Skocz do zawartości

Xiaomi Redmi Note 3 Pro - sprzedawcy Allegro


James

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako użytkownik jestem nowy na forum przy czym pasywnie przeglądam je od kilku dni, ponieważ mam w planach zakup telefonu, który został wspomniany w tytule. Zakładam ten temat, żeby przybliżyć warunki kilku sklepów Allegro, z którymi korespondowałem (liczę, że jeżeli ktoś miał bezpośrednią styczność z którymś z wymienionych sklepów również się wypowie). Dodatkowo temat ten zakładam aby poradzić się Was odnośnie miejsca zakupu tego telefonu (przejrzałem forum, nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania). Zacznę jednak od sklepów o których już wspomniałem:

1. http://allegro.pl/show_user.php?uid=43584000

U tego sprzedawcy telefon, który chciałbym nabyć kosztuje 849 zł (+ przesyłka gratis), w opisie podano, że gwarancja wynosi 12 miesięcy i jest realizowana w Polsce, po dodatkowej korespondencji udało mi się ustalić następujące szczegóły (wkleję cytat z wypowiedzią sprzedawcy, jako, że jest to sklep z którym korespondować może każdy, jestem niemalże pewien, że mogę sobie na to pozwolić):

Cytat

Gwarancja jest na podstawie numeru IMEI urządzenia. Telefon jest naprawiany we wrocławskim serwisie, jeśli tylko dostępność oryginalnych części na to pozwala. W przypadku kiedy naprawa jest niemożliwa, telefon zostaje odesłany do dostawcy na wymianę lub ewentualną dalszą naprawę(tam jest już naprawiany przez Xiaomi). Nigdy nie dochodzi do sytuacji, kiedy telefon jest naprawiany na nieoryginalnych podzespołach. Priorytetem realizacji gwarancji jest otrzymanie produktu pełnowartościowego. Producent daje gwarancję na 12 miesięcy.

Oprogramowanie jest całkowicie w języku polskim. Wgranie MIUI Polska wymaga odblokowanego bootloadera(a najpierw uzyskania na to zgody producenta). Jest przy tym trochę zabawy i czekania, trzeba to otwarcie przyznać. W tej chwili statcilo to sens ze względu na tak dobry soft Global MIUI8, któremu niczego nie brakuje. Mail właśnie jest pisany z telefonu z tymże oprogramowaniem. Wspiera wszystkie aktualizacje, jak tylko producent je udostępni, tzw. OTA(over the air) update.

 

2. http://allegro.pl/show_user.php?uid=41042693

Drugi sprzedawca nie był już tak wylewny w odpowiedzi na moje pytania, jedyne co dostałem w odpowiedzi to link do jego allegrowego profilu "Informacje od sprzedawcy", co oczywiście mnie nie usatysfakcjonowało, ponieważ nie ma tam odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Jedna rzecz, która mnie rozczarowała, to fakt, że w informacjach zaznaczono opcję "Gwarancja Producenta", która jest realizowana przez okres 12 miesięcy, ale nie w Polsce, tylko w Chinach (nie jestem użytkownikiem Xiaomi i nie udało mi się jeszcze do końca ustalić czy w Polsce mamy autoryzowany serwis Xiaomi, mam nadzieję, że rozwiejecie moje wątpliwości). Oto, co zawarte jest w regulaminie sprzedawcy:

Cytat

- Gwarancja jest realizowana w autoryzowanych serwisach producentów w Chinach.

- Gwarancja wynosi 12 miesięcy na samodzielne urządzenia takie jak np. telefony, tablety, kamery itp. Na akcesoria jest udzielana gwarancji 3 miesięcy. Okres gwarancji biegnie od zawarcia umowy tj. od kliknięcia Kup Teraz.

- Koszt odsyłki na gwarancję ponosi kupujący. Po naprawie odsyłamy na nasz koszt. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, uszkodzenia towaru z winy kupującego, wszelkie koszta przesyłek wewnątrz Chin, przesyłki zwrotnej itp. ponosi kupujący.

