Xiaomi stale rozwija swoją linię produktów: nie tylko smartfonów, ale również tabletów, słuchawek, kamer samochodowych czy też sprzętu AGD. Mnogość dostępnych na rynku produktów oraz ich ekosystem sprawiają, iż firma, której główna siedziba znajduje się w Pekinie, stała się drugą najczęściej wybieraną marką w Europie.
Xiaomi jest obecnie drugą najpopularniejszą marką smartfonów w Europie, wyprzedzając Apple.
Niedawno Xiaomi Corporation opublikowało swój kwartalny raport dotyczący finansów firmy i udziału w rynku w II kwartale 2022 r. Możemy w nim przeczytać, iż producent ten od kilku już lat stale zwiększa swój udział w rynku na całym świecie. Firma ta osiągnęła 21,7% udziału w rynku europejskim, jeśli chodzi o dostawy smartfonów, zajmując tym samym drugie miejsce zaraz po Samsungu. Na 55 rynkach światowych Xiaomi plasuje się w pierwszej trójce pod względem dostaw smartfonów, a w pierwszej piątce znalazło się ono na 67 rynkach. Spółka odnotowała wzrost udziału z kwartału na kwartał na Bliskim Wschodzie, w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej oraz Afryce.
Xiaomi ogłosiło, że jego przychody z zagranicznego rynku stanowią obecnie 48,4% całkowitych przychodów firmy, co oznacza, że prawie połowa całkowitych przychodów jest obecnie zależna od jej działalności poza Chinami. Dla przykładu tylko w drugim kwartale 2022 r. marka odnotowała 34 miliardy RMB (4,95 miliarda USD) przychodów na zagranicznym rynku. W sierpniu 2022 r. Xiaomi znalazło się na liście Fortune Global 500 po raz czwarty z rzędu i zajęło na niej 266 miejsce, awansując o 72 miejsca względem roku 2021.
W maju 2022 r. Xiaomi ogłosiło długoterminowe strategiczne partnerstwo w technologii aparatów z Leicą. Dwa miesiące później odbyła się premiera serii Xiaomi 12S, czyli pierwszego dzieła nowej współpracy. Model Ultra wyposażono w obiektywy Leica Summicron oraz jednocalową matrycę aparatu głównego Sony IMX989. Aparat ten chwali się także profilami obrazowania Leica Authentic Look oraz Leica Vibrant Look, odpowiadającymi za szczegółowość wykonywanych zdjęć.
Źródło: GizmoChina