Acid

Poprawki systemu: tweaki (testy)

Recommended Posts

Jest możliwość poprawienia wydajności Redmi 1S. 

Wydajności ogólnej i na baterii. 

 

Z racji tego, że nie używam Redmi to moje testy nie byłyby wiarygodne.

Dlatego tym tematem chciałem (dla chętnych!) pokazać kilka rzeczy, które można przetestować u siebie i jeśli się sprawdzą to dodam wtedy te poprawki do romu.

 

Poniższe poprawki są tylko dla tych którzy wiedzą jak modyfikować build.prop czy inne pliki.
Nie wyjaśniam jak to robić ponieważ to wiedza do nabycia w google czy na forum gdzie opisywałem już te kwestie nie raz. 

 

 

Renderowanie na GPU

Renderowanie na GPU: zauważyłem ostatnio, że renderowanie UI na GPU sprawdza mi się na MI3. Telefon dłużej trzyma na baterii bo w renderowaniu wyglądu system nie wchodzi CPU. Płynność nie jest jakaś lepsza czy gorsza ale wydaje mi się, że z baterią jest na +.

 

W MIUI od zawsze jest: 

  1. debug.composition.type=c2d
    

    Czyli renderowanie powłoki jest raczej dynamiczne, trochę CPU a trochę GPU.

Poprawka jaką proponuję to gpu czyli w build.prop należy zamienić powyższą linijkę na:

  1. debug.composition.type=gpu

Dodatkowo można jeszcze dołożyć poniższe linijki do build.prop:

  1. com.qc.hardware=true
    debug.qctwa.statusbar=1
    debug.qctwa.preservebuf=1
    

    Z tym, że nie wiem czy te wpisy mają jakieś działanie. To są parametry od Qualcomma ale nigdzie nie mogłem znaleźć dokumentacji. Po nazwach można jedynie przypuszczać, że włącza się tu sprzętowe renderowanie paska statusu i jakiś bufor. Prawdopodobnie w MIUI nie ma tutaj zastosowania ale można sprawdzić tak z ciekawości.

Tweak dalvika

Po wyczyszczeniu cache dalvika system ponownie optymalizuje aplikacje i weryfikuje zgodność klas w plikach DEX. I to jak system przeprowadzi te optymalizacje zależy od działania systemu, zajętości pamięci ram czy szybkości ładowania aplikacji. Teoretycznie. W praktyce jest różnie ale to można przetestować. 

 

W MIUI nie ma w sumie nigdzie ustawionych parametrów dla dalvik.vm.dexopt-flags także sami to możemy ustawić. Nie wiem czy MIUI nie wprowadza samemu takich parametrów w kernelu. W zasadzie ciężko to sprawdzić. Może kiedyś sprawdzę to w ramdisku w MI3.

W każdym razie linijki do dopisania w build.prop:

dalvik.vm.dexopt-flags=v=n,o=v,m=y,u=n

(można tu zmieniać te parametry: v(weryfikacja): n/y, m(mapowanie): y/n. 

u(uniprocessor) nie warto zmieniać na y ponieważ n oznacza korzystanie z wielu rdzeni.

 

Po zmianie tego trzeba wyczyścić dalvik cache:

adb shell rm -f /data/dalvik-cache/*

Lub ręcznie z recovery.

 

Teoretycznie ta poprawka spowoduje zwolnienie większej ilości pamięci ram.

 

 

Inne:

Rzuciło mi się w oko jeszcze jedno w build.prop dla redmi:

# set hidden apps
ro.sys.fw.bg_apps_limit=10

Nie ma tego normalnie w lepszych Xiaomi. Nie wiem co to dokładnie robi ale ja sobie to tłumaczę jako: background (bg) apps limit czyli limit aplikacji w tle (lub coś podobnego). 

Może większa lub mniejsza ilość coś tu zmieni w tym czy i kiedy ubijane są aplikacje przez brak pamięci ram? Tylko teoretyzuję. Warto sprawdzić.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Zaszalałem i wrzuciłem wszystko do build.prop,  potem czyszczenie davilk, no i telefon się nie podniósł.

Przywrócilem z backupu, jutro protestuję pojedyńcze zmiany.

Edited by osekltd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm na pewno coś zrobiłeś źle. Ja już te zmiany i tak testowałem na Redmi. 
Jeśli wpisujesz to:

dalvik.vm.dexopt-flags=v=n,o=v,m=y,u=n

 

To upewnij się, że wcześniej w build.prop nie ma tej samej komendy:

dalvik.vm.dexopt-flags=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten zapis uwala mi redmi 1s:

 

  1. debug.composition.type=gpu

Może dlatego, że kombinowałem w ustawieniach w opcjach programistycznych,  m.in. wymuszenie renderowania GPU?

Edited by osekltd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm dziwne. Nie powinno tak być. Ale linię dodajesz czy jak napisałem zmieniasz? Teoretycznie można to dodać do init.qcom.post_boot.sh:

setprop debug.compositon.type gpu

Wysłane z MI3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zmieniam.

PS

Na chwilę obecną po zastosowaniu tweaka na davilk, mam więcej wolnej pamięci o około 100 MB. 

Edited by osekltd

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i jeszcze jedno wyhashowałem zapis o limicie aplikacji, dorzuciłem trzy wiersze, i wstawiłem wiersz z davilk. Tak to teraz wygląda:

 



# set hidden apps
# ro.sys.fw.bg_apps_limit=10
dalvik.vm.dexopt-flags=v=n,o=v,m=y,u=n
com.qc.hardware=true
debug.qctwa.statusbar=1
debug.qctwa.preservebuf=1

Skoro pisałeś, że w lepszych modelach go nie ma.

