Xiaomi Corporation opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 r., które wykazały wzrost całkowitych przychodów i zysków dzięki dużej sprzedaży smartfonów.
Przychody Xiaomi w II kwartale 2024 roku
W tym raporcie Xiaomi po raz pierwszy opublikowało dane dotyczące sprzedaży swojego samochodu elektrycznego SU7. Od kwietnia, kiedy model ten trafił do sprzedaży, sprzedano już 27 307 egzemplarzy tego pojazdu. Cieszy się on ogromnym powodzeniem wśród klientów, a zamówienia wciąż spływają. To niewątpliwie wielki sukces Xiaomi. Sam dyrektor generalny Lei Jun zaskoczony był ilością zamówień złożonych na ten samochód.
Podczas konferencji prasowej po opublikowaniu raportu Lu Weibing poinformował, że firma jest na dobrej drodze, aby do końca 2024 r. dostarczyć 120 000 egzemplarzy samochodu, a fabryki pracują teraz na dwie zmiany, aby sprostać temu wyzwaniu.
Przychody ze sprzedaży smartfonów w okresie od kwietnia do czerwca wyniosły 46,5 mld CNY co stanowi wzrost sprzedaży o 27% niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Firma ta sprzedała 42,2 mln sztuk telefonów, wliczając w to submarki Redmi oraz POCO.
Flagowe smartfony klasy premium stanowiły 22,1% wszystkich dostaw, co również jest znaczną poprawą sprzedaży dla Xiaomi. Ten segment obejmuje modele takie jak Xiaomi 14 Pro lub Xiaomi Mix Fold 3 dostępne wyłącznie w Chinach.
Xiaomi pozostaje trzecią co do wielkości firmą na świecie produkującą smartfony. Miejsce to utrzymuje już od 16 kwartałów z rzędu, plasując się tuż za takimi markami jak Apple i Samsung. Jednakże marka ta była w pierwszej dwójce w Ameryce Łacińskiej i regionie Bliskiego Wschodu, z odpowiednio 18,6% i 21,2% udziałem w rynku.
Całkowita liczba użytkowników w ekosystemie Xiaomi wynosi obecnie 676 milionów, co stanowi wzrost o 11,5% względem minionego roku. Wynik ten jest jeszcze bardziej imponujący, gdy weźmiemy pod uwagę liczbę użytkowników w Chinach wynoszącą 164 miliony. Oznacza to, iż trzech na czterech użytkowników to konsumenci z rynku globalnego.
Xiaomi odnotowało przychód rzędu 6,4 mld CNY z działalności Smart EV, ale nadal ponosi stratę w wysokości 1,8 mld CNY. Wraz ze wzrostem zamówień na pojazdy elektryczne oczekuje się, że rentowność działalności motoryzacyjnej wkrótce się poprawi. Gigantyczna inwestycja Xiaomi w hale produkcyjne, maszyny oraz najnowszą technologię zwrócą się w niedługim czasie z nawiązką.
Źródło: gsmarena