Marka Xiaomi

2000px-Xiaomi_logo.svgBeijing Xiaomi Technology Co., Ltd. zostało założone w roku 2010 przez Lei Jun’a. Nazwa firmy składa się z dwóch chińskich słów – xiao, oznaczające mały oraz mi, czyli ryż. Siedziba spółki znajduje się w Pekinie, a wartość jej przychodów w 2018 roku określono na 21.5 miliarda dolarów.

Xiaomi rozpoczęło swoją działalność od stworzenia własnego mobilnego systemu operacyjnego, nazwanego MIUI. System bazuje na open-sourcowym Androidzie, jednakże wprowadzone zmiany i odstępstwa daleko wykraczają poza inne tego typu nakładki tworzone przez pozostałych światowych producentów urządzeń mobilnych. Pierwszego smartfona, Xiaomi wypuściło we wrześniu 2011 roku – pod nazwą MI1. Obecnie, oprócz flagowej serii Mi, rozwija także budżetową submarkę Redmi oraz Pocophone.

Aktualnie Xiaomi otwiera się szerzej na europejskie rynki – od 2016 roku smartfony tej firmy można kupić w Polsce w oficjalnej dystrybucji, ponadto rozwija się także sieć sklepów stacjonarnych Xiaomi, tzw. Mi Store – obecnie w Polsce są one otwarte w 5 miastach (Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie). Ponadto firma spogląda także na rynki innych krajów w Europie, takich jak Francja, Hiszpania czy Wielka Brytania, a oprócz tego stara się także o wejście na rynek amerykański ze swoimi propozycjami.

Xiaomi, poza produkcją urządzeń mobilnych klasy smartfon czy tablet, rozpoczyna także działanie w tych segmentach produktów, które użytkownicy mogliby łączyć ze swoimi urządzeniami mobilnymi. W ten sposób na rynku pojawiły się od Xiaomi takie produkty jak telewizor czy router, oczyszczacz powietrza, a także inne urządzenia tzw. Internetu Rzeczy, które można ze sobą łączyć dzięki ekosystemowi Mi Home.

Xiaomi może chwalić się bardzo dobrymi wynikami sprzedaży głównie dlatego, że ich produkty na tle konkurencji wypadają bardzo korzystnie cenowo, a przy tym w żaden sposób nie odstają pod względem jakości wykonania i użytych podzespołów. Czy niska marża może pozwolić na zadowalające zyski? Jak widać po przypadku Xiaomi – tak. W raporcie potwierdzonym przez przedstawicieli korporacji, rok 2013 przyniósł firmie przychody rzędu 4.3 mld dolarów – w tym odnotowanego zysku na poziomie 56 mln dolarów.

Tekst jest własnością MIUIPolska.pl. Jego kopiowanie bez stosownego linku zwrotnego, jest niedozwolone.