Xiaomi informuje, iż produkcyjna wersji SU7 Ultra, czyli najmocniejszego wariantu pierwszego w historii firmy modelu pojazdu elektrycznego, trafi na rynek w pierwszym kwartale 2025 roku.
Xiaomi SU7 Ultra – co o nim wiadomo?
Tę wiadomość ujawnił założyciel, prezes i dyrektor generalny firmy, Lei Jun, podczas transmisji wideo na żywo. Stanowi to aktualizację poprzedniego oświadczenia, które mówiło o premierze w pierwszej połowie 2025 r.
Xiaomi SU7 Ultra będzie wyposażony w tryb dla początkujących, w którym użytkownicy będą musieli przejść krok po kroku egzamin, aby odblokować pełne możliwości pojazdu. Takie podejście ma na celu zapewnienie, że tylko doświadczeni kierowcy będą mogli w pełni wykorzystać możliwości pojazdu. Trzeba przyznać, że jest to dojść innowacyjne rozwiązanie. Zobaczymy, jak przyjmie się ono wśród użytkowników tego modelu.
Podczas testów na torze Nürburgring w Niemczech Xiaomi SU7 Ultra osiągnął prędkość maksymalną ponad 350 km/h. Ten imponujący wynik podkreśla tylko wysokie osiągi pojazdu, który został zaprojektowany, aby konkurować z najszybszymi samochodami sportowymi na świecie.
28 marca Xiaomi wprowadziło na rynek pierwszy model elektrycznego samochodu SU7, oferując przy tym trzy warianty: standardowy, Pro oraz Max, w cenach odpowiednio 215 900 juanów (około 116 429 zł), 245 900 juanów (około 132 607 zł) i 299 900 juanów (około 161 728 zł). Podczas swojej corocznej prezentacji, która miała miejsce 19 lipca Lei Jun zaprezentował prototyp SU7 Ultra, twierdząc, iż jest on oparty na SU7 i zbudowany z myślą o osiągach i torze.
Prototyp ten napędzany jest silnikiem Xiaomi V8s osiągający 27 200 obr/min i oferujący przy tym 1548 koni mechanicznych. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 5,96 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h.
Lei Jun podkreśla, iż wersja produkcyjna SU7 Ultra zachowa tę samą konstrukcję podwozia, te same trzy silniki oraz ten sam akumulator, co jego prototyp. Zaznaczył on jednak, że cena wersji produkcyjnej będzie nieco wyższa.
Źródło: xiaomitoday