Jump to content

Mi Electric Scooter Essential - limit wagowy


mrosi

Recommended Posts

Mam tę hulajnogę, i choć kupiłem ją, czy otrzymałem (za 1 PLN) przy okazji zakupu Mi 11, dla syna, to zastanawiam się czy nie zacząć nią jeździć do pracy. Trasa w jedną stronę to ~7,5 km, więc teoretycznie na 1 naładowaniu powinno wystarczyć energii na to, aby dojechać do pracy i wrócić do domu.

Kwestia jest jednak inna. W specyfikacji hulajnogi jest limit wagi 100 kg. Ja ważę ~105 kg. Czy nie uszkodzę hulajnogi? A co równie istotne, o ile takie przekroczenie wagi jest dopuszczalne, to czy większa waga nie zmniejszy drastycznie zasięgu? Żeby przypadkiem nie okazało się, że naładowanie baterii wystarczy na jeden przejazd, do pracy...

Dodam, że trasa przebiega wyłącznie w mieście, chodnikami / ścieżkami rowerowymi. Przy czym do pracy to prawie cała trasa z górki, do domu odwrotnie, z sporą górką - 1 km, nachylenie ~30*.

Link to comment
Share on other sites

Czym wyższa waga tym zasięg krótszy, a w specyfikacji zasięg jest podawany tak jak spalanie w samochodach, optymalna temperatura, bezwietrznie, płaski teren, jednostajna prędkość bez ruszania że świateł i właśnie waga, nie pamiętam dla jakiej wagi podają zasięg ale coś mi świta że dla 70(?) 75(?) kg. Więc przy obecnych warunkach i obciążeniu może być ciężko uzyskać 15 km na jednym ładowaniu.
A co do uszkodzenia, to sama rama ciężar wytrzyma, ale czym większe obciążenie to szybsze zużywanie np łożysk, hamulcy, no i większe obciążenie szybsze zużywanie się samego akumulatora

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

Testowane w warunkach laboratoryjnych, w pełni naładowany akumulator, przy obciążeniu 75 kg, przy temperaturze 30°C w 70% wilgotności, prędkości wiatru na poziomie 3, ciśnienie opon 50 psi, na płaskiej drodze, w trybie pieszym przy stałej prędkości 15 km/h. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od warunków atmosferycznych, obciążenia, prędkości wiatru, warunków drogowych i innych czynników.

Tak dokładnie testował producent, czyli w warunkach idealnych.

@mrosiCo do pytania czy baterii wystarczy… przeprowadził bym eksperyment (naładował bym baterie w pracy na powrót).

Sam tak zaczynałem przygodę z M365, teoretycznie miała pokonać podróż 28km (tam i z powrotem). Praktycznie jednak tak nie było i musiałem ładować baterie w pracy aż do chwili kiedy moja irytacja na tyle wzrosła że, wymieniłem baterie na dwa razy większą.

Oczywiście warto zadbać o odpowiednie ciśnienie, i raczej wybrał bym tryb drive (15 km/h).

3D2B257E-7088-4904-B926-17C7DB50A6D9.thumb.jpeg.51de3fee6408b10b88b2fc4030719403.jpeg

Co do zużycia komponentów… pewnie będzie ciut szybsze, ale przecież hulajnoga nie jest zrobiona z plasteliny i jak nie będziesz na niej skakał nie powinno się nic stać.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...