Przychody w wysokości 92.5 mld RMB przekroczyły szacunki rynkowe, stanowiąc kolejny krok w strategii rozwijania się marki.
Inteligentny ekosystem „Human x Car x Home” napędza dynamikę wzrostową
Xiaomi, firma zajmująca się elektroniką użytkową i inteligentną produkcją, której rdzeniem działalności są smartfony oraz urządzenia smart połączone z platformą IoT, ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024. Firma odnotowała rekordowy poziom przychodów, osiągając trzeci z rzędu kwartał dynamicznego wzrostu. W Q3 2024 r. przychody Xiaomi osiągnęły 92,5 mld RMB, co stanowi wzrost o 30,5% rok do roku. Skorygowany zysk netto osiągnął wynik 6,3 mld RMB, utrzymując historycznie wysoki poziom. Strategia rozwoju i globalizacji marki poczyniła znaczne postępy, czego efektem jest osiągnięta marża zysku brutto, wynosząca 20,4%.
Trzy główne obszary działalności marki – smartfony, produkty IoT (Internet of Things) i lifestyle oraz usługi internetowe – osiągnęły przychody w wysokości odpowiednio 47,5 mld RMB, 26,1 mld RMB i 8,5 mld RMB. Natomiast przychody ze sprzedaży inteligentnych pojazdów elektrycznych („EV”) i innych nowych inicjatyw wyniosły 9,7 mld RMB. Ogółem wyniki Xiaomi w trzecim kwartale 2024 roku, wsparte dynamicznie rozwijającym się ekosystemem, znacznie przekroczyły pierwotne szacunki.
W trzecim kwartale aktywa Xiaomi nadal wykazywały tendencję wzrostową, osiągając nowy najwyższy poziom 151,6 mld RMB (na dzień 30 września 2024 roku). Podczas tegorocznego festiwalu zakupów 11.11., skumulowana wartość towarów brutto („GMV”) w kanale omnichannel przekroczyła 31,9 mld RMB, co jest rekordowym wynikiem dla marki. Tym samym Xiaomi, wraz z rozwojem swoich segmentów biznesowych, wzmocniło własną przewagę konkurencyjną, rozpoczynając nowy etap rozwoju.
Udział Xiaomi w rynku smartfonów
Globalne dostawy smartfonów Xiaomi osiągnęły poziom 43,1 miliona sztuk w trzecim kwartale, co oznacza wzrost o 3,1% rok do roku. Według analizy Canalys globalne dostawy smartfonów Xiaomi znalazły się wśród trzech czołowych producentów smartfonów na świecie 17. kwartał z rzędu, z udziałem w rynku wynoszącym 13,8%. Jeśli chodzi o rynek dostaw smartfonów w Chinach, Xiaomi znajduje się na 4 pozycji, a udział firmy w rynku wzrósł o 1,2 punktu procentowego rok do roku, do poziomu 14,7%, co oznacza trzy kolejne kwartały wzrostu udziału w rynku.
Kategoria smartfonów w Q3 2024 odnotowała przychody w wysokości 47,5 mld RMB, o 13,9% więcej niż w ubiegłym roku. Firma nadal czyniła znaczne postępy w swojej strategii sprzedaży smartfonów.
Dział produktów IoT i lifestyle’owych Xiaomi
Utrzymał on silną dynamikę wzrostu w trzecim kwartale, osiągając przychody w wysokości 26,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,3% rok do roku. Natomiast marża zysku brutto osiągnęła rekordowy poziom 20,8%, uzyskując wzrost o 2,9 punktu procentowego rok do roku.
Xiaomi, wykorzystując własną technologię do opracowywania innowacyjnych produktów, osiągnąło wzrost zarówno pod względem wielkości, jak i wartości firmy. Dostawy lodówek i pralek marki osiągnęły rekordowy poziom, przy czym dostawy klimatyzatorów przekroczyły 1,7 miliona sztuk, co stanowi wzrost o ponad 55% rok do roku. Dostawy samych lodówek w trzecim kwartale przekroczyły 810 000 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 20% rok do roku; a dostawy pralek przekroczyły 480 000 sztuk, ustanawiając wzrost o ponad 50% rok do roku.
Zgodnie z tym co opublikował portal Canalys, globalna sprzedaż tabletów Xiaomi nadal szybko rosła, utrzymując 5 pozycję na świecie i nr 3 w Chinach. Z kolei sprzedaż produktów Xiaomi z kategorii wearables wzrosła o ponad o połowę rok do roku, z czego dostawy smartwatchy oraz słuchawek TWS osiągnęły rekordowy poziom.
Przychody z usług internetowych zanotowały nowy rekord
W minionym kwartale działalność związana z usługami internetowymi kontynuowała tendencję zwyżkową, a przychody wzrosły o 9,1% rok do roku do 8,5 mld RMB, osiągając tym kolejny rekordowy poziom. Marża zysku brutto usług internetowych osiągnęła 77,5%, co stanowi wzrost o 3,1 punktu procentowego rok do roku.
