Skocz do zawartości

Wyłączyłem m365 i już włączyć nie mogę....


shidoka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Mam problem i chyba nie typowy bo nie znalazłem podobnej sytuacji z moja m365.
Kupiłem używaną, jeżdżę pół roku, przejechane ma 390km, ESC 0151, Ble 0081, BMS 0115. Oststnie dane z baterii jak na zdjęciach.
Ostatnio pojechałem do znajomego, trasa 2-3 km, głównie gładkie chodniki ale i podjazd pod wiadukt ze średnia prędkością 15km/h a max 24km/h. 
Naładowanie baterii przy starcie 73%. Na miejscu wyłączyłem ją i po 1h chcąc wrócić do domu włączyłem hulajnogę, stanąłem na podeście i się wyłączyła.
Klikanie w włącznik nic nie dawało więc pod pachę ją i do domu. W domu podłączyłem ją pod ładowanie i na chwile jakby próbowała się włączyć ale cóż...
Resetu też nie idzie zrobić... Sytuacja widoczna na filmiku. https://youtu.be/3JyWZT7Jep8  
Szczerze nie znam się na takim grzebaniu, podejrzewam że to coś z baterią i mam zamiar ją wyciągnąć. Jak ma ktoś jakieś pomysły jak ja zdiagnozować w domu będę wdzięczny.

20200817_140052.jpg

20200817_140211.jpg

Edytowane przez shidoka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po diodzie na ładowarce widać że bateria się nie ładuje.  Przyczyn może być wiele.  Bez rozkręcenia się nie obejdzie.  Trzeba sprawdzić jakie daje bateria napięcie na złączu xt to będzie żółte złącze. 

To nie koniecznie musi być coś poważnego.  Mogła się na przykład wypiąć jakaś wtyczka,  uszkodzić kabelek itp. Ale nie wiadomo dopóki się nie otworzy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, shidoka napisał:

coś z baterią

Zdecydowanie problem jest w baterii, albo bms dokonał żywota (mała szansa) albo uznał że, bateria jest uszkodzona.

Miernik w dłoń i napisz ile V jest na wtyczce ?

choć to nie konkurs strzelam że, z 14-15V będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernika nie miałem, kupiłem, dziś odbieram.

Puki co rozkręciłem, wypiąłem baterie i próbowałem rozładować kondensatory (naciskanie i trzymanie przycisku).
Zostawiłem tez na 24h w takiej formie no i kolejne zagadkowe zachowanie. Bez zasilacza się nie uruchomiła,
ale po podłączeniu prądu jak nacisnąłem przycisk i włączyła się na moment (max 10 sekund), zaświeciły się diody po kolei,
od 1 do ostatniej i od razu gasnąc po kolei w dól. Powstała pewna zależność żeby ja uruchomić na chwile trzeba wypiąć i wpiąć 
wtyk zasilacza. Co ciekawe idąc tym tropem, przy entej próbie uruchomienia włączyłem światło i się nie wyłączyła :shock:
Nie czekając dłużej odpaliłem m365tools -> battery 56% naładowania i że ładuje. Silnik normalnie odpalił,
żadnych błędów nie pokazuje, a wyłączyła się po około 5 minutach. Robiąc te same ruchu co wcześniej uruchomiłem ją 
i znów m365tools i tym razem pokazało 21% naładowania, ale zdziwiło mnie że odłączyłem ładowarkę
i do momentu samoczynnego wyłączenia aplikacja pokazywała że nadal ładuje :( To co jeszcze zauważyłem, 
na płytce przy baterii po podłączeniu zasilacza zaświeca się niebieska dioda, a druga niżej miga 3 razy i wtedy się wyłącza.

Próbowałem wykręcić baterie, ale rzeźnik który wcześniej ją rozkręcał skatował jedna śrubę ...

