Jump to content

Recommended Posts

Witam, kupiłem  MI 1S zauważyłem ze powinna robić około 20km niestety udało mi się zrobić ledwo 11 po pierwszym ładowaniu(moja waga 80kg). Pobrałem aplikacje M365 tools i zauważyłem że bateria nie ładuje sie do pełna, przy 7020mAh jest już 100% ale doładowuję ją do 7400mAh i hulajnoga pika ze juz sie naładowała, następnie spada powoli do około 7350mAh. W czym może leżeć problem czy po kilku ładowniach bateria będzie ładować się do tych 7650mAh i dlaczego 7020mAh pokazuje jako 100%? Z góry dzięki za pomoc :D

Link to post
Share on other sites

A więc tak. Od razu ostudzę Twój entuzjazm. Wszystko co piszesz to normalne i nie ma w tym nic dziwnego.

 

F1.thumb.jpg.4aba1770dbc4746856959a5d03a9636d.jpg

 

Zasięg jaki podaje producent to aż 30km! Co jest realnie nie do osiągnięcia. Bo nikt nie jeździ w trybie ECO-pieszego, w temperaturze otoczenia stałej +25st C, po prostej, równej drodze, bez wiatru i ze stałą prędkością 15km/h. W normalnych warunkach waga użytkownika jest różna (do tego ubranie, plecak itp), wiatr również się zdarza, droga nie jest równiutka i ma nachylenia a także nikt nie jeździ ze stałą prędkością bo się tak na prawdę nie da. Ruszasz, zatrzymujesz się, przyspieszasz i tak dalej. Do tego dochodzi kwestia ciśnienia w oponach i inne dość istotne sprawy.

 

F2.thumb.jpg.ba576a61ddd32fedb99d39c4d987b249.jpg

 

Dlatego dla wagi do max 75kg realny zasięg przy normalnej jeździe należy sobie podzielić przez pół. No i biorąc pod uwagę to, że ważysz więcej, temperatury obecnie na pewno nie są nawet w okolicach 25 stopni i tak dalej wychodzi nam Twój zasięg 11km.

 

Co do baterii. To również nic dziwnego. Aplikacja rozpoznaje nominalną pojemność baterii po modelu hulajnogi oraz pobiera dane o jej zużyciu (ilość cykli) z BMS-a. Na tej podstawie pokazuje jej przybliżoną pojemność oraz jej stan zużycia. Nie ma możliwości wykrycia realnej pojemności baterii bez jej pełnego naładowania od zera lub rozładowania od 100% do zera i mierzenia parametrów takich jak: prąd ładowania/rozładowania i czas ładowania/rozładowania (i najlepiej jeszcze temperatury). Na tej podstawie można określić realną pojemność baterii. Dane podawane przez producenta. to dane fabryczne, czyli pojemność znamionowa. A ta może się różnić w zależności od wielu wielu czynników. 

 

F3.thumb.jpg.493538436010e4269b3f0fb99e5878b1.jpg

 

Tak, że podsumowując: Nie ma w tym nic dziwnego a nawet napiszę: wszystko jest w normie.

Edited by Battery_Saver
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@Marian22 Wybacz ale w Twoim przypadku zasięg to głównie kwestia wagi.

Spróbuj dopompować opony do 45psi (3.1 bar).

Co do pojemności. Podłącz zasilacz i daj hulajnodze (baterii) trochę czasu, nie zostawiaj jej na noc (względy bezpieczeństwa).

W nowych wersjach Xiaomi ograniczyło w oprogramowaniu BMS pojemność baterii (7650mAh) aby przedłużyć żywotność. Tutaj dostępna jest wersja bms 126 ze skorygowana pojemnością do 7800 mAh.

 

 

@Battery_Saver W Xiaomi jest Smart BMS który „nadaje” do kontrolera ciut więcej...

    uint16_t version = 1;
    char serial[14] = "seryjny bms";
    uint32_t capacity = 7800; // mAh
    uint16_t nominal_voltage = 3600; // mV
    uint16_t full_voltage = 4150; // mV
    uint16_t num_cycles = 0;
    uint16_t num_charged = 0;
    uint16_t date = (18 << 9) | (10 << 5) | 1; // MSB (7 bits year, 4 bits month, 5 bits day) LSB

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@Tidnes

Nadaje ciut więcej niż?

Wiadomo, że nadaje więcej, tak jak każdy bms, który jest oparty na cyfrowym kontrolerze i ma zewnętrzny interfejs komunikacyjny. Ja pisałem konkretnie w temacie na jakie było pytanie o konkretnej wartości, na podstawie której są wyliczane inne parametry.

Oczywiście, że jest tak jak piszesz - parametry są trzymane w pamięci i na bieżąco aktualizowane oraz wysyłane po uarcie - dla możliwości wyświetlania ich albo na dashboardzie, albo w aplikacji a także dla ESC. Wiadomo również, że przecież samo ogniwo nie ma w sobie żadnej elektroniki i te wszystkie parametry nie są pobierane z ogniwa ale opierają się na wprowadzonych w oprogramowaniu wartościach a reszta jest wyliczana na podstawie wzorów i parametrów stałych oraz tych dynamicznych - czyli bieżącego "zużycia".

Można by pisać za każdym razem wykład na temat tego jak działa cały układ ze szczegółami, ale jaki to ma sens? Wydaje mi się oraz widzę z doświadczenia na forach, że żaden a użytkownik, który pyta o takie rzeczy - dla mnie oczywiste i dla kogoś kto się zna na rzeczy również - jak widać nie posiada takiej wiedzy i wystarczy mu konkretna odpowiedź dlaczego tak a nie inaczej.

Jeśli posiadasz taką wiedzę techniczną i jak widać chcesz się nią podzielić - bardzo fajnie (ja czasami sam tak robię) - załóż osobny temat w odpowiednim dziale i opisz wszystko dokładnie a NA PEWNO wielu użytkowników będzie chciało z takiej wiedzy skorzystać i przyda się ona wielu użytkownikom w przyszłości. A dlaczego nie tak jak to robisz powyżej? Przecież napisałeś i tyle. Bo to nie ma sensu. Kto znajdzie Twój post? Pewnie nikt, bo jest w temacie: Nowa Mi 1s słaby zasięg... a nie w temacie: Xiaomi M365 - BMS - pełen opis działania, komunikacja i aspekty techniczne.

 

Pozdrawiam

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Wina leżała po stronie opon napompowałem tak jak kolega wyżej napisał lekko ponad 3.1 i teraz 50% baterii to 12km. Byłem w szoku ze to ma taką duża wagę przed dopompowaniem było około 2-2.5bar 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...