Xiaomi wykazuje rekordowe wyniki w sprzedaży smartfonów. Firma rośnie, podbija kolejne rynki i zwiększa sprzedaż z kwartału na kwartał.
Analitycy Canalys podsumowali wyniki pierwszego kwartału tego roku i doszli do wniosku, że pierwsze trzy miesiące były dla Xiaomi najlepszym kwartałem w historii pod względem sprzedaży smartfonów. Sukces ten firma zawdzięcza serii nowych urządzeń, które debiutowały w pierwszym kwartale.
W pierwszych trzech miesiącach się sprzedać 49 mln smartfonów i zdobyć 14% udziału w rynku. Firma notuje wzrost sprzedaży z roku na rok na poziomie 62%. Ciekawostką jest to, iż Xiaomi pozostaje w tyle za Apple tylko o 1%. Marka ta sprzedała w pierwszym kwartale 52,4 mln smartfonów. Udział Apple w rynku wyniósł 15%.
Pierwsze miejsce tabeli rankingów największych producentów smartfonów nadal należy do Samsunga, który kontroluje 22% udziału w rynku. Przeliczając to na liczbę sprzedanych telefonów, otrzymujemy wynik 76,5 miliona sprzedanych sztuk. Gigant z Korei Południowej utrzymywał ten sam poziom kontroli rynku w zeszłym roku, z tym że ilość sprzedanych sztuk wyniosła wtedy 59,6 mln.
Oppo i Vivo nadal się rozwijają – udało im się zdobyć odpowiednio 11% i 10% udziału w rynku. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku, sprzedaż smartfonów wyniosła 347,4 mln sztuk wobec 272,5 mln w roku ubiegłym. Globalny poziom sprzedaży smartfonów wzrósł o 27%. Rynek odczuwa silne oznaki ożywienia po zeszłorocznym spadku, spowodowanym pandemią.
Nietrudno stwierdzić, iż taki udział Xiaomi na rynku jest spowodowany także dużą ilością wypuszczanych modeli. Wczoraj odbyła się polska premiera urządzeń z serii Mi 11, o czym pisaliśmy w tym artykule. Niedawno byliśmy również świadkami chińskiej premiery Redmi K40 Gaming Edition, który w dniu premiery sprzedał się w ilości 100 000 egzemplarzy w ciągu zaledwie dwóch minut. Kolejny przykład to przedsprzedaż Mi MIX Fold, który wyprzedał się w ilości 40 000 sztuk w zaledwie minutę, notując tym samym rekordowy dochód w ciągu jednej minuty na poziomie około 232 mln zł. Warte odnotowania są także nowe modele z serii Redmi Note 10.
Patrząc na powyższe przykłady, można wywnioskować, iż zapotrzebowanie i zainteresowanie urządzeniami Xiaomi jest ogromne na całym świecie. Cena ich zakupu, patrząc na flagowe modele, nie jest już jednak tak atrakcyjna tak, jak to bywało, chociażby przy okazji premiery Mi 9. Mimo to producent nie ma najmniejszych problemów z podbijaniem rynków i notowaniu rekordowych przychodów ze sprzedaży swoich urządzeń.
Źródło: GizChina, internet