Udało mi się nagrać filmik https://youtu.be/bzf4JC4NLQ8 

Screenshot_20200819-111423_m365 Tools.jpg

Screenshot_20200819-111432_m365 Tools.jpg

Edytowane przez shidoka
dodanie zdjęcia do opisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na screeny z apki to jest dość duża różnica między max a min napięciem w celach. Albo jest uszkodzona elektronika albo puściły zgrzewy albo ogniwa niektóre już są do wymiany, albo screen jest z podłączonym zasilaczem.  Bez miernika i zmierzenia wszystkiego się nie obejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Battery_Saver napisał:

  Bez miernika i zmierzenia wszystkiego się nie obejdzie. 

Miernik już mam, podpowiesz mi co i gdzie zmierzyć?

Już zmierzyłem ładowarkę, daje 42v. Udało mi się zrobić reset (hamulec+gaz+on), dobrałem się też do resetu BMS. 
Za wiele nie dało, a właściwie bez zmian. Pomyślałem że może zmienię program, odpalam M365_downG i ładuje official.
Przy 20% ładowania wyłącza hulajnogę. Chcąc załadować każdy inny tak samo. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zmierzyć napięcie na baterii i na każdej celi z osobna,  sprawdzić wszystkie zgrzewy.  Zmierzyć napięcie na wyświetlaczu powinno być 5v i 42v, zmierzyć napięcia jakie daje zasilacz po podłączeniu do ładowania,  to na początek.  I sprawdzić jak zachowuje sie bms podczas ladowania. Czy dioda na ladowarce swieci się na czerwono po podlaczeniu? Jaki jest pobierany prad po podłączeniu ładowarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam przylacze się do tematu gdyż mam podobny problem. Wyłączyłem ja na postoju j po około 10min chciałem jechać dalej ale już się nie włączyła wiec pod pachę i do domu po około 20min pchania niechcący nacisnąłem przycisk i o dziwo się włączyła dojechałem do domu w domu ta sama sytuacja wielokrotnie. Mierzyłem czas i po około 10min dawała się włączyć ponownie. Im dłużej stała w domu i im byla cieplejsza dawała się włączyć szybciej. Po 10, 15 5mnin i tak dalej. Po godzinie walki wróciło do wszystko do normy.  Dodam ze temperatura na zewnatrz około 0°C. Jednakże wcześniej było już -5 i tak się nie zachowywała żadnych modów zmiany softu wszystko w oryginale po dwóch serwisach. Dziś znów jechałem do pracy i ta sama sytuacja stanolem pod sklepem i "klops" Nie wlaczyla się, dopiero po 20min w ciepłe o co chodzi  POMUSZCIE proszę bo ręce opadają. 

Dodam jeszcze że bateria naładowana 100% wszystkie ogniwa sprawne przynajmniej w aplikacji pokazuje ok.

Edytowane przez OnŚcie
Literowki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2021 o 10:27, OnŚcie napisał:

POMUSZCIE

pomóżcie 

Co do problemu.

Pokaż proszę zdjęcie z M365 Tools zakładka baterii po naładowaniu oraz chwilę po tym jak hulajnoga się obudzi po wystąpieniu problemu.

Wydaje mi się że, źródło takiego zachowania leży w baterii i następuje duży spadek napięcia, nierówne napięcie na celach.

Prowadzi to do wyłączenia zasilania przez BMS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panie/Panowie dołączam się do tematu.Moja hulajnoge mogę włączyć tylko resecie bms brak możliwości zmiany oprogramowania przy 20% brak komunikacji bluetooth dioda z niebieskiej zamienia się na czerwona,poniżej screeny 

Ps. Wymieniłem bms oraz sterownik ale dalej to samo dziwne odczyty baterii w dziale average charge per cycle

Oraz range with a full battery cycle

Screenshot_20231121_112001_m365 Tools.jpg

Screenshot_20231121_113701_m365 Tools.jpg

Screenshot_20231121_111955_m365 Tools.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastąpiło uszkodzenie ogniw lub ich łączeń (zgrzewy). Wskazuje na to ewidentnie napięcie na celi 5. Jedyne rozwiązanie to znalezienie i wymiana uszkodzonych ogniw lub jeśli puściły zgrzewy - to ich naprawa. Wymiana BMS-a w takim wypadku nic nie da i jest stratą pieniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...