Wiem, każdy ma na to podgląd na Allegro, wklejam tu jednak, ponieważ jestem pewien, że większość kupujących na Allegro nie analizuje przy każdej aukcji profilu sprzedawcy. W każdym razie, mnie osobiście ten wariant reklamacyjny skutecznie odstrasza, ponieważ zależy mi na gwarancji realizowanej w Polsce. Ponadto telefon u tego sprzedawcy kosztuje aż 919 zł, więc jestem pewien, że znajdę poszukiwany model za dużo niższą cenę z gwarancją realizowaną w naszym kraju.

 

3. http://allegro.pl/show_user.php?uid=28003795

U tego sprzedawcy poszukiwany przeze mnie model kosztuje 759 zł (+ koszty wysyłki 12 lub 30 zł). Aby nie bawić się w cytaty dalej streszczę to co otrzymałem w korespondencji: gwarancja realizowana jest przez okres 12 miesięcy, w Polsce, natomiast wbrew temu co zostało zaznaczone w aukcji (gwarancja producenta), to ewentualne usterki naprawiane są przez serwis sklepowy, cokolwiek to znaczy. Sprzedawca podkreśla, że taki stan rzeczy wynika z tego, że nie istnieje oficjalny serwis Xiaomi (dlatego podobno gwarancja trwa 12, a nie ustawowe 24 miesiące). Sprzedawca dodaje, że telefon posiada polskie oprogramowanie, które jest automatycznie aktualizowane (nie mam jeszcze pojęcia czy to ma znaczenie, skoro na forum jest tak wiele tematów nt. zmiany oprogramowania itp. liczę, że to też mi rozjaśnicie)

 

4. http://allegro.pl/show_user.php?uid=43342291

Poszukiwany przeze mnie telefon jest w tym przypadku sprzedawany za cenę 899 zł (przesyłka darmowa lub 8/11,50 zł). Przy naszej korespondencji ten sprzedawca był również małomówny, ale za to treściwy, napisał, że producent daje 12 miesięcy gwarancji i jest ona realizowana w naszym (tj. sklepowym) serwisie. Kolejne nadużycie opcji "gwarancja producenta", ponieważ mimo takiego oznaczenia w aukcji, sprawa wygląda jednak inaczej.

 

5. http://allegro.pl/show_user.php?uid=42932184

U ostatniego z opisywanych tu przeze mnie sprzedawców telefon, którego szukam kosztuje 814 zł (przesyłka darmowa lub 19 zł). W kontekście gwarancji, ten sprzedawca, w odróżnieniu do poprzednich oferuje 24 miesiące gwarancji, nie powołuje się na gwarancję producenta, a w korespondencji napisał "gwarancją zajmuje się nasz serwis". Ja, chcąc się w końcu dowiedzieć czegoś na temat serwisowania w Polsce, idąc za ciosem, spytałem sprzedawcy o adres, nazwę serwisu itp. na co sprzedawca powtórzył formułkę "gwarancją zajmuje się nasz serwis", jakby po prostu liczył na spławienie mnie. No cóż, skoro on nie chce rozwiać moich wątpliwości (tak, jestem niewygodnym klientem, elektronikę i sklep w którym ją zakupię analizuję dość wnikliwie) to ja nie zrealizuję swojego zakupu u niego, proste.

 

Teraz krótkie podsumowanie - pewnie zastanawiacie się czemu akurat opisałem tych 5-ciu sprzedawców, skoro na Allegro jest ich dużo więcej. Powód jest prosty - szukałem tylko sprzedawców oferujących poszukiwany przeze mnie model, realizujących wysyłkę z Polski i oferujących polskie oprogramowanie (jak już podkreślałem - jeżeli jest to proste do przeskoczenia i wszelkim oprogramowaniem mogę manipulować bez szkody na telefonie to liczę, że mi to powiecie). Ponadto napisałem do większej ilości sprzedawców, jednak tylko ta piątka mi odpowiedziała. Jeżeli ktoś z Was miał bezpośredni kontakt z którymś z tych sprzedawców (najlepiej w kontekście naprawy gwarancyjnej) to proszę opisać to w tym temacie.

