Xiaomi Auto niespodziewanie zaprezentowało w pełni karbonowy prototyp Xiaomi SU7 Ultra podczas dorocznego przemówienia dyrektora generalnego i założyciela marki Xiaomi Lei Juna, które odbyło się wczoraj wieczorem.
Xiaomi SU7 Ultra
To pierwszy samochód wyposażony w niedawno ogłoszone silniki HyperEngine V8 firmy Xiaomi. Prototyp tego samochodu wyposażony jest w trzy elektryczne silniki opracowane przez Xiaomi, w tym dwa silniki V8 i jeden silnik V6, które zapewniają maksymalną moc 1548 KM, przewyższającą nawet najbardziej luksusowe samochody sportowe, takie jak Bugatti Chiron o mocy 1479 KM.


Maksymalna prędkość obrotowa tego silnika wynosi 27 200 obr./min, maksymalna moc to 578 KM, a szczytowy moment obrotowy wynosi 635 Nm, co czyni go najmocniejszym silnikiem produkowanym przez firmę z siedzibą w Pekinie. Ponadto Xiaomi SU7 Ultra posiada akumulator o dużej mocy Qilin 2.0 firmy CATL przeznaczony do wyścigów, o maksymalnej mocy 1330 kW. Nawet przy 20% naładowania akumulator ten może oddać 880 kW mocy. Co ciekawe, akumulatory Qilin firmy CATL wykorzystują technologię fosforanu żelaza (LFP). SU7 Ultra będzie ładowany napięciem 897 V i obsługiwał szybkość ładowania 5,2 C, co oznacza, iż pojazd ten można naładować w mniej niż 12 minut.
Samochód ten wzbogacono o zaciski hamulcowe AP Racing o wysokiej wydajności, zaprojektowane specjalnie do wyścigów, z sześciotłoczkowymi kutymi zaciskami stałymi z przodu i z tyłu oraz wyścigowymi klockami hamulcowymi wytrzymującymi temperatury robocze przekraczające 800℃.


Dodatkowo Xiaomi SU7 Ultra wykorzystuje silnik wsteczny do odzyskiwania energii hamowania, zapewniając maksymalny odzysk siły hamowania wynoszący 0,6 G. W warunkach natychmiastowego pełnego hamowania może on zapewnić opóźnienie ponad 2,36 G, przy czym droga hamowania 0–100 km/h wynosi zaledwie 25 metrów.
Niesamowite przyspieszenie
SU7 Ultra przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy, a od 0 do 200 km/h w zaledwie 5,97 sekundy, osiągając prędkość 300 km/h w zaledwie 15 sekund. Podobno maksymalna prędkość tego samochodu to 350 km/h, a waży on nieco poniżej 1900 kg.
Projekt Xiaomi SU7 Ultra wyraźnie różni się od standardowego SU7, ponieważ posiada masywne tylne skrzydło wykonane z włókna węglowego, które generuje do 2145 kg docisku. Reszta samochodu również została zmodyfikowana pod kątem bardziej aerodynamicznej sylwetki i struktury, w tym dodano dwa ogromne przednie otwory wentylacyjne i powiększono przedni splitter i boczne fartuchy.
Wymiary samochodu wynoszą 5260 × 2064 × 1406 mm, a rozstaw osi 3000 mm. SU7 Ultra jest zauważalnie szerszy i dłuższy, dzięki swojemu zestawowi nadwozia o wysokiej wydajności, niż standardowy SU7, przy takim samym rozstawie osi.
Xiaomi zamierza ustanowić nowy rekord w klasie czterodrzwiowych elektrycznych sedanów na torze Nürburgring. Obecnie najszybszym samochodem elektrycznym na torze Nürburgring jest Volkswagen ID.R z czasem okrążenia 6:05.336 minut. Najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym na torze Nürburgring jest Porsche Taycan Turbo GT z czasem okrążenia 7:07.55 minut. Firma zamierza pobić rekord okrążenia na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife w październiku tego roku.
Firma obecnie sprzedaje w Chinach tylko podstawowy model Xiaomi SU7, a ich drugi model detaliczny przechodzi właśnie testy drogowe. Chińskie pojazdy elektryczne nastawione na osiągi to obecnie 1247-konny Zeekr 001 FR i 1287-konny YangWang U9 firmy BYD. Nie wiadomo, czy Xiaomi SU7 Ultra kiedykolwiek otrzyma certyfikat drogowy, ale dzięki 1578 KM i maksymalnej prędkości 350 km/h całkowicie przyćmiewa wyżej wymienione modele jako najszybszy na świecie samochód 4-drzwiowy.
Źródło: carnewschina