Jump to content

Awaria akumulatora?


Recommended Posts

Witam, jestem posiadaczem zmodyfikowanej M365. Hulajnogę używam dosyć często, nigdy nie było z nią problemów aż do wczorajszego powrotu z pracy gdy złapał mnie dość duży deszcz.

Postanowiłem dziś włączyć hulajnogę, ukazał się bląd 21 (Błąd komunikacji z BMS) nie wiedziałem co zrobić - przyszedłem godzinę później gdyś chciałem ją rozkręcać i mojemu zdziwieniu odpaliła już normalnie (bez błędu).
Przejechałem się trochę, i w 10 sekund bateria ze 100% spadła do 85%.
Nigdy nie miałem takiego problemu, dodam że posiadam dodatkową baterię firmy CityLion.
ps. gdy hulajnoga jest wyłączona kilka minut, stan baterii znów wraca do 100%. (8011mAh) i strasznie skacze w dół i górę.
Tutaj info z m365 tools: (dziwne w ogóle że bateria ma 35stopni skoro w mieszkaniu jest 20.)
Pierwszy screen po uruchomieniu, drugi po 5 sekundach jazdy.
Proszę o pilną pomoc!
Czy w ogóle próbować ładować tą hulajnogę?

image.thumb.jpeg.6b1554e3da2f4aa151ce67b938f0832a.jpegimage.thumb.jpeg.e4da1cf6e9b56c4a8ff7139d27931383.jpeg

Dodam, że po dłuższym włączeniu hulajnogi napięcie na celi 6 spadło do 2,35v a na celi 7 wzrosło do 5,5v.
EDIT: jeszcze dłuższe włączenie - 40,95v - 5% 450mAh skaczące w górę i w dół

Edited by 5555g5
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Otworzyłem hulajnogę, w środku wszystko mokre. Zostawiam na noc do wyschnięcia

Edit: BMS który świecil na niebiesko przestał świecić, odłączyłem akumulator prawdopodobnie wyzionął ducha (jak to mogę sprawdzić)?
Pozostała elektronika całe szczęście działa, bo na zewnętrznym aku hulajnoga odpala.

Edited by 5555g5
Link to comment
Share on other sites

jeśli bms nie świeci to znaczy, że albo jest uszkodzony albo poszedł bezpiecznik. Trzeba to sprawdzić. 

Mam oczywiście dobrą radę: jeśli w komorze podestu było mokro - wymień wszystko poza podestem, bo wysuszona elektronika, jeśli będzie działać - może paść w każdym momencie. A ten każdy moment zawsze jest taki, w którym będziesz się najmniej spodziewał i najmniej by Ci to pasowało. Nie wspominam o możliwości zwarcia na ogniwach i zapaleniu się zalanego aku, a jak wiadomo, baterie Litowe są bardzo trudne do ugaszenia, ba, nawet straż nie gasi takich aku, tylko zabezpiecza wszystko wokół i czeka aż chemia się wypali.

powodzenia

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...