 

Teraz kilka moich pytań, które przewinęły się wcześniej, tu powiedzmy zrobię to bardziej klarownie:

- Jak naprawdę wygląda sprawa z gwarancją w Polsce? Nie ukrywam, zależy mi na 24 miesięcznej gwarancji realizowanej w naszym kraju, w oficjalnym, autoryzowanym serwisie Xiaomi, który w razie konieczności użyje do naprawy oryginalnych części od producenta. Czy jest to wogóle możliwe? Bo patrząc na to jak wygląda to w kontekście w/w sklepów zacząłem wątpić. Dodam, że może uwierzyłbym w brak polskiego licencjonowanego serwisu, ale podobno oficjalny polski dystrybutor Xiaomi realizuje warunki gwarancji przez oczekiwane przeze mnie 24 miesiące w Polsce, w autoryzowanym serwisie - czy oznacza to tyle, że tylko oficjalny dystrybutor może serwisować swoich klientów w tym serwisie?

- Kwestia oprogramowania - jak również napisałem już kilkukrotnie, zależy mi na oprogramowaniu w języku polskim, czy kupując telefon z oprogramowaniem zagranicznym mogę bez problemu zamienić go na polski? Nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale zależy mi na zerowej ilości "krzaczków" w telefonie, jeżeli to nie jest możliwe to na przynajmniej na jak najmniejszej ilości chińskich znaczków.

- Wymiary telefonu - podobno wersja chińska i globalna różnią się nieznacznie wymiarami. Czy to prawda? Jeżeli tak, to czy jest problem z zakupieniem szkła hartowanego i etui na któryś z tych wariantów?

- Pytanie do osób, które zakupiły ten telefon - gdzie go zakupiliście? Najlepiej, żeby wypowiedziały się osoby, które kupiły telefon na opisanych przeze mnie warunkach (tj. polska, 24 miesięczna oficjalna gwarancja oraz polskie oprogramowanie)

 

 

Na koniec dodam, że lustrując forum natknąłem się na wzmiankę o tym sprzedawcy:

https://www.olx.pl/oferta/xiaomi-redmi-3s-note-3-pro-mi4c-super-opcje-gw12-24m-fv23-CID99-IDijXcH.html#855535b97b;promoted

Wygląda całkiem przyzwoicie i przede wszystkim w dogodnych warunkach cenowych. Czy macie informację nt. tego sprzedawcy? Z góry dziękuję za odpowiedź

EDIT: nie doczytałem uważnie, na olx u tego sprzedawcy jest oferta z Xiaomi Redmi Note 3 2/16, a ja szukam wersji 3/32 :) mimo to, możecie wypowiedzieć się nt. tego sprzedawcy :D

(PS. jeżeli w poście są jakieś niedociągnięcia wynikające z regulaminu, to proszę o nieusuwanie tematu od razu - trochę siedziałem nad pisaniem tego, chciałbym móc ewentualnie edytować to czego nie powinno tu być)

Edytowane przez James
Nowe fakty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż wstyd to czytać, pominę, że wałkowane setki razy. Nie kupuje się z allegro. Ta gwarancja w Polsce w micenter wygląda na niezłą ścieme. Dużo lepiej kupić na ibuygo w podobnej cenie 2 lata gwarancji u Acida we Wrocławiu niż z jakiejkolwiek aukcji allegro. Czego się boicie w zamawianiu z Chin? Co do softu to dostaniesz albo syfmiui albo fartem globala.

