Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wiceprezesa Xiaomi Zeng Xuezhonga, według badań Canalys chiński producent smartfonów w pierwszym kwartale tego roku wyprzedził Apple pod względem dostaw smartfonów w Europie i to on teraz zajmuje drugie miejsce. Pierwsze miejsce należy nadal do Samsunga.
Nie tak dawno na naszym portalu informowaliśmy Was o podbijaniu światowego rynku przez Xiaomi. Artykuł znajduje się pod tym linkiem. Natomiast dziś na portalu Weibo Zeng Xuezhong zamieścił wpis informujący o wielkim sukcesie firmy. Po raz pierwszy Xiaomi w rynku europejskim znalazło się na drugim miejscu. Sprzedaż marki w Europie Zachodniej wzrosła w pierwszym kwartale, zajmując tym samym trzecie miejsce pod względem udziału w rynku, podczas gdy w Hiszpanii Xiaomi jest najczęściej kupowaną marką smartfonów. Trend ten utrzymuje się już od pięciu kwartałów.
Według Canalys, udział marki w pierwszym kwartale w Europie wyniósł 23%. Producent znalazł się na drugim miejscu, zaraz po Samsungu z 35% udziałem w rynku. Apple znalazło się na trzecim miejscu, uzyskując 19%. W Europie Zachodniej Xiaomi zyskało 17% udziału w rynku, zajmując trzecie miejsce po Samsungu i Apple.
Wzrost sprzedaży Xiaomi w Europie jest częściowo spowodowany kurczeniem się biznesu smartfonów Huawei, do którego przyczyniło się USA. W czwartym kwartale 2020 roku sprzedaż smartfonów Huawei spadła o 42% na rynku europejskim w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku. W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedaż Huawei zmniejszyła się o 16,5% do 152,2 miliarda juanów (23,52 miliarda dolarów), odzwierciedlając tym samym spadające zainteresowanie tą marką.
Inne firmy mobilne, w tym chińskie i amerykańskie, również skorzystały na próżni pozostawionej przez Huawei. Przykładem może być chiński producent smartfonów Oppo, który uplasował się na czwartym miejscu na rynku europejskim z 4% udziałem, wyższym niż 3% udział Huawei. W Europie Zachodniej Oppo również przekroczył udział w rynku względem Huawei, zajmując czwarte miejsce.
Sprzedaż Apple również rośnie. Jego sprzedaż wzrosła o 54% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przy dwucyfrowym wzroście w każdej kategorii produktów wymienionej w raporcie. Sprzedaż iPhone’ów wzrosła o 65,5%, a MacBooków o ponad 70%.
Źródło: Global Times