Jump to content

pro2 hamule elektryczny


esk2
 Share

Recommended Posts

Nie podobno a po prostu tak jest bo taki jest tam od jakiegoś czasu wymóg prawny. Każdy pojazd elektryczny na rynek niemiecki musi mieć dwa niezależne hamulce w tym przynajmniej jeden mechaniczny.

Hamulec elektroniczny działa dokładnie tak samo jak standardowy hamulec, ale bez linki, czyli powiedzmy: steruje KERS-em a konkretnie jego intensywnością poprzez czujnik haala w klamce finalnie nawet do całkowitego zatrzymania się . Możesz wykonać test: odepnij linkę od zacisku i spróbuj zahamować bez udziału hamulca tarczowego. Silnik będzie hamować z taką intensywnością z jaką naciśniesz klamkę i nie ma tu znaczenia sam setup KERS-a, bo takie hamowanie przy jego pomocy będzie działać zawsze po naciśnięciu klamki, bez względu na to, czy masz KERS włączony czy nie i jak jest ustawiony. Co ciekawe, jest zaimplementowany system EABS, który o dziwo dość dobrze działa. Można to stestować naciskając klamkę nagle, lub szybko pulsacyjnie. Mało kto o tym wie, bo najczęściej hamulec mechaniczny jest dość ostro ustawiony i to on de facto przejmuje rolę głównego hamulca.

Mod? Dodatkowy hamulec elektroniczny? Jak to robić? Klamkę podpinasz równolegle z hamulcem tarczowym do dashboardu i tyle. Generalnie nie ma potrzeby modyfikacji softu. Równie dobrze, zamiast klamki można zastosować druga manetkę - takie rozwiązanie można zauważyć na przykład w pojazdach z wypożyczalni i pojazdach od ninebot-a.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...