Wysłane sową pocztową z Xiaomi Redmi Note 3 Pro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie osobiście jestem negatywnie nastawiony do przesyłek z Chin, ponieważ długo się czeka i nie mam takiej szerokiej wiedzy gdzie mogę kupić telefon na warunkach opisanych wyżej. Na poparcie swoich obaw dodam, że swojego czasu zamawiałem telefon z Chin właśnie (wtenczas był to akurat Sony, nie Xiaomi) i zamiast deklarowanego czasu, paczka szła do mnie 3 miesiące, dodatkowo kiedy w końcu do mnie dotarła, telefon był bez klapki. W tej sytuacji nie przyjąłem go i żądałem zwrotu pieniędzy, na które to czekałem kolejne tygodnie, cała "transakcja" trwałą ok. 5 miesięcy i kosztowała mnie dużo nerwów, dlatego jakoś ciężko mi zaufać przesyłkom z tak daleka. Ponadto nie wiem jak to dokłądnie wygląda z cłem/vatem. Jestem wygodny, zależy mi żeby przesyłka dotarła do mnie w max. 3-4 dni robocze. Nawiązując do Twojej wypowiedzi - ten ibuygo przewijał się niejednokrotnie, przeczytałem kilka postów na jego temat, ale i tak nie doszedłem do tego skąd jest ta wysyłka (jeżeli z Chin to dziękuję).

Poza tym jeszcze odnośnie Allegro - to, że się tam nie kupuje to tylko Twoja opinia, opinia większości czy może jakaś odgórna zasada, której warto sie trzymać? :D pytam, bo co użytkownik to inne podejście - niektórym nie zależy wogóle na gwarancji, dla mnie dwuletnia gwarancja w Polsce to priorytet.

Edytowane przez James
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, James napisał:

dla mnie dwuletnia gwarancja w Polsce to priorytet.

Ibuygou.

19 minut temu, James napisał:

Ponadto nie wiem jak to dokłądnie wygląda z cłem/vatem.

Poczytaj forum, tu jest wszystko na ten temat. A nawet i więcej.

 

20 minut temu, James napisał:

zależy mi żeby przesyłka dotarła do mnie w max. 3-4 dni robocze.

Ibuygou.

 

20 minut temu, James napisał:

(jeżeli z Chin to dziękuję).

Proszę bardzo. To kup u janusza, tylko potem nie płacz, że ci się coś zepsuło, a sprzedawca cię olewa...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, ja nie piszę tego na złość tylko staram się byś nie popełnił błędu i nie płakał na forum później. Kiedyś może i szły kilka miesięcy, teraz chiński rynek się rozwija. Mogła to też być wina kupowania z jakiejś nieznanej firmy, a tutaj masz zaufany sklep ibuygo, który ma rzesze zadowolonych klientów i gwarancje w Polsce w micenter. Allegro odradzam, bo jak fartem na początku będzie cacy to gdy przyjdzie do gwarancji to się na Ciebie wypną albo odeślą telefon z podpisem, że to z Twojej winy. Niestety taka jest rzeczywistość. Sam kupuje masę rzeczy z allegro, ale nigdy telefonów tymbardziej Xiaomi. Telefon idzie bardzo szybko. Ja swój zamówiłem i dostałem w 4 dni. Dostałbym szybciej, ale w niedziele nie pracują celnicy i mogłem odebrać dopiero na drugi dzień. Cła nie ma na elektronikę, a na Ibg za drobną opłatą masz zabezpieczenie od VATu. Cena nawet z uwzględnieniem tego wciąż jest w okolicach tego co podałeś z allegro. Twoje nastawienie do zamawiania z Chin wynika z braku wiedzy i jednego złego doświadczenia. Chcesz popełnić błąd to śmiało zamawiaj, to nie mój problem.

Wysłane sową pocztową z Xiaomi Redmi Note 3 Pro

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, quaqua napisał:

Ale na ibuygou już nie kupimy wersji International która będzie obsługiwała b20 (800mhz) ?

