Kupiłem w Goldwayu, telefon robił gosciu w lokalnym serwisie w Lublinie. Czy patrzac na treść ,,ekspertyzy,, isc z tym do Chińczyka czy tez sprobowac szczescia w Micenter ?
Mam to samo ze swoim Redmi 5 Plus, leży 2 tydzień u lokalnego szamana od Xiaomi. Przy pierwszej obdukcji powiedział że nie da się z tym nic zrobić. Napisałem do Goldway HK (oni mi go sprzedali) - napisali mi tak
" A Goldway: xiaomi push the OTA update V 9.2.6.0
for Redmi 5 Plus last friday , which has been confirm that 100% will brick. It is mean to this .
And soon they have realized the problem and stop push OTA update on the same day .
It is unknow what they have done. but the only way to save the brick phone cause by V9.2.6.0
update is the test point method .
Follow this guide:http://en.miui.com/thread-1567594-1-1.html
If you have already bind the mi account with the device can just wait 15days then unlock bootloader and reflash global firmware by fastboot.
And this is the download link for fastboot global rom V9.2.3.0
: http://bigota.d.miui.com/V9.2.3.0.NEGMIEK/vince_global_images_V9.2.3.0.NEGMIEK_20171222.0000.00_7.1_global_46cfcce31b.tgz
It is from xiaomi official server .
DO DISABLE Auto updates after recover firmware ."
Więc ponownie do szamana, ale mu się dziecko urodziło wiec czekam grzecznie jak ochłonie i da znać czy to pomoże.
Na ekranie pojawił się komunikat który nie znika "Looks like the ROM installed on your device is unofficial. Contact your distributor to get help"
Dotyczy modelu Redmi 5 plus . wersja global
Co robić? Proszę o pomoc