Jump to content

Świecący się czujnik temperatury


Glosa
 Share

Recommended Posts

Witam dzisiaj jak wracałem się z wycieczki zauważyłem na czerwono świecił czujnik temperatury na panelu hulajnogi 

Domyślam się że to przez moją jazdę.. lecz jak mogę temu zapobiec

Wgrany soft Gonkd365 posiadam wersję Pro hulajnogi od przed wczoraj

maksymalna prędkość przy mojej wadze to 31km/h przy naładowanej baterii im bliżej zera tym prędkość maksymalna spada do maks 29km/h (waga 97kg)

opony jeszcze oryginalne gdy się przebiją zmieniam na bezdętkowe (już zakupione)

[email protected]@ Gdy czytam stare posty juz nie wiem co widziałem błąd temperatury czy klucz czerwony xD

Edited by Glosa
Link to comment
Share on other sites

Problemem jest Twoja waga połączona z wgranym modem 

Co możesz zrobić?

- wiadomo co ;)

-  zmniejszyć moc

- jeździć w trybie drive lub Eco

 

Choć wiem że wszystkie te opcje są słabe to nic innego nie da rady zrobić. No chyba że kupić G30

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Glosa napisał:

Gdy czytam stare posty juz nie wiem co widziałem błąd temperatury czy klucz czerwony xD

Jeżeli nie piszczała, na wyswietlaczu nie było kodu błędu, nie mrugała światłem stopu to było to ostrzeżenie o temperaturze.
zainstaluj m365tools (android) i przy następnym razie aplikacja powie więcej szczegółów.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nie piszczała i zaświeciła się na chwilkę.

Jak to jest że ściągam soft z emkowo ten na 800w zainstalowałem prędkość sie nie poprawiła ? a jak pobrałem Gonka z innej strony to załapało od razu?

Teraz pytanie z innej beczki moja hulajnoga ma domyślnie już pod lampką metalową blaszkę która chroni przewody i zamiast czerwonych odblasków to pomarańczowe... ? Miał ktoś tak przy zakupie ? są różne wersję ?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 16.07.2020 o 20:22, Glosa napisał:

Jak to jest że ściągam soft z emkowo

Proszę, błagam.... omijaj emkowo szerokim łukiem. 

Jak zobaczyłem na YT jak pan z emkowo „profesjonalnie” robi zwarcie baterii litowej i jeszcze to nagrywa i wystawia do internetu to od razu wiedziałem, że to nie są ludzie którzy wiedza co robią.

Dnia 16.07.2020 o 20:22, Glosa napisał:

Miał ktoś tak przy zakupie ? są różne wersję ?

Tak, Xiaomi potrafi coś zmienić. Są dwie możliwości:

- masz wersje pośrednia pomiędzy pro a pro 2 - poprawione kilka drobiazgów o których napisałeś a odblask może być po prostu wynikiem że, skończyły się czerwone z pro i zaczęli naklejać z nowego modelu do ostatnich sztuk.

- masz po prostu pro 2 (uważaj na ble)  - masz odblask na przodzie hulajnogi, stop poziomo i miejsce na tablice ?

o takie cudo 

F24BE2BE-08D0-45F0-9430-10351D95629B.thumb.jpeg.efbbd32733cbb0031de49ec8f1adb5bd.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Glosa Nie ma takiej wersji. 
Po prostu każdemu pasuje co innego, jeden liczy na szybsza jazdę inny zmaga się z górkami w swojej okolicy wiec podniesie moc.

W innym wątku na tym forum, forumowicz chciał zmienić tylko minimalna prędkość od której startuje hulajnoga.

Ja tez tak na początku myślałem że, jest wersja „wypasiona” i ta wgram, i wgrałem to co polecił mi BotoX czyli autor pierwszego kreatora do m365.

Pierwsza jazda i wiedziałem że, ta wersja nie jest dla mnie bo paliłem gumę przy ruszaniu nie wspominając że, pędziłem 32km/h.

