Jump to content

Mi Pro 2 - zwiększenie mocy hamowania po modyfikacjach softu


hubzur11
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,
Przez rok jeździłem na stockowym sofcie (jedynie zdjęte ograniczenie z 20 do 25) i pomyślałem, że czas na zmiany :)
Poczytałem, poszukałem i upiekłem nowy soft.
Hulajnoga Xiaomi Scooter Pro 2 (kupiona październik 2021) - koła 8.5 cala, brak modyfikacji fizycznej elektroniki, waga 75kg.
BLE 1.2.9 BRV 2.2.9 BMS 1.2.8
Sports: 
Było : 25A/55A/27km/h
Jest 28A/65A/35km/h
Drive :
Było : 17A/32A/22km/h
Jest : 25A/32A/26km/h

Eco:
Było : 7A/17A/17 km/h
Jest : 20A/25A/20 km/h

Parametry hamowania było: 

Lever virtual limit: 115
Min phase current: 8.0A
Max phase current: 30.0A
KERS : ON

Parametry hamowania jest: 
Lever virtual limit: 115
Min phase current: 8.0A
Max phase current: 30.0A
KERS : OFF

Po kilku jazdach testowych zauważyłem, że jestem w stanie osiągnąć około 33 KM/H, i ogólnie hulajnoga jest szybsza, niestety droga hamowania też zauważalnie wzrosła. Mam wrażenie że nawet w hamowaniu przy 25km/h jest gorzej niż wcześniej.

I teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób zwiększyć skuteczność hamowania ?
- Czy jestem w stanie cos zmienić w sofcie (Braking & energy recovery) czy może lepiej wymienić hamulce na inne ?
- Czy może warto jednak włączyć KERS jednocześnie zmniejszając nominal draw z 28A na 27A, tak żeby efekt "Clonk" nigdy nie wystąpił ?


Liczę na pomoc, i z góry dziękuje :) 

(Zapoznałem się z poradnikiem https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=guide-mi ale dalej nie rozumiem w 100% opisu w zakładce Braking & energy recovery)
(Szukałem na forum podobnego tematu, jeśli coś przeoczyłem to będę wdzięczny za pomoc lub odnośnik do tego tematu :) )
 

Link to comment
Share on other sites

Najlepsze rozwiązanie przy zwiększeniu prędkości, by zachować bezpieczeństwo to wymiana tarczy na większa np. 135mm oraz wymiana zacisku na hybrydowy np. osławiony HB-100, ale zanim wydasz około 200zł na nowy układ hamulcowy, to przeczytaj dalej, może dla Twoich zastosować wystarczy mała modyfikacja softu:

 

jedyna porada która ma sens, poza wymianą hardware, oraz by nie zmieniać parametrów z których jesteś z tego co piszesz zadowolony, to: zmniejszaj zmienną Lever virtual limit. Zmniejsz sobie na początek na 100 i porównaj. Zmniejszaj aż do osiągnięcia pożądanego efektu. Ta zmienna spowoduje szybszą i mocniejszą reakcję EABS na naciskanie klamki.

Zmiana jaką dokonasz obrazuje schemat (ruch klamki, gdzie 100% to klamka NIE naciśnięta a 0% to klamka naciśnięta na maxa):

 

 

Bez tytułu.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Battery_Saver
Dziękuje za poświęcenie piątkowego wieczoru na pomoc :)
Też wydaje mi się, że wymiana na HB-100 ma największy sens, tak naprawdę już mam zamawiać z adapterem i tarczą 120 mm bo nigdzie nie mogę znaleźć adaptera pod 135 mm ;/
Czy mógłbyś się podzielić wiedzą gdzie taki adapter kupić?

W sklepie amalibay o którym wspominasz w innym poście nie jestem w stanie go znaleźć, przeszukałem połowę Internetu i też bez skutku :) Będę bardzo wdzięczny za źródło!

