poziomek90 Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 Hej, czy ktoś z was spotkał się z 14-dniowym zwrotem hulajnogi elektrycznej? Kupiłem na allegro od firmy z możliwością darmowego zwrotu i kilka dni po zakupie znalazłem ofertę z Gearbest za dużo mniej i z wysyłką z Polski. Pytanie co teraz zrobić? Odesłać używaną hulajnogę z przebiegiem około 100 kilometrów i liczyć się z ewentualnym kosztem zużycia czy żeby być fair, zwrócić firmie całkiem nową, nierozpakowaną sztukę, która już przyszła z Gearbesta? Hulajnogi są w identycznej konfiguracji, prócz tego że ta nierozpakowana jest V1.3 a ta używana V1.2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 Nie ma znaczenia to, że jej używałeś. Możesz zwrócić bez problemu. Zapakuj, odeślij i po sprawie. Na tym właśnie działa zwrot 14sto dniowy przy zakupie na odległość. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/najwazniejsze-informacje-o-zwrotach-i-reklamacjach-4GDv0G7a5H2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
poziomek90 Posted September 9, 2019 Author Share Posted September 9, 2019 (edited) 4 hours ago, Battery_Saver said: Nie ma znaczenia to, że jej używałeś. Możesz zwrócić bez problemu. Zapakuj, odeślij i po sprawie. Na tym właśnie działa zwrot 14sto dniowy przy zakupie na odległość. 3 hours ago, pixelq said: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/najwazniejsze-informacje-o-zwrotach-i-reklamacjach-4GDv0G7a5H2 A co powiecie na to? Edited September 9, 2019 by poziomek90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Battery_Saver Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 Ja oddawałem hulajnogę po przejechaniu około 50km, kupiona była w komputroniku i nie było żadnego problemu ze zwrotem, zwrócono mi całość kwoty zakupu. Powód zwrotu był taki, że zakupiona hulajnoga była biała a w międzyczasie znalazłem ofertę z mojej miejscowości na nową czarną. Więc nie była ani uszkodzona, ani nic z tych rzeczy, tylko to był, powiedzmy, mój wymysł, żeby ją oddać. Natomiast, rzeczywiście są takie przepisy, ale to wszystko zależy od sklepu, jak potraktuje klienta. W wielu sklepach można kupić rzeczy w tzw. outlecie i to są właśnie rzeczy ze zwrotów konsumenckich. Często - gęsto takie rzeczy mają widoczne ślady użtkowania, czasami są nawet uszkodzone i tak dalej. To pokazuje, że przyjęcie towaru na zwrot 14sto dniowy jest zależne od sprzedawcy i jest traktowane indywidualnie. W Twoim przypadku, niestety, ale po takim mailu, można podjerzewać, że będzie z tym problem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 9 godzin temu, poziomek90 napisał: prócz tego że ta nierozpakowana jest V1.3 a ta używana V1.2. Sprawdź kody EAN (kreskowe) na opakowaniach, jeżeli są takie same, zwracaj nówkę, jeżeli różne, to Ci zwrotu takiego nie przyjmą, bo jest to po prostu nie ich produkt. 4 godziny temu, dzidexx napisał: Wyślij mu odpowiedź: FAQ Allegro to nie prawo. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia produktu na zwrot 14-dniowy lub potrącić koszta ew. zużycia sprzętu. Małe sklepy z takiego rozwiązania często i gęsto korzystają, bo po prostu nie stać ich na straty generowane przez produkty "Outlet", większe sklepy, jak x-kom, komputronik, morele, na takich produktach wiele nie stracą, a zyskają zadowolenie klienta, która za x czasu może coś jeszcze u nich kupi. @poziomek90 Wszystko zależy od wyglądu produktu, jeżeli nie ma na nim widocznych śladów użytkowania, to możesz zwrócić i nic nie stracisz, jeżeli są na nim rysy/otarcia/uszkodzenia, to trzeba się liczyć z ew. stratami w zwrocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 9, 2019 Share Posted September 9, 2019 Nie będzie śladów użytkowania??????Po 100 km,nie ma takiej możliwości...Widziałeś jak wyglada ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 22 godziny temu, mariusz13 napisał: Ja bym odesłał nową Jeżeli kod EAN się różni, to Ci nowej nie przyjmą, bo produkt nijak ma się do tego, co zostało sprzedane... Dnia 9.09.2019 o 20:23, mariusz13 napisał: Nie będzie śladów użytkowania Różnie ze sprzętem jest, nie mam hulajki, sprawę przedstawiam