I teraz się zastanawiam, co ma wpływ na ilość uwolnionej pamięci?

Zestaw aplikacji ten sam, Greenify zainstalowane, a wolnej pamięci więcej o 100 MB.

Co do stabilności i czasu życia na baterii, to się wypowiem za klika dni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pamięć wpływa ten dalvik oczywiście.

Wysłane z MI3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acid, może to ruszyć w Mi2?? Konkretnie komenda na zwiększenie wolnego RAMu.

Bo coś nie mogę dojrzeć takiej linijki i nie wiem, czy jest(albo czy może być) to zastosowane w Mi2

Tapatalk User from Mi2s

Edited by kulig007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastosowałem tweak, ale sam nie wiem, czy podniosło RAM. W każdym bądź razie, telefon wstał, nic nie koliduje z tym wpisem. Nie zaszkodzi mieć go w build.prop :-P

Tapatalk User from Mi2s

Edited by kulig007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z redmi 1s obada czy telefon normalnie startuje z takim wpisem?

dalvik.vm.execution-mode=int:jit

 

Oraz pytanie, czy zmiana dalvik.vm.heapsize na np. 42 czy tam ile coś da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... wstawiasz znalezione w necie tweaki? Just In Time compiler jest w Androidzie od 4.0. Zostaw to.

 

Heapsize teoretycznie możesz zwiększyć. Tylko uważaj bo MIUI ma błąd w swoich build.prop.

dalvik.vm.heapsize= pojawia się dwa razy. 
Raz np. dalvik.vm.heapsize=36m (w MI3)

A potem dopiero prawdziwa wartość 512m parę linijek niżej. 
Sprawdź czy w Redmi nie ma dwóch tych linijek bo MI2 ma domyślnie chyba 384m więc Redmi 1S z 1GB ramu to raczej powinien mieć tak 128m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest dwa razy, raz:

dalvik.vm.heapsize=36m

 

Drugi  raz jest:

 

dalvik.vm.heapsize=256m

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ten drugi ma zastosowanie bo build.prop jest czytany od góry... zresztą jak każdy plik. 256 to tez dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jit używałem w soniaku.

Heapsize wygląda ok, więc nie będę tego ruszał. Wklepałem tylko tą linijkę dotyczącą dexopt i zahaszowałem tą z limitem aplikacji. Nie zauważyłem różnicy w ilości zwalnianego ramu.

Wysłane z mojego HM 1SW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dodałem w build

 

zmieniłem debug.composition.type na gpu i system wstawał bez jakiegoś większego problemu, natomiast zawieszał się aparat... to wrzuciłem apk z mi3 i śmiga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po użytkowaniu kilka dni, zaobserwowałem nieznaczny + baterii, oraz uwalnianie więcej pamięci tak o około 60 MB.

Bez problemu zwalnia mi do 400 MB pamięci.

Edited by osekltd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem sobie niedawno linijkę odpowiadającą za renderowanie. Za sugestią @Acida , ustawiłem na GPU (domyślnie w Mi2 było - dyn, czyli tylko dynamiczne mogę przypuszczać). Po zmianie na GPU telefon bardzo dostał kopa płynności. Zobaczymy jak pomęczę telefon dłużej i obciąże trochę RAM. Ale na tą chwilę zmiana na duży plus. Co do baterii, dowiem się pewnie po kilku dniach.

Tapatalk User from Mi2s

Edited by kulig007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy którykolwiek poza typowymi dla Qualcomma tweakami nada się do Redmi 1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten na limit aplikacji i dexopt. Moje sposoby na optymalizację są uniwersalne dla każdego telefonu, jak skończę testy to w nowym temacie tuta zrobię.

Wysłane z mojego HM 1SW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście pierwsze co robimy do zwiększenia wolnego ramu to wyrzucamy laucher mi  a wgrywamy apex launcher .

Na plus prawie 100 mb ram i "normalne" ikonki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi launcher ciągnie jakieś 50mb?

@edit

Niestety trochę się testy przedłużą, muszę przeanalizować kilka błędów, nie wiem czym dokładnie są spowodowane.

Wysłane z mojego HM 1SW

Edited by ddr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie męczę się z gcm push który odpala się dopiero po podświetleniu ekranu. Nie ma to związku z greenify, a w logach czysto. Dojdę do źródła problemu, ale trochę to zajmie, w dodatku chcę nieco zoptymalizować zużycie baterii, oczywiście wszystko metodą chałupniczą :-P.

Wysłane z mojego HM 1SW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli do przodu

ave7ysug.jpg

Przez chwilę było nawet 482 ;-).

Teraz sprawdzić czy działa stabilnie.

W weekend będę się bawił z gapps. Potem tylko tutorial i na tyle z mojej strony.

Wysłane z mojego HM 1SW

@edit

Poprawka 7y5u8yge.jpg.

Ale aplikacje w dalszym ciągu potrafią wywalić. Pieruńsko szybko zajmują pamięć, albo aplikacje są kiepskie i mają wycieki pamięci, albo te całe miui jest skopane.

@edit2

u2aje6et.jpg

Już całkiem stabilna wartość, ale okazuje się że i to za mało. Więc to nie z ilością ramu jest główny problem. Podejrzewam że coś generuje wycieki pamięci lub zaśmieca pamięć błędami.

Edited by ddr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki masz rom? Na moim 1s Max wolnego ramu mam max 180 i ciągłe ubijanie apek.

Swypniete z RedMi 1s

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba zależy co w tle chodzi, tyle ramu pozostaje. u mnie po wyczyszczeniu ok. 280, ale jakakolwiek dodatkowa apka w tle i leci w dol na maxa. Ubija glownie messengera, przegladarke, problemy a odtwarzaczem muzyki

Tap tap from MI2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now