YouTube bez denerwujących reklam? Wreszcie, Google zaczyna zwracać uwagę na skargi użytkowników dotyczące wyświetlania reklam w trakcie oglądania materiałów wideo. Oczywiście platforma nie może całkowicie zrezygnować z wyświetlania ich, ponieważ jest to główne źródło przychodów firmy. YouTube może jednak wprowadzić korekty w sposobie umieszczania niektórych reklam.
Spis treści
YouTube bez denerwujących reklam od 6 kwietnia
Ilość skarg użytkowników w końcu zwróciła uwagę firmy Google, która rozpoczęła pracę nad wprowadzeniem pewnych zmian w miejscach docelowych reklam. To nowe posunięcie zapewni użytkownikom możliwość korzystania z platformy, bez przeszkadzających reklam. Reklamy typu nakładki stosowane przez YouTube to jedna z najbardziej irytujących możliwości ich wyświetlania. Zwykle gdy się pojawiają, w prawym górnym rogu znajduje się mały przycisk zamknięcia. Próbując je zamknąć część użytkowników przypadkowo klika w reklamy, co prowadzi ich do innej witryny poza platformę YouTube. Nawet przypadkowe kliknięcie i tak generuje więcej pieniędzy dla YouTube oraz ich twórców. Google w końcu przyznało, że istnieją dzięki użytkownikom, a nie tylko dzięki reklamom. Nakładki reklamowe zostaną usunięte.
Czym są nakładki reklamowe?
Nakładka reklamowa to baner reklamowy, który pojawia się podczas oglądania filmu w YouTube. Zwykle, pojawiają się one w dolnej części filmu i zajmują prawie całą długość ekranu. Takie reklamy widoczne są podczas oglądania treści YouTube na komputerze stacjonarnym lub w przeglądarce.
YouTube usuwa nakładki reklamowe
Zarząd potwierdził tę zmianę w poście na forum pomocy YouTube. Firma informuje w nim, że „starszy format reklam” został uznany za uciążliwy dla widzów. Tego rodzaju reklamy zostały usunięte z aplikacji mobilnej kilka lat temu i zastąpione reklamami, emitowanymi przed, w trakcie czy też po filmie. W większości przypadków użytkownicy mogą pominąć tego rodzaju reklamy.
Od 6 kwietnia 2023 r. reklamy w formacie „Nakładki reklamowe” nie będą już wyświetlane w YouTube. Nakładki reklamowe to starszy format reklam, który wyświetlał się tylko na komputerach i przeszkadzał widzom.
YouTube podkreślił, że pozbycie się nakładek reklamowych będzie miało ograniczony wpływ na przychody reklamowe twórców. Warto zauważyć, że nakładki reklamowe są dostępne tylko w wersji przeznaczonej dla komputerów, które i tak stanowią mniejszą część użytkowników YouTube. Z tego powodu wpływ na przychody być może nie będzie zauważalny.
Co z dochodami twórców?
Jeśli jesteś twórcą YouTube pamiętaj, że nie możesz już aktywować ani dodawać nakładek reklamowych podczas uzyskiwania dostępu do opcji zarabiania w YouTube Studio. Firma nie wspomniała o rodzaju reklamy, którą planuje wdrożyć zamiast nakładek reklamowych. Nie zmienia to faktu, iż na razie nie można używać innych formatów reklam, w tym nowej funkcji tagowania produktów. Ta nowa funkcja daje twórcom możliwość oznaczania tagami produktów, których używali lub polecali w swoich filmach.
To dobry ruch ze strony platformy, aby poprawić swoje wyniki zaufania klienta.
Źródło: GizChina