 

Hmm... to też ciekawe zagadnienie, jak ktoś może to proszę o wypowiedź, ponieważ chciałbym jutro zamówić na ibuygou. Zasadniczo z tego co patrzę nie ma tam informacji na temat oprogramowania. Ponadto mam jeszcze jedno pytanie - na stronie widnieją dwa kolory do wyboru: silver i gold. Jeżeli chodzi o silvera to jest to ten model szaro - czarny czy szaro - biały? Według mnie oba są szare, ale jednak wolałbym wersję z wykończeniem czarno - szarym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry w takim razie, źle ujęte, chodzi mi mimo wszystko o to czy wersja telefonu z tym pasmem 800mhz jest dostępna na ibuygou czy nie? Ponadto ponawiam pytanie - wersja silver to wersja ciemnoszara czy jasnoszara?

 

EDIT: dobra, z tym LTE znalazłem, po prostu inne oznaczenia niż te do których jestem przyzwyczajony. Faktycznie, pasma b20 nie ma :/

Edytowane przez James
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 4.11.2016 o 14:13, James napisał:

- Jak naprawdę wygląda sprawa z gwarancją w Polsce? 

- Kwestia oprogramowania

- Wymiary telefonu - podobno wersja chińska i globalna różnią się nieznacznie wymiarami.

Na koniec dodam, że lustrując forum natknąłem się na wzmiankę o tym sprzedawcy:

https://www.olx.pl/oferta/xiaomi-redmi-3s-note-3-pro-mi4c-super-opcje-gw12-24m-fv23-CID99-IDijXcH.html#855535b97b;promoted

Wygląda całkiem przyzwoicie i przede wszystkim w dogodnych warunkach cenowych. Czy macie informację nt. tego sprzedawcy? Z góry dziękuję za odpowiedź

EDIT: nie doczytałem uważnie, na olx u tego sprzedawcy jest oferta z Xiaomi Redmi Note 3 2/16, a ja szukam wersji 3/32 :) mimo to, możecie wypowiedzieć się nt. tego sprzedawcy :D

 

 

Witam forumowiczów.

 

Jako, że został wspomniany mój sklep na olx, to odpowiem tutaj na pytania, jak to u mnie wygląda:

1. Co do zapisów gwarancyjnych są one udostępnione tutaj:

https://1drv.ms/b/s!ApLmIGcWEZswiWB4TpGQ84QTAEU3

2. Co do gwarancji sprzedawcy, producenta oraz rękojmi polecam poczytać ze zrozumieniem te artykuły:

http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/217707,Gwarancja-a-odpowiedzialnosc-ustawowa-sprzedawcy.html

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

 

3. W mojej firmie standardowo oferuje 12 miesięcy gwarancji jako Sprzedawca-Serwisant-Gwarant do realizacji na terenie naszego kraju. Zdarzają się wyjątki, że gwarancja jaką oferuję jest na dłuższy okres niż 12 miesięcy, co jest zawsze wyszczególnione, a jeśli nie, zawsze można napisać/zadzwonić, bo różne są okresy trwania gwarancji w zależności od samego Produktu, baterii czy akcesoriów dołączanych do danego Produktu.

Praktycznie w każdym przypadku oferuję opcję, w postaci rozszerzenia gwarancji za dodatkową opłatą na dany Produkt(kwota jest wyszczególniona, jeśli nie ma takiej opcji można napisać/zadzwonić i jeśli ktoś będzie chciał ją przedłużyć mogę to zrobić).

4. W przypadku Xiaomi gwarancję realizuje ABC Data oraz ich serwis(jaki nie mogę tego zdradzić, bo obowiązuje mnie tajemnica handlowa z ABC Data, jako ich partnera). Czy są to oryginalne części czy zamienniki, na to pytanie też nie mogę odpowiedzieć i nie będę pisać, że zawsze oryginalne jak to każdy sprzedawca na Allegro czy gdziekolwiek powie, ale uważam że czy to oryginalne czy zamienniki jeśli gwarancja nadal obowiązuje to czy Kupującego powinno interesować na jakich częściach jest to robione? Nie oszukujmy się każdy serwis czy to w PL czy w CN albo gdziekolwiek indziej na świecie serwisuje, tak by na tym jak najmniej stracić. Nie myślmy, że serwisy autoryzowane przez Samsung, LG czy przez inne firmy, również działają zawsze na oryginałach, bo kiedyś znajdzie się jakaś czarna owca, spośród owieczek.