Baza użytkowników internetowych Xiaomi nadal się powiększała. MAU (miesięczna liczba aktywnych użytkowników) odnotowała rekordowe wartości zarówno globalne, jak i w Chinach. We wrześniu 2024 r. liczba MAU wyniosła 85,8 mln, co oznacza wzrost o 10,1% rok do roku, podczas gdy w Chinach wynik ten osiągnął 167,9 mln, co oznacza wzrost o 10,6% rok do roku.
Xiaomi SU7 zwiększa przychody firmy
Xiaomi, w zakresie produkcji samochodów elektrycznych po raz kolejny osiągnęło wzrost przekraczający oczekiwania. W trzecim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży inteligentnych pojazdów elektrycznych osiągnęły 9,7 mld RMB, zbliżając się do osiągnięcia kamienia milowego 10 mld RMB, a marża zysku brutto firmy wzrosła do 17,1%. Mimo to Xiaomi nadal kontynuowało zwiększanie produkcji. Dostawy serii Xiaomi SU7 osiągnęły w tym kwartale 39 790 pojazdów, a do 30 września 2024 r. Xiaomi dostarczyło 67 157 pojazdów z serii Xiaomi SU7.
W październiku 2024 r. miesięczne dostawy serii Xiaomi SU7 przekroczyły 20 000 pojazdów. Co więcej, 13 listopada 2024 r. Xiaomi osiągnęło łączną produkcję 100 000 pojazdów, gdzie 18 listopada firma dostarczyła 100 000 pojazd. Xiaomi będzie dążyć do dostarczenia 130 000 pojazdów SU7 do końca 2024 roku. Sieć sprzedaży i usług Xiaomi również szybko się rozwija, z 127 inteligentnymi centrami sprzedaży pojazdów elektrycznych w 38 miastach w Chinach kontynentalnych (dane na 30 września br.), co jest impulsem dla marki do przyspieszenia dostaw.
W październiku 2024 r. Xiaomi SU7 Ultra Prototype ukończył wyzwanie okrążenia legendarnego toru wyścigowego Nürburgring Nordschleife, bijąc rekord „Najszybszego czterodrzwiowego samochodu na torze Nürburgring Nordschleife” z czasem 6′ 46″874.
Zamówienia przedpremierowe są już otwarte, a masowo produkowany model Xiaomi SU7 Ultra, który napędzany jest przez system trzech silników składający się z dwóch opatentowanych silników Xiaomi HyperEngine V8s i Xiaomi HyperEngine V6s. Samochód ten osiąga maksymalną prędkość 350 km/h. Cena Xiaomi SU7 Ultra wynosi 814 900 RMB, a liczba zamówień w przedsprzedaży osiągnęła 3 680 pojazdów w ciągu zaledwie pierwszych 10 minut. Oficjalna premiera Xiaomi SU7 Ultra w Chinach zaplanowana jest na marzec 2025 roku.
Zwiększone inwestycje w badania i rozwój jako dążenie marki do niskoemisyjnej przyszłości
Xiaomi dąży do zrównoważonego inwestowania w kluczowe technologie bazowe i stania się globalnym liderem w dynamicznie rozwijającym się sektorze najnowocześniejszych technologii. W trzecim kwartale 2024 r. wydatki Xiaomi na badania i rozwój („R&D”) osiągnęły 6 mld RMB, co oznacza wzrost o 19,9% rok do roku.
Według danych z 30 września br. Xiaomi zatrudniało 20 436 pracowników działu badań i rozwoju, uzyskało ponad 41 000 patentów na całym świecie, dzięki czemu pozycja marki w 2024 r. wzrosła do 8. miejsca na świecie w rankingu globalnych patentów, zadeklarowanych jako 5G Standard Essential Patents („SEP”).
14 listopada 2024 r. Xiaomi EV zaprezentowało swoją technologię wstępnych badań nad inteligentnym podwoziem, prezentując cztery podstawowe technologie: Xiaomi Full Active Suspension, Xiaomi Quad-HyperEngine, Xiaomi 48V Electric Mechanical Brake i Xiaomi 48V SbW System. Ponadto inteligentny system jazdy Xiaomi będzie w pełni obejmował kompleksowy duży model i zostanie przemianowany na HAD. Dodajmy, iż pionierska wersja produktu zostanie wprowadzona na rynek do końca grudnia 2024 roku. Do tej pory inteligentny system jazdy Xiaomi pokonał ponad 75 milionów kilometrów, z czego NOA stanowi 81% tego dystansu, obejmując 333 miasta w całym kraju. Dowodzi to znaczących postępów Xiaomi w sektorze inteligentnej jazdy. Począwszy od 30 października 2024 r., Xiaomi SU7 Pro i Xiaomi SU7 Max rozpoczęły stopniowe wdrażanie funkcji wspomagania nawigacji miejskiej (miejskie NOA), wyznaczając nowy etap inteligentnej jazdy.
W październiku 2024 r. Xiaomi oficjalnie uruchomiło nową odsłonę swojego autorskiego systemu operacyjnego Xiaomi HyperOS 2.0, udoskonalając tym ekosystem AI. Obejmuje on trzy podstawowe innowacje technologiczne – HyperCore, HyperConnect i HyperAI. Oferują one użytkownikom na całym świecie odświeżone i zaawansowane doświadczenie w zakresie technologii bazowych, inteligentnej łączności między urządzeniami oraz interakcji AI.
Źródło: informacja prasowa Xiaomi