Xiaomi, znana marka smartfonów i elektroniki użytkowej, właśnie wkroczyła na rynek pojazdów elektronicznych wraz z przedpremierowym pokazem pierwszych w dziejach firmy samochodów Xiaomi SU7 i SU7 Max.
Oba auta mogą pochwalić się imponującymi funkcjami na przykład wersja Max maksymalnym zasięgiem 800 km i szybkim przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,78 sekundy. Podobno Xiaomi SU7 Max przewyższa osiągi Porsche Taycan Turbo.
Kluczowe funkcje Xiaomi SU7 i SU7 Max
HyperEngine
Xiaomi SU7 są napędzane silnikami Xiaomi HyperEngine v6, które mogą osiągnąć do 21 000 obr./min. Silniki te mają cechować się niezawodnością i wysokimi osiągami, lecz Xiaomi pracuje już nad jeszcze bardziej rozwiniętymi silnikami.
Silniki V6 i V6 o maksymalnej prędkości obrotowej wirnika wynoszącej 21 000 obr./min są obecnie w produkcji masowej. Jeszcze bardziej imponujące silniki Xiaomi HyperEngine V8, osiągające 27 200 obr./min, pojawią się na drogach do 2025 r. To znaczący krok naprzód, ponieważ kontynuujemy inwestycje w technologię silników elektrycznych i staramy się zostać wiodącym graczem w branży.
Lei Jun
Prędkość maksymalna
Podstawowy model SU7 może osiągnąć prędkość maksymalną do 210 km/h, natomiast jak wynika z oficjalnych danych SU7 Max osiąga prędkość do 265 km/h.
Akumulator
Xiaomi SU7 korzysta z akumulatora o pojemności 73,6 kWh, dzięki czemu na jednym ładowaniu może przejechać maksymalnie 668 km. Można ładować go za pomocą ładowarki 400 V. Tymczasem SU7 Max wyposażony jest w akumulator o pojemności 101 kWh, co pozwala na przejechanie maksymalnie 800 km, a ładowany jest przy użyciu ładowarki 800 V.
Maksymalne przyspieszenie
Podstawowy wariant SU7 może przyspieszyć od 0 do 100 w ciągu 5,28 sekundy, podczas gdy wariant Max, jak twierdzi producent, może pokonać ten sam dystans w imponujące 2,78 sekundy.
HyperOS
Pojazdy te działają pod kontrolą systemu HyperOS, który płynnie steruje multimediami i współgra z urządzeniami Xiaomi. Zapewnia on szereg inteligentnych funkcji, w tym dostęp do internetowych multimediów, przesyłanie ekranu z telefonu, regulację siedzeń jak i wiele innych. System ten
Prace nad HyperOS-em zaczęły się w 2014 roku, gdy Xiaomi uruchomiło swój dział Internetu Rzeczy; wtedy rozpoczęły się wczesne prace, które nabrały większego wymiaru 3 lata później. Nowy system ma być oparty na integracji znacznie zmodyfikowanego Androida (czyli tego samego, na którym działało MIUI) oraz stworzonego od podstaw przez Xiaomi OS Vela. Pozwoliło to na kompletną przebudowę architektury systemu oraz stworzenie bazy dla systemów, w które będą wyposażane urządzenia IoT firmy.
Głównym hasłem, jakim Xiaomi promuje HyperOS, jest integracja różnych urządzeń, takich jak smartfony, tablety, telewizory, głośniki, odkurzacze, czy też auta w jeden ekosystem, którego wspólną cechą ma być właśnie nowa nakładka. Aby było to możliwe, Xiaomi połączyło jądro Linuksa oraz opracowany przez siebie system Xiaomi Vela. Vela ma zapewnić kompatybilność z różnymi urządzeniami IoT produkowanymi przez firmę i precyzyjnie zarządzać ich zasobami, co w konsekwencji przełoży się na “idealną wydajność”.
Autonomiczna jazda
Nowe pojazdy elektryczne Xiaomi mogą jeździć samodzielnie dzięki platformie Xiaomi Pilot. System ten wykorzystuje kamery pokładowe do poruszania się i oceny przeszkód. Działanie tego systemu możemy zobaczyć na poniższym filmie.
Warianty kolorystyczne
Xiaomi SU7 będzie dostępny w kolorach Aqua Blue, Mineral Grey i Verdant Green.
Ceny
Ceny Xiaomi SU7 i SU7 Max nie zostały jeszcze ujawnione, a te krążące w internecie nie zostały potwierdzone. Nie wiadomo też, czy pojazdy te dostępne będą również na rynku globalnym. Xiaomi nie wydało w tej sprawie żadnego oświadczenia.
Źródło: Telegram