Jump to content

Akumulator z essentiala w pro2 xD


Burnis
 Share

Recommended Posts

Siemanko, zdarzyło się komuś kiedyś coś tak nietypowego jak podmieniony akumulator? Niecały tydzień temu zakupiłem w media expert hulajke, po kilku przejazdach zauważyłem, że strasznie szybko traci baterię. Średnio 10% na 1km. Pobrałem więc apke mi365 tools i okazało się, że posiada baterię 5200MaH zamiast 12800. Na liczniku aktualnie mam 77km i ładowałem hulejnoge jakieś 4 albo 5 razy do pełna. Zgłosiłem reklamacje z prośbą naprawy ale czy mogą mi jej nie uznać jeśli przejechałem nią tyle km? Pozdrawiam

IMG_20210926_140019.jpg

Link to comment
Share on other sites

czy ładowałeś baterię od zera na maxa? Jeśli tak to ile to trwało? Jeśli 6-9h to wszystko jest ok, jeśli poniżej 5h to na bank masz mniejszą lub uszkodzoną baterię/BMS. Nie sugeruj się tym co pokazuje aplikacja, ponieważ zdarza się, że pokazuje nieprawidłowo. Sam miałem w rękach takie pojazdy

Edited by Battery_Saver
Link to comment
Share on other sites

To na tej podstawie nie możemy nic stwierdzić, bo informacja jest tylko przypuszczeniem. Zasięg około 10km byłby możliwy jakbyś ważył koło 90kg i więcej, była by temperatura poniżej 10stopni na polu i wiałby wiatr i jechałbyś w trybie sport i miał niskie ciśnienie w oponach. Ogólnie jak widzisz, jest to możliwe, ale czy tak było? Jeśli tak - to masz odpowiedź, ale wątpię aby wszystkie te warunki były spełnione. Jedyna opcja, by się upewnić to odkręcić 21 śrub pokrywy i sprawdzić jaka jest bateria. Jeśli jest w aluminiowej obudowie - top bateria od PRO/2/3 jeśli widać ogniwa, to bateria jest od essential lub 1s/zwykłej. Ale jeśli masz gwarancję, to nie polecam, bo mogą uznać, że pojazd był rozkręcany i będziesz miał unieważnioną gwarancję.

Jeszcze odpowiedz na to pytanie: czy jak wyciągnąłeś pojazd z pudełka i podłączyłeś do aplikacji, to jaki był przebieg? Było zero czy coś ponad to? Jeśli było cos ponad zero, to mogli Ci sprzedać pojazd ze zwrotu, który ma np. wadę baterii, lub ktoś kupił, podmienił baterię i oddał. Cena baterii Essential konta PRO to przepaść, więc mógł się znaleźć Janusz biznesu :P

A czy mogą unieważnić gwarancję ze względu na przebieg? No nie, zastanów się. Gwarancja jest na dwa lata, więc każdy w tym czasie przecież będzie jeździł, nikt nie kupuje pojazdu by leżał w pudełku i miał przebieg zerowy.

Ja proponuję Tobie zrobić po prostu zwrot konsumencki i kupić nowa sztukę, lub zażądać wymiany na nową sztukę, oczywiście ówcześnie pytając suppotu czy mogą Ci taką wymianę zapewnić na przykład w najbliższym Tobie salonie.

Edited by Battery_Saver
literówki
Link to comment
Share on other sites

Oj, szczerze mówiąc nie wiem jaki był przebieg bo nie sprawdzałem po kupnie ale kupując wybrałem wersję nowa (była dostępna też do kupna używana ale odnowiona za 1600zl). Wątpię aby byli tacy chamscy aby dać mi używaną w cenie nowej, a może? Aktualnie czekam na kuriera i jedzie do serwisu, zobaczymy co dalej. Na pewno dam znać, choćby dla potomnych za X lat

 

A jeśli chodzi o warunki jakie spełniam aby przejechać 10km

Ważę 90, na podwórku było jakieś 14°C, jeździłem po mieście i chwilę wokół jeziora, wiatr nie wiał jakoś mocno. 

