Jump to content

Mi Pro 2 - zwiększenie mocy hamowania po modyfikacjach softu


hubzur11

Recommended Posts

Dzień dobry,
Przez rok jeździłem na stockowym sofcie (jedynie zdjęte ograniczenie z 20 do 25) i pomyślałem, że czas na zmiany :)
Poczytałem, poszukałem i upiekłem nowy soft.
Hulajnoga Xiaomi Scooter Pro 2 (kupiona październik 2021) - koła 8.5 cala, brak modyfikacji fizycznej elektroniki, waga 75kg.
BLE 1.2.9 BRV 2.2.9 BMS 1.2.8
Sports: 
Było : 25A/55A/27km/h
Jest 28A/65A/35km/h
Drive :
Było : 17A/32A/22km/h
Jest : 25A/32A/26km/h

Eco:
Było : 7A/17A/17 km/h
Jest : 20A/25A/20 km/h

Parametry hamowania było: 

Lever virtual limit: 115
Min phase current: 8.0A
Max phase current: 30.0A
KERS : ON

Parametry hamowania jest: 
Lever virtual limit: 115
Min phase current: 8.0A
Max phase current: 30.0A
KERS : OFF

Po kilku jazdach testowych zauważyłem, że jestem w stanie osiągnąć około 33 KM/H, i ogólnie hulajnoga jest szybsza, niestety droga hamowania też zauważalnie wzrosła. Mam wrażenie że nawet w hamowaniu przy 25km/h jest gorzej niż wcześniej.

I teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób zwiększyć skuteczność hamowania ?
- Czy jestem w stanie cos zmienić w sofcie (Braking & energy recovery) czy może lepiej wymienić hamulce na inne ?
- Czy może warto jednak włączyć KERS jednocześnie zmniejszając nominal draw z 28A na 27A, tak żeby efekt "Clonk" nigdy nie wystąpił ?


Liczę na pomoc, i z góry dziękuje :) 

(Zapoznałem się z poradnikiem https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=guide-mi ale dalej nie rozumiem w 100% opisu w zakładce Braking & energy recovery)
(Szukałem na forum podobnego tematu, jeśli coś przeoczyłem to będę wdzięczny za pomoc lub odnośnik do tego tematu :) )
 

Link to comment
Share on other sites

Najlepsze rozwiązanie przy zwiększeniu prędkości, by zachować bezpieczeństwo to wymiana tarczy na większa np. 135mm oraz wymiana zacisku na hybrydowy np. osławiony HB-100, ale zanim wydasz około 200zł na nowy układ hamulcowy, to przeczytaj dalej, może dla Twoich zastosować wystarczy mała modyfikacja softu:

 

jedyna porada która ma sens, poza wymianą hardware, oraz by nie zmieniać parametrów z których jesteś z tego co piszesz zadowolony, to: zmniejszaj zmienną Lever virtual limit. Zmniejsz sobie na początek na 100 i porównaj. Zmniejszaj aż do osiągnięcia pożądanego efektu. Ta zmienna spowoduje szybszą i mocniejszą reakcję EABS na naciskanie klamki.

Zmiana jaką dokonasz obrazuje schemat (ruch klamki, gdzie 100% to klamka NIE naciśnięta a 0% to klamka naciśnięta na maxa):

 

 

Bez tytułu.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Battery_Saver
Dziękuje za poświęcenie piątkowego wieczoru na pomoc :)
Też wydaje mi się, że wymiana na HB-100 ma największy sens, tak naprawdę już mam zamawiać z adapterem i tarczą 120 mm bo nigdzie nie mogę znaleźć adaptera pod 135 mm ;/
Czy mógłbyś się podzielić wiedzą gdzie taki adapter kupić?

W sklepie amalibay o którym wspominasz w innym poście nie jestem w stanie go znaleźć, przeszukałem połowę Internetu i też bez skutku :) Będę bardzo wdzięczny za źródło!

