieżąco i mam tam aktualnie zainstalowany firmware r3595 - przywróciłem ustawienia fabryczne jednak to nie pomaga, ciągle error na 1 % Ktoś byłby w stanie pomóc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netoper Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 A przypadkiem nie używasz USB3?Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbix029 Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 7 minut temu, Netoper napisał: A przypadkiem nie używasz USB3? Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Stosowałem kabel od dysku USB-A <===> USB-A od dysku 3.0 ale podłączam go do USB 2.0. Próbowałem też na innym, własnoręcznie robionym kablu USB od ładowarki gdzie uciąłem końcówkę micro_USB type C i dolutowałem kolejną końcówkę USB-A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbix029 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Zastosowałem nowo zakupiony kabel usb type A male to male dobrej jakości i niestety dalej to samo 😟 Ktoś ma jakiś pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netoper Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 A w opcjach programisty masz załączone debugowanie USB?Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbix029 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 32 minuty temu, Netoper napisał: A w opcjach programisty masz załączone debugowanie USB? Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Debugowanie włączone jednak dalej nie idzie ehh, ciągle tam sam błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netoper Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 A boxa otworzyłeś i robisz zworkę na płycie?Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbix029 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 12 minut temu, Netoper napisał: A boxa otworzyłeś i robisz zworkę na płycie? Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Tak, tak - wszystko robię zgodnie tym poradnikiem, program prawidłowo wykrywa boxa ale potem pojawia się ten błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbix029 Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 @Netoper Znalazłem odpowiedź na 4pda.ru dlaczego nie mogę powrócić u siebie - tak jak myślałem, xiaomi coś poblokowało przy nowszych aktualizacjach ehh Tłumaczenie z google translate ale da się zrozumieć o co chodzi "Począwszy od kompilacji 3409, wycofanie stało się niemożliwe na każdym typie płyty (prefiks nie pali się, po prostu nie uruchamia oprogramowania układowego, zawiesza się o 1%). Niedawno Chińczycy wprowadzili aktualizację 3864, która wprowadziła liczbę urządzeń do bootlapa (z niemożnością wyjścia), a następnie ta aktualizacja została wycofana" https://4pda.to/forum/index.php?showtopic=928322&view=findpost&p=109702430 Także niestety ale nie ma już możliwości powrotu na androida 8.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netoper Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 Heh, skleroza, i tutaj było pisane że po którejś aktualizacji nie ma powrotu.Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basu1 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Dzień dobry, czy udało się komuś zreanimować boxa po aktualizacji?Mam ten sam przypadek co Norbix029. Pozostaje kupić nowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gargulecm Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 Witam serdecznie czy ktoś z Was dostał taki komunikat? https://prnt.sc/26fad1i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gargulecm Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 Dobra naprawiłem jeśli ktoś miał ten sam błąd co ja (transfer error) to tutaj jest rozwiązanie https://forum.android.com.pl/topic/367261-flashowanie-atv-81-oreo-na-mi-box-s-mdz-22-ab/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sansai Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 W dniu 18.01.2022 o 21:43, gargulecm napisał: Dobra naprawiłem jeśli ktoś miał ten sam błąd co ja (transfer error) to tutaj jest rozwiązanie https://forum.android.com.pl/topic/367261-flashowanie-atv-81-oreo-na-mi-box-s-mdz-22-ab/5 Skąd można ściągnąć właściwy obraz? Mam ten sam błąd a tamten plik na mega jest już usunięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcenao Opublikowano 2 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2022 Czy można prosić o odświeżenie zdjęć? Najbardziej zależy mi na zdjęciach, które piny trzeba zewrzeć z punktu 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuzik Opublikowano 26 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 (edytowane) Znajdę taki poradnik do Mi stick tv ? Czy ten poradnik mogę zastosować do stick TV ? Potrzebny test TTL https://elty.pl/pl/p/Konwerter-USB-na-TTL-z-ukladem-CP2102-type-A-przewody-w-zestawie/689?gclid=EAIaIQobChMIu9uRj5Po_AIVIwjmCh3DFAFmEAQYBSABEgIAK_D_BwE#galleryName=productGallery,imageNumber=1 Ale , jak ma wygądać kabel do przesyłania danych ... 1do 1 , czy jakis krosowany ? Edytowane 27 Stycznia 2023 przez Kuzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się