Jump to content

Allegro i rękojmia, czyli brak gwarancji sklepowej.


doman18
 Share

Recommended Posts

Hejka

Mam zamiar kupić MI2S z allegro żeby mieć krycie przez ten jeden rok użytkowania. Nie interesuje mnie płacenie za kuriera do chin w razie problemów z telefonem. Ten sprzedawca daje gwarancję ale wycofał model z oferty.

http://allegro.pl/xiaomi-mi2s-m2s-qualcomm-2gb-ram-16gb-rom-4-3-gw-i4429028247.html

 

Natomiast ten sprzedaje nadal ale gwarancja jest producencka. Czyli tak na dobrą sprawę on tylko przekazuje przedmiot.

http://allegro.pl/nowy-oryginalny-xiaomi-m2s-okazja-polecam-i4507105343.html

 

O ile w pierwszym przypadku jeszcze jest sens kupować właśnie ze względu na gwarancję o tyle w drugim sprzedawca umywa ręce od wszystkiego i każe samemu wysyłać wadliwy towar do chin. Ale właśnie, co z rękojmią?

 

>Warunki rękojmi allegro<

Link to comment
Share on other sites

Co do tego pierwszego, to prowadziłem z nim korespondencję mailową.

Zapewnił mnie, że w razie awarii, telefon wysyłasz do niego. Oczywiście, dalej ścieżka jest znana. On wysyła go do Chin. Na dobrą sprawę czy zapłacisz 25 PLN za kuriera do gościa czy do Chin, to jeden pies (zwłaszcza jeśli korzysta się z portali wysyłkowych. Sam korzystam z wysylajtaniej.pl i koszt nadania paczki do 60 kg, ubezpieczonej to 21,37 dla UPS. Normalnie zapłaciłbyś na stronie kuriera jakieś 40-50 PLN) ;) )

Jeśli kupisz z porządnego sklepu, ibuygou czy spemall, to tak naprawdę nie ma tragedii bo oni się pilnują ijest małe ryzyko, że oleją sprawę.

Tak naprawdę, w większości przypadków, w razie reklamowania produktu nawet u naszego, polskiego dystrybutora czy serwisanta i tak wysyłasz produkt na swój koszt. Tylko nieliczni odbierają kurierem na własny koszt (korzystałem z LG i Acera,u nich faktycznie nie ponosisz kosztów związanych z naprawą gwarancyjną, ich kurier odbiera i odwozi sprzęt). Czy zatem warto kombinować?

Co zaś do rękojmi. Jeśli sprawa dotyczy prawa zwrotu w ciągu 10 dni, to praktycznie każdy Sprzedawca na Allegro boi się konsekwencji nieprzestrzegania tego prawa. Wiem, bo miałem okazję prowadzić walkę. Kupiłem trefne Pistonki v2 na Allegro. Fakt, że tu było nieco inaczej, bo gość sprzedawał podróbki, więc po mailu do Allegro gość następnego dnia zameldował się ze zwrotem kasy na moim koncie.

Natomiast w kwestii rękojmi, tak naprawdę wszystko wygląda pięknie na papierze. W rzeczywistości każdy ma to gdzieś. Mówię o sprzedawcach. Owszem, "konsument ma prawo dociekania swoich roszczeń przed sądem powszechnym", ale skazuje się tym samym na 2 lata włóczenia się po sądach. Poza tym. Z prawa rękojmi można skorzystać w ciągu dwóch lat od zakupu, ale dotyczy to terytorium Unii Europejskiej. A Ty kupujesz towar z Chin, które jak zapewne wiesz, w Unii nie są. ;) Tak, kupujesz w Chinach. Gość z Allegro kupuje towar na Twoje dane, z przesyłką na Twój adres, ale w Chinach. I musisz się liczyć z tym, że w razie czego VAT dowalą Tobie ;)

Wracając do mojego mailowania z pierwszym z wymienionych, zapewnił mnie, że jeśli zdarzy się sytuacja z doliczeniem VAT, to oni refundją tę opłatę. Ale to tylko mail...

Link to comment
Share on other sites

O ewentualne dopłaty to się nie martwię nawet gdyby dowalili VAT. Bardziej mnie interesuje sytuacja gwarancyjna a jeszcze bardziej pogwarancyjna. To jest dla mnie istotne, czy będę mógł gdzieś się zwrócić gdy skończy się gwarancja. Myślałem że np jeżeli po 1,5 roku padnie wyświetlacz to przynajmniej będę mógł coś ugrać rękojmią. Bo po 2 latach mam nadzieję że jakieś serwisy Xiaomi pojawią się też w Polsce

Link to comment
Share on other sites

Hmmm....

A gdzie znalazłeś w regulaminie, czy gdziekolwiek w tym sklepie cokolwiek na temat dwuletniej gwarancji? Mało tego. Cokolwiek na temat gwarancji? Nie dość, że ceny z kosmosu, to jeszcze ja tam nie widzę ani słowa na ten temat...

Poza tym... 250 opinii na Ceneo? Zdecydowanie za mało...

Edited by mrosi
Link to comment
Share on other sites

Wysłałem zapytanie i dostałem odpowiedź

 

 

Witam serdecznie,

 
produkt jest objęty dwuletnią gwarancją, udzielaną przez nasz sklep internetowy.
Jako dowód zakupu wystawiamy fakturę VAT.

Pozdrawiam / Best regards

Izabela Skupień
Sales Specialist


ProGamingShop.pl

tel:         +48 222 195 194
GG:         38698407

mail:     [email protected]
skype:   progamingshop.pl

 

W razie wątpliwości zachowam korespondencję.

Link to comment
Share on other sites

Wzbudziłeś moją nieufność więc na wszelki wypadek zrobiłem screena tej stronki. Ogólnie dzięki wielkie za wszystkie uwagi. Telefon nie przyjdzie szybko bo tam pisze że mogą go mieć w przeciągu 2 tygodni (wersję 16gb mają na stanie, 32 nie) więc szybko nie odpiszę ale postaram się to zrobić gdy dojdzie.

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem całość. Jako że na co dzień pracuje w sklepie który handluje elektronika mogę Ci coś podpowiedzieć.

 

Podstawowa sprawa to PARAGON

 

Jeżeli na paragonie będziesz miał usługi importu lub cokolwiek innego co nie określa jednoznacznie produkty czyli informacji że jest to telefon MI2S to z miejsca rezygnuj z zakupu na podstawie odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 10 dni.

 

Dlaczego tak?

 

Jeśli na paragonie nie będzie jednoznacznej informacji co to za produkt to w razie jakichkolwiek problemów i chęci zgłoszenia niezgodności towaru z umową nie udowodnisz im że zakupiłeś ten telefon.

 

Ave :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...