Link to comment
Share on other sites

 

Przyszedł komplet HB-100 i już zamontowany :)
Jeśli ktoś chciałby mieć porównanie to zapraszam poniżej - byłem ciekawy ile zyskam na drodze hamowania . 
(porównanie amatorskie, nie prowadziłem testów w laboratorium, a sama metodyka była "na oko" + metr :P )

Warunki testowe :
Hulajnoga Xiaomi Scooter Pro 2 - koła 8.5 cala, brak modyfikacji fizycznej elektroniki, waga własna 75kg, przebieg ~800km (głównie w zimie)
BLE 1.2.9 BRV 2.2.9 BMS 1.2.8

28A/65A/35km/h

Lever virtual limit: 115
Min phase current: 8.0A
Max phase current: 30.0A
KERS : OFF

Nawierzchnia asfaltowa - sucha, nachylenie z górki (około 5-10 stopni),  temperatura około 15 stopni.

Założenia: 

Rozpędzam się do ~ 25 km/h, dojeżdżam do ustalonej linii, zaczynam hamowanie do pełnego zatrzymania. 

ORYG -  oryginalny hamulec, oryginalna tarcza 120mm  i oryginalne klocki 
ORYG v2 - oryginalny hamulec, oryginalna tarcza 120mm, wymienione/nowe klocki, oraz wyregulowanie wszystkiego do jak najlepszej pracy
HB-100 - hamulce XTECH HB-100, oryginalna tarcza 120mm i nowe klocki

(Poniżej od najmniejszej drogi hamowania do największej, tak było mi lepiej mierzyć :) )

Numer próby  ORYG ORYG V2 HB-100
Próba 1 10 8,6 7,1
Próba 2 10,4 8,8 7,1
Próba 3 10,7 8,9 7,3
Próba 4 10,7 9 7,3
Próba 5 11 9,8 7,7
Próba 6 11,2 9,8 8
Próba 7 11,3 9,9 8,8
Próba 8 11,6 10,2 8,2
Próba 9 11,7 10,5 8,3
Próba 10 12 10,6 8,5
Średnia  11,06 9,61 7,83

image.thumb.png.57a841aaaf816d1fcea278bd5f22519a.png

       

Podsumowując warto było wymienić hamulce na HB-100 (o 30% zmniejszona droga hamowania), ale nawet sama regulacja i nowe klocki dają radę ( o 13% zmniejszona droga hamowania) :) .

Co ciekawe, kupując zestaw na popularnym serwisie sprzedawca dorzucił poniższe dystanse i dłuższe śruby, najpewniej do tarczy 135 mm.
Może kiedyś spróbuję zestaw z tarczą 135 mm, ale centrowanie tarczy pomiędzy klockami w przypadku gumowych dystansów może być wręcz niemożliwe 😕 

image.thumb.png.dd3a25a81f88db8f71703799d37f52ed.png

1666469192506_50.thumb.jpg.d11fc1b91fa525d9cc489f1783810944.jpg1666469192519_50.thumb.jpg.60fb2a6f7beb42232d6db3ed80718505.jpg1666469192550_50.thumb.jpg.89ba33456f1a260d24ff7a0f99df0398.jpg1666469192540_50.thumb.jpg.c827030d8280d555085ce6bc3d4dbead.jpg1666469192530_50.thumb.jpg.0419e979a33522839f80a47ce6e1329e.jpg

 

Edited by hubzur11
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 24.10.2022 o 08:43, hubzur11 napisał(a):

Ciekawie czy hamulec z pro 4 będzie pasował do pro 2, może jak gdzieś dorwę używkę to też sprawdzę jak sobie radzi :) 
image.thumb.png.b01e4002b51a0b16a424446dbde7fbeb.png

tez mnie to zastanawia  , wedle specki powinno byc podobnie . ogolnie xt hb 100 spelnia zadanie , tylko trzeba trafic dobra sztuke . 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mały update, niestety hamulce XT HB 100 po tych 3 miesiącach zrównały się z poziomem oryginalnych 😕

Na początku naciśnięcie hamulca powodowało zablokowanie opony, dzisiaj mimo wyczyszczenia zaciśnięcie hamulca nie blokuje opony a jedynie spowalnia obroty 😕

Może natrafiłem na wadliwą sztukę ale cóż, może poszukam promocji na SHIMANO BL-M505 (podobno też pasuje) lub na oryginalne z Xiaomi scooter 3 i próbuje zamontować na 2

PS: Znalazłem hamulce z 3 na aliexpress, jak przyjadą dam znać czy da się zamontować w pro 2

IMG_20230130_090503.jpg

Edited by hubzur11
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 30.01.2023 o 07:52, hubzur11 napisał(a):

