Norbix029 Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 (edited) Witam, posiadam Xiaomi Mi 9 6/128 GB Global z zainstalowanym najnowszym Xiaomi.EU 20.3.19 Jakiś czas temu przypadkowo telefon wypadł mi z ręki i potłukł się cały ekran (nie pojawiało się na nim nic jednak było słychać że urządzenie działa) Telefon kupowałem w RTV EURO AGD, zaoferowano mi do niego dodatkowe ubezpieczenie na wypadek nieszczęśliwego stłuczenia ekranu więc oddałem telefon do naprawy na polisę do firmy Ergo Hestia - ta przekazała telefon do Ram Serwis gdzie naprawiono telefon i ubezpieczalnia pokryła koszta Urządzenie zostało mi odesłane i na pierwszy rzut oka wszystko działało prawidłowo - problem zaczął się jednak pojawiać gdy chciałem dodać odcisk palca - telefon przy ok 4 przyłożeniu przez kolejne 3 skany linii papilarnych nie przyjmuje ich (tak jakby się blokował i ich nie przyjmował) odblokowuje się i pozwala dokończyć dodawanie odcisku palca - telefonu jednak nie da się odblokować. Zdarza się również taka sytuacja iż po przyłożeniu palca do czytnika ten uruchamia się ponownie. Dodatkowo zauważyłem iż na maksymalnej jasności gdy ekran jest zablokowany przykładając palec do czytnika wyświetlacz mocno blednie - gdy urządzenie jest w trybie minimalnej jasności kolory wydają się wyblakłe, obraz jest widoczny przez tak jakby fioletowo lekko brązową poświatę. Nie pomaga wgrywanie na czysto jakiegokolwiek systemu bezpośrednio przez Mi Flash czy TWRP Co może powodować takie problemy ? Ekran na max jasności wydaje się iż jest to prawdziwy oryginalny AMOLED (kolory takie same jak przed wymianą, niezależnie od kątu widzenia) Można coś z tym zrobić, dzwonić do ubezpieczalni iż telefon został źle naprawiony ? Tylko pytanie czy da się im to udowodnić, czy nie będą się wykręcać. Nie chciał bym odsyłać telefonu do nich gdy od razu odprawią mnie z kwitkiem - ekran wymieniony, działa działa - dobrze zrobiliśmy i nie ma Pan niczego od nas żądać. Edited March 24, 2020 by Norbix029 Link to comment Share on other sites More sharing options...
peseq Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 Jasno fioletowa poświata. OLED niestety uszkodzony.Ogólnie fioletowa poświata. To znak, że coś z oledem nie tak. Wysłane z mojego S10+ przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbix029 Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 Przed chwilą, peseq napisał: Jasno fioletowa poświata. OLED niestety uszkodzony. Wysłane z mojego S10+ przy użyciu Tapatalka Oki, a orientuje się ktoś może czy jeżeli zgłosił bym tę sprawę ponownie do Ergo Hestia naprawią mi to czy będą się wykręcać ? Telefon oddali mi już jakieś 2 tygodnie temu jednak potrzebowałem go i nie mogłem podesłać do nich ponownie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peseq Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 Nie wiem jak to jest z ubezpieczeniem, ale jeśli wyraźnie coś nie działa (telefon się restartuje), brak możliwości dodania biometrii, jakieś blade kolory - serwis. Zgaduje że masz oficjalny rom. No chyba że nie, to wtedy wgraj official i sprawdź Wysłane z mojego S10+ przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
FromWP Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 9 minut temu, Norbix029 napisał: zgłosił bym tę sprawę ponownie do Ergo Hestia naprawią mi to czy będą się wykręcać W zasadzie powinna nadal obowiązywać normalna gwarancja, o ile naprawę zrobili w autoryzowanym serwisie, a tak chyba powinni zrobić. Takie zachowanie ekranu i czytnika raczej nie są normalne. Z ubezpieczycielem może być trudno, zawsze będą się wykręcali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbix029 Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 (edited) 17 minut temu, FromWP napisał: W zasadzie powinna nadal obowiązywać normalna gwarancja, o ile naprawę zrobili w autoryzowanym serwisie, a tak chyba powinni zrobić. Takie zachowanie ekranu i czytnika raczej nie są normalne. Z ubezpieczycielem może być trudno, zawsze będą się wykręcali. Z tego co się doszukałem Ram