Jump to content

Recommended Posts

Witam moja historia problemu zaczęła się odkąd zacząłem mieć luzy na osi silnika więc postanowiłem kupić silnik oczywiście jadąc po silnik do paczkomatu wyłączyła mi się hulajnoga... Podejrzewam zwarcie na osi silnika ... Więc wymieniłem tylko silnik.. nic nie pomogło zamówiłem moduł sterujący... I coś zaczęło działać miałem na początku problem po zmianie gdyż na wyświetlaczu pokazywalo cały czas czerwona baterie więc zaktualizowałem moduł i wszystko wydawało się w porządku aleeeee gdy próbuje ją pchać wgl prędkość się nie podnosi wgl nie skacze jakby stała w miejscu i tu jest problem gdyż przez to nawet jeździć nie mogę

Jest gdzieś prędkościomierz zamontowany? A może coś więcej padło? 

Do informacji dam że wcześniej miałem zmodowana hulajnogę ma 30km/h

 

 

Widget span

Link to post
Share on other sites

napisałeś tak chaotycznie że nie rozumiem w sumie w czym jest problem obecnie. 

Uszkodzeniu nie uległ sam silnik a sterownik ESC. Spowodowane to było na 99% zwarciem w przewodach fazowych silnika. Uszkodzenie sterownika mogło spowodować również uszkodzenie modułu BMS oraz BLE. Aby to sprawdzić należy posiadać wiedzę na ten temat i przez Internet to nie za bardzo widzę. Może być też tak, że obecnie jest problem z tym, że nie jest wgrane odpowiednie fw do kontrolera. 

 

Ale to wszystko to tylko przypuszczenia, bo nie napisałeś żadnych szczegółów takich jak:

- jaki model pojazdu

- jaka wersja BLE

- jaka wersja DRV

- z jaką wersją przyszedł ESC?

- co dokładnie i skąd i w jaki sposób wgrywałeś

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Model pojazdu m365 pro

Sterownik był od tego samego modelu i nie potrafię stwierdzić co było wgrane.. 

I w nowym sterowniku wgrałem zwykła aktualizacje z Xiaomi home

Jak rozbierałem hulajnogę na baterii  świeciła się dioda na niebiesko więc stwierdziłem że wszystko gra xD

Na resztę pytań nie wiem jak odpowiedzieć można to sprawdzić przez jakiś program?

I doszedł jeszcze 1 błąd światło przednie cały czas się pali mimo tego że go na panelu nie włączam 

A problem polega na tym że na wyświetlaczu cały czas pokazuje 0km/h mimo odpychania i próbowania biegania z nią cały czas pokazuje 0 a co idzie z tym nie mogę na niej jeździć bo muszę się rozpędzić do tych 5km/h

 

 

Edited by Wcinus
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Battery_Saver napisał:

co powiesz?

na razie nic... napisałem co bym zrobił i serwer zabezpieczający forum zablokował mi publikację posta :-(

Link to post
Share on other sites

@Wcinus Może od początku... bo troszkę mam niejasności

Jak rozumiem coś się zaczęło dziać i wymieniłeś kontroler (ESC) i silnik ale problem nie ustąpił a wręcz jest gorzej.

Proszę sprawdź punkt po punkcie i daj znać bo po Twoim opisie pójdziemy drogą "na macanego" 

 

1. włącz hulajnogę i zakręć silnikiem ręką.

Czy czujesz dziwny opór i silnik nie chce się swobodnie obracać ?

 

2. wyłącz hulajnogę, odkręć pokrywę, odłącz baterię, włącz hulajnogę (włączamy by rozładować kondensator dla bezpieczeństwa)

Wyjmij białe wtyczki z ESC od modułu na górze (BLE) i silnika (Wtyczki od baterii nie ruszaj).

Sprawdź czy gniazda w ESC nie mają wygiętych pinów ( bolce ).

Jak w porządku podłącz z powrotem i delikatnie ale zdecydowanie dociśnij.

Czy przewody zasilające od silnika są podłączone (patrząc od kierunku jazdy) niebieski, brązowy, żółty.

Jak masz inne kolory napisz jakie ?

Podłącz baterię... sprawdź czy jest ok?

 

3. odłącz baterię, włącz hulajnogę, odkręć mostek kierownicy

Sprawdź czy szary kabel idący od BLE w dół nie ma jakiś przetarć lub śladu że, został dociśnięty śrubkami które odkręciłeś.

Podłącz baterię... sprawdź czy jest ok?

 

4. czy jak włączasz hulajnogę przyciskiem wyczuwasz "kliknięcie" przycisku ?

 

I na koniec...

Czy jeździłeś hulajnogą w deszczu lub stała dłużej gdzieś gdzie jest wilgoć ?

Czy czujesz się na siłach dłubać głębiej (lutownica i takie tam) ?

Link to post
Share on other sites

Wszystko się zaczęło od luzów na osi silnika hulajnoga skrzypiała jak diabli jadąc... 

Nagle w czasie jazdy kompletnie padła więc zamówiłem silnik i sterownik używkę po zamontowaniu ich ożyła 

 

1 wszystko jest w porządku silnik obraca się jak powinien ( porównywałem z moją nową m365 pro 2)

2 wszystko zgodnie z instrukcją sprawdziłem nie żadnych bolców wygiętych

Kolory się zgadzają.. 