 

 

 

Teraz zerknąłem i pod nóżką jest zielona kartka w kształcie koła z napisem "pass", co to znaczy?

Link to comment
Share on other sites

taką naklejkę ma praktycznie każda hulajnoga od Xiaomi (chyba, że odpadła). Jest to naklejka tzw. kontroli jakości.

Tak, jest to możliwe, żeby wysłali taki pojazd, jeśli nie specjalnie to zwyczajnie przez pomyłkę.

Problem może być taki, że oddajesz pojazd na reklamację, więc jak stwierdzą w serwisie inną baterię, to jesteś na spalonej pozycji, bo uznają, że ją wymieniłeś i nie udowodnisz, że tak nie było. I zostaniesz z takim pojazdem jaki masz i bez gwarancji. Ja bym ja po prostu zwrócił na zwrot konsumencki 14sto dniowy

Hmm, to mogło być różnie, może złożyło się dużo czynników i taki wyszedł zasięg. Do tego niskie ciśnienie w oponach i jakby się uprzeć to mogłoby talk wyjść. Trzeba by wykonać test porównawczy na asfaltowej drodze wyjeżdżając baterię do zera od 100% i najlepiej sprawdzić fizycznie co jest w środku

 

PS. zrób zdjęcie tego pojazdu tylnego koła, przedniego, mostka kierownicy i naklejek na podeście, by potwierdzić, że w ogóle otrzymałeś wersję PRO a nie inną lub składaka

Edited by Battery_Saver
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Burnis napisał:

Aktualnie czekam na kuriera i jedzie do serwisu, zobaczymy co dalej.

Pojechała ? 
Jak nie to poproszę o screen z m365 tools gdzie widać napięcie na celach baterii kiedy jest naładowana do 100%.

Nr seryjny baterii (początek) informuje że, jest to: BFFG - Mi Electric Scooter Pro 2 battery. EVE cells, limited charge.

Czyli pro2 ale użyto podłych w mojej opinii akumulatorów EVE.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tidnes napisał:

Pojechała ? 
Jak nie to poproszę o screen z m365 tools gdzie widać napięcie na celach baterii kiedy jest naładowana do 100%.

Nr seryjny baterii (początek) informuje że, jest to: BFFG - Mi Electric Scooter Pro 2 battery. EVE cells, limited charge.

Czyli pro2 ale użyto podłych w mojej opinii akumulatorów EVE.

Pojechała ale screen mam

IMG_20210926_140029.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siema, aktualizacja

Okazało się, że faktycznie zamontowano złą baterie. Zwrócono mi zwrot środków za hulejnoge i prawdopodobnie jedzie do mnie nowa hulejnoga bo dostałem SMSa o paczce gabaryt XXL a na koncie zaksięgowano pieniądze 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, 

mam dokładnie taki sam problem. Hulajnogę mam od tygodnia. Przejechałem łącznie ok 115 km, i zasięg za każdym razem wynosił ok 12-14 km. Trochę mnie to zaniepokoiło i wgrałem  aplikacje m365 tools aby zarejestrować parametry hulajnogi na trasie. Jednak wcześniej odkryłem, że aplikacja pokazuje pojemność akumulatora 5200 mAh (Essential) zamiast 12800 mAh (Pro 2) 

Początkowo myślałem, że mały zasięg to przez moją wagę (100 kg), ale przy moim dziecku ok 40 kg zasięg był niewiele większy. Ktoś jeszcze spotkał się z taką sytuacją? 

Link to comment
Share on other sites

@arekp
Jeżeli możesz (nie ma naklejki gwarancyjnej) i chcesz, zrób proszę i pokaż 2 fotki tego co kryje się pod dolna pokrywa.

Jedno zdjęcie calosci, drugie baterii z bliska.

Co do zaniżonej pojemności to zrób jak napisałem tutaj za pomocą m365 downG

Ewentualnie zmień wersje bms po na bms126 (tak to wersja od pro1)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

U mnie w aplikacji m365 tools pokazuje 5800 a w mihome 12400,

Bms wersja 1.2.8 ,

Jaka wersję polecacie żeby dobrze pokazywało i można było zwiększyć maks prędkość do 32 km/h ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...