Serwis który realizował naprawę na polecenie Ergo Hestii nie jest autoryzowanym serwisem Xiaomi. Więc teraz pewnie i z normalną gwarancją będę miał problemy Edited March 24, 2020 by Norbix029 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FromWP Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 6 minut temu, Norbix029 napisał: Z tego co się doszukałem Ram Serwis Mogli Ci włożyć jakiś zamiennik, ale jak znam życie nigdzie w warunkach ubezpieczenia nie ma niczego że to musi być część oryginalna. Takie ubezpieczenia to zawsze wątpliwy interes, chyba że są oferowane przez oficjalne sklepy Xiaomi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbix029 Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 (edited) 26 minut temu, dzidexx napisał: Zarządaj od Ergo pieniędzy(koszt snartfona + ubezpieczenie) lub wymiany na nowy, identyczny. Nieudana naprawa i utrata gwarancji. Ps. Ram-service(serwis) nie zajmuje się naprawą smartfonów. http://www.ram-service.pl/ http://www.ramserwis.pl/index.php?id=4,18 Tak, zadzwonię do Ergo Hestia a oni będą mówić iż telefon został naprawiony należycie, nie mam dokumentów potwierdzających gdzie dokładnie naprawiali telefon ale po wymianie ekranu dostałem SMS od firmy Ram Serwis abym podał PIN do urządzenia. Jak skutecznie zażądać tego od ubezpieczalni żeby zwrócili koszta czy ponownie naprawili ? Nie chce sytuacji gdzie odeśle do nich telefon a oni od razu odrzucą zgłoszenie. P.s : już nigdy więcej takich ubezpieczeń Edited March 24, 2020 by Norbix029 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FromWP Posted March 24, 2020 Share Posted March 24, 2020 41 minut temu, dzidexx napisał: To nie chodzi o Ergo tylko o Euro-Rtv Euro Rtv nic do tego nie ma. Oni są tylko pośrednikiem przy zakupie ubezpieczenia w zewnętrznej firmie ubezpieczeniowej. Umyją ręce. Kluczowe jest to co napisane w warunkach ubezpieczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbix029 Posted March 24, 2020 Author Share Posted March 24, 2020 (edited) Obecnie sytuacja spowodowana przez COVID-19 skomplikuje pewnie wiele i albo nie naprawią albo będzie to trwać wieczność Z ciekawości dzisiaj zacząłem bawić się telefonem, wgrywać systemy custom romy itp - udało mi się wgrać najnowszy build crDroid i tutaj odciski palca mi działają, co prawda był też problem z ich dodawaniem jednak gdy już poprzykładałem kilka razy palec teraz odczytywanie na ekranie blokady działa. Zauważyłem jedną równicę na tym romie, mianowicie gdy dotknie się czytnik jest on podświetlany na niebiesko, na wszystkich innych systemach gdzie odczyt nie działa podświetla się standardowo na zielono. Może to mieć jakiś związek ? Dodatkowo najlepiej sobie radzi gdy ustawiona jest jasna tapeta na ekranie blokady Dziwne wnioski jednak weryfikowałem kilka razy i wychodzi na to gdy jest podświetlony na niebiesko działa a gdy domyślnie tak jak jest to nie chce działać Udało mi się nawet znaleźć opcje w ustawieniach za to odpowiadające Działa na Ikona (zwykle cyjan) oraz na Ikona biała - gdy przełączę się na Solidy kolor (zwykle zielony) problem z odczytem palca powraca bo czytnik faktycznie świeci zielonym światłem. Edited March 24, 2020 by Norbix029 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbix029 Posted March 25, 2020 Author Share Posted March 25, 2020 (edited) Soft wgrywany wiele razy na czysto z opcją loock w Mi flash - nic nie pomaga. Folii ani szkła nie mam, tak jak napisałem w poprzednim poście - udało mi się dojść do takich wniosków iż gdy czytnik ekranu jest podświetlany na biało lub cyan odcisk palca działa (w systemie crDroid jako jedynym mam możliwość takiej zmiany w ustawieniach, w żadnym MIUI tego nie ma) a jak tylko zmienię na domyślny zielony który ma mają inne pozostałe systemy, w tym również MIUI tym oficjalnym wrzuconym MiFlash z flash all i załączoną opcją lock czytnik nie jest w stanie odczytać palca. Ekran i czytnik według AIDA64 wyglądają na oryginalne Edited March 25, 2020 by Norbix029 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now