czysto od strony handlowej. Są osoby, co nie potrafią poprawnie otworzyć nawet opakowania, a potem takie porozrywane, zniszczone, chcą oddać na 14 dniach i są zdziwieni, że zwrot nie jest przyznawany. Dnia 9.09.2019 o 20:23, mariusz13 napisał: Został oszukany? Jeżeli sklep sprzedałby taki produkt jako "nowy" to tak, został oszukany, bo produkt nowy nie jest. Ciebie jako klienta, "G" interesuje, co sklep z tym potem zrobi po zwrocie i nie wiem o co to oburzenie, jeżeli sklep by taki produkt od ciebie przyjął ze 100% zwrotem, to masz się tym przejmować? No raczej nie. 22 godziny temu, mariusz13 napisał: a kombinujesz tak naprawdę jak by wydymać sklep,który jest w porządku Nie. Autor się zastanawia, którą z 2 opcji wybrać, która będzie tą poprawną. Nikt tutaj nie próbuje nikogo wydymać. Prosta sprawa, ma 2 hulajki, 1 chce oddać i tyle. Na GB nie dokona zwrotu, więc zostaje mu zwracać produkt zakupiony w PL i tutaj rodzi się pytanie, oddać to co dostał od nich i liczyć się ze stratą, czy oddać nówkę, zakupioną w innym sklepie, aby zwrócić nówkę, musi się zgadzać kod EAN (kreskowy) na produkcie, jeżeli się nie zgadza, to tego nie zwróci, bo to jest już inny produkt. //Temat wyczyszczony, wszelkie kolejne spam-posty będą karane. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
poziomek90 Posted September 14, 2019 Author Share Posted September 14, 2019 On 9/10/2019 at 9:55 AM, Nezumi said: Jeżeli kod EAN się różni, to Ci nowej nie przyjmą, bo produkt nijak ma się do tego, co zostało sprzedane... Różnie ze sprzętem jest, nie mam hulajki, sprawę przedstawiam czysto od strony handlowej. Są osoby, co nie potrafią poprawnie otworzyć nawet opakowania, a potem takie porozrywane, zniszczone, chcą oddać na 14 dniach i są zdziwieni, że zwrot nie jest przyznawany. Jeżeli sklep sprzedałby taki produkt jako "nowy" to tak, został oszukany, bo produkt nowy nie jest. Ciebie jako klienta, "G" interesuje, co sklep z tym potem zrobi po zwrocie i nie wiem o co to oburzenie, jeżeli sklep by taki produkt od ciebie przyjął ze 100% zwrotem, to masz się tym przejmować? No raczej nie. Nie. Autor się zastanawia, którą z 2 opcji wybrać, która będzie tą poprawną. Nikt tutaj nie próbuje nikogo wydymać. Prosta sprawa, ma 2 hulajki, 1 chce oddać i tyle. Na GB nie dokona zwrotu, więc zostaje mu zwracać produkt zakupiony w PL i tutaj rodzi się pytanie, oddać to co dostał od nich i liczyć się ze stratą, czy oddać nówkę, zakupioną w innym sklepie, aby zwrócić nówkę, musi się zgadzać kod EAN (kreskowy) na produkcie, jeżeli się nie zgadza, to tego nie zwróci, bo to jest już inny produkt. //Temat wyczyszczony, wszelkie kolejne spam-posty będą karane. Kody EAN są identyczne, tak wyglądają 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 15, 2019 Share Posted September 15, 2019 13 godzin temu, poziomek90 napisał: Kody EAN są identyczne, tak wyglądają Napisz do sklepu i spróbuj się z nimi dogadać. Obstawiam, że nie będą robić problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
papierki2 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Co za problem przełożyć nową do opakowania z V 1.2.?. Na hulajce chyba nie ma nigdzie napisane jaka to wersja, a nawet gdyby to i tak sprzedawca z allegro nie będzie się dopatrywał żadnego spisku skoro widać, że hulajnoga jest oryginalnie zapakowana i nieużywana. Zresztą i tak jest w zysku bo ma wersję 1.3 a nie 1.2. Tak to wszystko czytam i nie rozumiem po co ta cała dyskusja skoro opakowanie pierwotnie zakupionej hulajnogi jest niewyrzucone i wiadomo co trzeba zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 59 minut temu, papierki2 napisał: 1.3 a nie 1.2 Bo jest to inne wersja urządzenia, nie ta, która została zakupione i sprzedawca ma prawo odmówić takiego zwrotu? Pamiętaj, że ta hulajka po zwrocie idzie dalej na sprzedaż, ktoś ją kupi, jeżeli się dopatrzy nieprawidłowości to sprzedawca się może z towarem bujać, a z jakiegoś powodu Xiaomi zrobiło wersję 1.3... To nie są te same urządzenia. Trzeba się po ludzku dogadać ze sprzedawcą... Link to comment Share on other sites More sharing options...