Polecam po prostu ustawić w kreatorze to na czym Ci zależy:

http://xiaoscooter.site/en/custom-xiaomi-electric-scooter-pro-firmware-builder ( kreator od Nikity czyli autora modyfikacj wersji Pro)

https://m365pro.scooterhacking.org ( wyłącz „Version spoofing„ które blokuje ew. szybkie wgranie wersji oryginalnej z MiHome na wypadek „coś się stało, użyje gwarancji”. Ale czytaj uważnie komunikaty z MiHome)

 

jezeli masz jakieś problemy ew. dziwne pytania i jesteś je w stanie wyartykułować po angielsku zapraszam tu https://t.me/XiaomiM365Hacking

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dzień dobry :) Jestem nowym użytkownikiem więc z góry przepraszam za ewentualne gafy. Chciałem zapytać panów ekspertów jak mogę podejrzeć oryginalne ustawienia jakie są w fabrycznym sterowniku DRV223 polecanym do Mi PRO 2? Chciałbym sobie porównać je z modyfikacjami zawartymi w różnych dostępnych modach żeby wiedzieć co jest zmienione względem DRV223. Myślałem żeby zaimportować DRV223 z pliku ZIP do jakiegoś softu do flashowania, ale coś mi nie idzie. Może gdzieś jest zestawienie tabelaryczne nt. ustawionych prądów itd? Z góry dziękuję za pomoc :)  

Edited by Alpi
Link to comment
Share on other sites

standardowo masz:

 

Prąd w trybach: S D E : 25A 17A 12A

Max prąd w peaku w trybach S D E: 55A 32A auto(zależne od standardowego prądu w trybie Sport, czyli jak jest 25A to tutaj też będzie 25A)

Max prędkość w zależności od regionu (DE, EU, US): 17km/h lub 22km/h lub 27km/h

Manetka oparta tylko na wzroście prędkości, krzywa przyrostu: płaska, postąpienie przyrostu o 300mAh

Prędkość startowa: 5km/h

Kers minimalna prędkość: 6km/h

Działanie klamki hamulca, czyli eABS: ilość kroków (limit wirtualny): 115, zakresy: min: 5A max: 55A, postąpienie przyrostu: 500mAh na 1 krok

Tempomat, jeśli jest dostępny: czas aktywacji: 5s

Globalnie, ostrzeżenie/limit przy prędkości: 30km/h+

Ostrzeżenie/limit napięcia baterii: 43,01V

 

Edited by Battery_Saver
literówki
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki! Ale czegoś nie rozumiem. Używając utawień zalecanych przez ScooterHacking dla Mi PRO 2  zawartych w pliku CFW od nich widzę, że te ichniejsze ustawienia są dokładnie takie jak to co opisałeś znajdujące się w sterowniku  DRV223. To jest w CFW dla PRO2 --> https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=start. Pytanie mam takie: co w takim razie zmienia wgranie tego CFW skoro wygląda na identycznie skonfigurowany jak org. DRV223? Dziękuję za wyjaśnienie :)

Edited by Alpi
Link to comment
Share on other sites

Przyjrzałem się temu jeszcze raz.  Czyżby po załadowaniu tego CFW jest się w punkcie wyjścia do modyfikacji i zaczyna się ją od identycznych ustawień jak w oryginalnym sterowniku DRV223, a jedyne co to zaaplikowano  w tym CFW to usunięcie alarmu "No overspeed limit & alarm" i dodano numer "Version spoofing"? Czy dobrze rozumiem, że teraz zaczynając z tego punktu wyjściowego można modyfikować te fabryczne ustawienia zgodnie z włąsnym widzi mi się? A jeśli wykona się flash bez żadnych zmian w tym CFW to wtedy wgra się oryginalny DRV223, lecz z usunietym alarmem przekroczenia prędkości i z zabezpieczeniem przed niechcianym automatycznym updatem przez Mi Home do wyższych wersji sterownika niż DRV223? Dobrze to zrozumiałem czy coś pokręciłem? Pozdrawiam i dzięki za oświecenie :) 
 

Link to comment
Share on other sites

To bardzo dobry pomysł:

- zwiększysz komfort jazdy, ponieważ opony będą większe

- będzie lepsza amortyzacja

- pokonywanie nierówności będzie wygodniejsze z powodu większego koła

-zwiększy się prędkość pojazdu z powodu większego obwodu koła

- wymiana dętki czy samej opony przy 10 calach nie przysparza tylu problemów co 8,5'' a wręcz nie ma żadnych problemów