Jeśli dany telefon, który przyszedł na naprawę gwarancyjną mam na stanie, to nie bawię się w jego serwisowanie, a po prostu niezwłocznie wymieniam Kupującemu na całkiem nowy egzemplarz i odsyłam.

Poserwisowe telefony nigdy nie są i nie będą sprzedawane jako nowe, a jako odnowione/refurbished i jeśli puszcze takie egzemplarze w ponowny obieg, to informacja będzie wyszczególniona z odpowiednio niższą ceną.

5. Kwestia oprogramowania - Jest to głównie Global ROM, z zaimplementowanym językiem polskim + Google Apps + OTA. Jeśli język polski będzie słabo przetłumaczony, jak jest to w przypadku Global Mi4c, sam osobiście instaluje w danym produkcie MIUI Polska. Jeśli jest bardzo dobrze przetłumaczony, zazwyczaj nic nie robię.

Istnieje możliwość instalacji za dodatkową opłatą jako opcja(kwota wyszczególniona jest w ogłoszeniu, jeśli nie ma takiej opcji można napisać/zadzwonić, jeśli ktoś będzie chciał mogę dla Kupującego to zaimplementować) China DEV ROM + MIUI8 Polska + Odblokowany BL + Root.

6. Różnice miedzy CN a EU zostały już opisane i można wygoogle'owac, poza wymiarami, EU ładowarką, pudelkiem w EN języku oraz obsługą LTE B20(800Mhz), nie ma wielkich różnic. Gorzej z dodatkami będzie, bo to co jest bardziej popularne(wersja CN) jest i tańsze, i bardziej dostępne.

7. Na koniec dodam, że może cen nie mam najniższych, ale płaci się dodatkowo u mnie za jakość usług, pomoc techniczna i fachowe doradztwo(przez moje ręce przewinęło się prawie 100 różnych modeli oraz marek, które przetestowałem od góry do dołu -> https://1drv.ms/f/s!ApLmIGcWEZswgRVYPfHC9dHYXzi3 ), szybką odpowiedz wraz z szybką wysyłką, możliwość rozszerzenia gwarancji poza standardowy rok oraz ingerencje w oprogramowanie za moją zgodą. Nie jestem typowym handlarzem (jak sprzeda, to odwróci się w razie problemow) co kiedyś zajmował się domofonami, satelitami czy działał w całkiem odmiennej branży poza typową informatyką czy elektroniką konsumencką. Takie firmy stawiają na ilość sprzedanych produktów, a nie na jakość.

8. Do każdego zakupionego w mojej firmie Przedmiotu wysyłam na maila Fakturę VAT23% oraz kartę gwarancyjną, również jest możliwy oczywiście zwrot 14d(darmowy zwrot przysługuje przy transakcjach Allegro przy wyborze Allegro Inpost)  przy zakupach na odległość.

9. Jest też możliwość zamówienia czegoś czego nie mam w ofercie, ale jeśli będzie to pojedyncza osoba, z wiadomych względów, nie będę miał atrakcyjnej ceny, więc najlepiej jak będzie, to większe zamówienie(min. 10 przedmiotów). Kwestia ceny, warunki gwarancji, czas realizacji zamówienia, są w tym przypadku ustalane indywidualnie.

 

Pozdrawiam

---

IT4Geeks.Polska
NIP: 669-245-97-80
REGON: 363897138-00000
VAT EU: PL 6692459780
Street: Grottgera
Postal Code: 75-628
City: Koszalin
State: Zachodniopomorskie
Country: Polska
E-mail: [email protected]
Facebook: www.facebook.com/it4geekspolska
Mobile: +48 695 805 366
Edytowane przez Gość
Poprawa błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mrosi zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...