Link to comment
Share on other sites

 

Przyszedł komplet HB-100 i już zamontowany :)
Jeśli ktoś chciałby mieć porównanie to zapraszam poniżej - byłem ciekawy ile zyskam na drodze hamowania . 
(porównanie amatorskie, nie prowadziłem testów w laboratorium, a sama metodyka była "na oko" + metr :P )

Warunki testowe :
Hulajnoga Xiaomi Scooter Pro 2 - koła 8.5 cala, brak modyfikacji fizycznej elektroniki, waga własna 75kg, przebieg ~800km (głównie w zimie)
BLE 1.2.9 BRV 2.2.9 BMS 1.2.8

28A/65A/35km/h

Lever virtual limit: 115
Min phase current: 8.0A
Max phase current: 30.0A
KERS : OFF

Nawierzchnia asfaltowa - sucha, nachylenie z górki (około 5-10 stopni),  temperatura około 15 stopni.

Założenia: 

Rozpędzam się do ~ 25 km/h, dojeżdżam do ustalonej linii, zaczynam hamowanie do pełnego zatrzymania. 

ORYG -  oryginalny hamulec, oryginalna tarcza 120mm  i oryginalne klocki 
ORYG v2 - oryginalny hamulec, oryginalna tarcza 120mm, wymienione/nowe klocki, oraz wyregulowanie wszystkiego do jak najlepszej pracy
HB-100 - hamulce XTECH HB-100, oryginalna tarcza 120mm i nowe klocki

(Poniżej od najmniejszej drogi hamowania do największej, tak było mi lepiej mierzyć :) )

Numer próby  ORYG ORYG V2 HB-100
Próba 1 10 8,6 7,1
Próba 2 10,4 8,8 7,1
Próba 3 10,7 8,9 7,3
Próba 4 10,7 9 7,3
Próba 5 11 9,8 7,7
Próba 6 11,2 9,8 8
Próba 7 11,3 9,9 8,8
Próba 8 11,6 10,2 8,2
Próba 9 11,7 10,5 8,3
Próba 10 12 10,6 8,5
Średnia  11,06 9,61 7,83

image.thumb.png.57a841aaaf816d1fcea278bd5f22519a.png

       

Podsumowując warto było wymienić hamulce na HB-100 (o 30% zmniejszona droga hamowania), ale nawet sama regulacja i nowe klocki dają radę ( o 13% zmniejszona droga hamowania) :) .

Co ciekawe, kupując zestaw na popularnym serwisie sprzedawca dorzucił poniższe dystanse i dłuższe śruby, najpewniej do tarczy 135 mm.
Może kiedyś spróbuję zestaw z tarczą 135 mm, ale centrowanie tarczy pomiędzy klockami w przypadku gumowych dystansów może być wręcz niemożliwe 😕 

image.thumb.png.dd3a25a81f88db8f71703799d37f52ed.png

1666469192506_50.thumb.jpg.d11fc1b91fa525d9cc489f1783810944.jpg1666469192519_50.thumb.jpg.60fb2a6f7beb42232d6db3ed80718505.jpg1666469192550_50.thumb.jpg.89ba33456f1a260d24ff7a0f99df0398.jpg1666469192540_50.thumb.jpg.c827030d8280d555085ce6bc3d4dbead.jpg1666469192530_50.thumb.jpg.0419e979a33522839f80a47ce6e1329e.jpg

 

Edited by hubzur11
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 24.10.2022 o 08:43, hubzur11 napisał(a):

Ciekawie czy hamulec z pro 4 będzie pasował do pro 2, może jak gdzieś dorwę używkę to też sprawdzę jak sobie radzi :) 
image.thumb.png.b01e4002b51a0b16a424446dbde7fbeb.png

tez mnie to zastanawia  , wedle specki powinno byc podobnie . ogolnie xt hb 100 spelnia zadanie , tylko trzeba trafic dobra sztuke . 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mały update, niestety hamulce XT HB 100 po tych 3 miesiącach zrównały się z poziomem oryginalnych 😕

Na początku naciśnięcie hamulca powodowało zablokowanie opony, dzisiaj mimo wyczyszczenia zaciśnięcie hamulca nie blokuje opony a jedynie spowalnia obroty 😕

Może natrafiłem na wadliwą sztukę ale cóż, może poszukam promocji na SHIMANO BL-M505 (podobno też pasuje) lub na oryginalne z Xiaomi scooter 3 i próbuje zamontować na 2

PS: Znalazłem hamulce z 3 na aliexpress, jak przyjadą dam znać czy da się zamontować w pro 2

IMG_20230130_090503.jpg

Edited by hubzur11
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...