- dętki czy nawet opony 10'' można kupić za bardzo małe pieniądze, ponieważ są to standardowe rozmiary dla na przykład wózków dziecięcych

Link to comment
Share on other sites

A jakie konkretnie opony poleciłbyś? Domyślam się, że trzeba by błodniki dostosować, więc może polecisz jakiś kit? Pewnie na rynku jest jakiś wybór, ale co zakupić żeby nie mieć problemów? Wanda 2 będzie ok? - poszperałem trochę :) No i przydałby się jakiś sprawdzony tutorial jak te opony wymienić. Tył wydaje łatwy do przeróbki używając jakiś zestaw do konwersji, ale co z przodem?? Tam chyba ten błotnik jest na sztywno przykręcony i większa opona nie będzie mieć prześwitu? Może się mylę.. No i przepraszam, bo chyba temat wątku zmieniłem tyle pytając. Pewnie zaraz ktoś mnie o...li za to ;) Pozdr!

Edited by Alpi
Link to comment
Share on other sites

Tak na prawdę to każde będą pasować, byle by szerokość nie była większa niż prześwit w przednich widełkach. Jedne bardziej inne mniej, ale koniec końców wychodzi na to samo. Ja jeżdżę obecnie na Wandach ale to tylko dlatego, że kupiłem ich większą ilość po śmiesznej cenie. Wcześniej jeździłem na innych i ewentualne różnice to szybsze ścieranie się opony w niektórych przypadkach lub troszkę trudniejsze ich założenie w sensie, wycentrowanie, ale to żaden problem, wystarczy to robić pompując dętkę i  korygując rozłożenie opony na feldze. Ale jeśli nie jeździsz po 40km dziennie to te niuanse mają małe znaczenie, bo najlepiej wymieniać opony po każdym sezonie, tak samo jak w rowerze i nie czekać aż będą z niej wystawać druty, czy dętka. Założę się że znajdą się tacy, którzy będą optować na przykład tylko za deli, inni tylko za Wandą tą nowszą a inni stwierdzą, że najlepsze są Wandy te pierwsze, lub cst czy te chińskie jakieś tam.

Do tyłu potrzebujesz: dystans do podnóżka i dystans do błotnika + dłuższe 3 śrubki do przykręcenia błotnika, dwie dłuższe do podnóżka oraz przewód dwużyłowy do przedłużenia przewodu lampki, choć da się naciągnąć standardowy przewód, tylko trzeba wyciągnąć baterię i go inaczej poprowadzić

Do przodu: jedyne co musisz wymienić to śrubę mocującą przedni błotnik, ponieważ standardowa ma zbyt wysoki łeb i może obcierać o oponę, choć nie zawsze  tak jest - zależy od opony. Co do błotnika z przodu - owszem jest na sztywno ale będzie prześwit, bardzo mały, ale wystarczający.

Do wymiany opon nie potrzebujesz żadnego poradnika, nie przesadzajmy. To tylko wymiana opon i dokręcenie paru śrubek. 

Edited by Battery_Saver
literówki
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za Twoje uwagi/rady 👍 Ponieważ hulajka ma dopiero kilka dni to pojeżdżę trochę na tych fabrycznych kółkach i w międzyczasie dojrzeję powoli do zmiany na większe i wtedy je gdzieś zakupię drogą kupna :) A możesz mi powiedzieć na ile sekund masz ustawiony ten delay aktywujący tempomat? Te 5s wydaje się trudne do ustabilizowania jak chodzniki są falujące/dziurawe. Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

ja mam 3s. Ale powiem Ci, że czasem to jest za mało. Aktywuje się nie zawsze gdy tego bym chciał. Kwestia przyzwyczajenia, ale te 5s to jest dobry kompromis. Najlepiej jakbyś sam sobie sprawdził co będzie dla Ciebie najlepsze. Zrób sobie 3 sekundy i jedź normalnie jak zawsze i zobaczysz, czy jest ok, czy nie. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

nie ma innej opcji jak wgrać dopasowaną do siebie wersję softu. Było by to możliwe, gdyby takie parametry można było ustawiać za pomocą aplikacji, ale tak niestety nie jest. Ale to nic trudnego. W generatorze zmieniasz tylko tej jeden parametr a reszta jeśli nie ruszysz - będzie jak w oryginale

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...