Mały update, niestety hamulce XT HB 100 po tych 3 miesiącach zrównały się z poziomem oryginalnych 😕

Na początku naciśnięcie hamulca powodowało zablokowanie opony, dzisiaj mimo wyczyszczenia zaciśnięcie hamulca nie blokuje opony a jedynie spowalnia obroty 😕

Może natrafiłem na wadliwą sztukę ale cóż, może poszukam promocji na SHIMANO BL-M505 (podobno też pasuje) lub na oryginalne z Xiaomi scooter 3 i próbuje zamontować na 2

PS: Znalazłem hamulce z 3 na aliexpress, jak przyjadą dam znać czy da się zamontować w pro 2

IMG_20230130_090503.jpg

obawiam się że to nie jest hamulec z 3ki. Zdjęcia są pomieszane, opis też bzdurny. Hamulce w 3ce nie są hydrauliczne tylko czysto mechaniczne, z dwoma ruchomymi klockami i tyle.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 9.02.2023 o 19:02, wjarzab napisał(a):

obawiam się że to nie jest hamulec z 3ki. Zdjęcia są pomieszane, opis też bzdurny. Hamulce w 3ce nie są hydrauliczne tylko czysto mechaniczne, z dwoma ruchomymi klockami i tyle.

Rzeczywiście ;/ Dalej nie ma hamulców od 3 na rynku wtórnym ;/ 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 30.01.2023 o 07:52, hubzur11 napisał(a):

Mały update, niestety hamulce XT HB 100 po tych 3 miesiącach zrównały się z poziomem oryginalnych 😕

Na początku naciśnięcie hamulca powodowało zablokowanie opony, dzisiaj mimo wyczyszczenia zaciśnięcie hamulca nie blokuje opony a jedynie spowalnia obroty 😕

Może natrafiłem na wadliwą sztukę ale cóż, może poszukam promocji na SHIMANO BL-M505 (podobno też pasuje) lub na oryginalne z Xiaomi scooter 3 i próbuje zamontować na 2

PS: Znalazłem hamulce z 3 na aliexpress, jak przyjadą dam znać czy da się zamontować w pro 2

IMG_20230130_090503.jpg

A próbowałeś małym imbusem podregulować odległość klocków od tarczy? W HB100 jest taka regulacja i warto to robić w miarę zużycia klocków.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 14.10.2022 o 22:42, hubzur11 napisał(a):

@Battery_Saver
Dziękuje za poświęcenie piątkowego wieczoru na pomoc :)
Też wydaje mi się, że wymiana na HB-100 ma największy sens, tak naprawdę już mam zamawiać z adapterem i tarczą 120 mm bo nigdzie nie mogę znaleźć adaptera pod 135 mm ;/
Czy mógłbyś się podzielić wiedzą gdzie taki adapter kupić?

W sklepie amalibay o którym wspominasz w innym poście nie jestem w stanie go znaleźć, przeszukałem połowę Internetu i też bez skutku :) Będę bardzo wdzięczny za źródło!

ja oceniam te hb 100 jako szit , pare sztuk zamowionych i wiecznie problem z tłoczkami , na poczatku wszystko fajnie pozniej ,( nie odbija , albo odbija jedna strona . aktualnie wymienilem na "Shimano BR M375 " i jest o niebo lepiej 

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy gdzie kupisz, jakich używasz klocków, w jaki sposób go zamontowałeś, czy go serwisujesz i jak o niego dbasz. Nie raz te hamulce już jako nowe są źle złożone lub uszkodzone, przykładów jest wiele. Ja używam tylko zoomów czy jak kto woli HB-100 i nie miałem problemów a używam od paru lat, choć fakt, że dwa razy były od nowości uszkodzone, lecz wymiana i jest ok. Ważne tutaj jest użycie odpowiedniego adaptera a nie kombinowanie z podkładkami, bo to zawsze będzie powodować, że zacisk będzie się przemieszczał. Klientom montuje te hamulce od lat i jest bardzo mało uszkodzeń stricte samego zacisku. Oczywiście mówimy o uszkodzeniach nie spowodowanych winą użytkownika, przeróbką lub wypadku. Na 100 takich montażów problem jest może z pięcioma. Statystycznie użytkownik M365 jeśli wymienia zacisk to w 99% na właśnie wspomniane zoomy/HB-100.

 

W dniu 23.04.2023 o 23:54, Zubek1990 napisał(a):

na poczatku wszystko fajnie pozniej ,( nie odbija , albo odbija jedna strona . aktualnie wymienilem na "Shimano BR M375 " i jest o niebo lepiej 

 

na jakiej podstawie już oceniasz? Wymieniłeś parę dni temu lub max miesiąc, patrząc na Twoje posty w innym temacie, więc nie masz długoterminowego poglądu. Sam napisałeś, że na początku wszystko fajnie... Nie uważasz, że w Twojej obecnej sytuacji i doświadczeniem z zaciskiem M375 na podkładce jesteś właśnie na etapie: na początku wszystko fajnie? Wypowiedz się produktywnie po sezonie w październiku, bo na razie to chyba sam widzisz, że zbyt mało wody upłynęło w rzece by wysnuwać takie wnioski.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja po konwersji pro2 na 10" założyłem tarcze 140mm i hb100 super, ale jeden pękł nie uznali reklamacji. Kupiłem drugi było super 3-4mce i znowu mam etap że hamuje zaciskam, nowe klocki i d*pa nie ściska tak jak wcześniej.

Co teraz następny hb100? Czy iść w zacisk od pro4 pro3 bo ponoć jest uniwersalny i pasuje do pro2

Doradzcie prosze

Screenshot_2023-07-26-22-06-06-19_d4c83e98b7363fb18e9bde28130b0ba3.jpg

Link to comment
Share on other sites

ciężko powiedzieć nie mogąc tego zobaczyć i przetestować. Może masz spaloną tarczę? Może wystarczy odtłuścić? Może klocki są natłuszczone? Może zużyły się? Może są słabej jakości? Dzieje się tak na rozgrzanej tarczy czy na zimnej? Czy nie ma znaczenia - zawsze? Używałeś w okolicach tylnego koła jaki smarów lub wd40? Jest sporo opcji.

Ja stawiam na to, że w związku ze standardowym zużywaniem się klocków, lub rozciągnięciem linki, lub jej poluzowaniem, wystarczy naciągnąć linkę i wszystko będzie ok. Zrobisz to na zacisku tam gdzie imbusową śrubą przykręcana jest linka do zacisku. Ewentualnie można taką małą śrubką na zacisku zwiększyć wstępny zacisk klocków co jest łatwiejsze, ale to ma bardzo ograniczony zakres regulacji i lepiej tą opcję otworzyć na maxa i do tego naciągnąć odpowiednio linkę

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 23.04.2023 o 23:54, Zubek1990 napisał(a):

ja oceniam te hb 100 jako szit , pare sztuk zamowionych i wiecznie problem z tłoczkami , na poczatku wszystko fajnie pozniej ,( nie odbija , albo odbija jedna strona . aktualnie wymienilem na "Shimano BR M375 " i jest o niebo lepiej 

Shimano BR M375 wchodzi bez żadnego problemu ? Bez podkładek ITP?
 

 

W dniu 26.07.2023 o 22:06, esk2 napisał(a):

Ja po konwersji pro2 na 10" założyłem tarcze 140mm i hb100 super, ale jeden pękł nie uznali reklamacji. Kupiłem drugi było super 3-4mce i znowu mam etap że hamuje zaciskam, nowe klocki i d*pa nie ściska tak jak wcześniej.

Co teraz następny hb100? Czy iść w zacisk od pro4 pro3 bo ponoć jest uniwersalny i pasuje do pro2

Doradzcie prosze

Screenshot_2023-07-26-22-06-06-19_d4c83e98b7363fb18e9bde28130b0ba3.jpg

Na co się zdecydowałeś ? Ja niestety nie byłem w stanie zamontować zacisku z 4/3 na pro 2 ;/ Inny jest rozkład otworów do montażu.
 

Niestety u mnie już 2 para HD100 zaczęła powoli przestać skutecznie hamować.
Na początku hulajnoga prawie stawała na przednim kole podczas hamowania, ale niestety po kilku miesiącach mimo regulacji droga hamowania zwiększyła się prawie dwukrotnie.
Z biegiem czasu, uświadamiam sobie właśnie, że chyba największą wadą pro 2 to właśnie hamulce. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...