Hulajnoga dalej ma te same błędy ale zauważyłem coś jeszcze gdy zakręcę mocniej kołem to pojawia się 1km/h więc pomyślałem że wspomoge obroty moja nową pro2 nic nie dało max 1km/h się pojawia

3 rozkręciłem mostek kierownicy wszystko było tam w porządku i sobie przypomniałem że wymieniałem potencjometr gazu więc sprawdziłem i tam i okazało się że żółty kabel został ściśnięty i można powiedzieć że wgl nie łączy..

 

4 tak wyczuwać

Tak było jeżdżono w deszczu ale nie była trzymana w wilgoci

Nie mam problemu z lutowaniem w końcu elektro mechanik pojazdów samochodowych... No niestety w szkole ch*ja potrafili nauczyć XD

Na obecną chwilę biorę się za klejenie żółtego kabla i dam znać czy coś się zmieniło

 

Link to post
Share on other sites

No to lipa.

Ja również tak jak BatterySaver podejrzewam BLE, szczególnie uwzględniając jazdę w deszczu.

Niestety zdarza się że, w gumce pod przyciskiem pojawia się dziura i woda dostaje się na płytkę.

Co by nie wpędzać się w kolejne koszty, może masz znajomego co pożyczy do sprawdzenia BLE ?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Po wymianie ble dalej ten sam błąd nic się nie zmieniło... Jakieś pomysły?

Po wymianie ble nie mogę się połączyć z bluetooth

Edited by Wcinus
Link to post
Share on other sites

 

10 minut temu, Wcinus napisał:

Po wymianie ble dalej ten sam błąd nic się nie zmieniło... Jakieś pomysły?

Po wymianie ble nie mogę się połączyć z bluetooth

Spróbuj zaprogramować BLE tym softem co miałeś w poprzednim

Link to post
Share on other sites

 

2 minuty temu, Wcinus napisał:

A ktoś mógłby mi napisać gdzie znajduje się urządzenie odpowiadające za mierzenie prędkości? W silniku? Albo gdzieś indziej?

Jeszcze tym się nie zajmowałem bo nie miałem takiej potrzeby i tu Ci nie pomogę

Link to post
Share on other sites

Nie ma stricte urządzenia które mierzy prędkość. Prędkość jest wyliczana przez kontroler na podstawie ilości obrotów silnika w danym przedziale czasowym, tak samo jak przebyty dystans czy całkowity przebieg. Dlatego ważną rzeczą jest, na przykład przy zmianie opon na 10 cali, wgranie odpowiednio zmodyfikowanego firmwareu aby te wartości były wyliczane i pokazywane użytkownikowi prawidłowo.

Link to post
Share on other sites

Postanowiłem ją oddać do serwisu w Warszawie będę się kontaktował z jakimś serwisem i zobaczę czy się któryś podejmie tego schorzenia

Link to post
Share on other sites
Dnia 5.05.2021 o 22:22, Battery_Saver napisał:

Nie ma stricte urządzenia które mierzy prędkość. Prędkość jest wyliczana przez kontroler na podstawie ilości obrotów silnika w danym przedziale czasowym, tak samo jak przebyty dystans czy całkowity przebieg. Dlatego ważną rzeczą jest, na przykład przy zmianie opon na 10 cali, wgranie odpowiednio zmodyfikowanego firmwareu aby te wartości były wyliczane i pokazywane użytkownikowi prawidłowo.

Tu bym się nie zgodził że nie ma. Musi być jakiś np. kontraktron który daje impulsy do sterownika i ten zlicza ilość impulsów w stosunku do czasu

Link to post
Share on other sites

Owszem to przecież logiczne. W silniku są czujniki halla. Za ich pomocą jest rejestrowana ilość obrotów i na tej podstawie są liczone inne parametry o których pisałem wcześniej

Link to post
Share on other sites

Z kontekstu od razu wiadomo już po pierwszym poście, że problemem nie jest żaden z czujników hall, ponieważ pojawiłby się odpowiedni dla takiego uszkodzenia błąd. Użytkownik  wymienił już prawie wszystkie elementy elektroniczne z silnikiem na czele gdzie są właśnie czujniki i pewnie myśli, że błąd jest spowodowany przez jakieś inne urządzenie, które zajmuje się tylko wykrywaniem prędkości. Oczywiście takiego osobnego urządzenia które w M365 zajmuje się tylko tym nie ma. Wszystkie parametry są wyliczane na podstawie pomiarów z czujników, które użytkownik już wymienił wszystkie wraz z wymianą silnika na wstępie. Więc moja informacja na temat tego, że nie ma stricte prędkościomierza może nie jest rozwinięta pod względem technicznym ale biorąc pod uwagę poziom wiedzy użytkownika na temat o który pyta, moja odpowiedź, że nie ma prędkościomierza jest w zupełności wystarczająca i założę się, że użytkownik potwierdzi, że myślał a może prędzej miał nadzieję, że jest gdzieś prędkościomierz, który zdemontuje, wymieni na sprawny i wszystko będzie działać jak dawniej.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...