papierki2 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 (edited) 32 minuty temu, Nezumi napisał: ... To nie są te same urządzenia. Trzeba się po ludzku dogadać ze sprzedawcą... A jakie to są urządzenia??? Może mi wyjaśnisz? Czy v 1.2 to hulajnoga a v 1.3 to blender kuchenny? Proszę cie... Jaki kupujący będzie narzekał (jeśli na to wpadnie po zakupie), że dostał wyższą wersję czyli teoretycznie nowszą? No chyba, że na ciebie trafi Proszę wyjaśnij mi jakie są różnice są między 1.2 a 1.3 to wtedy może ci przyznam racje. Powiem ci tak: jak ja bym był sprzedawcą to bym nie zrobił problemu, ale jeśli zaczniesz o czymś takim mówić to niektórzy będą w tym widzieć jakieś "drugie dno" i się nie zgodzą na taką zamiankę. Dlatego czasami lepiej nie być szczerym i udawać. W takim przypadku kolega nikogo nie okrada. Gorzej jest oddać używaną po przejechanych 100 km i rżnąć głupa, że przedmiot nadaje się po zwrocie do dalszej sprzedaży Edited September 16, 2019 by papierki2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 14 minut temu, papierki2 napisał: No chyba, że na ciebie trafi przyhamuj piętą, bo czołem o parapet zahaczysz... 14 minut temu, papierki2 napisał: Czy v 1.2 to hulajnoga a v 1.3 to blender kuchenny? Szkoda mi to nawet komentować... 14 minut temu, papierki2 napisał: Proszę wyjaśnij mi jakie są różnice są między 1.2 a 1.3 Poszperaj se w googlu, bo ja nie mam zamiaru za ciebie szukać informacji, które mnie średnio interesują. Są to 2 różne produkty, to czy sklep Ci to przyjmie zależne jest od sklepu. Takie sprawy załatwia się rozmową, a nie kombinowaniem na lewo, zamienianiem opakowań, coś takiego jest nie fair. Nadmienię także, że w tym kraju, na każdy sprzedawany produkt musisz mieć papierek, musisz mieć poświadczenie, że ten produkt zakupiłeś, odprowadziłeś podatek etc. na wszystko musi być faktura/dowód zakupu/umowa kupno-sprzedaż. Teraz mi wyjaśnij, jak sklep ma wytłumaczyć na fakturach sprzedaż towaru, którego nie ma na fakturze od dystrybutora, produkt w którego posiadaniu nigdy nie powinien być i za który nie rozliczył się? Tyle dobrego, że EAN ten sam, więc jest spora szansa, że sprzedawca to przyjmie... bez zabawy i kombinowania w zamienianie opakowań, na prawdę wystarczy zwyczajnie na świecie porozmawiać i pamiętajcie, że jak my, kupujący, będziemy kombinować na szkodę sprzedawcy, to sprzedawcy zaczną kombinować na szkodę kupującego... EOT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
papierki2 Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Tu nikt nikogo nie chce oszukiwać kumasz co do ciebie mówię? A skoro piszesz, że: 3 minuty temu, Nezumi napisał: ... w tym kraju, na każdy sprzedawany produkt musisz mieć papierek, musisz mieć poświadczenie, że ten produkt zakupiłeś, odprowadziłeś podatek etc. na wszystko musi być faktura/dowód zakupu/umowa kupno-sprzedaż. Teraz mi wyjaśnij, jak sklep ma wytłumaczyć na fakturach sprzedaż towaru, którego nie ma na fakturze od dystrybutora, produkt w którego posiadaniu nigdy nie powinien być i za który nie rozliczył się? Tyle dobrego, że EAN ten sam, więc jest spora szansa, że sprzedawca to przyjmie... bez zabawy i kombinowania w zamienianie opakowań, na prawdę wystarczy zwyczajnie na świecie porozmawiać i pamiętajcie, że jak my, kupujący, będziemy kombinować na szkodę sprzedawcy, to sprzedawcy zaczną kombinować na szkodę kupującego... EOT. to jak się to ma do tego, że na opakowaniu które sprzedałeś masz V 1.2 (i pewnie w dokumentacji przyjęcia towaru wg ciebie też to musi być uwzględnione - choć wg mnie nie koniecznie) a po zwrocie od kupującego sprzedajesz V 1.3? Zaprzeczasz sam sobie Link to comment Share on other sites More sharing options...
poziomek90 Posted September 20, 2019 Author Share Posted September 20, 2019 On 9/15/2019 at 12:17 PM, Nezumi said: Napisz do sklepu i spróbuj się z nimi dogadać. Obstawiam, że nie będą robić problemów. Orientujesz się jak można sprawdzić czy hulajnoga ma polską gwarancję? Sklep napisał coś takiego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 20, 2019 Share Posted September 20, 2019 1 godzinę temu, poziomek90 napisał: Orientujesz się jak można sprawdzić czy hulajnoga ma polską gwarancję? kupiłeś w chinach, więc nie ma pl gwary, więc jej nie przyjmą i tyle, bo sami będą mieli potem problem, aby ją przyjąć na ew. gwarancję/rękojmię... Więc albo im wysyłasz ich hulajkę, albo sprzedaj tą 2 na alledrogo/olx... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts