Skocz do zawartości

redmi note 4(snapdragon 625) w sieci PLAY problem z roamingiem danych


darekwelc

Rekomendowane odpowiedzi

Telefon Redmi note 4 (snapdragon 625) w sieci PLAY traci transmisję danych po wejściu w roaming sieci.

Ponowne poprawne działanie tylko po restarcie fona ....

Oprogramowanie MIUI Polska.

Czy ktoś ma taki telefon w sieci PLAY i jak działa ? Czy jest podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, darekwelc napisał:

Ten fonik miał global EU z językiem polskim wersję stabilną (LTE b20) i też nie przełączał sieci PLAY w roamingu dlatego zdecydowałem się na MIUI Polska ... i nie pomogło

co to jest global eu ?

 

@cincin27 no mam nadzieje ze ma wlaczony roming :P 

Edytowane przez Lamcza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po ok. miesiącu "walki" z telefonem jest sukces. Okazało się, że winne całej sytuacji było błędne ustawienie karty SIM (zaznaczam że ustawienia niezależne ode mnie - tylko od operatora).

Po n-tej wizycie w salonie PLAY osoba kompetentna wyjaśniła mi że nie było zaznaczonej jakiejś opcji związanej z roamingiem krajowym. Ustawienie i wszystko gra.

Polecam jak najbardziej Redmi Note 4 - teraz to dopiero śmiga ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, dzidexx napisał:

Jakbyś sobie przypomniał jakiej albo wrzucił obecne ustawienia to byłoby to pomocne dla innych.

Wystarczy zadzwonić do Play żeby włączyli roaming krajowy. Samo włączenie roamingu krajowego w ustawieniach telefonu nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniam, że są to ustawienia dla mnie niedostępne.

Gość w PLAY zrobił to na swoim kompie i ja nic nie widziałem. Sprawdzałem wcześniej na kartach SIM orange, plusa t-mobile i było OK ponieważ nie było przełączania pomiędzy nadajnikami jak to ma miejsce w sieci PLAY.

Zostałem zmylony tym że kilkukrotnie miałem wymienianą kartę w PLAY na nową i zwracałem uwagę, że może coś trzeba jeszcze ustawić. Zawsze mówiono mi że wszystko jest OK i szukać trzeba winy w oprogramowaniu fona.

Wpadłem na pomysł włożenia innej karty SIM (PLAY) od kolegi i jakież było moje zdumienie, że wszystko chodzi prawidłowo. Wtedy udałem się do salonu PLAY (chyba już 7,8 raz) i jak to pokazałem to pracownik zareagował i po porostu zaznaczył mi potrzebną opcję. Mówił coś o roamingu krajowym - tylko tyle wiem.

Dodatkowo mój znajomy miał taki sam problem w PLAY na jakimś SAMSUNGU i powiedział że radzi sobie w ten sposób że nie resetuje fona tylko włącza i wyłącza tryb samolotowy. Tak się do tego przyzwyczaił że uznał to za normalną rzecz. Po mojej opowieści złożył wizytę w salonie PLAY i doznał olśnienia; problem został mu usunięty jak w moim przypadku.

REASUMUJĄC nie mam nic do osób zatrudnionych przy obsłudze klientów PLAY (w większości są ludzie młodzi i niekoniecznie doświadczeni, przeszkoleni w sprawach technicznych - może bardziej w marketingowych). Trzeba czasem samemu coś poczytać i mocno to artykułować - czemu służy powyższe forum.

Wszystkim dziękuję za zainteresowanie i pomoc ...

Wszystko się zgadza tylko jak się ma pecha to po kolejnych wizytach w salonach (różnych) człowiek ufa że jest wszystko ze strony operatora OK i brnie w inny sposób rozwiązania tematu...

Jeszcze na koniec dodam że posiadam taryfę rodzinną składającą się z 5 numerów i tylko mój miał taki problem, no więc do głowy mi nie przyszło że coś może być nie tak ze strony operatora albo wręcz tam dzwonić z reklamacją - wizyta osobiste w salonach chyba powinny wystarczać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...